Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Cennik napraw MacBook Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 ciasteczkowy666

ciasteczkowy666
  • 187 postów

Napisano 20 października 2011 - 17:15

Witam, W najbliższym czasie wygasa podstawowa gwarancja na MacBooka Pro 13 (mid 2010). Trzebaby więc podjąć decyzję o tym, czy zakupić Apple Care. Żeby podjąć w pełni świadomą decyzję, zwracam się z pytaniem: ile kosztuje naprawa MacBooka Pro? Jest gdzieś w sieci cennik napraw sprzętu Apple (mnie się nie udało znaleźć na stronach wszystkich znanych mi serwisów). Ewentualnie, jeżeli ktoś miał nieszczęście odpłatnie korzystać z usług serwisów, ile Was to wyniosło? Wreszcie, jeśli ktoś ma refleksje na temat "czy warto wydać ciężko zarobione pieniądze na Apple Care", niech śmiało się nimi podzieli (refleksjami, nie pieniędzmi oczywiście;D) Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 października 2011 - 17:24

Hehe, może w formie żartu, ale coś w tym jest... Będąc w zaprzyjaźnionym serwisie i oddając komputer do naprawy, zapytałem ile to będzie kosztować. Serwisant, jako że nie lubi mówić o cenach, dokąd nie wie co sprzętowi dolega, z uśmiechem na twarzy mówi: tysiąc złotych. No to pytam: no dobrze, a jeśli nie dysk tylko... Serwisant: tysiąc złotych. Ja: ale... Serwisant: tysiąc złotych. Cennik jest w miarę czytelny, jak widzisz :)

#3 pmoo

pmoo
  • 406 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 20 października 2011 - 17:35

Z doświadczenia Ci powiem, że ponad 90% usterek w konstrukcjach unibody wynika z kontaktu z cieczą lub twardą, płaską powierzchnią.

Apple Care dla sprzętu stojącego w domu jak iMac - dobry pomysł. Apple Care dla sprzętu przenośnego - brak sensu.
Nie przewidzisz:
  • czy Ty lub ktoś bliski nie rozleje czegoś na komputer
  • kiedy akurat pęknie Ci karabińczyk od torby od paska na ramię i ukochany komputer runie na ziemię.
  • czy pies wskakując na łóżko nie zrzuci leżącego na nim komputera
  • czy nie będziesz miał stłuczki samochodem w którym właśnie wiozłeś laptopa na przednim siedzeniu
  • czy dzieciak w parku nie kopnie piłki w kierunku laptopa leżącego na kolanach (stąd przecież nazwa sprzętu)

do tego dochodzi jeszcze cała lista wypadków, które można zrobić po pijaku :-).

Na prawdę nie uwierzyłbyś ile się może wydarzyć - bez Twojej winy.

  • Miałem klienta, któremu na laptopa spadła dwudziestokilowa, mosiężna figurka. Laptop leżał na stole.
  • Znajomemu mama wylała kieliszek wina, dosłownie 10 minut po wyjęciu NOWEGO macbooka Air z folii.Chciał tylko pochwalić się nową zabawką.
  • Powyrywane przez dwulatki klawisze to standard.
  • Inny klient - na imprezie urodzinowej jego córki, jej koleżanka zwymiotowała na nowy komputer.


Dla sprzętu stojącego całe życie na stole - świetny pomysł. Dla telefonu, laptopa, ipada - strata pieniędzy. Pamiętaj, że apple nie będzie interesowało, że to nie Ty a pies sąsiadki zrobił wgniotkę w obudowie matrycy.

Pozdrawiam

#4 Tojot

Tojot
  • 1 187 postów

Napisano 20 października 2011 - 17:50

Ja w moim starszym wymieniłem na gwarancji: - baterię (x2) - CD - wyświetlacz (x2) - płytę główną opłaciło się W nowszym przestał działać jack na słuchawki, więc czas coś wymienić ...

#5 kosa666

kosa666
  • 322 postów

Napisano 20 października 2011 - 18:12

Pytanie wałkowane kilka razy, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi (pewno teraz też tak będzie): jestem użytkownikiem prywatnym, kupiłem w iSpot - ten sam model MID 2010. Wystawiona na mnie imienny dowód zakupu. Pytanie: Czy przypadkiem zgodnie z POLSKIM PRAWEM, nie powinienem mieć 2 rok ochrony - danego z mocy prawa przez sprzedawcę (nie producenta)? Więc jezeli Padnie CD, matryca, czy gniazdo jack - nie powinien mi wymienić iSpot na własny koszt, jako niezgodność towaru z umową? Z góry dziękuję za odpowiedź.

#6 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 października 2011 - 18:16

@kosa666, a po co wbijasz się w zupełnie inny temat i zwodzisz go na boczny tor? Poczytaj forum, zamiast torpedować cudze tematy.

#7 ciasteczkowy666

ciasteczkowy666
  • 187 postów

Napisano 20 października 2011 - 18:50

Moim zdaniem dobre pytanie. Niestety, podczas powoływania się na niezgodność towaru z umową po upływie 6 miesięcy od momentu zakupu, na kupującym spoczywa ciężar wykazania, że usterka miała miejsce w momencie wydawania towaru. Innymi słowy, trzeba samemu dowieść, że nasz MacBook był uszkodzony już w momencie zakupu, a usterka dopiero ujawniła się w późniejszym momencie.

#8 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 20 października 2011 - 19:10

Koszt części na allegro/ebay i przewertowania iFixit.com ;-)

#9 SzymonPOZNAN

SzymonPOZNAN
  • 120 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 20 października 2011 - 19:27

Więc tak: odpowiadając na offtop to da się wywalczyć naprawę po roku i wiele wysiłku to nie kosztuje, nawet kilka osób na tym forum naprawiało macbooki później niż po roku (jeden z tego co pamiętam w 18miesiącu a drugi w 20tym, był o tym wątek, ale nie mogę znaleźć). Wracając do tematu, mam 3 znajomych, których kochany nasz Cortland (Poznań) przy oddaniu do serwisu poinformował (i to w ciągu 2-3godzin od oddania do serwisu) że 'znaleziono śladowe ilości cieszy'. Częsta praktyka w Polsce również w przypadku iPhone'a. Im łatwo się wymigać od naprawy, a kropelkę wody mogą wpuścić nawet sami czego im nikt nie udowodni ;-) Odpowiadając w końcu na pytanie, czy warto? Odpowiadam stanowczo NIE! Sam miałem ten sam problem miesiąc temu. 1000zł na AppleCare? Wydałem ten 1000zł, ale nie na AC tylko na 240GB SSD OCZ VERTEX i wymieniłem RAM z 4GB na 8GB HYNIXa. Komputer dostał mega kopa, a do tego... ...zarówno na dysk jak i na RAM 5 lat gwarancji... . I na pewno są to dużo lepiej zainwestowane pieniądze niż w AC. Pozdrawiam

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 października 2011 - 19:54

(...)
Będąc w zaprzyjaźnionym serwisie i oddając komputer do naprawy, zapytałem ile to będzie kosztować. Serwisant, jako że nie lubi mówić o cenach, dokąd nie wie co sprzętowi dolega, z uśmiechem na twarzy mówi: tysiąc złotych.
(...)


Pamiętajcie, że konstrukcja maca to nie zwykły laptop. Inne sygnały, inne rozwiązania... i najważniejsze ... trudno dostępne części. Praktycznie żadna część elektroniczna nie jest dostępna w kraju. Wszystko sprowadzane z kraju ludzi o skośnych oczach :-). Nic dziwnego, że naprawy płyt głównych kosztują. Pocieszę tylko, że aby mac poległ trzeba mu w tym pomóc (elektronika posiada kilkukrotne zabezpieczenia praktycznie na każdej części). 90% uszkodzeń jakie robiłem były z winy użytkownika. ("aaaa... rok temu wylało się kilka kropel wody...." - i skorodowało gniazdo LVDS czyli służące do podłączenia matrycy ). Idąc tym przykładem:

Gniazdo matrycy do maca pro 13" - 230 zł - nie do dostania w kraju -
Układ generujący napięcie dla LED - 80 zł - nie do dostania w kraju -
Garśc drobnicy elektronicznej - kilkadziesiąt zł
Robocizna.... kilkaset (średnio 200-400zł)
i tak zaniedbane kilka kropel urosło do sumy 600-800 zł.

(...) przy oddaniu do serwisu poinformował (i to w ciągu 2-3godzin od oddania do serwisu) że 'znaleziono śladowe ilości cieszy'.(...)


Płyty posiadają wskaźniki zawilgocenia, zmieniające barwę przy kontakcie z wodą - nie wilgocią! (sam je stosuję). Można więc stwierdzić zalanie płyty nie w 2-3h a w kilka minut - a to niweluje gwarancję.

Reasumując... Jak padnie "kilka kropel" - cóż i tak trzeba będzie płacić.

#11 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 października 2011 - 19:58

No więc dlatego, co by nie było, tysiąc złotych :D W Apple, czego by nie robić, to tysiąc złotych. Z tego się właśnie śmiał serwisant.

#12 SzymonPOZNAN

SzymonPOZNAN
  • 120 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 20 października 2011 - 19:58

AA i jeszcze jedno jeśli już się zdecydujesz jednak na AC, a jeśli masz komputer z Cortlandu można u nich kupić ich gwarancję, praktycznie to samo, bo tak czy tak oni to będą naprawiać a kosztuje coś koło 300zł na rok.

#13 kosa666

kosa666
  • 322 postów

Napisano 20 października 2011 - 20:41

Sam miałem ten sam problem miesiąc temu. 1000zł na AppleCare? Wydałem ten 1000zł, ale nie na AC tylko na 240GB SSD OCZ VERTEX i wymieniłem RAM z 4GB na 8GB HYNIXa. Komputer dostał mega kopa, a do tego...

...zarówno na dysk jak i na RAM 5 lat gwarancji... .

I na pewno są to dużo lepiej zainwestowane pieniądze niż w AC.


I to kwintesencja tematu!

Pozdrawiam i szacun!! :)

#14 ciasteczkowy666

ciasteczkowy666
  • 187 postów

Napisano 20 października 2011 - 23:00

Serio nikt nie naprawiał nic po upływie okresu gwarancyjnego?

http://myapple.pl/dy...erii-w-mbp.html

#15 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 21 października 2011 - 00:24

A nie prosciej zadzwonic do serwisu i sie zapytac?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych