
Podgląd i zmiana kodowania pliku tekstowego
#1
Napisano 29 maja 2011 - 19:48
#2
Napisano 29 maja 2011 - 22:42
tuonela ~ % file plik
plik: UTF-8 Unicode text
dla ISO-8859-2:
dla CP1250:tuonela ~ % file plik
plik: ISO-8859 text
tuonela ~ % file plik
plik: Non-ISO extended-ASCII Pascal program text, with CRLF line terminators
#3
Napisano 29 maja 2011 - 23:17
#4
Napisano 29 maja 2011 - 23:21
#5
Napisano 29 maja 2011 - 23:23

#6
Napisano 29 maja 2011 - 23:26
Przykład, konwertuje z windows-1250 na UTF-8:
$ iconv -f cp1250 -t UTF-8 plik_wejsciowy.txt > plik_wyjsciowy.txt-f - kodowanie wejsciowe
-t - kodowanie wyjściowe
#7
Napisano 29 maja 2011 - 23:39
#8
Napisano 29 maja 2011 - 23:53
#9
Napisano 30 maja 2011 - 00:11
Downloads$ file conv.txt conv.txt: ISO-8859 text, with CRLF line terminators
ale z cp1250 dopiero konwertuje dobrze:
iconv -f cp1250 -t utf-8 conv.txt > conv.utf8.txt
Więc 'file' nie do końca dobrze rozpoznaje kodowanie, pewnie dlatego, że cp1250 jest podobny do ISO 8859-2, i 'file' tylko sprawdziło pierwsze jakieś znaki i stwierdziło błędnie że to iso.
#10
Napisano 30 maja 2011 - 00:22
tuonela ~/Downloads % iconv -f iso-8859-2 -t UTF-8 conv.txt | head -n 1
147 "%1Wersja sprzętowego shadera wierzchołkowego %2.%3\n"
#11
Napisano 30 maja 2011 - 00:44
ŹLE:
Downloads$ iconv -f iso-8859-2 -t utf-8 conv.txt | cat 147 "%1Wersja sprzętowego shadera wierzchołkowego %2.%3\n" 148 "%1Wersja sprzętowego shadera pikselowego %2\n" 149 "Nie można skompilować shadera pikselowego powierzchni" 150 "Nie można skompilować shadera wierzchołkowego wody" 151 "Nie można utworzyć shadera wierzchołkowego wody" 152 "Nie można skompilować nierzutowanego shadera wierzchołkowego terenu" 153 "Nie można utworzyć nierzutowanego shadera wierzchołkowego terenu" 154 "Zbyt mało pamięci na karcie graficznej" 155 "BŁĽD odłšczenia DX!!" 156 "BŁĽD odłšczenia obiektów D3D!!" 157 "Nie można zablokować bufora indeksu" 158 "Nie utworzono sterownika otoczenia!" Downloads$
DOBRZE:
Downloads$ iconv -f cp1250 -t utf-8 conv.txt | cat 147 "%1Wersja sprzętowego shadera wierzchołkowego %2.%3\n" 148 "%1Wersja sprzętowego shadera pikselowego %2\n" 149 "Nie można skompilować shadera pikselowego powierzchni" 150 "Nie można skompilować shadera wierzchołkowego wody" 151 "Nie można utworzyć shadera wierzchołkowego wody" 152 "Nie można skompilować nierzutowanego shadera wierzchołkowego terenu" 153 "Nie można utworzyć nierzutowanego shadera wierzchołkowego terenu" 154 "Zbyt mało pamięci na karcie graficznej" 155 "BŁĄD odłączenia DX!!" 156 "BŁĄD odłączenia obiektów D3D!!" 157 "Nie można zablokować bufora indeksu" 158 "Nie utworzono sterownika otoczenia!"
#12
Napisano 30 maja 2011 - 00:57
#13
Napisano 30 maja 2011 - 01:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych