Cześć, mam banalne, albo i nie banalne pytanie. Zastanawiam się nad stworzeniem koła podobnego do tego w ConvertBocie. Wiem jak obracać i sprawdzać który segment jest zaznaczony itp. Mam jednak, już na etapie wstępnego projektu prozaiczny problem, nie wiem jak zrobić żeby to było koło i tylko koło. Postaram się wyjaśnić. Wiadomo że UIView i jego subclassy są prostokątne więc no, z prostokąta koła nie zrobimy . Można oczywiście zrobić z view.layer koło ale czy da się jakikolwiek gesture recognizer przypisać do layer ? (raczej nie, a jeśli tak prosiłbym o podpowiedź).
Dlatego chciałbym się zapytać jak zrobić takie koło, do którego da się przypisać gesture recognizera. Jak w ogóle zrobić koło do wyłączając rysowanie na przezroczystym view i CALayery ?
Na pierwsze pytanie sam sobie odpowiem, może komuś się przyda:
Da się przecież sprawdzić czy warstwa (layer) zawiera jakiś punkt poprzez metodę containsPoint:. Dlatego do view przypisuje recognizera i jeśli layer zawiera dotknięty punkt wtedy coś tam się dzieje.
Jakieś lepsze rozwiązania, bo to mi się trochę prymitywne wydaje.
Mam jeszcze drugi pomysł. Mam normalny view ale nad nim mam overlay z jakby wyciętym środkiem, dzięki czemu mogę dotykać view z kołem. Może tak da radę, tylko jak to zrobić ?
i przepraszam za wszystkie prymitywne zangielszczenia, ale myślę że tak jest najłatwiej zrozumieć.
Kółko jak w aplikacji ConvertBot czy Tap Tap
Rozpoczęty przez
wczekalski
, 30 gru 2011 18:53
Brak odpowiedzi do tego tematu
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych