Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Licznik wykorzystania pamięci RAM

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 123

123
  • 16 postów

Napisano 26 października 2011 - 21:20

Witam! Czy jeśli w MacBook Pro 13" z i5 i RAM 4GB, na liczniku użycia pamięci RAM pokazuje się parametr, że wolnej pamięci zostało 480MB[z 4GB], to jest to odzwierciedlenie faktycznego użycia pamięci do określonych procesów wykonywanych na komputerze- czy też jest tak, że gdybym miał 8GB RAM i wykonywał IDENTYCZNE procesy to laptop wykorzystałby więcej RAM aby procesy przeprowadzić szybciej?? np podczas obróbki zdjęć: z 4GB RAM wykorzystuje 3,5GB i proces trwa 30 sek, a z 8GB RAM wykorzystałby 7GB a proces trwałby 5 sek ? wybaczcie, ale nie znam się od tej strony na kompach a zastanawiam się, czy rozbudowanie do 8GB w moim przypadku ma sens- tzn czy to faktczynie przyspieszy komputer- czy tez tego nie wykorzystam- a jak coś trwało 30 sek tak będzie trwać 30 sek, choćbym włożył 500-900 GB ram... pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

#2 123

123
  • 16 postów

Napisano 27 października 2011 - 09:53

nikt nie wie ??

#3 reader

reader
  • 1 119 postów
  • Skąddokąd?

Napisano 27 października 2011 - 10:12

Zależy od aplikacji, rodzaju wykonywanej pracy oraz obrabianych danych. Jednakże z całą pewnością nie można oczekiwać, iż zwiększenie pamięci dwukrotnie skróci czas obrabiania danych o połowę. Najlepszym wyjściem jest analiza benchmarków programów, których używasz do pracy (o ile takowe są dostępne w necie).

#4 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 27 października 2011 - 10:13