Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

z C++ na Objective-C i Cocoa

• Zamknięty Temat jest zamknięty
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 kanior

kanior
  • 48 postów

Napisano 09 maja 2011 - 16:26

Witam. Jestem laikiem. Szukałem w Google naprawdę ale wiele na ten temat po polsku nie znalazłem. Umie angielski ale nie na tyle żeby rozumieć wszystko! Bardzo proszę o wyjaśnienie... Czy trudno będzie przejść z C++ na Obj-C? Jest jakieś API dla C++ pod windows, czy pod MAC też jest? Jeżeli tak skąd je wziąć? Jak pisać aplikacje pod windows w c++ na macu? (tu można link - odp alternatywnie bo raczej sobie sam poradze) ; ) Co to jest te całe Cocoa? (czytałem po ang. i dowiedziałem się mało) Czy można tworzyć graficzny interfejs do progamów napisanych w C++ w Interface Builder? Jeżeli nie to do czego on w takim razie służy? Aplikacje na iPhona i iPada pisze się w Obj-C czy Coca Framework? Czym się to różni? Czy aby uczyć się Coca to jest "osobny język jak jQuery dla JS czy tylko jakieś rozwinięcie dodające nowe znaczniki dla Obj-C?" Z góry dziękuję. Nie podawajcie mi jakiś linków tylko sami wyjaśnijcie a lepiej zapamiętam o co w tym wszystkim chodzi. Pozdrawiam.;)

#2 adios.pl

adios.pl
  • 22 postów

Napisano 10 maja 2011 - 11:26

Czy trudno będzie przejść z C++ na Obj-C?

Z pewnością bardziej przydatna jest znajomość semantyki języka C niż C++ - ten z kolei nie pomaga w opanowywaniu składni i nazewnictwa Objective-C. Natomiast C++ daje Ci znajomość mechanizmów obiektowych. Gdybyś znał Smaltalka przejście na Objective-C było by szybkie i bezbolesne.

Jest jakieś API dla C++ pod windows, czy pod MAC też jest? Jeżeli tak skąd je wziąć?

Musisz doprecyzować pytanie - chodzi ci o IDE, wrappera czy co?

Jak pisać aplikacje pod windows w c++ na macu? (tu można link - odp alternatywnie bo raczej sobie sam poradze) ; )