No właśnie się zastanawiałem, jak update wpływa na sprzedaż. Aplikacja nie pojawia się w Release. Rankingi też nie są ważne akurat dla mnie bo nie jestem w top 200 (i chyba nie tak się szuka aplikacji specjalistycznych/dedykowanych). Jednak po 3 dniach od update zauważyłem trochę lepsze dwa dni (4,5 sprzedanych zamiast średniej 2).
Czy mija mnie jakieś inne źródło info dla kupujących? Jakieś strony które śledzą czy są updaty i pokazują to odwiedzającym?
Też chciałem zapytać jak wygląda dla Was stosunek ilość sprzedarzy do ilości recenzji na iTunes. Jak dla mnie mogę powiedzieć o jednej recenzji przez kompletnie obcą osobę (która też stała się "fanem" i pisze na support więc pewnie miałem fart). Dołączyłem do programu prośbę o recenzję po 10 dniach AND 3 uruchomieniach.
Czy widać jakąś zmianę w kraju jak przebije się ilość 5 recenzji/rate i pokazuję się średnia zamiast "not rated"?

Wypromowanie nowej Aplikacji. Doświadczenia i rady ?
Started by
EasyGoing
, 09 Apr 2011 13:43
33 replies to this topic
#26
Posted 27 May 2011 - 12:39
#27
Posted 28 May 2011 - 10:14
Moja gierka sprzedala sie w zbyt malej ilosci bym mogl wysnuwac jakies powazne statystyczne wnioski
Ale: wydalem sporo aktualizacji do Quad Ponga i nie zauwazylem zadnego wzrostu sprzedazy po aktualizacjach. Jakis tam wplyw moze miec jezeli nasza aplikacja jest dosc popularna i info o nowym updacie rozprzestrzenia sie w necie, wiec nie uogolnialbym.
U mnie wspolczynnik recenzji jest dosc marny, mniej wiecej ~2-3% ( tj. ile procent userow zostawilo recenzje ) Przy czym mam przypominanie o recenzji podobnie jak ty + bezposredni link do zrobienia recenzji na AppStore na glownym ekranie gry.
Ale liczac sobie teraz podobny wspolczynnik dla ( szacowanej ) sprzedazy takiego Doodle Jump ( jako ze na Game Center siedzi mniej wiecej polowa userow, a ilosc wyslanych wynikow do GC jest pokazywana ) wyszlo tyle samo co u mnie
Wiec mozna powiedziec ze tak mniej wiecej jest. Oczywiscie to sa gry, dla innych aplikacji moze to byc nieco inny wspolczynnik.
Co do przebicia poziomu recenzji ktore wlicza sie do sredniej, na pewno efekt jakis musi byc, nie ma bata. Sam mam spore watpliwosci kiedy nie widze ocen. Ale u mnie bylo to bardzo dawno, wiec juz sam nie pamietam czy mialo to wplyw, jakis musialo miec



#28
Posted 28 May 2011 - 10:49
To czy średnia ocena wpływa na sprzedaż aplikacji zależy od samej aplikacji. Przy darmowych aplikacjach prawie nie ma to znaczenia, no chyba, że średnia jest wyjątkowo niska.
Update'y i okazjonalne zmiany cen pociągają za sobą wyróżnienie aplikacji w serwisach takich jak appshopper.com
Jednak zbyt częste update'y i zmiany cen nie dają pozytywnych rezultatów.
Zresztą mainstreamowe aplikacje inaczej się promuje niż niszowe. Te ostatnie wymagają mniej wysiłku, bo słowa kluczowe i zostawienie linka na forach tematycznych pozwala dość konkretnie dotrzeć do grupy docelowej, choć przy niszowych aplikacjach ta grupa jest najczęściej niewielka.
#29
Posted 28 May 2011 - 16:39
Dzięki za podzielenie się Waszymi doświadczeniami
To daje do myślenia.
Nie zostawiam tego programu samemu sobie bo wydaje mi się, że nie wyciągnąłem z niego wszystkiego co się da. Porównując się do konkurencji na podstawie np. appannie czy applyzer widzę, że da się więcej (choć trudno wiedzieć ile razy więcej):
Moja aplikacja (mało państw i mało zmian w górę):
Right Note - Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Przykładowa konkurencja (dużo państw i dużo zmian w górę):
Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Karajan® - Music & Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Nie wiem czy można tak szacować ale każde takie państwo z listy, które utrzymuje się lub idzie w górę oznacza przynajmniej jedną sprzedaż. W moim przypadku mniej więcej się sprawdza. Czy dla popularnych aplikacji jest podobnie? Nie wiem.
No i teraz jakie widać różnice między mną a innymi? To co ja zauważam to:
Brak wersji light (to się zmieni)
Krótszy "czas życia" (czasem nawet jedna sprzedaż w państwie przesuwa aplikację do pierwszej 500 co daje chyba lepsze miejsce w wynikach search i tym samym lepszą widoczność)
Możliwe też, że recenzje/linki na sieci, które nie są zwykłym crawlem po iTunes. W sensie, że autor sam coś napisał od siebie o programie.
Najbliższe plany to:
Zmiana ceny do poziomu konkurencji czyli 10$ (możliwe, że jak na razie kupują ludzie i tak zdecydowani więc cena jak już jest ponad 2$ to nie ma dla nich znaczenia)
Kończę robić wersję z rozpoznawaniem wysokości nut z mikrofonu by nie musieć klikać w wirtualne pianino tylko w np. żywą gitarę. To doda do już dobrego programu jeszcze więcej funkcjonalności no i ten WOW factor.
Z takim programem (możliwe, że po drobnych upgradach) mogę uderzać do recenzentów i wydać wersję Lite, które powinna się wtedy sama bronić przed gorszymi recenzjami niż pełna wersja (tak niby zwykle bywa jak ktoś wypuszcza darmową wersję).

Nie zostawiam tego programu samemu sobie bo wydaje mi się, że nie wyciągnąłem z niego wszystkiego co się da. Porównując się do konkurencji na podstawie np. appannie czy applyzer widzę, że da się więcej (choć trudno wiedzieć ile razy więcej):
Moja aplikacja (mało państw i mało zmian w górę):
Right Note - Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Przykładowa konkurencja (dużo państw i dużo zmian w górę):
Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Karajan® - Music & Ear Trainer - Daily Ranks | App Annie
Nie wiem czy można tak szacować ale każde takie państwo z listy, które utrzymuje się lub idzie w górę oznacza przynajmniej jedną sprzedaż. W moim przypadku mniej więcej się sprawdza. Czy dla popularnych aplikacji jest podobnie? Nie wiem.
No i teraz jakie widać różnice między mną a innymi? To co ja zauważam to:
Brak wersji light (to się zmieni)
Krótszy "czas życia" (czasem nawet jedna sprzedaż w państwie przesuwa aplikację do pierwszej 500 co daje chyba lepsze miejsce w wynikach search i tym samym lepszą widoczność)
Możliwe też, że recenzje/linki na sieci, które nie są zwykłym crawlem po iTunes. W sensie, że autor sam coś napisał od siebie o programie.
Najbliższe plany to:
Zmiana ceny do poziomu konkurencji czyli 10$ (możliwe, że jak na razie kupują ludzie i tak zdecydowani więc cena jak już jest ponad 2$ to nie ma dla nich znaczenia)
Kończę robić wersję z rozpoznawaniem wysokości nut z mikrofonu by nie musieć klikać w wirtualne pianino tylko w np. żywą gitarę. To doda do już dobrego programu jeszcze więcej funkcjonalności no i ten WOW factor.
Z takim programem (możliwe, że po drobnych upgradach) mogę uderzać do recenzentów i wydać wersję Lite, które powinna się wtedy sama bronić przed gorszymi recenzjami niż pełna wersja (tak niby zwykle bywa jak ktoś wypuszcza darmową wersję).
#30
Posted 29 July 2011 - 12:49
Co do sprzedaży w Polsce - mam identyczne odczucia, tj. szkoda zachodu. Ostatnio wbijaliśmy się do top grossing overall przy 30 zł zysku dziennego.
Słowa kluczowe - przy dobieraniu patrz nie tylko aby miały sens, ale też jaka jest konkurencja. Np. na słowo "training" jest prawdopodobnie 400 innych aplikacji - a jak nie lądujesz w 25 pierwszych po wpisaniu frazy, to równie dobrze mogłoby jej nie być.
Po drugie - monitoruj je! Wpisuj frazy na których Ci zależy do sklepu (pamiętaj tylko, żeby być zalogowanym w tym na którym Ci zależy, czyli np. amerykańskim) i patrz czy lądujesz na górze listy. Jak nie, to wywalaj te słowa i szukaj innych.
Pamiętaj też, że jeśli jedna aplikacja ma "training" w tytule, a druga w słowach kluczowych, to na liście wyników najpierw wyświetli się ta z training w tytule. Czasem warto popracować nad tytułem i wybrać mniej elegancki, ale lepiej się pozycjonujący.
Zejście z objętością poniżej 20MB potrafi zwiększyć sprzedaż kilkukrotnie. Czasem nie da się zejść, czasem się da.
Obniżenie ceny do FREE na jeden-dwa dni potrafi dać 1000-10000 ściągnięć w tym czasie. Te ściągnięcia same w sobie nie przenoszą się na sprzedaż, ale jeśli masz dobrze skonfigurowanego AppIratera, mogą dać Ci dużo pozytywnych recenzji. Przy okazji - 10 dni oczekiwania przed sugerowaną recenzją czasem jest spoko (szczególnie przy bardziej ambitnych aplikacjach), czasem jednak warto to skrócić do 1 dnia.
Statystyki, statystyki, statystyki. Ja zbudowałem własny system server side i podpiąłem do tego SDK z Localytics odpalone na serwerze, ale wielu osobom wystarcza Flurry, lub właśnie Localytics. Przy dobrym trackingu zobaczysz ilu użytkowników kiedy rezygnuje z korzystania aplikacji i które funkcje faktycznie są używane. Np. jak odkryjesz, że 90% osób odpada w ciągu pierwszych 3 dni, to może lepiej dialog z prośbą o recenzję dać po dwóch dniach
No i może lepiej wtedy poprawić apkę, tak aby ludzie korzystali dłużej...
Dzięki powyższemu wczoraj przekroczyliśmy $100 dziennego przychodu z jednego tytułu, inne też całkiem sobie radzą
Co do PRMac. IMO fajny dodatek. Przydaje się np. jako metoda poinformowania ludzi o obniżce cen. W moim przypadku było wyraźnie widać w połowie przypadków wzrost sprzedaży w dniach po PRMac. Nie był to za duży wzrost - pokrył raptem koszty płatnego press releasu, ale jednak. Traktuję to trochę jak loterię i narzędzie do SEO. Mam 2% szansy, że ktoś faktycznie napisze artykuł (nie tylko przedruk) w oparciu o PRMac, 50% szansy, że wyjdę na 0, 100% szansy, że poprawi mi to pozycjonowanie strony mojej aplikacji w Googlu.
Jest wyraźna różnica między bezpłatną a płatną publikacją (jeśli chodzi o ilość przedruków/odsłon) w PRMac. Do tego płatne ktoś przegląda i czasem dają drobne uwagi.
I na koniec - nie zapominaj o dobrej ikonce i nazwie która jest zrozumiała. Jak masz np. sto aplikacji o nazwach typu "Goal Trainer 2000" i Twoja jedna ma przepiękną, ale nic nie mówiącą, np. "Napoleon", to niestety ludzie nie klikną w nią w AppStore (o ile nie masz naprawdę solidnego brandu).
---------- Wpis dodano o 13:44 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:38 ----------
Co do Twojej apki vs. Karajan - Karajan ma w nazwie jeszcze "music" - sądzę, że to może podnosić jego wyniki w searchu (nawet jak Ty masz music w keywordsach).
---------- Wpis dodano o 13:49 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:44 ----------
@OneMinuteGames - promo code'y wpływają na ranking? Z mojej obserwacji (robiłem research przed świętami Bożego Narodzenia) wynikało, że nie.
Po drugie - Apple ze 2 miechy temu wprowadzał zasadę, że ludzie, którzy mają apkę z promo code'u nie mogą jej recenzować. O ile się z tego nie wycofali (a nie słyszałem), promo code'y nie dadzą Ci teraz pozytywnej recenzji.
Słowa kluczowe - przy dobieraniu patrz nie tylko aby miały sens, ale też jaka jest konkurencja. Np. na słowo "training" jest prawdopodobnie 400 innych aplikacji - a jak nie lądujesz w 25 pierwszych po wpisaniu frazy, to równie dobrze mogłoby jej nie być.
Po drugie - monitoruj je! Wpisuj frazy na których Ci zależy do sklepu (pamiętaj tylko, żeby być zalogowanym w tym na którym Ci zależy, czyli np. amerykańskim) i patrz czy lądujesz na górze listy. Jak nie, to wywalaj te słowa i szukaj innych.
Pamiętaj też, że jeśli jedna aplikacja ma "training" w tytule, a druga w słowach kluczowych, to na liście wyników najpierw wyświetli się ta z training w tytule. Czasem warto popracować nad tytułem i wybrać mniej elegancki, ale lepiej się pozycjonujący.
Zejście z objętością poniżej 20MB potrafi zwiększyć sprzedaż kilkukrotnie. Czasem nie da się zejść, czasem się da.
Obniżenie ceny do FREE na jeden-dwa dni potrafi dać 1000-10000 ściągnięć w tym czasie. Te ściągnięcia same w sobie nie przenoszą się na sprzedaż, ale jeśli masz dobrze skonfigurowanego AppIratera, mogą dać Ci dużo pozytywnych recenzji. Przy okazji - 10 dni oczekiwania przed sugerowaną recenzją czasem jest spoko (szczególnie przy bardziej ambitnych aplikacjach), czasem jednak warto to skrócić do 1 dnia.
Statystyki, statystyki, statystyki. Ja zbudowałem własny system server side i podpiąłem do tego SDK z Localytics odpalone na serwerze, ale wielu osobom wystarcza Flurry, lub właśnie Localytics. Przy dobrym trackingu zobaczysz ilu użytkowników kiedy rezygnuje z korzystania aplikacji i które funkcje faktycznie są używane. Np. jak odkryjesz, że 90% osób odpada w ciągu pierwszych 3 dni, to może lepiej dialog z prośbą o recenzję dać po dwóch dniach

Dzięki powyższemu wczoraj przekroczyliśmy $100 dziennego przychodu z jednego tytułu, inne też całkiem sobie radzą

Co do PRMac. IMO fajny dodatek. Przydaje się np. jako metoda poinformowania ludzi o obniżce cen. W moim przypadku było wyraźnie widać w połowie przypadków wzrost sprzedaży w dniach po PRMac. Nie był to za duży wzrost - pokrył raptem koszty płatnego press releasu, ale jednak. Traktuję to trochę jak loterię i narzędzie do SEO. Mam 2% szansy, że ktoś faktycznie napisze artykuł (nie tylko przedruk) w oparciu o PRMac, 50% szansy, że wyjdę na 0, 100% szansy, że poprawi mi to pozycjonowanie strony mojej aplikacji w Googlu.
Jest wyraźna różnica między bezpłatną a płatną publikacją (jeśli chodzi o ilość przedruków/odsłon) w PRMac. Do tego płatne ktoś przegląda i czasem dają drobne uwagi.
I na koniec - nie zapominaj o dobrej ikonce i nazwie która jest zrozumiała. Jak masz np. sto aplikacji o nazwach typu "Goal Trainer 2000" i Twoja jedna ma przepiękną, ale nic nie mówiącą, np. "Napoleon", to niestety ludzie nie klikną w nią w AppStore (o ile nie masz naprawdę solidnego brandu).
---------- Wpis dodano o 13:44 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:38 ----------
Co do Twojej apki vs. Karajan - Karajan ma w nazwie jeszcze "music" - sądzę, że to może podnosić jego wyniki w searchu (nawet jak Ty masz music w keywordsach).
---------- Wpis dodano o 13:49 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:44 ----------
@OneMinuteGames - promo code'y wpływają na ranking? Z mojej obserwacji (robiłem research przed świętami Bożego Narodzenia) wynikało, że nie.
Po drugie - Apple ze 2 miechy temu wprowadzał zasadę, że ludzie, którzy mają apkę z promo code'u nie mogą jej recenzować. O ile się z tego nie wycofali (a nie słyszałem), promo code'y nie dadzą Ci teraz pozytywnej recenzji.
#31
Posted 31 July 2011 - 19:44
Widzę, że wątek odżył
To po kolei:
1. Polskę już skreśliłem - jedynie mam pamiątkę, że dalej jestem w Whats Hot. Co bardziej mnie interesuje to wyselekcjonowanie innych państw takich jak Polska. Bo odfiltrowaniu można by wydobyć "drugą ligę" czyli sensowne państwa poza Ameryką
2. Wydaje mi się, że w moim przypadku ważne jest złożenie słów ear + trainer bo tak się nazywa dziedzina trenowania słuchu muzycznego. Więc mimo, że "trainer" jest przesycony to nie mogę go wywalić. Po promocji 28-ego na razie jestem 16 (czy to źle, nie wiem). Nie pomyślałem, żeby śledzić każde słowo kluczowe i wywalać jeśli jestem w tłumie. Poanalizyję a pro po następnej aktualizcji.
3. Ear Trainer dodałem do tytułu właśnie po to by mieć lepsze pozycjonowanie .. i po to by ktoś widząc ikonę i tytuł wiedział o co chodzi i nie musiał zaglądać do opisu.
4. Under 20MB - Done .. od zawsze poniżej 8 więc mam zapas na nowe rzeczy
5. Nie chciałbym robić aplikacji specjalistecznej FREE. Nie widziałem by ktokolwiek to zrobił, a na pewno nie moja konkurencja. Za to myślę nad wersją Lite.
6. Nie załączyłem, żadnego trackera. Za to mam dane na temat updatów. Pierwszy update ściągnęło około 85% użytkowników (to było po miesiącu przerwy). Po dwóch miesiącach od 1.1 wyszło teraz 1.2 (13 lipca) i do dziś jest koło 87% update. Czy to dobrze? Czy raczej każdy ściąga updaty jak leci?
7. Co do proszenia klientów po 10 dniach. Ile sprzedaży przekłada Wam się na reviews/ratings? 1%?
8. Brawo 100$ na dzień (po odliczeniu Appla i podatków?) to całkiem nieźle. W sensie, że jak netto na jedną osobę to można odjeść z roboty. A możesz się pochwalić jaki to program?
9. Co do PrMac. Nie widzę, żadnych zmian po wydaniu. Jak dla mnie to jedynie boty są po drugiej strony a ludzie przekopują jedynie w poszukiwaniu czegoś bardziej dla ogółu niż niszy. Drugi press release o mikrofonie (Extended)
Right Note - Ear Trainer 1.2 for iOS - Now with Microphone Recognition dał prScore: 75.7, Viewed: 13557, Written: 38. Nie mam zielonego pojęcia czy to dużo czy mało. Google Analytics nie wykazuje 13557 views tylko z 15, sprzedaż nie drgnęła.
10. Mam nadzieje, że ikonka i nowe screeny są całkiem ok
To prawda, że robione przez informatyka (mnie), ale nie wywołują zgorszenia przynajmniej. No chyba, że uważacie inaczej.
11. Z tego co rozumiem nie trzeba wpisywać kategorii do key words - dostaje się to z automatu - sprawdziłem przed chwilą i działa.
12. Promo cody o dziwo wpływają na sprzedaże w Poslce. W Ameryce chyba nie bo rozdaje powoli recenzentom i nie widzę wpływu. Za to podobno jak się odbierze promo z komputera a nie iPhona to ma się możliwość napisania (chyba z 1h od kupienia), ale to niepotwierdzone
A teraz coś ode mnie:
1. Wydałem nową wersję z rozpoznawaniem tego co się gra przez mikrofon. Według mnie bardzo duża zmiana i rzeczywiście podoba się tym kilku osobom z którymi mam kontakt. Wpływ na sprzedaż? Znikoma. Widać, że nie chodzi na razie o features a raczej o widoczność i tu drugi punkt:
2. Czy mienie pierwszych 5 ratingów jest ważne? Jak aplikacja mam <5 rates to w spisach pojawia się "Not rated". Dopiero trzeba wejść do aplikacji a potem wejść do samych recenzji by zobaczyć dwie całkiem pochlebne. Mi się wydaje, że ten próg jest bardzo ważny. Ja np. nie kupuję aplikacji bez ratingów ale za to zaglądam i wystarczają mi już 3. Ale rozumiem duża rzesza ludzi nie podejmuje tego wyzwania i idzie dalej. Macie jakieś doświadczenia z tym? Może ważne są te pierwsze 5 "od znajomych". Szkoda tylko, że my mamy (przynajmniej ja) samych znajomych w Polsce a to wiadomo - patrz punk 1
3. Od 28 mam 70% off sale. Na razie trudno mówić o wpływie długo falowym. Ciekawy za to efekt, który się nie pojawił wcześniej: po przecenie wzrosły mi updaty z sporadycznego 1 dziennie (update był dawno temu) do 5 dziś. Ciekawe dlaczego.
Ogólnie trochę kiepsko, że nie ma więcej kasy z tego - jak na razie 100 euro co miesiąc na koncie (już po Applu, przed podatkami). Ale jak mówiłem na początku: aplikacja została wydana jako test jak działa app store, więc nie płaczę za bardzo. Chociaż przez chwilę łudziłem się, że może jednak bo teraz z mikrofonem jest naprawdę fajna - sam jej używam.
Teraz bawię się w dawanie ludziom do recenzji, ale o dziwo trudno znaleźć potencjalnych odbiorców w mojej dziedzinie. Jak już wyślę, to raczej odpowiadają bo im się podoba. Jedna recenzja na blogu, druga w drodze na portalu dla basistów (przynajmniej tak się zarzeka człowiek
)
Następny test to wersja Lite. Chciałem zrobić to dopiero jak obecna wersja będzie już miała te 5 recesji i będzie się bronić w stosunku do lite na, której mogą ludzie zawieszać psy. Jeszcze tylko liczyć by Lodsys nie rzucił się nagle na micro-micro developerów
(tfu, tfu, odpukać)

1. Polskę już skreśliłem - jedynie mam pamiątkę, że dalej jestem w Whats Hot. Co bardziej mnie interesuje to wyselekcjonowanie innych państw takich jak Polska. Bo odfiltrowaniu można by wydobyć "drugą ligę" czyli sensowne państwa poza Ameryką
2. Wydaje mi się, że w moim przypadku ważne jest złożenie słów ear + trainer bo tak się nazywa dziedzina trenowania słuchu muzycznego. Więc mimo, że "trainer" jest przesycony to nie mogę go wywalić. Po promocji 28-ego na razie jestem 16 (czy to źle, nie wiem). Nie pomyślałem, żeby śledzić każde słowo kluczowe i wywalać jeśli jestem w tłumie. Poanalizyję a pro po następnej aktualizcji.
3. Ear Trainer dodałem do tytułu właśnie po to by mieć lepsze pozycjonowanie .. i po to by ktoś widząc ikonę i tytuł wiedział o co chodzi i nie musiał zaglądać do opisu.
4. Under 20MB - Done .. od zawsze poniżej 8 więc mam zapas na nowe rzeczy
5. Nie chciałbym robić aplikacji specjalistecznej FREE. Nie widziałem by ktokolwiek to zrobił, a na pewno nie moja konkurencja. Za to myślę nad wersją Lite.
6. Nie załączyłem, żadnego trackera. Za to mam dane na temat updatów. Pierwszy update ściągnęło około 85% użytkowników (to było po miesiącu przerwy). Po dwóch miesiącach od 1.1 wyszło teraz 1.2 (13 lipca) i do dziś jest koło 87% update. Czy to dobrze? Czy raczej każdy ściąga updaty jak leci?
7. Co do proszenia klientów po 10 dniach. Ile sprzedaży przekłada Wam się na reviews/ratings? 1%?
8. Brawo 100$ na dzień (po odliczeniu Appla i podatków?) to całkiem nieźle. W sensie, że jak netto na jedną osobę to można odjeść z roboty. A możesz się pochwalić jaki to program?
9. Co do PrMac. Nie widzę, żadnych zmian po wydaniu. Jak dla mnie to jedynie boty są po drugiej strony a ludzie przekopują jedynie w poszukiwaniu czegoś bardziej dla ogółu niż niszy. Drugi press release o mikrofonie (Extended)
Right Note - Ear Trainer 1.2 for iOS - Now with Microphone Recognition dał prScore: 75.7, Viewed: 13557, Written: 38. Nie mam zielonego pojęcia czy to dużo czy mało. Google Analytics nie wykazuje 13557 views tylko z 15, sprzedaż nie drgnęła.
10. Mam nadzieje, że ikonka i nowe screeny są całkiem ok

11. Z tego co rozumiem nie trzeba wpisywać kategorii do key words - dostaje się to z automatu - sprawdziłem przed chwilą i działa.
12. Promo cody o dziwo wpływają na sprzedaże w Poslce. W Ameryce chyba nie bo rozdaje powoli recenzentom i nie widzę wpływu. Za to podobno jak się odbierze promo z komputera a nie iPhona to ma się możliwość napisania (chyba z 1h od kupienia), ale to niepotwierdzone
A teraz coś ode mnie:
1. Wydałem nową wersję z rozpoznawaniem tego co się gra przez mikrofon. Według mnie bardzo duża zmiana i rzeczywiście podoba się tym kilku osobom z którymi mam kontakt. Wpływ na sprzedaż? Znikoma. Widać, że nie chodzi na razie o features a raczej o widoczność i tu drugi punkt:
2. Czy mienie pierwszych 5 ratingów jest ważne? Jak aplikacja mam <5 rates to w spisach pojawia się "Not rated". Dopiero trzeba wejść do aplikacji a potem wejść do samych recenzji by zobaczyć dwie całkiem pochlebne. Mi się wydaje, że ten próg jest bardzo ważny. Ja np. nie kupuję aplikacji bez ratingów ale za to zaglądam i wystarczają mi już 3. Ale rozumiem duża rzesza ludzi nie podejmuje tego wyzwania i idzie dalej. Macie jakieś doświadczenia z tym? Może ważne są te pierwsze 5 "od znajomych". Szkoda tylko, że my mamy (przynajmniej ja) samych znajomych w Polsce a to wiadomo - patrz punk 1

3. Od 28 mam 70% off sale. Na razie trudno mówić o wpływie długo falowym. Ciekawy za to efekt, który się nie pojawił wcześniej: po przecenie wzrosły mi updaty z sporadycznego 1 dziennie (update był dawno temu) do 5 dziś. Ciekawe dlaczego.
Ogólnie trochę kiepsko, że nie ma więcej kasy z tego - jak na razie 100 euro co miesiąc na koncie (już po Applu, przed podatkami). Ale jak mówiłem na początku: aplikacja została wydana jako test jak działa app store, więc nie płaczę za bardzo. Chociaż przez chwilę łudziłem się, że może jednak bo teraz z mikrofonem jest naprawdę fajna - sam jej używam.
Teraz bawię się w dawanie ludziom do recenzji, ale o dziwo trudno znaleźć potencjalnych odbiorców w mojej dziedzinie. Jak już wyślę, to raczej odpowiadają bo im się podoba. Jedna recenzja na blogu, druga w drodze na portalu dla basistów (przynajmniej tak się zarzeka człowiek

Następny test to wersja Lite. Chciałem zrobić to dopiero jak obecna wersja będzie już miała te 5 recesji i będzie się bronić w stosunku do lite na, której mogą ludzie zawieszać psy. Jeszcze tylko liczyć by Lodsys nie rzucił się nagle na micro-micro developerów

#32
Posted 01 August 2011 - 13:05
[QUOTE=EasyGoing;1649911]Widzę, że wątek odżył
To po kolei:
2. Wydaje mi się, że w moim przypadku ważne jest złożenie słów ear + trainer bo tak się nazywa dziedzina trenowania słuchu muzycznego. Więc mimo, że "trainer" jest przesycony to nie mogę go wywalić. Po promocji 28-ego na razie jestem 16 (czy to źle, nie wiem). Nie pomyślałem, żeby śledzić każde słowo kluczowe i wywalać jeśli jestem w tłumie. Poanalizyję a pro po następnej aktualizcji.
[/quote]
A jakie masz słowa kluczowe w tej chwili? Może coś konkretnego zasugerujemy?
[QUOTE]
6. Nie załączyłem, żadnego trackera. Za to mam dane na temat updatów. Pierwszy update ściągnęło około 85% użytkowników (to było po miesiącu przerwy). Po dwóch miesiącach od 1.1 wyszło teraz 1.2 (13 lipca) i do dziś jest koło 87% update. Czy to dobrze? Czy raczej każdy ściąga updaty jak leci?
[/quote]
Ludzie raczej ściągają jak leci, więc to niewiele mówi.
[quote]
7. Co do proszenia klientów po 10 dniach. Ile sprzedaży przekłada Wam się na reviews/ratings? 1%?
[/quote]
Bardzo zależy. Jedna apka ma w stanach 75 ratingów przy 22k ściągnięciach (czyli ok. 0.3%). Inna ma też w stanach 14 ratingów przy 1200 (czyli ok. 1.1%).
[quote]8. Brawo 100$ na dzień (po odliczeniu Appla i podatków?) to całkiem nieźle. W sensie, że jak netto na jedną osobę to można odjeść z roboty. A możesz się pochwalić jaki to program?
[/quote]
blowupthefrog.com
po odliczeniu Apple, ale do podziału między 3 wspólników..
[quote]
9. Co do PrMac. Nie widzę, żadnych zmian po wydaniu. Jak dla mnie to jedynie boty są po drugiej strony a ludzie przekopują jedynie w poszukiwaniu czegoś bardziej dla ogółu niż niszy. Drugi press release o mikrofonie (Extended)
Right Note - Ear Trainer 1.2 for iOS - Now with Microphone Recognition dał prScore: 75.7, Viewed: 13557, Written: 38. Nie mam zielonego pojęcia czy to dużo czy mało. Google Analytics nie wykazuje 13557 views tylko z 15, sprzedaż nie drgnęła.
[/quote]
Te "viewed" to są wyświetlenia press release'a, a nie Twojej strony.
Moje przykładowe liczby, dla Goal-Setting Workshop now available for iPad
PRScore podobnie, Viewed 10.000, 317 kliknięć linku do App Store'a (przy linkach w press releasie jak jesteś zalogowany masz w nawiasach kwadratowych ilość kliknięć).
Nie wiem, czy to by pomogło, ale w Twoim press release brakuje jakiejś historii, która stoi za apką. Poprostu wypisałeś funkcje. Jak chcesz zainteresować dziennikarzy, to warto mieć jakąś historię do sprzedania - np. o tym, że autor nie był zadowolony z obecnie istniejących rozwiązań na rynku, bo nie oferują XXX.. albo o jakimś nauczycielu, który już korzysta z tej aplikacji itd.
[quote]
10. Mam nadzieje, że ikonka i nowe screeny są całkiem ok
To prawda, że robione przez informatyka (mnie), ale nie wywołują zgorszenia przynajmniej. No chyba, że uważacie inaczej.
[/quote]
imho nadal kiepsko to wygląda. za dużo naćkane masz w screenach, ikonka wygląda tak sobie. grafik bardzo by Ci się przydał - jeden/dwa dni pracy dla niego i aplikacja będzie mieć drastyczną różnicę w wyglądzie.
[quote]
11. Z tego co rozumiem nie trzeba wpisywać kategorii do key words - dostaje się to z automatu - sprawdziłem przed chwilą i działa.
[/quote]
o, ciekawe.
[quote]
12. Promo cody o dziwo wpływają na sprzedaże w Poslce. W Ameryce chyba nie bo rozdaje powoli recenzentom i nie widzę wpływu. Za to podobno jak się odbierze promo z komputera a nie iPhona to ma się możliwość napisania (chyba z 1h od kupienia), ale to niepotwierdzone
[/quote]
To ciekawe, bo planowaliśmy kiedyś zrobić taką akcję - tuż przed świętami, że rozdalibyśmy 100 promo-kodów jednego dnia aby wbić się na czołówkę rankingu (można to osiągnąć kumulując promo kody z jednej wersji).. Ale zrezygnowaliśmy, bo rzekomo nie wpływają na ranking... Trzeba będzie przed świętami dziękczynienia przetestować ponownie (bodajże właśnie wtedy i w boże narodzenie rankingi są zamrażane na parę dni).
Ogólnie trochę kiepsko, że nie ma więcej kasy z tego - jak na razie 100 euro co miesiąc na koncie (już po Applu, przed podatkami). Ale jak mówiłem na początku: aplikacja została wydana jako test jak działa app store, więc nie płaczę za bardzo. Chociaż przez chwilę łudziłem się, że może jednak bo teraz z mikrofonem jest naprawdę fajna - sam jej używam.
Teraz bawię się w dawanie ludziom do recenzji, ale o dziwo trudno znaleźć potencjalnych odbiorców w mojej dziedzinie. Jak już wyślę, to raczej odpowiadają bo im się podoba. Jedna recenzja na blogu, druga w drodze na portalu dla basistów (przynajmniej tak się zarzeka człowiek
)
[/quote]
Nie wiem, czy pomoże, ale..
Search results for ear training blog on Delicious
Trochę problem z blogami jest taki, że przeciętny blog jest czytany powiedzmy przez 1000-10000 osób. Z tego najczęściej ok. 10% ma iPhone, z tego potencjalnie 3% kupi Twoją aplikację... Czyli optymistycznie - 30 sprzedanych egzemplarzy na jeden wpis na blogu.
To mało, ale jak napisze dość dużo blogów, to jest szansa, że pojawi się jakiś efekt sieciowy, ludzie o apce będą trochę mówić i się bardziej wypromuje...
To takie trochę moje teorie, bo nie za dużo promowałem się póki co za blogach.
[quote]
Następny test to wersja Lite. Chciałem zrobić to dopiero jak obecna wersja będzie już miała te 5 recesji i będzie się bronić w stosunku do lite na, której mogą ludzie zawieszać psy. Jeszcze tylko liczyć by Lodsys nie rzucił się nagle na micro-micro developerów
(tfu, tfu, odpukać)[/QUOTE]
Powodzenia, daj znać jak idzie. Ja sam wkrótce zabieram się za promowanie Goal Setting Workshop + simple habits and goals tracker for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store i też podzielę się doświadczeniami. Póki co raz napisało o mnie Fast Company (mają >200 tysięcy czytelników) i w tydzień wyciągnąłem ok. 6000 zł
A obecnie jadę przede wszystkim na pozycjonowaniu..

2. Wydaje mi się, że w moim przypadku ważne jest złożenie słów ear + trainer bo tak się nazywa dziedzina trenowania słuchu muzycznego. Więc mimo, że "trainer" jest przesycony to nie mogę go wywalić. Po promocji 28-ego na razie jestem 16 (czy to źle, nie wiem). Nie pomyślałem, żeby śledzić każde słowo kluczowe i wywalać jeśli jestem w tłumie. Poanalizyję a pro po następnej aktualizcji.
[/quote]
A jakie masz słowa kluczowe w tej chwili? Może coś konkretnego zasugerujemy?
[QUOTE]
6. Nie załączyłem, żadnego trackera. Za to mam dane na temat updatów. Pierwszy update ściągnęło około 85% użytkowników (to było po miesiącu przerwy). Po dwóch miesiącach od 1.1 wyszło teraz 1.2 (13 lipca) i do dziś jest koło 87% update. Czy to dobrze? Czy raczej każdy ściąga updaty jak leci?
[/quote]
Ludzie raczej ściągają jak leci, więc to niewiele mówi.
[quote]
7. Co do proszenia klientów po 10 dniach. Ile sprzedaży przekłada Wam się na reviews/ratings? 1%?
[/quote]
Bardzo zależy. Jedna apka ma w stanach 75 ratingów przy 22k ściągnięciach (czyli ok. 0.3%). Inna ma też w stanach 14 ratingów przy 1200 (czyli ok. 1.1%).
[quote]8. Brawo 100$ na dzień (po odliczeniu Appla i podatków?) to całkiem nieźle. W sensie, że jak netto na jedną osobę to można odjeść z roboty. A możesz się pochwalić jaki to program?
[/quote]
blowupthefrog.com

[quote]
9. Co do PrMac. Nie widzę, żadnych zmian po wydaniu. Jak dla mnie to jedynie boty są po drugiej strony a ludzie przekopują jedynie w poszukiwaniu czegoś bardziej dla ogółu niż niszy. Drugi press release o mikrofonie (Extended)
Right Note - Ear Trainer 1.2 for iOS - Now with Microphone Recognition dał prScore: 75.7, Viewed: 13557, Written: 38. Nie mam zielonego pojęcia czy to dużo czy mało. Google Analytics nie wykazuje 13557 views tylko z 15, sprzedaż nie drgnęła.
[/quote]
Te "viewed" to są wyświetlenia press release'a, a nie Twojej strony.
Moje przykładowe liczby, dla Goal-Setting Workshop now available for iPad
PRScore podobnie, Viewed 10.000, 317 kliknięć linku do App Store'a (przy linkach w press releasie jak jesteś zalogowany masz w nawiasach kwadratowych ilość kliknięć).
Nie wiem, czy to by pomogło, ale w Twoim press release brakuje jakiejś historii, która stoi za apką. Poprostu wypisałeś funkcje. Jak chcesz zainteresować dziennikarzy, to warto mieć jakąś historię do sprzedania - np. o tym, że autor nie był zadowolony z obecnie istniejących rozwiązań na rynku, bo nie oferują XXX.. albo o jakimś nauczycielu, który już korzysta z tej aplikacji itd.
[quote]
10. Mam nadzieje, że ikonka i nowe screeny są całkiem ok

[/quote]
imho nadal kiepsko to wygląda. za dużo naćkane masz w screenach, ikonka wygląda tak sobie. grafik bardzo by Ci się przydał - jeden/dwa dni pracy dla niego i aplikacja będzie mieć drastyczną różnicę w wyglądzie.
[quote]
11. Z tego co rozumiem nie trzeba wpisywać kategorii do key words - dostaje się to z automatu - sprawdziłem przed chwilą i działa.
[/quote]
o, ciekawe.
[quote]
12. Promo cody o dziwo wpływają na sprzedaże w Poslce. W Ameryce chyba nie bo rozdaje powoli recenzentom i nie widzę wpływu. Za to podobno jak się odbierze promo z komputera a nie iPhona to ma się możliwość napisania (chyba z 1h od kupienia), ale to niepotwierdzone
[/quote]
To ciekawe, bo planowaliśmy kiedyś zrobić taką akcję - tuż przed świętami, że rozdalibyśmy 100 promo-kodów jednego dnia aby wbić się na czołówkę rankingu (można to osiągnąć kumulując promo kody z jednej wersji).. Ale zrezygnowaliśmy, bo rzekomo nie wpływają na ranking... Trzeba będzie przed świętami dziękczynienia przetestować ponownie (bodajże właśnie wtedy i w boże narodzenie rankingi są zamrażane na parę dni).
Ogólnie trochę kiepsko, że nie ma więcej kasy z tego - jak na razie 100 euro co miesiąc na koncie (już po Applu, przed podatkami). Ale jak mówiłem na początku: aplikacja została wydana jako test jak działa app store, więc nie płaczę za bardzo. Chociaż przez chwilę łudziłem się, że może jednak bo teraz z mikrofonem jest naprawdę fajna - sam jej używam.
Teraz bawię się w dawanie ludziom do recenzji, ale o dziwo trudno znaleźć potencjalnych odbiorców w mojej dziedzinie. Jak już wyślę, to raczej odpowiadają bo im się podoba. Jedna recenzja na blogu, druga w drodze na portalu dla basistów (przynajmniej tak się zarzeka człowiek

[/quote]
Nie wiem, czy pomoże, ale..
Search results for ear training blog on Delicious
Trochę problem z blogami jest taki, że przeciętny blog jest czytany powiedzmy przez 1000-10000 osób. Z tego najczęściej ok. 10% ma iPhone, z tego potencjalnie 3% kupi Twoją aplikację... Czyli optymistycznie - 30 sprzedanych egzemplarzy na jeden wpis na blogu.
To mało, ale jak napisze dość dużo blogów, to jest szansa, że pojawi się jakiś efekt sieciowy, ludzie o apce będą trochę mówić i się bardziej wypromuje...
To takie trochę moje teorie, bo nie za dużo promowałem się póki co za blogach.
[quote]
Następny test to wersja Lite. Chciałem zrobić to dopiero jak obecna wersja będzie już miała te 5 recesji i będzie się bronić w stosunku do lite na, której mogą ludzie zawieszać psy. Jeszcze tylko liczyć by Lodsys nie rzucił się nagle na micro-micro developerów

Powodzenia, daj znać jak idzie. Ja sam wkrótce zabieram się za promowanie Goal Setting Workshop + simple habits and goals tracker for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store i też podzielę się doświadczeniami. Póki co raz napisało o mnie Fast Company (mają >200 tysięcy czytelników) i w tydzień wyciągnąłem ok. 6000 zł

#33
Posted 01 August 2011 - 19:43
Słowa kluczowe:
training, interval, pitch, melody, recognition, dictation, learn, absolute, relative, perfect, play, microphone, + to co w tytule.
Z czego chyba tylko 4 pierwsze mają znaczenie
Kliknięcia w iTunes - 310. Na moją stronę - 424. W press kit - 166. Według mnie to są liczby od czapy bo google analitycs dało ilość o dwa rzędy mniejsze. Wygląda na ściemnione liczby
Dobra rada co do press release. Pisząc do ludzi piszę o tym i trochę o sobie. Aczkolwiek nie wiem kiedy wykorzystam tę wiedzę bo nie widzę efektów a liczby mam podobne do tego co Ty podajesz.
Co do grafiki to zdaje sobie sprawy i ubolewam, że przy okazji dewelopowania nie mam ręki do grafiki
Ale nie wiem czy na razie inwestowanie w grafikę to to czego potrzeba. Patrz np. Ear Trainer for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store. Tu nie ma co polemizować bo jest po prostu topornie. A jednak najlepiej sprzedająca się moja konkurencja. Zresztą I tak nie mam grafika pod ręką.
Dzięki za Delicious - jeszcze nie znam się na takich portalach. Jakie są inne warte uwagi? Digit ?
Jeśli chodzi o portale społecznościowe to na razie wkręciłem się w twittera i facebooka. Jednak z mojego krótkiego doświadczenia dla aplikacji niszowej nic nie daje samo założenie i robienie wpisów. Nie wiem jak aktywnie się promować na tych kanałach. Jak na razie widzę, że Twitter to jedna wielka krzykalnia z ludźmi spamującymi ten sam wpis codziennie by być na topie. Zaś na facebook wyszukiwanie jest do bani i hasło "ear trainer" nie zwraca nic ciekawego.
Od wczoraj nie zmieniło się za dużo więc kończę ten wpis. Też życzę powodzenia. Jak coś, że tak powiem, dygnie to się podzielę
A jednak jeszcze dwa pytania:
1. Czy zauważyłeś różnicę w sprzedaży Goal Setting Workshop po przekroczeniu 5 ratingów. Jak rozumiem masz konkurencję i wydawać by się mogło, że rating to jedna z rzeczy na które patrzą szukający
2. Jak zdobyłeś 14 ratingów w tym 11 reviews w Ameryce? Po prostu tyle sprzedaży, że w końcu się uzbierało? Czy też oficjalne prośby/znajomi/własne konto amerykańskie by zdobyć te kilka pierwszych ?
training, interval, pitch, melody, recognition, dictation, learn, absolute, relative, perfect, play, microphone, + to co w tytule.
Z czego chyba tylko 4 pierwsze mają znaczenie
Kliknięcia w iTunes - 310. Na moją stronę - 424. W press kit - 166. Według mnie to są liczby od czapy bo google analitycs dało ilość o dwa rzędy mniejsze. Wygląda na ściemnione liczby
Dobra rada co do press release. Pisząc do ludzi piszę o tym i trochę o sobie. Aczkolwiek nie wiem kiedy wykorzystam tę wiedzę bo nie widzę efektów a liczby mam podobne do tego co Ty podajesz.
Co do grafiki to zdaje sobie sprawy i ubolewam, że przy okazji dewelopowania nie mam ręki do grafiki

Dzięki za Delicious - jeszcze nie znam się na takich portalach. Jakie są inne warte uwagi? Digit ?
Jeśli chodzi o portale społecznościowe to na razie wkręciłem się w twittera i facebooka. Jednak z mojego krótkiego doświadczenia dla aplikacji niszowej nic nie daje samo założenie i robienie wpisów. Nie wiem jak aktywnie się promować na tych kanałach. Jak na razie widzę, że Twitter to jedna wielka krzykalnia z ludźmi spamującymi ten sam wpis codziennie by być na topie. Zaś na facebook wyszukiwanie jest do bani i hasło "ear trainer" nie zwraca nic ciekawego.
Od wczoraj nie zmieniło się za dużo więc kończę ten wpis. Też życzę powodzenia. Jak coś, że tak powiem, dygnie to się podzielę

A jednak jeszcze dwa pytania:
1. Czy zauważyłeś różnicę w sprzedaży Goal Setting Workshop po przekroczeniu 5 ratingów. Jak rozumiem masz konkurencję i wydawać by się mogło, że rating to jedna z rzeczy na które patrzą szukający
2. Jak zdobyłeś 14 ratingów w tym 11 reviews w Ameryce? Po prostu tyle sprzedaży, że w końcu się uzbierało? Czy też oficjalne prośby/znajomi/własne konto amerykańskie by zdobyć te kilka pierwszych ?
#34
Posted 08 October 2011 - 09:50
Sukces aplikacji (w moim przypadku gry) zależy od kilku ważnych czynników:
1. Ikona. Tu się nie będę specjalnie rozpisywać - ikona powinna być prosta, ale wystarczająco wyróżniająca się na tle innych. Zazwyczaj ładne, proste (np. dwukolorowe) tło i postać z gry na pierwszym planie, załatwia sprawę. Jeszcze jedna rzecz - coś co wygląda extra w rozmiarze 512x512, zazwyczaj wiele traci przy zmniejszeniu. Dlatego prostota jest kluczem. I zaklinam - bez glossy efektu.
Ikona powinna przekonać potencjalnego klienta, że warto w nią kliknąć i sprawdzić jaka aplikacja się za nią kryje. Jeżeli to zrobi, to pierwszy krok mamy z głowy i teraz się liczy opis i screeny:
2. Opis. Powinien przekonać potencjalnego klienta, że aplikacja wyróżnia się na tle innych, że warto wydać na nią te kilka dolarów. Przytłaczanie go suchymi danymi liczbowymi (np. 1000 leveli), nie jest dobre. Powinien to sobie zwizualizować - np.: "Ponad 1000 leveli. Mógłbyś grać codziennie od Sylwestra do kolejnego Bożego Narodzenia, a i tak nie zobaczysz wszystkich!"
W opisie warto dodać informacje: cytaty z recenzji napisanych przez portale, cytaty z recenzji z AppStore, link do profilu na FB i YT, oraz wszelkie informacje o tym, gdzie aplikacja była nagrodzona.
3. Screeny - to niezwykle ważna rzecz. Na początku dodałem "zwykłe" zrzuty ekranu z gry, po miesiącu zmieniłem je na kolaże. Sprzedaż skoczyła o ponad 100% - App Store - The Train episode 01
4. Manipulacje cenowe - jak wcześniej ktoś powiedział, opłaca się obniżać cenę, ale trzeba wiedzieć kiedy to zrobić. Najlepszym momentem jest czwartek lub piątek, około 5 rano, naszego czasu. Wtedy zmiana ceny pojawi się na większości portali monitorujących zmiany cen, w tym samym dniu.
Ja zazwyczaj obniżam cenę na kilka dni przed zakończeniem danego miesiąca rozliczeniowego. Pozwala mi to nabić dodatkowe kilkadziesiąt dolarów do tegoż miesiąca.
5. Kolejne epizody - przyznaję, wpadłem w pułapkę wydawania gry w częściach. Nie polecam - sprzedaż drugiej części jest ponad połowę niższa niż sprzedaż pierwszej części.
6. Featured:
Obie części gry były nagrodzona w następujących kategoriach (wszystko w dziale AppStore/Games, więc nie ma mowy o kategoriach Action czy Adventure):
New&Noteworthy - wzrost sprzedaży o kilkaset %. Kiedy pierwsza gra była nagrodzona w tej kategorii, to udało mi się nabić 497 miejsce na wszystkie aplikacje w UK, 258 na wszystkie gry w UK, 42 na Adventure w UK i 8 na RPG w UK. W USA było trochę słabiej (odpowiednio od wszystkich gier: 735, 98 i 38) - mogę jeszcze dodać, że cena w momencie nagrodzenia wynosiła 2.99 USD. Być może udałoby się wskoczyć jeszcze wyżej w rankingach, gdyby cena była ustawiona na Tier 1.
What's Hot - to dostałem tylko w UK, po osiągnięciu w/w miejsc w rankingach. Brak zauważalnego wpływu na wzrost sprzedaży.
What we're playing - nie pytajcie mnie, jak się tam dostać, bo nie mam pojęcia
ale wzrost sprzedaży był podobny jak przy N&N.
7. Pisać, pisać, pisać na forach - najlepiej na TouchArcade (w przypadku gier). Kontakt z klientami jest bardzo ważny, a rozrośnięty temat nabija sprzedaż
Przestrzegam jednak przed zakładaniem wielu kont i pisaniem komentarzy samemu - widziałem kilka razy, jakie efekty to niesie (i ban na forum jest najlżejszym z nich).
Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę
Wiem o czym zapomniałem - recenzje na AppStorze. Ból odkąd nie można ich pisać z Promo Codów. Mimo wszystko nie mają dużego wpływu na sprzedaż - znam aplikację, które mają same One Star Reviews, a mimo to, utrzymują się na topie (przez pozostałe czynniki, które opisyałem powyżej).
Dobra, zakręcony dzisiaj jestem
Zapomniałem napisać o stronach promujących darmowe aplikacje:
Mamy tak:
FreeAppADay.com (gra musi być wysokiej jakości, koszt jaki mi zaproponowali to 2700 USD, ale to było ponad pół roku temu). Zdecydowanie jest to najbardziej popularna strona tego typu. Osobny dział dla iPhone'a, iPada i Androida (fu!
). Właścicielem strony jest ICS Mobile (wydawcy takich gier jak np. Navy Patrol).
FreeAppCalendar.com - mniej popularna, ale darmowa.
FreeGameOfTheDay.com - tu CHYBA trzeba korzystać z OpenFeint, żeby aplikacja się dostała.
FreeGli.Com - francuska witryna, za mało o niej wiem, żeby się wypowiedzieć.
GreatAppADay.com - też CHYBA darmowa, ale głowy nie dam.
AppGratuites.com - ta promuje nie tylko darmowe aplikacje, ale też promocje płatnych aplikacji. Strona francuska.
DailyAppDream.com - nowa, mniej popularna, ale darmowa.
Do tego dochodzą też strony świąteczne - np. AppventCalendar, ale te są tylko raz w roku
We wszystkich wypadkach, poza AppGratuites.com, trzeba dodać tekst promujący do opisy aplikacji i obniżyć cenę do Free. Robi się to dzień przed wejściem aplikacji na stronę i kończy zazwyczaj dzień po. Chodzi o to, żeby cena zaskoczyła we wszystkich regionalnych AppStore'ach.
1. Ikona. Tu się nie będę specjalnie rozpisywać - ikona powinna być prosta, ale wystarczająco wyróżniająca się na tle innych. Zazwyczaj ładne, proste (np. dwukolorowe) tło i postać z gry na pierwszym planie, załatwia sprawę. Jeszcze jedna rzecz - coś co wygląda extra w rozmiarze 512x512, zazwyczaj wiele traci przy zmniejszeniu. Dlatego prostota jest kluczem. I zaklinam - bez glossy efektu.
Ikona powinna przekonać potencjalnego klienta, że warto w nią kliknąć i sprawdzić jaka aplikacja się za nią kryje. Jeżeli to zrobi, to pierwszy krok mamy z głowy i teraz się liczy opis i screeny:
2. Opis. Powinien przekonać potencjalnego klienta, że aplikacja wyróżnia się na tle innych, że warto wydać na nią te kilka dolarów. Przytłaczanie go suchymi danymi liczbowymi (np. 1000 leveli), nie jest dobre. Powinien to sobie zwizualizować - np.: "Ponad 1000 leveli. Mógłbyś grać codziennie od Sylwestra do kolejnego Bożego Narodzenia, a i tak nie zobaczysz wszystkich!"
W opisie warto dodać informacje: cytaty z recenzji napisanych przez portale, cytaty z recenzji z AppStore, link do profilu na FB i YT, oraz wszelkie informacje o tym, gdzie aplikacja była nagrodzona.
3. Screeny - to niezwykle ważna rzecz. Na początku dodałem "zwykłe" zrzuty ekranu z gry, po miesiącu zmieniłem je na kolaże. Sprzedaż skoczyła o ponad 100% - App Store - The Train episode 01
4. Manipulacje cenowe - jak wcześniej ktoś powiedział, opłaca się obniżać cenę, ale trzeba wiedzieć kiedy to zrobić. Najlepszym momentem jest czwartek lub piątek, około 5 rano, naszego czasu. Wtedy zmiana ceny pojawi się na większości portali monitorujących zmiany cen, w tym samym dniu.
Ja zazwyczaj obniżam cenę na kilka dni przed zakończeniem danego miesiąca rozliczeniowego. Pozwala mi to nabić dodatkowe kilkadziesiąt dolarów do tegoż miesiąca.
5. Kolejne epizody - przyznaję, wpadłem w pułapkę wydawania gry w częściach. Nie polecam - sprzedaż drugiej części jest ponad połowę niższa niż sprzedaż pierwszej części.
6. Featured:
Obie części gry były nagrodzona w następujących kategoriach (wszystko w dziale AppStore/Games, więc nie ma mowy o kategoriach Action czy Adventure):
New&Noteworthy - wzrost sprzedaży o kilkaset %. Kiedy pierwsza gra była nagrodzona w tej kategorii, to udało mi się nabić 497 miejsce na wszystkie aplikacje w UK, 258 na wszystkie gry w UK, 42 na Adventure w UK i 8 na RPG w UK. W USA było trochę słabiej (odpowiednio od wszystkich gier: 735, 98 i 38) - mogę jeszcze dodać, że cena w momencie nagrodzenia wynosiła 2.99 USD. Być może udałoby się wskoczyć jeszcze wyżej w rankingach, gdyby cena była ustawiona na Tier 1.
What's Hot - to dostałem tylko w UK, po osiągnięciu w/w miejsc w rankingach. Brak zauważalnego wpływu na wzrost sprzedaży.
What we're playing - nie pytajcie mnie, jak się tam dostać, bo nie mam pojęcia

7. Pisać, pisać, pisać na forach - najlepiej na TouchArcade (w przypadku gier). Kontakt z klientami jest bardzo ważny, a rozrośnięty temat nabija sprzedaż

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę

Wiem o czym zapomniałem - recenzje na AppStorze. Ból odkąd nie można ich pisać z Promo Codów. Mimo wszystko nie mają dużego wpływu na sprzedaż - znam aplikację, które mają same One Star Reviews, a mimo to, utrzymują się na topie (przez pozostałe czynniki, które opisyałem powyżej).
Dobra, zakręcony dzisiaj jestem

Mamy tak:
FreeAppADay.com (gra musi być wysokiej jakości, koszt jaki mi zaproponowali to 2700 USD, ale to było ponad pół roku temu). Zdecydowanie jest to najbardziej popularna strona tego typu. Osobny dział dla iPhone'a, iPada i Androida (fu!

FreeAppCalendar.com - mniej popularna, ale darmowa.
FreeGameOfTheDay.com - tu CHYBA trzeba korzystać z OpenFeint, żeby aplikacja się dostała.
FreeGli.Com - francuska witryna, za mało o niej wiem, żeby się wypowiedzieć.
GreatAppADay.com - też CHYBA darmowa, ale głowy nie dam.
AppGratuites.com - ta promuje nie tylko darmowe aplikacje, ale też promocje płatnych aplikacji. Strona francuska.
DailyAppDream.com - nowa, mniej popularna, ale darmowa.
Do tego dochodzą też strony świąteczne - np. AppventCalendar, ale te są tylko raz w roku

We wszystkich wypadkach, poza AppGratuites.com, trzeba dodać tekst promujący do opisy aplikacji i obniżyć cenę do Free. Robi się to dzień przed wejściem aplikacji na stronę i kończy zazwyczaj dzień po. Chodzi o to, żeby cena zaskoczyła we wszystkich regionalnych AppStore'ach.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users