MacBook Pro, nie wlacza sie po aktualizacjach
#1
Posted 02 December 2011 - 15:20
#2
Posted 02 December 2011 - 15:52
(...)Sytuacja wyglada tak - czysty system chodzi bez problemu, po zainstalowaniu aktualizacji przestaje w ogole odpalac (i na dysku talerzowym i na SSD). (...)
Jaka jest teraz sytuacja? Mac w ogóle nie startuje czy jak wypnie Pan dysk startuje normalnie? Tzn czy "chodzi bez problemu" czy "chodził bez problemu"?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#3
Posted 02 December 2011 - 16:12
#4
Posted 02 December 2011 - 16:21
Czy po zainstalowaniu aktualizacji macbook przestaje się w ogóle włączać, czy też ma problem z załadowaniem systemu?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Posted 02 December 2011 - 16:40
#6
Posted 02 December 2011 - 16:44
#7
Posted 02 December 2011 - 16:52
Tyle wywnioskowałem właśnie z ostatniej wypowiedzi kolegi autora.Sytuacja caly czas jest taka sama. Chodzi bez problemu do czasu zainstalowania jakichkolwiek aktualizacji
Ponad to proszę podać jaki to Macbook?
#8
Posted 02 December 2011 - 17:03
Witam!
Przedstawie krotko sprawe:
Kupilem Macbooka Pro 1.5 roku temu, 2 miesiace temu kupilem dysk SSD (Agility 3), wymienilem i komputer przestal dzialac. Kombinowalem kilka dni i nic. Sytuacja wyglada tak - czysty system chodzi bez problemu, po zainstalowaniu aktualizacji przestaje w ogole odpalac (i na dysku talerzowym i na SSD). Komputer spedzil miesiac w MacLife, ktorego wyslali tez do serwisu Appla na diagnostyke. Nic nie udalo sie zrobic. Od strony Appla plyta glowna do wymiany (3000zl netto). Czy domagac sie w jakis sposob od Apple wymiany plyty? Przeciez nie moze byc tak, ze po wymiane dysku przestaje mi dzialac komputer...
Oddaj do jakiegoś nieautoryzowanego serwisu w Warszawie, niech Ci zdiagnozują.
#9
Posted 02 December 2011 - 17:09
#10
Posted 02 December 2011 - 17:25
Proszę jeszcze podać która wersja systemu . Co do maca to zgaduję z podpisu, że jest to MBP 13" na chipsecie MCP89 czyli płyta K6. Aktualizacje dają nowe "sterowniki" do głównego mostu. Przy uszkodzeniu części mostu , mogą powodować zawieszanie się OS-a. Jest to do naprawy - nie koniecznie do wymiany cała płyta. Koszt wymiany MCP89 to 700-800 zł wraz z nowym układem. Co do wymiany w autoryzowanym serwisie - może Pan próbować....ale jeśli nie ma Pan wykupionej rozszerzonej gwarancji... czarno to widzę.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Posted 02 December 2011 - 17:29
#12
Posted 02 December 2011 - 17:32
#13
Posted 02 December 2011 - 17:34
A prosze mi powiedziec jak to jest z Apple i ich roczna gwarancja. Przeciez w calej uni na sprzet elektroniczny jest 2 letnia gwaranacja. Jak oni sie do tego stosuja?
Wysyłasz pismo o niezgodność towaru z umową z żądaniem bezpłatnej naprawy, dostajesz odpowiedź pozytywną (podobno nie ma z tym problemu jak masz rachunek) po czym odsyłasz komputer na serwis.
#14
Posted 02 December 2011 - 17:37
Za sprzedaż sprzętu odpowiada sprzedawca. Czyli jak kupił Pan w firmie "A" komputer firmy "Z" z 12-to miesięczną gwarancją... bezpośrednim "przedstawicielem" pomiędzy firmą "Z" a Panem jest firma "A" i to ta ostatnia bierze na siebie te dodatkowe 12 msc. W UE obowiązuje 24-ro miesięczna gwarancja na wszystkie nowe urządzenia - pod warunkiem, że nie były kupione na firmę (faktura VAT) - w takim przypadku od 6-ciu do 12 msc.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#15
Posted 02 December 2011 - 17:39
W tym momencie znowu czekasz miesiąc na naprawę, a sprzęt odzyskujesz z wyczyszczonym dyskiem, ale zainstalowanym OS-em, który był preinstalowany w dniu zakupu. Nieautoryzowany serwis nie wyczyści dysku, naprawi laptopa połowę szybciej i do tego udzieli około 6 miesięcy nowej gwarancji, a nie jak w przypadku Apple 31 dni.Wysyłasz pismo o niezgodność towaru z umową z żądaniem bezpłatnej naprawy, dostajesz odpowiedź pozytywną (podobno nie ma z tym problemu jak masz rachunek) po czym odsyłasz komputer na serwis.
#16
Posted 02 December 2011 - 17:41
Przemku... w Polsce serwis Appla daje 90 dni (3 miesiące) gwarancji.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#17
Posted 02 December 2011 - 17:42
#18
Posted 02 December 2011 - 17:47
#19
Posted 02 December 2011 - 17:50
Wyczyszczonym dyskiem z jakiej racji? Serwis nie ma prawa ruszyć dysku o ile nie jest to konieczne
Wiesz kwestia jest tylko kto co woli, czekać miesiąc czy wydać prawie 1000zł.
1. Każdy autoryzowany serwis ma obowiązek ponownego postawienia systemu ( chwała tym co tego nie robią - ale za to mogą mieć kłopoty...)
2. Masz rację pod warunkiem, że nie była brana faktura na sprzęt. Wtedy nie obowiązuje "niezgodność"
---------- Wpis dodano o 17:50 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:48 ----------
To w koncu jest obowiazek 2 letniej gwarancji? Bo Panowie tumplon i reqlen maja odmienne zdanie
Prosto ... jak mac kupiony na osobę prywatną .... jest sens walczyć... jak na firmę.... pozamiatane .
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#20
Posted 02 December 2011 - 17:54
#21
Posted 02 December 2011 - 18:01
1. Każdy autoryzowany serwis ma obowiązek ponownego postawienia systemu ( chwała tym co tego nie robią - ale za to mogą mieć kłopoty...)
Wiesz co troszkę się mylisz serwis jak dostaje maka to mają swoje oprogramowanie Apple Service Diagnostic na dysku USB / FireWire i to z niego jest uruchamiany system z oprogramowaniem diagnostycznym. Poza tym zawsze można oddać komputer na serwis bez dysku twardego, i jak najbardziej masz do tego prawo
Na prywatna, ale na 90% nie mam rachunku, ale przeciez tak po numerach seryjnych moga sprawdzic?
Owszem ale po numerach seryjnych sprawdzą status gwarancji, a to jest odpowiedzialność sprzedawcy, na jakiej zasadzie udowodnisz w sklepie że akurat tutaj kupowałeś a nie w innym salonie?
#22
Posted 02 December 2011 - 18:12
Jako były autoryzowany serwis Nokii mogę szczerze powiedzieć, że każdy serwis bez wyjątku ma obowiązek w pierwszej kolejności nieodwracalnie usunąć dane z wszelkich nośników, bez względu jakie to urządzenie zanim rozpocznie jakie kolwiek czynności serwisowe i wynika to z ustawy o ochronie prywatnych informacji zawartych na nośnikach i urządzeniach przenośnych służących do przechowywania danych. Właśnie przez to, że chciałem być dobry dla klienta i nie kasować mu kontaktów z telefonu odebrany mi został status serwisu autoryzowanego.Wyczyszczonym dyskiem z jakiej racji? Serwis nie ma prawa ruszyć dysku o ile nie jest to konieczne
Kolejnie... nie mogę sięwypowiadać jak jest w Polsce z prawem gwarancyjnym, ale w UK gwarancja wystawiana jest dla wszystkich na okres roku, a każdy klient (bez względu czy to osoba prywatna, czy firma) z salonu Apple-a wychodzi w ręku z fakturą.
Jeśli natomiast kolega nie ma rachunku, to na same numery seryjne na pewno nie ma co liczyć, bo po numerze nie ma możliwości znalezienia na jaki poodmiot został zakupiony sprzęt, a tylko na kogo jest zarejestrowany.
---------- Wpis dodano o 17:12 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:07 ----------
Kolega chyba nie wie co mówi. Oddając sprzęt niekompletny, gwarancji nie uwzględnia się.Wiesz co troszkę się mylisz serwis jak dostaje maka to mają swoje oprogramowanie Apple Service Diagnostic na dysku USB / FireWire i to z niego jest uruchamiany system z oprogramowaniem diagnostycznym. Poza tym zawsze można oddać komputer na serwis bez dysku twardego, i jak najbardziej masz do tego prawo
Owszem ale po numerach seryjnych sprawdzą status gwarancji, a to jest odpowiedzialność sprzedawcy, na jakiej zasadzie udowodnisz w sklepie że akurat tutaj kupowałeś a nie w innym salonie?
Proszę się lepiej doinformować jakie zasady gwarancyjne panują w Apple, a nie wprowadzać w błąd. Warunki gwarancji otrzymał kolega razem ze sprzętem.
#23
Posted 02 December 2011 - 18:24
Kolega chyba nie wie co mówi. Oddając sprzęt niekompletny, gwarancji nie uwzględnia się.
Proszę się lepiej doinformować jakie zasady gwarancyjne panują w Apple, a nie wprowadzać w błąd. Warunki gwarancji otrzymał kolega razem ze sprzętem.
No tylko że w tym wypadku nie mówimy o gwarancji to raz.
Dwa czyli co kupuje sobie MBP, wkładam SSD orginalny dysk sprzedaje (mam prawo), po pół roku komputer się psuje wyjmuje sobie dysk wkładam go do mini, a MBP wysyłam na serwis i trace gwarancje? Coś to bez sensu ale sprzeczał się nie będę
I taka ciekawostka na koniec jak ja oddawałem komputer na serwis to robiłem zupełnie inaczej, bo raz z iMaca dysku wyjąć nie mogłem, a dwa miałem na USB dysk 500GB ustawiony jako kopie dla TM. Na kilka godzin przed oddaniem komputera na serwis robiłem format dysku wyjmowałem płytę i wysyłałem komputer na serwis, jeżeli by było tak jak piszesz dostał bym komputer z zainstalowanym systemem a wracał tak samo z pustym HDD. (a nie wszystkie moje reklamacje były o matryce)
#24
Posted 02 December 2011 - 18:32
#25
Posted 02 December 2011 - 19:06
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users