Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ubuntu-po zalagowaniu brązowy ekran


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 stipule

stipule
  • 11 postów

Napisano 23 marca 2007 - 10:44

Witam, jestem zupełnym laikiem jesli chodzi o linuksy itd. Zainstalowalem na iBooku G3 366mhz, 128ram Ubuntu w wersji 5.10 Wszystko bylo ok, system dzialal, programy tez, ale po wymuszonym niestety restarcie, po logowaniu pojawia mi sie brązowy ekran z muszką... nic więcej nie ma. Podczas logowania mogę mieć dostęp do terminala, może w nim coś wpisac?... Jesli ktos wie jak rozwiazac ten problem, to prosze o wytlumaczenie krok po kroczku, bo nie chce bawic sie w przeinstalowywanie Ubuntu :)

#2 lothalev

lothalev
  • 94 postów

Napisano 23 marca 2007 - 11:48

Witam,
jestem zupełnym laikiem jesli chodzi o linuksy itd. Zainstalowalem na iBooku G3 366mhz, 128ram Ubuntu w wersji 5.10
Wszystko bylo ok, system dzialal, programy tez, ale po wymuszonym niestety restarcie, po logowaniu pojawia mi sie brązowy ekran z muszką... nic więcej nie ma.
Podczas logowania mogę mieć dostęp do terminala, może w nim coś wpisac?...

Jesli ktos wie jak rozwiazac ten problem, to prosze o wytlumaczenie krok po kroczku, bo nie chce bawic sie w przeinstalowywanie Ubuntu :)

Przede wszystkim zaloguj sie w konsoli tekstowej (przejdziesz do niej kombinacja klawiszy Ctrl-Alt-Fx, zwykle x=1-6, a x=7 to srodowisko graficzne) i sprawdz bledy w /var/log/*; np. less /var/log/messages, less /var/log/gdm.log

Skoro nie pojawia sie ekran logowania, problem bedzie najprawdopodobniej z GDM

#3 stipule

stipule
  • 11 postów

Napisano 25 marca 2007 - 14:21

heh... nie moge dostac sie do gdm poniewaz "gdm is already running".. zreszta pojawia sie okno logowania i loguje sie do systemu, tylko ,ze nic sie nie pojawia oprocz myszki i brazowego tla.

jakies propozycje?