Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Home.pl IMAP brak maili w Mail / nie pobiera nowych wiadomosci


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 10:03

Jakieś kilka dni temu zaczął się mój problem z mailami z home.pl Najpierw zaczęły przychodzić z kilku godzinnym lub nawet kilku dniowym opóźnieniem (oczywiście tylko niektóre) więc nie wiedziałam w ogóle, że coś ktoś mi wysłał. Dostawałam najnowsze maile a gdzieś z nich kilka się zawieruszało i mój program ich nie ściągał. po np dwóch dniach mail ściągał wiadomość z normalną datą i byłam w szoku, że ją przegapiłam.
Jak wiadomo nikt prywatnie nie korzysta z home.pl raczej są to maile służbowe więc stąd mój szok, później głupie tłumaczenie, ze ja dopiero dostałam tego maila, a biorąc pod uwagę, że widziałam datę to wychodziłam na idiotkę..
Myślałam, że to właśnie wina aplikacji Mail.

Jednak wczoraj, nowe maile w ogóle do mnie nie przychodziły. W biurze ktoś mi powiedział, że coś do mnie wysłał a ja nic nie miałam. Wręcz nawet ostatni mail mam z 25.08. czyli 6 dni temu. I tak zaczęły się moje telefony. Najpierw do home.pl usłyszałam, że pierwszy raz się z tym spotkali, po ich stronie wszystko działa poprawnie, skoro maile mam na serwerze i mam zadzwonić do apple. Więc zadzwoniłam, tam miły pan mi powiedział, że w kompie wszystko wygląda na sprawne, sprawdzał moje ustawienia i wspólnie doszliśmy do wniosku, że skoro w Mailu mam skonfigurowane też inne konta pocztowe (2 na pop3 oraz dwa na imap) i te inne konta działają to wina ewidentnie jest po stronie home.pl
Ja sama doszłam do wniosku, że nie może to być wina appla, skoro tą pocztę mam skonfigurowaną na 4 urzadzeniach (macbook, imac, iphone oraz ipad) i niby te 4 urządzenia na raz się popsuły?
Dzwonie znowu do home.pl i usłyszałam, że pewnie wina w naszej sieci.
Tłumacze panu, że problem występuje na 3 różnych sieciach (2 w pracy 1 w domu) na kablu (ethernet- czy jakoś tak) oraz na 3g w tel. więc wina na pewno nie w sieci.
Na co usłyszałam, że pan wróżką nie jest i mi nie pomoże.

Miałam jeszcze 2 rozmowy z home.pl wczoraj (łącznie 4) i każda z tych osób z którymi rozmawiałam twierdziła, że problem jest mój indywidualny i to nie ich wina i nikt mi nie pomoże. A i powinnam przesiąść się na windowsa bo z nimi problemów nie ma i nikt sobie takich jak ja nie wymyśla.. Przepraszam bardzo.. home.pl ma mi mówić z jakich urządzeń ja niby mam korzystać?

Zaczęłam szukać mojego problemu w internecie i tu niespodzianka, problem z windowsem występuje częściej niż z Mailem. Ludzie z forum o outlooku doszli do wniosku, że problem występuje przy zbyt dużej ilości maili. Może i mieli rację, bo jak skonfigurowałam nowego maila jako imap z mojej domeny to działał bez zarzutu. no ale nie mogę służbowego maila zmieniać co 3 miesiące.. to nie jest rozwiązanie problemu. A w moim przypadku nawet wykasowanie sporej ilości maili nic nie dało.

Wysyłam Wam link do rozwijaj home.pl gdzie ten problem jest opisany, proszę dopisujcie się tam, niech widzą, że problem występuje i muszą coś z nim zrobić. (dopisujcie się o ile u was ten problem też występuje)
Sugestie i opinie o home.pl

Może wtedy przestaną ludziom wmawiać, że to ich indywidualny problem i zobaczą, że ludzie nie dają sobie kitu wciskać. Może wtedy się za to wezmą.

#2 tbadoo

tbadoo
  • 398 postów
  • SkądGrantham, United Kingdom

Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:26

Problem ewidentnie leży po stronie serwera. Dla pewności na Twoim miejscu dokopałbym się jeszcze jakiegoś Windowsa i na nim (tak na próbę tylko) po instalacji jakiegoś programu mailowego upewnił się że problem nadal występuje. A jeśli tak to może nie jest cudowne rozwiązanie ale naprawdę pomyślałbym o przeniesieniu swojej służbowej poczty na jakiś pewny serwer (nigdy nie miałem problemów po stronie gmaila, yahoo z pewnością też się sprawdzi). I przecież nie musisz tego robić co 3 miesiące. Dobry serwer pocztowy sprawdzi się raz na zawsze.

#3 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:37

No tak, ale konta pocztowe służbowe muszą mieć w nazwie domene firmową. Nie mogę jako pracownik wrzucić na stronę adresu @gmail.com bo to nie jest zbyt profesjonalnie. Jak już to całą stronę muszę przeniesć na inny serwer (do innego dostawcy) Prywatnie korzystam z gmaila i w nim taki problem nie występuje.

#4 tbadoo

tbadoo
  • 398 postów
  • SkądGrantham, United Kingdom

Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:43

No to rozwiązaniem będzie albo opróżnienie swojej przepełnionej firmowej skrzynki pocztowej albo przeniesienie całej strony wraz z pocztą na inny serwer pocztowy - znajdź sobie taki który będzie i profesjonalnie działał i profesjonalnie 'wyglądał' - bo jak widzisz home.pl może i profesjonalnie wygląda, ale z profesjonalnym działaniem to mają mało wspólnego. Jak piszesz nie są to idealne wyjścia, ale podejrzewam iż raczej 100 następnych telefonów do home.pl nie przyniesie pożądanych rezultatów

#5 blamek

blamek
  • 6 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 11:52

Zawsze możesz skonfigurować gMaila, żeby a) wyświetlał odpowiedni adres zwrotny (z domeny home) B) pobierał pocztę przez POP3 (może zostawiać wiadomości na serwerze) c) działał przez IMAP (czyli dalej tak jak działałaś) w ten sposób nie będziesz musiała zmieniać adresu email, a skorzystasz z dobrodziejstw gMaila :)

#6 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 12:21

Zawsze możesz skonfigurować gMaila, żeby
a) wyświetlał odpowiedni adres zwrotny (z domeny home)
B) pobierał pocztę przez POP3 (może zostawiać wiadomości na serwerze)
c) działał przez IMAP (czyli dalej tak jak działałaś)

w ten sposób nie będziesz musiała zmieniać adresu email, a skorzystasz z dobrodziejstw gMaila :)


Kurcze, jak to zrobić? Masz może jakiś link gdzie to jest opisane?
Mam założyć tam nowe konto z normalnym adresem @gmail.com a później je jakoś konfigurować na mój wyświetlanie mojego adresu z home?
Tak pytam z ciekawości, ponieważ to w moim przypadku też nie jest dobrym rozwiązaniem.. Mamy w firmie ok 20 adresów email. Nawet jakbym się uparła i wszystkie przeniosła na gmail to po co mam płacić home za usługi z których nie korzystam? a płacić muszę ponieważ gdzieś strona musi wisieć. Strona do której potrzeba dosyć dobrych serwerów.
A po drugie gmail nie da mi możliwości administrowania później tych poszczególnych adresów mailowych.
W home mogę komuś zmienić hasło i niechciany już pracownik nie ma do poczty dostępu (co się czasami zdarza)
Lepszym rozwiazaniem jest przeniesienie tego wszystkiego do nowego dostawcy, tak jak napisał tbadoo, no ale do jakiego?
Wydawało mi się, że home.pl jest jednym z lepszych wyborów.. i mam u nich dosyć dobre wsparcie w przypadku różnych problemów.. ale to jakiego rżną głupa przy IMAP jest już śmieszne. Testowanie innych dostawców na zasadzie, zapłać i sprawdzaj też mija się z celem..
Może macie swoje domeny gdzieś, gdzie Imap Wam śmiga bez zarzutu? Oczywiście gdzieś gdzie będzie cała obsługa naszego firmowego konta.

#7 blamek

blamek
  • 6 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 13:07

Co do gmaila - wszystko możesz ustawić w zakładce Accounts and Import (w mail settings) - send mail as / check mail using pop3 Co do hostingu, ja korzystam z neteasy.pl, jestem zadowolony i z usług i z supportu (najlepiej jak w ogóle nie trzeba korzystać z tego drugiego, ale chyba nikt nie ma tak pięknie - tu było to baaardzo rzadko). Czy podołają z IMAPem ... ciężko powiedzieć...

#8 tbadoo

tbadoo
  • 398 postów
  • SkądGrantham, United Kingdom

Napisano 31 sierpnia 2011 - 13:39

Jest wiele dobrych i profesjonalnych firm oferujących hosting i obsługę poczty. Ja ze swojej strony mogę Ci polecić hekko.pl. Jestem zadowolony z ich usług oraz supportu. I obsługują IMAP.

#9 plnt

plnt
  • 58 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 31 sierpnia 2011 - 18:00

Ja polecam cal.pl - bardzo dobre usługi. Z home.pl pożegnałem się dość ozięble 4 lata temu po rocznej "współpracy" - przeznaczają spore środki na reklamę i promocję i dlatego są postrzegani jako wyjątkowo profesjonalni, a w rzeczywistości "profesjonalne" mają tylko ceny.

#10 art.mariusz

art.mariusz
  • 1 542 postów
  • SkądKatowice

Napisano 31 sierpnia 2011 - 18:05

Ja mam od wielu lat na home.pl i nigdy żadnych wpadek tego typu. kont @ mam z 50. na swoje skrzynce używam 3.

---------- Wpis dodano o 19:05 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:03 ----------

Próbowałaś wpisać jako serwer poczty przychodzącej nazwę: "NazwaTwojejDomeny.home.pl" ?

mam takie ustawienia i działają ok.
[ATTACH=CONFIG]9562[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9563[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9564[/ATTACH]

#11 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 20:05

Ja mam dokładnie tak samo. Ale użytkownik mam cały adres email.. Zresztą już miałam wpisy na różne sposoby i to nie w tym problem.. Zresztą wczesniej wszystko działało.. a nic raczej samo na 4 urzadzeniach się nie zmienia

#12 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 01 września 2011 - 22:10

a co sądzicie o serwerach nazwa.pl? Mamy dosyć skomplikowaną stronę, w pracy ok 20 osób codziennie odbierających setki maili i nie możemy sobie pozwolić na żadne wpadki. Jak macie jakieś wyrobione zdanie to będę wdzięczna.

#13 tbadoo

tbadoo
  • 398 postów
  • SkądGrantham, United Kingdom

Napisano 01 września 2011 - 22:52

Let me google that for you

#14 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 01 września 2011 - 23:01

No tak ;) sorry ;) Szukałam czegoś typowo jeżeli chodzi o ten imap i nik konkretnego mi nie wpadło dlatego pytam, no ale poczytam moze ktoś coś na ten temat pisze.

#15 art.mariusz

art.mariusz
  • 1 542 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 września 2011 - 07:55

Ja mam dokładnie tak samo. Ale użytkownik mam cały adres email.. Zresztą już miałam wpisy na różne sposoby i to nie w tym problem.. Zresztą wczesniej wszystko działało.. a nic raczej samo na 4 urzadzeniach się nie zmienia


— Hmm no ale u mnie działa bez problemu? Wiec problem jest na pewno po stronie jakiegoś Twojego błędu, systemu Lion lub jeszcze sprawdź ustawienia ognimurka?

#16 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 02 września 2011 - 08:16

No tak, u mnie też wszystko działało. home.pl przyznało się do tego, że mają jakiś problem z IMAP. Ja miałam wszystko już przestawiane na 100 różnych sposobów w ciągu ostatnich kilku dni. rozmawiam z home jakieś 3 razy dziennie. Wysyłają mi logi gdzie widać ewidentnie, że mój komputer łączy się z serwerem ale nic nie pobiera. Znalazłam kilka forum gdzie ludzie mają ten sam problem. Taka sytuacja opisywana w necie zawsze dotyczy home.pl Znalazłam tylko jakieś stare posty z 2007 roku gdzie opisywali też gmaila. ale widocznie gmail cos pozmieniał bo takiego problemu z nim już nikt nie ma. A przepraszam bardzo, ja nie jestem jakoś wielce obcykana chętnie posprawdzam tego ognimurka, tylko nie wiem o co za bardzo chodzi ;/ Możesz dać mi jakąś małą wskazówkę?

#17 tbadoo

tbadoo
  • 398 postów
  • SkądGrantham, United Kingdom

Napisano 02 września 2011 - 10:59

Ogniomurek - Firewall (o ile Twój sprzęt stoi za jakimkolwiek firewallem), sprawdź czy w jakiś sposób nie blokuje Ci programów pocztowych na Twoich urządzeniach.

#18 art.mariusz

art.mariusz
  • 1 542 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 września 2011 - 11:12

No tak, u mnie też wszystko działało. home.pl przyznało się do tego, że mają jakiś problem z IMAP.

Jeszcze raz powiem, że intensywnie używam poczty na home.pl na wielu urządzeniach i nie odnotowałem, żadnych problemów w ciągu ostatnich kilku lat. Używam IMAP.

Po prostu zresetuj swój rooter — pod warunkiem, że np. jakieś inne urządzenie wykazuje takie same problemy z pocztą Co Twój problemowy komp-mail. Jeśli inne urządzenie obsługuje tą samą pocztę z tgo samego miejsca podłączenia poprawnie to problem jest w systemie.

Wtedy sprawdź: Załóż nowe konto na swoim komp. Zaloguj się do niego i tam skonfiguruj program Mail.

Musisz po prostu po kolei eliminować możliwe źródła tego problemu. Jak pisałem u mnie działa bardzo dobrze 10.6.8

#19 grado

grado
  • 61 postów

Napisano 02 września 2011 - 11:59

Gdybyś dobrze przeczytał mojego pierwszego posta to byś wiedział, że wszystko było już sprawdzane.. na 3 wifi, kablu ethernet oraz 3g na kilku programach pocztowych na wielu urzadzeniach. Moja poczta tez działała kilka lat bez problemów, ale nagle przestała. nie ja pierwsza zgłaszam im ten problem.. Od czerwca już z tym walczą. odpowiedz z home.pl "Problem jest bardzo specyficzny i bardzo trudno określić powtarzalną zależność. Przez bardzo długi okres czasu na prawdę trudno było powtórzyć błędy, które u Państwa występowały. Jednak przy wsparciu części z Państwa Jesteśmy jednak na dobrej drodze do rozwiązania. Proszę jeszcze o cierpliwość w tej sprawie. Osobiście dopilnuje aby została rozwiązana jeśli to tylko będzie w naszej mocy." Ja nie chcę się tu z Wami kłócić, tylko ostrzec, że taki problem z home występuje. Nie jest to wina ani mojej sieci, ani programu ani niczego innego z mojej strony. Ludzie z forum zajmujący się tym problemem doszli do wniosku, że powtarzalność u nich występuje powyżej pewnej ilości maili w skrzynce. im mają ich więcej (po ok 1000) tym mniej i rzadziej program je pobiera. Pisali, że wykasowanie kilku maili czasami (tylko czasami) pomaga. U mnie niestety nie pomogło zbytnio, ale coś tam się troszeczkę ruszyło. Z tym że ja maili miałam ok 600 po wykasowaniu zostało ich 400 i coś więcej zaczęło mi pobierać. Jednak to nie jest rozwiązanie problemu.

#20 MaCC

MaCC
  • 6 postów
  • SkądWarszawa/Gdansk

Napisano 15 września 2011 - 23:40

Mam ten sam problem w Home.pl 3 skrzynki na IMAPie. Od 23 sierpnia zaczely sie problemy. Jedna skrzynka (glowna - przypisana do serwera) w ogole nie sciaga poczty, albo bardzo wybiorczo, wysylka jest OK. Dwie pozostale skrzynki dzialaja bezproblemowo (inna domena, ale ten sam serwer). Na glownej skrzynce mam ponad 15000 maili i nigdy do tej pory nie bylo z tym problemow. Ta sama skrzynka na iPhonie czy to po WiFi czy po 3G sciaga poczte. Zainstalowalem obok Postbox'a i dla tej skrzynki tez ciagnie poczte bez zadnych zgrzytow. Problem mam tylko z Mail.app i to zarowno na kompie z Lionem jak i Snow Leopardem.

#21 wdylag

wdylag
  • 182 postów

Napisano 16 września 2011 - 20:30

Ja korzystam z IMAP w domeny.pl od wielu lat zarowno na Mail na MacOS, iPhone jak i na tablecie Samsunga z Android czy nawet na Windowsach. Wszystko smiga, mam aktualnie 6 swoich aktywnych kont skonfigurowanych i w sumie w skrzynkach ponad 2 mln wiadomosci. Nie chce robic zadnej reklamy nikomu, ale pisze jak jest. Jesli chcesz przetestowac uslugi i masz firm skorzystaj z oferty 3 miesiecznego darmowego okresu bez koniecznosci przedluzania umowy. Jak bedziesz zadowolona to zaplacisz i bedziesz nadal korzystac, a jak nie to podziekujesz :)

#22 kubadeg

kubadeg
  • 10 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 28 września 2012 - 09:46

Mam ten sam problem z kontem home.pl w Mountain Lion, zdarzało mi się to w poprzednich systemach. Wtedy pomagało wywalić maile z okolic daty od której zaczęły się problemy i wszystko się odblokowywało. Tak jakby jakaś źle pobrana wiadomość wszystko zablokowała. Teraz nie udało mi się tego zrobić i zmuszony byłem przesiąść się na Sparrow'a.

#23 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 334 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 września 2012 - 23:56

To jest stary wątek, w dodatku o Lionie. Nie odświeżaj go, skoro masz problem z nie-Lionem.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych