Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Naprawa iPhone'a na gwarancji.


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 dberni

dberni
  • 10 posts
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Posted 28 November 2011 - 13:35

Witam, posiadam dwa znaczące problemy w swoim iPhonie, który jest jeszcze na gwarancji. Pierwszy z nich to znikome działanie modułu WIFI. Aby telefon wykrył sieć wifi musi znajdować się niemalże przy routerze. Inaczej zwyczajnie ich nie widzi. Drugim problemem jest znana większości utrata zasięgu, sporadycznie bo sporadycznie ale jednak telefon wyświetla 'brak sieci'. Dzisiaj byłem w serwisie Cortland w Poznaniu aby oddać telefon do naprawy gwarancyjnej, jednak nie przyjęto go w związku z tym, że ma pękniętą przednią szybkę. Powiedziano mi, że jedynym rozwiązaniem jest wymiana telefonu na nowy za 1018zł, bądź naprawa pogwarancyjna, której koszt może zostać określony po diagnozie(120zł). Czy mógłby mi ktoś poradzić, jak i gdzie tanio naprawić wady, o których tutaj wspomniałem?

#2 Bernioleq

Bernioleq
  • 211 posts
  • SkądNiemcz, Poland

Posted 28 November 2011 - 17:57

Mogła Ci się odczepić część płyty głównej od tej ramki telefonu, bo właśnie to powoduje takie problemy.
Dołączona grafika

Ja niestety jestem z Bydgoszczy, także nie pomogę :(

#3 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 28 November 2011 - 18:31

Zamiast płacić za naprawę, proponuję wezwać serwis do wykonania zobowiązania gwarancyjnego po rygorem dochodzenia odszkodowania w przypadku jego niewykonania w trybie art. 471 k.c. Serwis nie może odmówić spełnienia świadczenia z powodu uszkodzenia niemającego wpływu na powstanie innej wady. Niezależnie od gwarancji, można również złożyć reklamację do sprzedawcy i zażądać wymiany telefonu na nowy.

#4 dberni

dberni
  • 10 posts
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Posted 28 November 2011 - 18:52

Pani, która przyjmowała ode zgłoszenie w serwisie, poinformowała mnie, że mogę zostawić im telefon i wtedy dokonają diagnozy. Naprawa może wynieść od 100zł do 500zł. Jej zdiagnozowanie to koszt 120zł(w przypadku gdy nie zdecyduje się na napraw), bądź w przypadku gdy skorzystam z naprawy ta usługa zostanie wliczona w cenę naprawy. Nie rozumiem dlaczego miałbym coś za to płacić. Poszedłem tam aby dokonać naprawy gwarancyjnej, lecz ostatecznie zaproponowano mi rozwiązania odpłatne. Jestem zielony jeśli chodzi o to co mi się należy, a co nie. Dlatego proszę o pomoc. Czy jest taka możliwość aby odmówiono mi naprawy gwarancyjnej z tego powodu, że mam pękniętą szybkę? W zgłoszeniu, które zaniosłem ze sobą do serwisu nie prosiłem o wymianę gwarancyjną przedniego panelu. Chciałem jedynie aby naprawiono mi WIFI oraz problem z zasięgiem.

#5 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 28 November 2011 - 19:02

Czy jest taka możliwość aby odmówiono mi naprawy gwarancyjnej z tego powodu, że mam pękniętą szybkę?

Tak, jeśli w pękniętej szybce (lub zdarzeniu, w wyniku którego szybka pękła) tkwi przyczyna opisywanej wady.
W każdym innym przypadku, aby uchylić się od spełnienia zobowiązania, gwarant musi wykazać, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności.

#6 dberni

dberni
  • 10 posts
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Posted 28 November 2011 - 19:38

Problem występował również przed pęknięciem panelu. Nie potrafię tego udowodnić. Ale skoro tak było to nie mogą podać przyczyny występowania wady WIFI jako pęknięcie. Czy jeśli wyślę telefon do innego serwisu, mogą mnie obciążyć jakimikolwiek kosztami związanymi z diagnozą iPhone w przypadku gdy staram się o naprawę gwarancyjną?

#7 kajet24

kajet24
  • 153 posts

Posted 28 November 2011 - 21:42

MacLife - serwis iPhone, iPad, iPod, komputerów Apple Macintosh, szkolenia, umowy serwisowe... - może tam spróbuj. Choć nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie skoro masz gwarancję.

#8 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 28 November 2011 - 22:04

Problem występował również przed pęknięciem panelu. Nie potrafię tego udowodnić.

To nie Ty masz udowadniać kiedy i z jakiej przyczyny powstała wada. Ciężar dowodu spoczywa na gwarancie, jeśli chce się on uchylić od odpowiedzialności.

Czy jeśli wyślę telefon do innego serwisu, mogą mnie obciążyć jakimikolwiek kosztami związanymi z diagnozą iPhone w przypadku gdy staram się o naprawę gwarancyjną?

Do innego serwisu gwarancyjnego? Nie.
Pozostałe serwisy mogą, o ile świadczą taką usługę odpłatnie.

#9 dberni

dberni
  • 10 posts
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Posted 28 November 2011 - 22:18

Wielkie dzięki 'tryt' za pomoc;) Jutro zgłoszę telefon do naprawy w iSource i dam znać jak się zakończyła sprawa.

#10 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 28 November 2011 - 22:36

iSource też Cię spławi, uzasadniając odmowę wymiany pękniętą szybką. Żeby nie tracić czasu napisz sobie krótkie pismo z wezwaniem do spełnienia zobowiązania, z zastrzeżeniem, że w razie odmowy będziesz dochodził od serwisu, jako zobowiązanego z gwarancji odszkodowania (o ile szkoda z tyt. niewykonania zobowiązania powstanie) i wniesiesz do sądu o upoważnienie Cię do wykonania czynności na koszt dłużnika w trybie art. 480 § 1 k.c.

#11 dberni

dberni
  • 10 posts
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Posted 19 December 2011 - 18:30

Kontaktowałem się z infolinią Apple, gdzie powiedziano mi, że jeśli telefon został zakupiony w Apple Store(z moich informacji wynika, że tak było) nie powinno być problemów z naprawą/wymianą telefonu na nowy. Podbudowany tą informacją udałem się do Cortlandu jeszcze raz, tym razem przyjęto telefon, ale tylko na diagnozę. Powiedziano mi też, że postarają się skontaktować z infolinią i dowiedzieć czy rzeczywiście tak jest jak ja im mówię. Po weekendzie dostałem informację, że diagnoza została anulowana. Poszedłem do serwisu i poinformowano mnie, że nie ma możliwości naprawy, infolinia nic podobno nie wie o tym, że się z nimi kontaktowałem. Dostałem od nich również pismo, że naprawa nie może być zrealizowana ze względu na uszkodzenia mechaniczne. Co z tym robić? Czy da się coś jeszcze zdziałać?

#12 Pekus12

Pekus12
  • 369 posts
  • SkądM-ka

Posted 19 December 2011 - 22:06

Lepiej to zostaw i idź do jakiegoś komisu itp. Gwarancje tracisz przy ich naprawie, no ale z tego co tutaj piszesz to teoretycznie już ją straciłeś. Skoro nie chcą wziąć telefonu na gwarancje. A jeśli chcesz, mogę skonsultować to z Prawniczką, tylko napisz jakieś PW

#13 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 20 December 2011 - 23:47

Co z tym robić? Czy da się coś jeszcze zdziałać?


Wezwij pisemnie serwis do wykonania zobowiązania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w przypadku jego niewykonania (art. 471 k.c.) i wniesienia do sądu o upoważnienie do wykonania naprawy na koszt serwisu (art. 480 § 1 k.c.).
Jeśli telefon odkupiłeś od innej osoby lub dostałeś go w prezencie, to nabywca powinien scedować na Ciebie przysługujące mu uprawnienia.

Niezależnie od gwarancji, możesz składać reklamację bezpośrednio do Apple z tyt. niezgodności towaru z umową (jeśli telefon jest towarem konsumpcyjnym) lub z tyt. rękojmi (w pozostałych przypadkach).
Tu też może być konieczna cesja przysługujących pierwotnemu nabywcy uprawnień.

Ponadto, jeśli telefon odkupiłeś, możesz złożyć reklamację do sprzedającego na zasadzie przepisów k.c. o rękojmi za wady (jeśli sprzedający jest osobą fizyczną) lub na zasadzie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli sprzedający dokonał sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej).

Jest z czego wybierać.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users