Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Internet w PLAY


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 ktmracing

ktmracing
  • 635 posts
  • Płeć:
  • SkądSilesia / Rbk

Posted 16 August 2011 - 09:58

Witam. Od wczoraj jestem użytkowanikiem sieci play dla firm. Nie stety nie działa mi internet w telefonie, w APN mam wpisane: internet. Jednakże dalej nie łączy mi się z internetem. Dlaczego i jak poprawna konfiguracja powinna wyglądać w ustawieniach do internetu.?

#2 art.mariusz

art.mariusz
  • 1542 posts
  • SkądKatowice

Posted 16 August 2011 - 10:39

U mnie działa w PLAY kiedy:

w Ustawienia\ogolne\siec

* włączone 3G
* roaming danych.


dalej w Sieć komórkowych danych:

APN internet

MMS

APN mms
Użytkownik (puste)
Hasło (puste)
MMSC 10.10.28.164/mms/wapenc
Proxy MMS 10.10.25.5:8080
Maks. wielkość MMS 307200
URL profilu UA dla MMS (puste)

Modem internetowy

APN internet
Użytkownik (puste)
Hasło (puste)


************************************************************

---------- Wpis dodano o 11:39 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:05 ----------

Kilka uwag EXTRA do internetu w PLAY:

Generalnie PLAY nie pokrywa całej polski więc ma umowę z PLUSEM na GSM i dane. Z tego powodu raz w polu nazwy operatora pojawia się PLUS raz POL. Z poziomu klienta jest to dla nas bez znaczenia. Dzięki temu mamy pełną prędkość i nieograniczony dostęp na terenie polski.

ALE aby móc korzystać z tej sztuczki PLAY należy mieć włączoną usługę "roaming danych" aby korzystać z Internetu na obszarze PLUS.

*** UWAGA. O tym szanowne PLAY nie poinformuje Ciebie wprost tylko rachunkiem. *****

***UWAGA 1. ***
Włączenie roaming danych w PLAY powoduje czerpanie danych także od operatorów zagranicznych co z uwagi na nadal wysoki koszty może być zaskoczeniem przy rachunku!

Dlatego jeśli nie chcemy aby nasz rachunek nie zaskoczył nas podczas np wypadu zagranicę to należy wyłączyć sobie roaming danych z sieci zagranicznych NIESTETY Play już o tym nas nie informuje i nie udostępnia też żadnego narzędzia w play24.pl. Jedynym sposobem na wyłączenie roamingu danych poza granicą Polski jest osobisty telefon do BOK. UWAGA po tym wyłączeniu nie mamy żadnego fizycznego śladu prócz systemowego nagrania rozmowy z konsultantem dlatego warto odnotować sobie dzień i godzinę takiej rozmowy bo czasem trafiają się różne "psotki" w PLAY niestety nigdy nie na naszą korzyść.


***UWAGA 2. * ***
Kosztowana sztuczka PLAY przy Pakietach danych Internet dla Firm i pierwszy miesiąc gratis

Pakiet Internet dla FIRM w PLAY. Wygodna rzecz bo kupujesz pakiet np. za 15 zł i masz 0.5 GB danych z opcją automatycznego wyłączenia transferu kiedy go zużyjesz bez narażania na dalsze koszty. Do tego Raz zakupiony pakiet odnawia się co miesiąc odliczając te 15 zł. SUPER. ale do momentu.Podpisując umowę ze wspomnianymi nowymi pakietami razem z umową dostajesz na zachętę przez pierwszy miesiąc pakiet 100 MB gratis.

Razem z umową dostajesz stosowny regulamin do tego pakietu 100 MB Pakiet Internet dla FIRM.

ALE UWAGA. Okazuje się, że ten regulamin na korzystanie z pakietu który został Ci wręczony podczas podpisnaia umowy i wg którego zdecydowałeś się podpisać umowę RÓŻNI SIĘ od regulaminu pakietów danych sprzedawanych już w następnym kolejnym miesiącu przez PLAY za pomocą np. play24.pl ???!!!

* Zasadniczo różni się jednym małym zapisem, który opisuje sytuację w której dezaktywujesz taki pakiet podczas jego używania.

Otóż w regulaminie dostarczonym podczas podpisywania umowy na te 100 MB gratis czytamy ppkt m:

"Dezaktywacja następuje w przeciągu 24 godzin od momentu zlecenia, natomiast Abonent ma możliwość korzystania z pozostałej ilości jednostek w pakiecie do końca Okresu Rozliczeniowego Pobrana wcześniej opłata za pakiet nie zostaje zwrócona".



A już za miesiąc ten sam pakiet Internet dla firm ma zapis następujący:

p. 20. Po dezaktywacji pakietu, jeżeli Abonent nie ma aktywnych innych pakietów transmisji danych
działających w sieci Telekomunikacyjnej P4, opłata za transmisji danych jest naliczana poza kwotą
abonamentu, zgodnie z Cennikiem Oferty Firma



W praktyce:
Jeśli podczas korzystania z pakietu danych wyłączysz sobie kontynuację zakupu pakietu na następny miesiąc bo np. będziesz korzystał tym czasie z wyjazd za granicę to automatycznie w tym samym dniu PLAY rozpoczyna Ci liczyć za obrane dane jak za przysłowiowe zboże. UWAGA Opłaty są naliczone mimo, że nadal posiadasz dostępne niezużyte dane na koncie i samo PLAY zapewnia Ciebie o takich zasobach odpowiadając na kod *107#. Gdyby przez cały czas umowy stosować regulamin pakietu Internet dla Firm wręczony mi razem z umową z powodu powyższego zapisu dodatkowych opłat by nie było.

To tak dla ostrożności.

#3 Bialyus

Bialyus
  • 1 posts

Posted 16 August 2011 - 10:48

Witam, Ja tez niedawno przeszedlem z T-Mobile na Play. mialem ten sam problem na pocztaku wpisalem te wszystkie dane w zakladce "siec komorkowa danych" jednak wylaczylem 3g i roaming danych. W zamian wlaczylem operatora na stale plus gsm. Obserwuje play24 i nie widze wzrostu kosztow z tego powodu, wiec chyba jest oki.

#4 rafer666

rafer666
  • 187 posts
  • SkądToruń

Posted 16 August 2011 - 12:13

Bialyus jaką masz usługę? Play Online w telefonie czy Internet w telefonie? Z początkiem października przenoszę się z T-mobile do Play i zauważyłem, że są to dwie osobne usługi. Internet w telefonie jest droższy, ale pakiety działają w roamingu krajowym. W Play działa Hotspot na iP4? Znajomy miał iP3G w ERA, jak używał karty Plusa to mu udostępnianie znikało ;/

#5 art.mariusz

art.mariusz
  • 1542 posts
  • SkądKatowice

Posted 16 August 2011 - 12:39

W Play działa Hotspot na iP4?

Działa po skonfigurowaniu jak napisałem wcześniej.

#6 ktmracing

ktmracing
  • 635 posts
  • Płeć:
  • SkądSilesia / Rbk

Posted 16 August 2011 - 13:22

[QUOTE=art.mariusz;1661842]U mnie działa w PLAY kiedy:

w Ustawienia\ogolne\siec

* włączone 3G
* roaming danych.


dalej w Sieć komórkowych danych:

APN internet

MMS

APN mms
Użytkownik (puste)
Hasło (puste)
MMSC 10.10.28.164/mms/wapenc
Proxy MMS 10.10.25.5:8080
Maks. wielkość MMS 307200
URL profilu UA dla MMS (puste)

Modem internetowy

APN internet
Użytkownik (puste)
Hasło (puste)


************************************************************[COLOR="Silver"]

Wpisałęm i dalej nie działa....

#7 Konrado

Konrado

  • 1844 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 16 August 2011 - 13:35

To zasuwaj do salonu, tam niech ustawią.

#8 art.mariusz

art.mariusz
  • 1542 posts
  • SkądKatowice

Posted 16 August 2011 - 14:07

Jeśli dane sieci komórkowej też masz włączone w Ustawienia\ogolne\siec Jeśli telefon wyświetla Ci obok siły zasięgu znak, że jesteś w zasięgu sieci danych? 3G, H E ? Jeśli po powyższej konfiguracji włączysz i wyłączysz telefon. i nadal nie działa to skontaktuj się z salonem.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users