Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Air - zawiasy, program naprawczy problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szelagpaul

Szelagpaul
  • 227 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2011 - 11:01

Witam! W moim MBA urwaly sie zawiasy. Obudowa byla delikatnie powginana (ale nie byl to powod urwania zawiasow). Oddalem laptopa do katowic, zostal wyslany do poznania i oto odpowiedz serwisu:

Dzień dobry,

Państwa komputer został zdiagnozowany, uszkodzona jest matryca oraz złącze USB. Matryca nie może zostać wymieniona na program naprawczy w związku z licznymi uszkodzeniami mechanicznymi na komputerze. Przesyłamy ofertę naprawy w naszym serwisie. Prosimy o maila zwrotnego, z ewentualną akceptacją kosztów naprawy, w wypadku braku akceptacji naliczamy opłatę za diagnozę w wysokości 100 PLN netto (+23% VAT) oraz koszty transportu.


Oferta na naprawę serwisową:

MacBook Air
661-5301

Display Clamshell Assembly
Cena części, bez zwrotu uszkodzonej do producenta:1836 PLN netto (+VAT 23%)
Cena części przy zwrocie uszkodzonej części do producenta :1328 PLN netto (+VAT 23%)

Zwracana część nie może być uszkodzona mechanicznie lub zalana cieczą.

MacBook Air

922-8324

Port hatch assembly w/ flex cable

Cena części, bez zwrotu uszkodzonej do producenta:61 PLN netto (+VAT 23%)


Zwracana część nie może być uszkodzona mechanicznie lub zalana cieczą.

Robocizna: 150 PLN netto (+VAT 23%)


oferta ważna w dniu 2011-03-02


Na wymienione w ramach naprawy części serwisowe Apple obowiązuje gwarancja producenta 90 dni.

Autoryzowany Serwis Apple

tel. 61 66 90 230

email: serwis@cortland.pl

AASP


Czy moge dalej walczyc zeby naprawili to w ramach programu naprawczego ?
Czy istnieje jakas alternetywna wymiana zawiasow ? Jesli tak to gdzie i jak ??

#2 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 846 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 05 marca 2011 - 11:13

pewnie zostało to zdyskfalifikowane przez tą właśnie powyginaną obudowę. coś wątpię, że w polsce się o to wykłucisz i że ci naprawią. nie udowodnisz, że nie na depnąłeś na niego czy coś. chyba, że źle interpretuje twoj post to sorry. no i przy okazji wyszyły kolejne rzeczy, które trzeba naprawić.

#3 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 05 marca 2011 - 11:32

ale matryce miales uszkodzona, czy nie?

#4 suprnowa

suprnowa
  • 664 postów
  • SkądRadom/Norway

Napisano 05 marca 2011 - 13:07

Ja miałem delikatnie zagiętą obudowę i mi bez problemu w Poznaniu wymienili na nową matrycę z zawiasami,oczywiście za free w programie naprawczym. Moim zdaniem wyślij do Poznania.

#5 Szelagpaul

Szelagpaul
  • 227 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2011 - 17:22

Matrycy wlasnie nie mialem uszkodzonej!!!!! Suprnowa z Katowic wyslali do serwisu w Poznaniu bo tam jest serwis!! Co mam zrobic ??

#6 Cortland

Cortland
  • 111 postów
  • Płeć:

Napisano 05 marca 2011 - 23:52

Dobry wieczór,

dziękuję za poruszenie problemu Pańskiego komputera na forum MyApple.pl. Myślę, że pozwoli to wyjaśnić stanowisko firmy Cortland w tej sprawie.

Dostarczył Pan komputer w celu naprawy w powołaniu na artykuł Apple:
Rozwiązywanie problemów z zawiasami komputera MacBook Air

Jeżeli zawiasy w komputerze MacBook Air są uszkodzone, firma Apple wymienia nieodpłatnie wszystkie części niezbędne do usunięcia usterki. W tym przypadku jest to cała górna klapa (display clamshell) - matryca wraz z obudową, zawiasami, kamerą itd.

Aby zakwalifikować się do wymiany należy spełniać warunki podane w wyżej wymienionym artykule. Wymieniany element nie może również posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych.


W Pańskim przypadku element, który należy wymienić posiada szereg uszkodzeń mechanicznych co uniemożliwia nam wymianę. Jeżeli ma Pan wątpliwości czy podjęliśmy słuszną decyzję prosimy o kontakt z Infolinią Wsparcia Technicznego Apple: 00 800 44 11 875.

Załączam także zdjęcia, które wykonaliśmy przy przyjęciu sprzętu. Mam nadzieję, że pozwoli to Państwu zrozumieć naszą decyzję.

air (1 of 1)-5 | Flickr - Photo Sharing!

air (1 of 1)-4 | Flickr - Photo Sharing!

air (1 of 1)-3 | Flickr - Photo Sharing!

air (1 of 1)-2 | Flickr - Photo Sharing!

air (1 of 1) | Flickr - Photo Sharing!

Pozdrawiamy
Serwis Cortland
(Poznań)

#7 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 06 marca 2011 - 09:26

Cala klapa z matryca to jeden element serwisowy, wiec wymiana zostala zaproponowana ze wzgledu na uszkodzenie mechaniczne klapy - ktore nie powstalo z winy zawiasow, a wylacznie eksploatacji uzytkownika...

#8 lebowsky

lebowsky
  • 101 postów

Napisano 07 marca 2011 - 23:01

Matrycy wlasnie nie mialem uszkodzonej!!!!!


Przestań trolować, bo zdjęciach widać coś zupełnie innego. Dobrze, że pracownicy Cortlandu śledzą forum i wyłapują takie kwiatki.

#9 Sekal

Sekal
  • 369 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 07 marca 2011 - 23:07

Przestań trolować, bo zdjęciach widać coś zupełnie innego. Dobrze, że pracownicy Cortlandu śledzą forum i wyłapują takie kwiatki.


Wygląda, że kolega chciał zrobić printscreena przy użyciu kserokopiarki.

#10 luk101

luk101
  • 276 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 marca 2011 - 23:18

Ja na tych zdjęciach nie widziałem uszkodzonej matrycy. Może ktoś mi pomoże dostrzec, może już jest późno... Widzę za to, że uszkodzona jest obudowa matrycy za zawisami. Moim zdaniem takie uszkodzenie może być również wtórne, np powstałe po wyłamaniu się zawiasów i w związku z tym że za szeroko otworzono matrycę - niedziałające zawiasy (niezawinionym, wtórnym). Nie ładnie postępują nasi reselerzy. Idę o zakład, że w USA wymienili by to od ręki. Jestem ciekaw czy Apple wie w jaki sposób postępują ich reselerzy w Polsce oraz czy prawo to jest przyznane raz na zawsze czy w jakiś sposób kontrolowane jest ich postępowanie. Niewątpliwie airy mają wadę fabryczną (co przyznał sam producent), co uprawnia Cię do dochodzenia odszkodowania od sprzedawcy (rękojmia, gwarancja lub też niezgodność towaru z umową lub też niewłaściwe wykonanie umowy sprzedaży art. 560 kodeksu cywilnego i następne, a w można by się nawet zastanowić nad konstrukcją czynu niedozwolonego i roszczenia z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia). Przegrany sprzedawca będzie miał regres do gwaranta, serwisu. Twój komputer nawet jeśli miałby wgniecioną obudowę pierwotnie, to jak w nim działały zawiasy to był w pełni użyteczny. Bez działających zawiasów nie nadaje się do niczego, więc Twoja szkoda równa jest wartości komputera.

#11 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 08 marca 2011 - 18:32

nie wiem czy wszyscy ogladaja zdjecia, ale wyraznie widac, ze po wymianie zawiasow komputer i tak sie nie zamknie, przez uszkodzenia mechaniczne klapy - ktore nie podlegaja przeciez reklamacji

#12 luk101

luk101
  • 276 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marca 2011 - 19:19

klapa i tak jest wymieniana przy okazji wymiany zawiasów. Taka polityka apple.

#13 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 09 marca 2011 - 15:03

hmm, ale ze starej serwis musi sie rozliczyc, wiec jak apple zobaczy taki ogryzek, to nie zwroci Cortlandowi za naprawe... ogolnie jak cokolwiek ma uszkodzenie mechaniczne to realizacja gwarancji jest problematyczna

#14 pmoo

pmoo
  • 406 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 10 marca 2011 - 16:49

Kupujesz samochód, masz stłuczkę, wjeżdżasz komuś w tył auta... po czym wymagasz od producenta auta wymiany reflektorów na gwarancji, bo nierówno świeciły przed stłuczką "W stanach by nie wymienili" - ręce opadają jak się to czyta

#15 Cortland

Cortland
  • 111 postów
  • Płeć:

Napisano 12 marca 2011 - 11:30

Polityka serwisowa jest taka sama na całym świecie. Wsparcie techniczne jest również to samo. Decyzje techniczne są identyczne. Różnica w niektórych decyzjach może być jedynie spowodowana czynnikami nie technicznymi. Proponuję zadzwonić na Infolionię Wsparcia Technicznego i przesłać im zdjęcia komputera.

#16 goplay

goplay
  • 105 postów
  • Skądsilesia

Napisano 13 maja 2011 - 20:42

witam, również przesłalem Macbooka Air do Państwa na program naprawczy zawiasów - RMA 10808 - uszkodzenie w moim MBA jest po drugiej stronie zawiasów i jest bardzo spowodowane upadkiem podczas wyciągania MBA z torby - delikatne wgniecenie o szerokości 3cm... Jeden z poprzedników napisał iż miał uszkodzenie i program został zrealizowany - skąd te różnice? u jednego się klasyfikuję - u drugiego nie? Rozumiem poważne uszkodzenia mechaniczne które MOGĄ być powiązane z elementem, który ma być wymieniony, a mnie wydaje się iż to uszkodzenie związku z zawiasami nie ma żadnego. W związku z powyższym byłbym wdzięczny za wytłumaczenie mojego braku zrozumienia...

#17 allgsm

allgsm
  • 173 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 29 czerwca 2011 - 19:41

Moim zdaniem to mocno nie fer. Co z tego ,ze mam uszkodzone np. klawisze ? lub powgniatana obudowe. Wymiana obejmuje zawiasy, czesc ktora jest wadliwa. To ,ze apple ma taka polityke i wymienia cala klape to mi to lata. To ich problem niech mzienia polityke i wymie niaja same zawiasy. A co z uszkodzeniami powstalymi na skutek urwania zawiasow i upadku air-a ? Czyli co mam kupic air-a za 5000pln schowac do szklanej gabloty i czekac az zawiasy pekna ? Smiech na sali mosci Panowie.

Ja swojego wyslalem i czekam na decyzje. Cos czuje ,ze bedzie odrzucona, a ja podziekuje juz na dobre firmie apple. Najpierw imac teraz air, nie mowiac o ipadach i iphonach, marketing dziala cuda tyle w tym temacie, niestety jakosc nie idzie w parze z marketingiem. A szkoda.

---------- Wpis dodano o 19:25 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:00 ----------

A dam jeszcze maly przyklad. Wadliwe baterie nokia i inne podzespoly. Nikt nie sprawdza jak uzytkowalem telefon, czy upadl czy byl zalany a moze za czesto w kiblu z niego korzystalem. Przynosze baterie z numerem seryjnym zgodnym z wadliwa seria i bez slowa mam ja wymieniona na nowa.

---------- Wpis dodano o 20:41 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:25 ----------

Pmoo ,twoj przyklad z komina wziety. A gdy chce reklamowac drzwi a aucie bo opadly na zawiasach, to producent patrzy ,ze mam zdarte opony to nie wymienia drzwi bo za szybko jezdzilem ???

#18 tatar64

tatar64
  • 3 postów

Napisano 20 kwietnia 2012 - 12:17

Program naprawczy nie zadziałał

[url]http://myapple.pl/komputery-apple-rozmowy-ogolne/195136-cortland-najgorszy-serwis-w-moim-zyciu-maka-naprawili-ale___-8.html#post1866727[/url] piszesz już o tym tutaj, raz i starczy.

#19 zubel

zubel
  • 1 194 postów
  • SkądWodzisław Śląski / Opole / Katowice

Napisano 20 kwietnia 2012 - 12:34

zaraz przyleci tu ktorys z modow, walnie formułke "Zgodnie z regulaminem, nie odświeżamy tematów starszych, niż pół roku", zamknie temat i tyle z tego bedzie, wiec wez to skopiuj, zaloz osobny temat i czekaj. Z tego co pamietam, Cortland ma na forum profil, wiec na pewno bedzie okazja do dyskusji ;)

#20 tatar64

tatar64
  • 3 postów

Napisano 20 kwietnia 2012 - 12:38

Dzięki za post i podpowiedz, skorzystam.

#21 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 kwietnia 2012 - 12:53

@zubel, teraz już nie zamykamy tematów, jeśli nowy wpis jest "na temat", więc nie wprowadzaj użytkownika w błąd.

#22 Fenix

Fenix
  • 342 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 20 kwietnia 2012 - 14:51

Czy nowe MBA tj. z 2011 także mają tą wadę fabryczną?

#23 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 04 sierpnia 2012 - 13:52

Czy orientujecie się czy program dalej obowiązuje?

#24 Filip Rychlik

Filip Rychlik

    aka felippe




  • 2 928 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2012 - 14:11

Program obowiązuje, ale tylko 3 lata od daty produkcji lub sprzedaży. W praktyce musiałbyś mieć MacBooka Air 1 generacji kupionego w drugiej połowie 2009 (biorąc pod uwagę, że mamy teraz sierpień).

#25 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 04 sierpnia 2012 - 19:08

To wersja 1,6 odpada...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych