
Home.pl IMAP brak maili w Mail / nie pobiera nowych wiadomosci
#1
Napisano 31 sierpnia 2011 - 10:03
Jak wiadomo nikt prywatnie nie korzysta z home.pl raczej są to maile służbowe więc stąd mój szok, później głupie tłumaczenie, ze ja dopiero dostałam tego maila, a biorąc pod uwagę, że widziałam datę to wychodziłam na idiotkę..
Myślałam, że to właśnie wina aplikacji Mail.
Jednak wczoraj, nowe maile w ogóle do mnie nie przychodziły. W biurze ktoś mi powiedział, że coś do mnie wysłał a ja nic nie miałam. Wręcz nawet ostatni mail mam z 25.08. czyli 6 dni temu. I tak zaczęły się moje telefony. Najpierw do home.pl usłyszałam, że pierwszy raz się z tym spotkali, po ich stronie wszystko działa poprawnie, skoro maile mam na serwerze i mam zadzwonić do apple. Więc zadzwoniłam, tam miły pan mi powiedział, że w kompie wszystko wygląda na sprawne, sprawdzał moje ustawienia i wspólnie doszliśmy do wniosku, że skoro w Mailu mam skonfigurowane też inne konta pocztowe (2 na pop3 oraz dwa na imap) i te inne konta działają to wina ewidentnie jest po stronie home.pl
Ja sama doszłam do wniosku, że nie może to być wina appla, skoro tą pocztę mam skonfigurowaną na 4 urzadzeniach (macbook, imac, iphone oraz ipad) i niby te 4 urządzenia na raz się popsuły?
Dzwonie znowu do home.pl i usłyszałam, że pewnie wina w naszej sieci.
Tłumacze panu, że problem występuje na 3 różnych sieciach (2 w pracy 1 w domu) na kablu (ethernet- czy jakoś tak) oraz na 3g w tel. więc wina na pewno nie w sieci.
Na co usłyszałam, że pan wróżką nie jest i mi nie pomoże.
Miałam jeszcze 2 rozmowy z home.pl wczoraj (łącznie 4) i każda z tych osób z którymi rozmawiałam twierdziła, że problem jest mój indywidualny i to nie ich wina i nikt mi nie pomoże. A i powinnam przesiąść się na windowsa bo z nimi problemów nie ma i nikt sobie takich jak ja nie wymyśla.. Przepraszam bardzo.. home.pl ma mi mówić z jakich urządzeń ja niby mam korzystać?
Zaczęłam szukać mojego problemu w internecie i tu niespodzianka, problem z windowsem występuje częściej niż z Mailem. Ludzie z forum o outlooku doszli do wniosku, że problem występuje przy zbyt dużej ilości maili. Może i mieli rację, bo jak skonfigurowałam nowego maila jako imap z mojej domeny to działał bez zarzutu. no ale nie mogę służbowego maila zmieniać co 3 miesiące.. to nie jest rozwiązanie problemu. A w moim przypadku nawet wykasowanie sporej ilości maili nic nie dało.
Wysyłam Wam link do rozwijaj home.pl gdzie ten problem jest opisany, proszę dopisujcie się tam, niech widzą, że problem występuje i muszą coś z nim zrobić. (dopisujcie się o ile u was ten problem też występuje)
Sugestie i opinie o home.pl
Może wtedy przestaną ludziom wmawiać, że to ich indywidualny problem i zobaczą, że ludzie nie dają sobie kitu wciskać. Może wtedy się za to wezmą.
#2
Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:26
#3
Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:37
#4
Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:43
#5
Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:52


#6
Napisano 31 sierpnia 2011 - 12:21
Zawsze możesz skonfigurować gMaila, żeby
a) wyświetlał odpowiedni adres zwrotny (z domeny home)
pobierał pocztę przez POP3 (może zostawiać wiadomości na serwerze)
c) działał przez IMAP (czyli dalej tak jak działałaś)
w ten sposób nie będziesz musiała zmieniać adresu email, a skorzystasz z dobrodziejstw gMaila
Kurcze, jak to zrobić? Masz może jakiś link gdzie to jest opisane?
Mam założyć tam nowe konto z normalnym adresem @gmail.com a później je jakoś konfigurować na mój wyświetlanie mojego adresu z home?
Tak pytam z ciekawości, ponieważ to w moim przypadku też nie jest dobrym rozwiązaniem.. Mamy w firmie ok 20 adresów email. Nawet jakbym się uparła i wszystkie przeniosła na gmail to po co mam płacić home za usługi z których nie korzystam? a płacić muszę ponieważ gdzieś strona musi wisieć. Strona do której potrzeba dosyć dobrych serwerów.
A po drugie gmail nie da mi możliwości administrowania później tych poszczególnych adresów mailowych.
W home mogę komuś zmienić hasło i niechciany już pracownik nie ma do poczty dostępu (co się czasami zdarza)
Lepszym rozwiazaniem jest przeniesienie tego wszystkiego do nowego dostawcy, tak jak napisał tbadoo, no ale do jakiego?
Wydawało mi się, że home.pl jest jednym z lepszych wyborów.. i mam u nich dosyć dobre wsparcie w przypadku różnych problemów.. ale to jakiego rżną głupa przy IMAP jest już śmieszne. Testowanie innych dostawców na zasadzie, zapłać i sprawdzaj też mija się z celem..
Może macie swoje domeny gdzieś, gdzie Imap Wam śmiga bez zarzutu? Oczywiście gdzieś gdzie będzie cała obsługa naszego firmowego konta.
#7
Napisano 31 sierpnia 2011 - 13:07
#8
Napisano 31 sierpnia 2011 - 13:39
#9
Napisano 31 sierpnia 2011 - 18:00
#10
Napisano 31 sierpnia 2011 - 18:05
---------- Wpis dodano o 19:05 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:03 ----------
Próbowałaś wpisać jako serwer poczty przychodzącej nazwę: "NazwaTwojejDomeny.home.pl" ?
mam takie ustawienia i działają ok.
[ATTACH=CONFIG]9562[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9563[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9564[/ATTACH]
#11
Napisano 31 sierpnia 2011 - 20:05
#12
Napisano 01 września 2011 - 22:10
#14
Napisano 01 września 2011 - 23:01


#15
Napisano 02 września 2011 - 07:55
Ja mam dokładnie tak samo. Ale użytkownik mam cały adres email.. Zresztą już miałam wpisy na różne sposoby i to nie w tym problem.. Zresztą wczesniej wszystko działało.. a nic raczej samo na 4 urzadzeniach się nie zmienia
— Hmm no ale u mnie działa bez problemu? Wiec problem jest na pewno po stronie jakiegoś Twojego błędu, systemu Lion lub jeszcze sprawdź ustawienia ognimurka?
#16
Napisano 02 września 2011 - 08:16
#17
Napisano 02 września 2011 - 10:59
#18
Napisano 02 września 2011 - 11:12
Jeszcze raz powiem, że intensywnie używam poczty na home.pl na wielu urządzeniach i nie odnotowałem, żadnych problemów w ciągu ostatnich kilku lat. Używam IMAP.No tak, u mnie też wszystko działało. home.pl przyznało się do tego, że mają jakiś problem z IMAP.
Po prostu zresetuj swój rooter — pod warunkiem, że np. jakieś inne urządzenie wykazuje takie same problemy z pocztą Co Twój problemowy komp-mail. Jeśli inne urządzenie obsługuje tą samą pocztę z tgo samego miejsca podłączenia poprawnie to problem jest w systemie.
Wtedy sprawdź: Załóż nowe konto na swoim komp. Zaloguj się do niego i tam skonfiguruj program Mail.
Musisz po prostu po kolei eliminować możliwe źródła tego problemu. Jak pisałem u mnie działa bardzo dobrze 10.6.8
#19
Napisano 02 września 2011 - 11:59
#20
Napisano 15 września 2011 - 23:40
#21
Napisano 16 września 2011 - 20:30

#22
Napisano 28 września 2012 - 09:46
#23
Napisano 28 września 2012 - 23:56
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych