Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Wiedzmin 2 na mac?


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#26 alkazz

alkazz
  • 13 posts

Posted 23 May 2011 - 14:58

Witam, Zainstalowałem Witcher 2 na iMac 27', 4g ram, 2.66 GHz i5, ATI Radeon HD 4850 (bootcamp - niezależnie uruchomiony system Windows 7 64 bit). Na pełnym ekranie nie działa. Tylko w trybie 'w oknie', na minimalnych detalach jako tako chodzi. Gra była testowana na 2 laptopach o podobnej/słabszej konfiguracji, również W7 - chodzi płynnie że aż miło na High Detalach. Czy ktoś grał w tą grę na iMacu, zna sposób na fullscreen/podniesienie wydajności ? Szkoda, że sprzęt za który dałem sporo - ledwo sobie daje radę z grą która ma niskie - bądź co bądź - wymagania. Podobno kwestia nieobsługiwania przez ATI. Za wszelkie informacje z pierwszej, bądź drugiej ręki będę wdzięczny. pozdrawiam,

#27 monodies

monodies
  • 34 posts

Posted 23 May 2011 - 15:14

Ekhm... Primo: iMac przecież nie jest stworzony do grania. Z resztą czego ty wymagasz od Radeona HD 4850? Na moim kompie stacjonarnym z HD 5750 Wiedźmak 2 działa płynnie z ustawieniami High. HD 4850 z monitorem 27' nie podoła wiedźminowi w pełnej rozdziałce. Secundo: Wymagania Wiedźmina bądź co bądź do płynnej gry nie są niskie ;)

#28 crazyperson1

crazyperson1
  • 146 posts

Posted 24 May 2011 - 17:37

@alkazz - nie jesteś odosobniony, jeżeli chodzi o kwestię uruchamiania gry na pełnym ekranie. Niestety zapewne dopiero patch/nowe sterowniki do karty graficznej pozwolą na uporanie się z nią. W sprawie wydajności - sporo daje podmiana pliku .exe na tą z wersji GOG.com (o ile oczywiście jesteś posiadaczem edycji DVD) . Zabezpieczenia skuteczne bowiem kładą na łopatki nawet stosunkowo wydajne maszyny, a kopia pobrana z w/w przeze mnie serwisu jest właśnie od nich wolna. Jeżeli chodzi o legalność takiego czynu to CDProjekt oficjalnie zaprzeczył jakoby robił jakiekolwiek problemy w tej materii. Fajnie, że ktoś potrafi przyznać się do błędu i zamiast trwać przy swoim pozwala choć na takie, zapewne tymczasowe, rozwiązanie. Oczywiście możesz spróbować odpalić Wieśka w trybie pełnoekranowym instalując różne, już dostępne sterowniki do karty graficznej. Może na któryś ruszy. Ja mam 11.5 i wszystko działa pięknie, a wiem, że domyślnie pod Boot Camp'em jest chyba wersja 11.2 . PS: Wydajność Twojej karty graficznej to mniej-więcej poziom AMD/ATI 6750M (z tego, co wiem to w iMac'ach były/są montowane mobilne chipsety graficzne), w którą wyposażony jest mój laptop. Pozwala ona na grę na ustawieniach High w rozdzielczości 720p lub Low/Medium w rozdzielczości 1080p. Wersja stacjonarna Twojej karty byłaby wydajniejsza o 40-50%. PS2: Informacja od AMD/ATI: "Update - we will have Brink and Witcher 2 hotfix driver released this week. (hoping in the next couple of days). Stay tuned."

#29 metal_man

metal_man
  • 489 posts
  • SkądChorzów

Posted 24 May 2011 - 19:08

Ma sie tez pojawic latka wyrzucajaca securoma aby wlasnie poprawic plynnosc. Zaslyszane jakies 3, 4 dni temu i zrodla nie podam bo nie pamietam juz.

#30 alkazz

alkazz
  • 13 posts

Posted 24 May 2011 - 19:55

Super, dzięki chłopaki za info. Wstrzymam się z graniem do wydania łatek:).

#31 nightwish86

nightwish86
  • 146 posts
  • SkądOlsztyn, PL

Posted 25 May 2011 - 13:16

MBP 2010 i5 2.4GHz GF330 256MB - 1280x800 najniższe detale, 10-25 FPS w zależności od lokacji. Testowane bez GoG exe, dziś sprawdzę jak działa wersja bez DRMu. Ogólnie grywalnie choć liczyłem na lepszą wydajność.

#32 Zekiv

Zekiv
  • 15 posts

Posted 26 May 2011 - 10:18

Fajnie jakby na iPada był :P

#33 abovePL

abovePL
  • 2385 posts
  • SkądJaworzno, Poland

Posted 26 May 2011 - 10:53

Fajnie jakby na iPada był :P


Nie do wykonania. Chyba, że coś a'la GTA CHINATOWN lub Trine, ale wątpię w taką kreatywność CDRED. Poza tym Wiedźmin na wyjść na xbox'a także już za 500 zł można sobie w niego pograć i nie trzeba mieć super komputera za kilkaset złotych czy nawet tysięcy.

#34 zuccom

zuccom
  • 66 posts
  • SkądWrocław

Posted 03 June 2011 - 11:12

Tak dla informacji: Jakby ktoś miał iMac'a 21,5 3.06Ghz ATI 4670, 4Gb ram - to śmiało może zapomnieć o graniu. Testowałem na swoim (z czystej ciekawości i się nie pomyliłem) na minimalnych ustawieniach, 1024x768 - jest w okolicach 24-30 fps'ów. Dla desperatów podejrzewam, że starczy.

#35 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 03 June 2011 - 14:06

Panowie, gra na Mac Pro jest u mnie prawie nie możliwa. Ja już nie mówię, o tym, że działa mi tylko w oknie, ale o tym, że mam niski fps. Najpierw zainstaluję na powrót starsze sterowniki nVidia, ale powiedzcie mi skąd wziąć plik z gog?

#36 DanielF

DanielF
  • 5764 posts
  • SkądSiedlce

Posted 03 June 2011 - 14:11

Zainstaluj patcha z Wiedźmin 2 - Ogółem - thewitcher.com dzisiaj ma być dostępna poprawka 1.2!

Jak masz kartę nVidi odinstaluj 3dVision bo przez niego gra skacze
Zainstaluj najnowszą betę nVidi lub w przypadku Ati najnowszego hotfixa

#37 tomud

tomud
  • 588 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 June 2011 - 08:32

hmm wczoraj zrobilem maly test na moim MB Pro (2.4GHz + GF8600m)... gra sie uruchamia... ile klatek nie wiem - na minimalnych plynnosc jest ok :) po wlaczeniu cieni + brudu na ubraniach tez wyglada to znosnie. Jak znajde chwile moze troche pogram na MB Pro - niestety takie obczejenie na szybko nie jest zbyt miarodajne - jak znajde czas zobacze jak zachowuje sie na jakis bardziej wymagajacych lokacjach i pocwicze z ustawieniami. Przy 256 pamieci graficznej nie ma jednak co liczyc na tekstury dobrej jakosci, po prostu nie zmieszcza sie do ram-u karty, w sumie z tym ramem to jest tak ze wlasnie najwiecej potrzeba go na tekstury - a jego ilosc nie ma wplywu na wydajnosc... bo shadery czy geometria potrzebuje go stosunkowo niewiele :)

#38 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 04 June 2011 - 09:46

dzisiaj sprawdzę 1.2, ale załamuje mnie komentarz, że na MBP chodzi płynnie, a na MP się tnie...

#39 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 07 June 2011 - 11:00

odinstalowanie 3d trochę pomogło, ale nadal nie jest dobrze:/ Na szczęście elementy filmików już nie tną sorry za drugi post, myślałem, ze połączy z automatu

#40 Tork

Tork
  • 37 posts
  • SkądKatowice, PL

Posted 30 June 2011 - 21:32

Jak tu nie instalować Windowsa jeśli wychodzą takie wspaniały tytuły. Szkoda, że tako mało FPSów macie, u mnie to dopiero nie pójdzie.

#41 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 01 July 2011 - 20:04

Znajomy się mnie zapytał przed kupnem komputera (iMac i5 8GM RAM 6970M) czy w natywnej 2560x1440 pogra czy nie ? :) Ja nie jestem fanem tej gry nie odpowiem - ale może znacie kogoś kto grał na takiej konfiguracji. Serwisy rozpływają się na temat wydajności tego układu w nowych iMacach :)

#42 koyoot

koyoot
  • 2235 posts
  • SkądKoło, PL

Posted 01 July 2011 - 20:35

6970M to dobry uklad ale... Do takiej rozdzielczosci przydaloby sie stacjonarne GTX 460 i to jeszcze w dodatku w ukladzie SLI... Wiec raczej smiem watpic czy da sie GRAC w tej rozdzialce w Wiedzmina 2.

#43 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 02 July 2011 - 18:14

Oczywiście nie mówimy o detalach na Full i Full AA. jest jakieś demo żebym sprawdził u siebie - generalnie 6970M jest tylko około 25% wolniejsze od mojego 5870 :) Swoją drogą bardzo wydajny iMac się zrobił :)

#44 koyoot

koyoot
  • 2235 posts
  • SkądKoło, PL

Posted 02 July 2011 - 18:51

5870 nie jest duzo szybszy od GTX'a 460... Na medium powinono dzialac kwestia jest tylko "jak"... ;)

#45 pioo

pioo
  • 399 posts
  • SkądKraków

Posted 03 July 2011 - 17:43

I ma już ktoś jakieś informacje na temat najmocniejszego iMac i5 8GM RAM 6970M + Wiedzmin2??

#46 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 03 July 2011 - 21:17

Niestety nawet na youtube nie znalazłem ... jest jeden test iMaca z 4850 z grą Wiedzmin 2 :( Nie wiem jak tam są ustawione detale - ale w 1280x800 tam przy 4850 chodzi płynnie .... wiec przy 6970M powinno w średnich detalach chodzić spokojnie :)

#47 koyoot

koyoot
  • 2235 posts
  • SkądKoło, PL

Posted 04 July 2011 - 13:49

W CDA nr 1/2011 Specjalny bylo napisane ze na komputerze z C2D 2,53 GHz, 4 GB RAM, Radeon 4850 1 GB Wiedzmin 2 w rozdzielczosci 1280x800 dzialal plynnie w ustawieniach nie najwyzszych. W 1680x1050 jedyna mozliwosc jaka byla to medium by dalo sie grac. I to po patchu 1.1...

#48 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 04 July 2011 - 20:44

to już coś 4850 jest o wiele wolniejsze od 6970 --- minimum 50% :) Myśle ze 2560x1440 w medium ruszy spokojnie :) Oczywiście po patchu :)

#49 daro16

daro16
  • 169 posts
  • SkądGdynia, PL

Posted 04 July 2011 - 22:34

pamiętaj tylko że ten 6970 w iMacu to mobilna jednostka, nie można go porównywać do stacjonarnego 4850.

#50 ar3kb

ar3kb
  • 4635 posts
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Posted 04 July 2011 - 23:12

Az strach, ze ludzie chca na sile przekonac sie do tego, ze cos im ruszy, skoro nie ruszy. Nie, na takiej ozdzialce nie ruszy. Grac w gre bez AA, patrzec na poszarpane obiekty w postaci foto-slideshow i jeszcze twierdzic, ze swietnie i miodzio to lekka przesada. Uklad ten nie jest zadnym demonem, nie uciagnie W2 w takiej rozdzialce. I nie pisze tu jako krytyk Apple, ale jako osoba, ktora przejadła kilka gier z ciekaowsci na sprzecie Apple. Ostatna ciekawoscia byl StarCraft II za 189zl. Pobawilem sie i rozczarowałem, ze na lapie z podpisu przy rozdzialce 1440x900 / sic!/ gra chodzila "plynnie" w postaci...maksymalnie 17 klatek na sekunde! Powodzenia i skonczmy pisac, ze iMac to stacjonarny sprzet, to laptop z calkiem słabym HARDWARE* włozony do wielkiego monitora, z rozdziałką ktora przy tworzeniu grafiki 3D w grach zabija uklad GPU. Koniec wywodu. HARDWARE stricte słaby w kontekscie gier. Jednostki desktopowe potrafia przyciac w takich rozdzialkach, gdzie jeden uklad GPU bije o 2-3 długosci takie mobilne słabeusze. Widziałem wiedzmina na PC przy SLI z 2 kartami, kazda po 1GB GDDR5, rozdziałka na 30" juz powodowała czasem "zadyszke" tego desktopa / na i7 920 + 6GB RAM Triple Ch./. Wiec mnozenie pytan czy pociagnie...nawet kon pociagnie pociag, tyle tylko, ze za ktoryms krokiem zdechnie. Nie wspomne, ze wytworzenie duzego obciazenia dla GPU i na bank zoltki na matrycy sa murowane :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users