
Gwarancja i sprzęt zastępczy
#1
Posted 15 June 2007 - 10:39
---- Dodano 15-06-2007 o godzinie 11:51 ----
ha! Mam haka! :] W gwarancji nie uwzglednili nic o tym, ze "Firma nie wydaje sprzetu zastepczego na czas naparawy", wiec w teorii mam prawo zarzadac sprzet zastepczy! Czy sie nie myle?
#2
Posted 15 June 2007 - 11:15

#3
Posted 15 June 2007 - 11:18
#4
Posted 15 June 2007 - 11:21
#5
Posted 15 June 2007 - 11:52
#6
Posted 15 June 2007 - 13:31

#7
Posted 15 June 2007 - 13:34
Hm, jako że ja również wkrótce oddaję MB do serwisu, pytanie mam inne - czy jest możliwość*oddania laptopa do serwisu bez dysku twardego? Nie chodzi tu o ukrywanie czegokolwiek przed serwisem, a o konieczność posiadania danych z owego dysku w innym sprzęcie na czas naprawy. Pytałem kiedyś o to w iSpocie, ale "my takich rzeczy nie wiemy"...
Powinna byc. I nie masz sie co wstydzic "ukrywania" - to normalne ze ludzie maja na dyskach wazne dokumenty ktorych osoby nieuprawnione czytac nie powinny.
#8
Posted 15 June 2007 - 22:08
#9
Posted 15 June 2007 - 22:17
---- Dodano 15-06-2007 o godzinie 23:19 ----
41. Czy oddając sprzęt do serwisu, można wyjąć z MacBooka dysk? Bez urazy, ale wiem, że serwisanci często lubią sobie dane obejrzeć, a i ja chciałbym mieć możliwość korzystania z danych bez konieczności wydawania kilkuset PLN na nowy dysk.
Każdy komputer może być oddany do naprawy bez twardego dysku. Jeżeli dysk w danym modelu wymaga wyjęcia przez serwis - należy o to poprosić pracownika serwisu przy oddawaniu sprzętu. Należy pamiętać, że spora część uszkodzeń traktowanych przez klientów jako sprzętowe jest tak naprawdę związana z nieprawidłowym działaniem oprogramowania - defekty takie nie będą wykryte w trakcie pobytu w serwisie. Procedury wewnętrzne nie pozwalają pracownikom serwisu na przeglądanie danych klientów, nie wiem z na jakiej podstawie autor pytania wyrobił sobie tak negatywną opinię o pracy serwisów naprawczych - w dobrze zorganizowanych firmach nie ma na takie nieuprawnione działania ani możliwości ani nawet czasu.
(http://www.myapple.p...565&postcount=5 #41)
#10
Posted 16 June 2007 - 11:00
#11
Posted 16 June 2007 - 18:48
I właśnie dlatego jeżeli już jest wydawany sprzęt zastępczy to powinien być gorszy od tego, który klient oddaje do serwisu. Czyli jak telefon komórkowy to taki, żeby ktoś miał kontakt ze światem, czyli rozmowy i SMS. Jak monitor, to coś w czym widać obraz, a nie ze świetnymi funkcjami. Ja pracuje trochę w obsłudze reklamacji klientów i wszyscy marudzą, że nie ma sprzętu zastępczego, a jak niektórzy dostaną to marudzą, że za słaby. W Polsce to chyba nigdy klient nie będzie w pełni szczęśliwy, ale uważam, że sprzęt zastępczy powinien być wydawany.problem był taki, że jak serwis zwrócił mi monitor nie miałem ochoty się zamieniać ;D
#12
Posted 16 June 2007 - 21:06
wszyscy marudzą, że nie ma sprzętu zastępczego, a jak niektórzy dostaną to marudzą, że za słaby. W Polsce to chyba nigdy klient nie będzie w pełni szczęśliwy, ale uważam, że sprzęt zastępczy powinien być wydawany.
Bo Polska to taki specyficzny kraj... Hack, ja również jestem za tym, aby był wydawany sprzęt zastępczy... jeśli sprawa się tyczy telefonu to rzeczywiście jedyne co Ci jest potrzebne to wykonanie telefonu, czy sms... jesli jednak sprawa dotyczy sprzetu za grubo ponad 10k PLN i nie jako Twoje narzedzie pracy to powinna być inaczej rozpatrzona... pomimo, iż jestem ogólnie przeciwnikiem segregacji konsumenta na indywidualnego i "instytucjonalnego" to w przypadku tego typu sprzetu "otwarte" podejscie owocuje dla sprzedawcy

#13
Posted 16 June 2007 - 21:25
Podział o którym piszesz będzie zawsze. Czymś innym jest brak drukarki u mnie przez tydzień, a czym inny w firmie, która dziennie drukuje dużo dokumentów i dzień bez tego sprzętu nie jest możliwy.pomimo, iż jestem ogólnie przeciwnikiem segregacji konsumenta na indywidualnego i "instytucjonalnego" to w przypadku tego typu sprzetu "otwarte" podejscie owocuje dla sprzedawcy
Uważam, że ze sprzętem wydawanym jako zastępczy nie powinno być problemu. Mogą sprzęty po wymianie odnawiać i już wystarczy. Nie sprzedadzą tego, a tak by się nie marnowało. Nie chodzi mi o refurbished tylko coś nawet gorszego czego zadaniem było by umożliwienie klientowi wykonywanie jego zadań przez ten tydzień czy trochę dłużej. Przy okazji sprzęt, który on zostawił w serwisie był by zabezpieczeniem tego co ma jako zastępczy.
Tylko w Polsce mało kto daje taki dodatek jak sprzęt zastępczy, więc nie muszą się wysilać. I tak ludzie kupują sprzęt. To samo było z door-to-door jak wprowadzali. Wystarczy, że jedna duża firma się wyłamie. I będziemy mieć w Polsce lepsze warunki gwarancji.
Podsumowując, moim zdaniem mogłaby być dodatkowo płatna opcja o nazwie np. gwarancja biznesowa. Ci co im nie potrzebne, bo sprzętu używają raczej do zabawy mieli by normalną gwarancję. A firmy, czy klienci indywidualni uważający, że komputer im niezbędny dokupowali by sobie taki pakiet obejmujący wydanie sprzętu zastępczego, szybszą naprawę i lepszy kontakt, czyli opiekę jakiegoś pracownika serwisu informującego o całej sprawie na bieżąco. Takie coś mogło by się sprawdzić.
#14
Posted 16 June 2007 - 21:50
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users