
Iphone gwarancja bez faktury lub paragonu? Prawda czy fikcja?
#1
Napisano 07 marca 2011 - 17:11
#2
Napisano 07 marca 2011 - 17:12
#3
Napisano 07 marca 2011 - 17:13
#4
Napisano 07 marca 2011 - 18:33
Nie.
co nie?
Panie Michale czyli nie potrzebuje zadnego papierku idac do salonu orange?
#5
Napisano 07 marca 2011 - 18:34
#6
Napisano 07 marca 2011 - 20:58
#7
Napisano 08 marca 2011 - 14:46
#8
Napisano 08 marca 2011 - 21:45
#9
Napisano 09 marca 2011 - 05:53
#10
Napisano 09 marca 2011 - 09:33
#11
Napisano 09 marca 2011 - 13:35
#12
Napisano 28 listopada 2012 - 21:10
#13
Napisano 28 listopada 2012 - 21:14
#14
Napisano 28 listopada 2012 - 21:31
#15
Napisano 27 marca 2018 - 09:36
http://allegro.pl/ap...7209693647.html
#16
Napisano 27 marca 2018 - 09:49
Sprzedawca ma obowiązek wystawić dowód sprzedaży, choć do realizacji uprawnień gwarancyjnych pewnie nie będzie on potrzebny.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#17
Napisano 27 marca 2018 - 10:05
Czy kupując telefon z takiej aukcji nie potrzebuje paragonu ?
http://allegro.pl/ap...7209693647.html
Ale w opisie aukcji jest napisane, że dają paragon.
Paragonu nie potrzeba do rocznej ograniczonej gwarancji Apple.
iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch
#18
Napisano 27 marca 2018 - 10:27
Bo roszczenie można mieć do producenta - z tytułu gwarancji - w Apple 1 rok i do sprzedawcy - z mocy prawa. Sprzedawca będzie chciał dowodu, że to on sprzedał, ale nie powinien żądać konkretnego dokumentu, ale udowodnienia, że sprzedał. Wyciąg z karty kredytowej może być takim dowodem (w sądzie, bo w sklepie to może nie być przyjęty).
W przypadku gwarancji obowiązują zasady gwarancji - to czy potrzebne opakowanie, rachunek albo inne szczegóły.
Odpowiedzialność sprzedawcy wynika z prawa.
Uwaga - przy zakupie na firmę kupujący nie jest konsumentem i ma mniejsze prawa. Np. nie dotyczy go zwrot w 14 dni przy zakupach przez internet, rękojmię można wyłączyć w umowie, jest zobowiązany do zgłoszenia wady niezwłocznie (konsument ma rok) i nie dotyczy go domniemania występowania wady od dnia zakupu (przedsiębiorca musi udowodnić, że sam nie zepsuł a w przypadku konsumenta jest odwrotnie - to sprzedawca musi wykazać, że kleint był winny a towar bez wady).
#19
Napisano 27 marca 2018 - 10:54
Rękojmia dla konsumenta według prawa unijnego trwa 2 lata ale pierwszy rok różni się od drugiego. W pierwszym istnieje wspomniane domniemanie występowania wady. W drugim roku sytuacja się odwraca i to konsument musi udowodnić że wada występowała. Jest to o tyle istotne że pierwszy rok sporej części nie interesuje bo mają gwarancję. Później chcą wykorzystać rękojmie ale zapominają że nie jest ona już taka jak była na początku.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#20
Napisano 27 marca 2018 - 14:59
Ale w opisie aukcji jest napisane, że dają paragon.
Paragonu nie potrzeba do rocznej ograniczonej gwarancji Apple.
ok to co doradzacie kupić z dystrybucji europejskiej i mieć rok gwarancji, czy od kogoś z orange, który brał na raty i jest wtedy 2 lata, ale nie wiadomo co orange wymyśli z osobami, które nie spłacają rat.
#21
Napisano 27 marca 2018 - 15:07
Użytkownik Regiss edytował ten post 27 marca 2018 - 15:09
iPhone 15 Pro
#22
Napisano 27 marca 2018 - 15:20
Nic nie wymyśli. W tej chwili jest zapis w regulaminie że telefon jest nasz w momencie podpisania umowy. Wiec nie mogą blokować. A nawet jak zmienia kiedyś regulamin, o ile zmienia i zaczną blokować to dopiero dla umów zawartych od tego dnia. Prawo nie działa w tył. Info z infolini i forum Orange. W żadnym wypadku nie masz 2 lat. Rękojmia na 2 rok jest dla osoby która jest na fakturze. Na Ciebie nie przechodzi.Chcesz mieć 2 lata- musisz kupić w sklepie typu MM, Euro, Xkom, ispot etc. Na siebie faktura ewentualnie paragon.
czyli obojetnie czy wezme z dystrybucji europejskiej czy odkupię od kogoś z orange to i tak mam 12 miesięcy gwarancji.
#23
Napisano 27 marca 2018 - 15:30
Użytkownik Regiss edytował ten post 27 marca 2018 - 15:31
iPhone 15 Pro
#24
Napisano 27 marca 2018 - 15:39
Tak. Weź pod uwagę że jeśli w 11 miesiącu telefon Ci się zepsuję i oddasz na gwarancję, to jak telefon będzie z polskiej dystrybucji to na ten nowy(naprawiony) po wymianie dostaniesz nowe 12 miesięcy. A na ten z europejskiej tylko 3.
ok dzięki bardzo za pomoc :-)
#25
Napisano 27 marca 2018 - 17:30
Nic nie wymyśli. W tej chwili jest zapis w regulaminie że telefon jest nasz w momencie podpisania umowy. Wiec nie mogą blokować. A nawet jak zmienia kiedyś regulamin, o ile zmienia i zaczną blokować to dopiero dla umów zawartych od tego dnia. Prawo nie działa w tył. Info z infolini i forum Orange. W żadnym wypadku nie masz 2 lat. Rękojmia na 2 rok jest dla osoby która jest na fakturze. Na Ciebie nie przechodzi.Chcesz mieć 2 lata- musisz kupić w sklepie typu MM, Euro, Xkom, ispot etc. Na siebie faktura ewentualnie paragon.
Jak można mieć na "siebie" paragon? fakturę to rozumiem ale paragon to pierwsze słyszę
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych