Napisano 06 października 2011 - 07:19
to tak jak z linuxem i windowsem, teoretycznie linux jest lepszy, szybszy itd ale to windowsa Viste zainstaluje na kazdym komputerze czy laptopie a linux... czasem podczas startu wywala bledy kernela, nie znajdzie mi klawiatury pod USB itd.. choc sam jestem zwolennikiem OpenGL to jednak trzeba obiektywnie podejsc do tematu, DirectX to ogromna biblioteka do dzwieku 2D czy 3D, microsoft udostepnia swietne VisualStudio + jezyk C# i jego (XNA) lub c++ w pakiecie(i tez mozna kodzic na np XBoxa co wcale nie jest bez znaczenia)... OpenGL jest napisane archaicznie (proceduralnie) i dziala duzo wolniej na MAc OSX niz na Windowsie (testowane, wiec kosztem krossplatformosci traci wydajnosc), Mac jest zla platforma do grania, bo jest wolny... dla Liona 4GB ramu to malo, safari czy iTunes pod Winda to "swietny" pokaz mozliwosci programistow apple, aha no i Obj-C tez nie jest dobrym jezykim do gier(wolny i dynamicznie typowany), wez porownaj ilosc Libow SDL etc dla C++ itd..
PS sam mam MAC OS X wiec zeby nie bylo lubie ten system ale podchodze obiektywnie do tematu, nie jestem zadnym fan boyem Stefana czy M$.