Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Niedziałająca literka P


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 02 February 2011 - 20:26

Witam! Kupiłem na allegro iPoda Touch 2G 32GB. Zauważyłem, że nie działa literka P. To znaczy - kiedy wpisuję jakiś tekst klawiaturką nie mogę nacisnąć na literkę P, nic się nie dzieje gdy na nią klikam. Czym to może być spowodowane? Niedziałaniem w tym miejscu ekranu dotykowego? Da się coś na to poradzić? Czy reklamować iPoda sprzedawcy?

#2 Meduza

Meduza
  • 736 posts
  • SkądTønsberg, NO; Los Angeles, USA

Posted 02 February 2011 - 20:36

A czy w innych miejscach działa ten obszar ? (ikonki np, jakiś painter wypróbuj może) Próbowałeś resetu?

#3 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 02 February 2011 - 21:47

Ściągnę jakiś program do rysowania i zobaczę.

---------- Wpis dodano o 21:47 ---------- Poprzedni wpis dodano o 20:46 ----------

Nie działa ten obszar ekranu dotykowego, w żadnej aplikacji itp.

Czy da się coś z tym zrobić, czy trzeba wymieniać cały ekran? Reklamować iPoda?

#4 misiaa1996

misiaa1996
  • 48 posts

Posted 02 February 2011 - 22:01

Jeżeli sprzedający nie napisał w aukcji o tej wadzie to pewnie że reklamuj reklamuj. Dużo za niego zaplaciłeś?

#5 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 02 February 2011 - 22:05

[url=http://allegro.pl/apple-ipod-touch-32gb-pamieci-stan-idealny-i1421981092.html]APPLE IPOD TOUCH 32GB PAMIĘCI STAN IDEALNY !!! (1421981092) - Aukcje internetowe Allegro[/url]

Jutro zadzwonię do sprzedawcy, bo nie wiem czy ten człowiek w ogóle używa maila ;)

#6 radko93

radko93
  • 949 posts
  • SkądWrocLove

Posted 02 February 2011 - 22:13

Spróbuj restore, chociaż praktycznie nie wierze że pomoże ;D cuda się zdarzają czasem ;)

#7 mosiek95

mosiek95
  • 413 posts
  • SkądWadowice

Posted 02 February 2011 - 22:14

Pewnie taśma od danego obszaru ekranu się odczepiła , Ale zadzwoń do sprzedawcy i dowiedz się jak to było :)

#8 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 02 February 2011 - 22:59

A da się to może naprawić samemu / niskim kosztem w serwisie? Bo zwracanie towaru do sprzedającego często wyglada nieciekawie, dłuży sie, sprzedawca upiera się, że urządzenie było sprawne itp. a ja niedługo wyjeżdżam na dłuższy okres i jak tej sprawy do tego czasu nie załatwię to będzie problem.. U mnie w mieście jest jeden serwis Apple, ile za takie coś mogliby wziąć?

#9 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 03 February 2011 - 19:02

Sprzedawca mówi:

Ipoda wyslalam wpelni sprawnego. Wybral pan wysylke poczta polska bez ubezpieczenia wiec nie moge odpowiadac za uszkodzenia powstale w transporcie. W chwili pakowania i wysylania paczki ipod byl wpelni sprawny inaczej bym go nie wystawiala. Nie moge przyjac go spowrotem poniewaz nie mam gwarancji ze nie uszkodzil go pan ze swojej winy a w tym wypadku ja jestem stratna bo otrzymuje spowrotem ipoda nie w takim stanie jak go wyslalam. Prosze mnie zrozumiec. Jezeli poprosilby pan o ubezpieczona wysylke wtedy za uszkodzenia mozna by oskarzyc poczte. Bardzo mi przykro ale nie moge odpowiadac za to co robi przewoznik ktory w tym wypadku jest posrednikiem. Pozdrawiam m.j.


Co radzicie robić?

#10 radek96

radek96
  • 758 posts

Posted 03 February 2011 - 19:06

Najlepiej poczytaj i/lub zapytaj na http://forumprawne.org/

#11 DrIfTsTyLe

DrIfTsTyLe
  • 1084 posts
  • SkądPleszew, Poland

Posted 03 February 2011 - 20:22

Sprzedawca mówi:


Co radzicie robić?


Ja osobiście bym podał do sądu, ale ciężko będzie wygrać bo poczta się nie przyzna powie że to ona mogła wysłać zepsute urządzenie a ona powie że przy transporcie się zepsuło. Musiałbyś się zapytać w serwisie o koszty i niech zobaczą czy taśma czy ekran i niech skasują. "I tak w koło macieja"

#12 Meduza

Meduza
  • 736 posts
  • SkądTønsberg, NO; Los Angeles, USA

Posted 03 February 2011 - 20:24

jeśli chcesz możesz spróbować samemu wymienić ekran. Na allegro znajdź gotowy, z taśmą (ona może być zła). Poradniki jak to zrobić znajdziesz w wielu miejscach, ale jak już będziesz miał ekran to tylko napisz, ktoś tutaj na pewno Ci pomoże :) Uważaj na podróbki, niższa cena nie zawsze lepsza!! : )

#13 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 03 February 2011 - 22:03

A da się wymienić samą taśmę? Jak tak patrzę na allegro, to ceny wahają się od 40 do 100 zł. Pójdę jutro lub w poniedziałek do serwisu, zobaczymy co poradzą. Niestety @DrIfTsTyLe ma rację, sprzedawca mówić będzie, że to poczta uszkodziła, a poczta, że sprzedawca wysłał niesprawny. Nie mam siły i ochoty na sprawę w sądzie. Cóż, da się z tym żyć, muzyki da się słuchać. Utrudnia trochę korzystanie z iPoda ale trudno. Jak w serwisie będą chcieli 100+ zł to nie ma sensu tego wymieniać.

#14 larry

larry
  • 4 posts

Posted 03 February 2011 - 22:59

Ja osobiście bym podał do sondu, ale ciężko będzie wygrać bo poczta się nie przyzna powie że to ona mogła wysłać zepsute urządzenie a ona powie że przy transporcie się zepsuło.

Łał, jeszcze w życiu nie widziałem trafniejszego opisu procesu sONdowego, występowałeś kiedyś w programie "Sędzia Anna Maria Wesołowska" czy jesteś dyżurnym prawnikiem tego forum? ;)

Co do Twojego problemu piternet01 - Jak przesyłka była zapakowana? To w końcu iPod, a nie paczka kieliszków. Jeżeli przesyłka była dobrze zapakowana to może się równać temu, że z premedytacją wysłała uszkodzony sprzęt (ten brak ceny minimalnej na aukcji trochę podejrzany mi się wydaje). Z drugiej strony, możesz zarzucić jej fatalne opakowanie co wpłynęło na uszkodzenie przesyłki.
No bo panowie, cokolwiek by nie powiedzieć o Poczcie Polskiej, to oni raczej tłuką całe ekrany, niszczą paczki, kradną, ale żeby uszkodzić fragment warstwy dotykowej?
Ok, powiecie, że wystarczy drobny upadek. Ja powiem, że tej kobiecie mógł wypaść z rąk podczas ciągłego użytkowania i postanowiła sprzedać jak leci. Z racji tego, że kolega ma konto 'junior' postanowiła sobie na nim zarobić.

Piter, chłopie, nie daj się. Bądź Szakalem na tym świecie i nie daj sobą pomiatać przez jakąś lalunię ;)

PS> "NIE WYSYŁAM ZA POBRANIEM" omg, no to jak dla mnie jasna sprawa - pomacałbyś chwilę ipoda (w przypadku przesyłki za pobraniem masz w prawo sprawdzić zawartość paczki w obecności urzędnika pocztowego i ew. reklamować) i byś wiedział o co chodzi.
Chłopie, pociśnij ją trochę a w końcu pęknie. Nie wiem, napisz jej "tu już nie chodzi o reklamacje, a jestem ciekaw jaka była prawda" nasraj całe morze kłamstw jeśli będzie trzeba, ale dowiedz się prawdy!

#15 DrIfTsTyLe

DrIfTsTyLe
  • 1084 posts
  • SkądPleszew, Poland

Posted 04 February 2011 - 00:34

larry - sam miałem nie przyjemną sytuację zmierzyć się w sądzie z DHL-em. Towaru nie mogłem sprzedać nawet za pół ceny i kasa w plecy, może użytkownik piszący nie ma pojęcia o takich sprawach, więc należałoby uświadomić.

PS> "NIE WYSYŁAM ZA POBRANIEM" omg, no to jak dla mnie jasna sprawa - pomacałbyś chwilę ipoda (w przypadku przesyłki za pobraniem masz w prawo sprawdzić zawartość paczki w obecności urzędnika pocztowego i ew. reklamować) i byś wiedział o co chodzi.
Chłopie, pociśnij ją trochę a w końcu pęknie. Nie wiem, napisz jej "tu już nie chodzi o reklamacje, a jestem ciekaw jaka była prawda" nasraj całe morze kłamstw jeśli będzie trzeba, ale dowiedz się prawdy!


Co ty gadasz ? Kurier przyjechał poprosiłem o otwarcie paczki i kazał mi podpisać albo po prostu nie odbiera pan paczki i jedzie dalej, no to podpisałem otworzyłem na jego oczach i kaloryfery roz***ane z przeproszeniem, kłóciłem się 20 min aż pojechał i zaczęła się akcja w sondzie, teraz wysyłam własnych pracowników po towar (raptem 40 km).

A jak widzę jak piszesz głupio to dziękujemy za uczestnictwo w wątku bo prawić morałów mi nie musisz.

P.S. Wydaje mi się że to będzie coś związane z taśmą.

#16 larry

larry
  • 4 posts

Posted 04 February 2011 - 01:17

Szanowny Driftstyle, niech Cię nie zwiedzie mój głupiutki styl pisania, gdyż zawiera on sporo prawdy. Nie wiem skąd ta animozja, po prostu Twoja wypowiedź zabrzmiała nieco...niedojrzale, jakobyś Ty nie miał z sONdami nic wspólnego. Tym bardziej jest mi przykro z powodu finału Twojej sprawy, mam nadzieję, że jakoś się odkułeś :) Jednak zanim mnie skreślisz całkiem z listy użytkowników (jestem pewien że masz koneksje które by to spowodowały) to chcę zaznaczyć, że mój post tyczył się Poczty Polskiej, stąd nazwa "Urzędnik Pocztowy" i tym podobne, bo kurier w DHL jest kurierem, pracownikiem firmy kurierskiej, a ta rządzi się nieco innymi prawami. Jeśli to taśma, to mniejszy ból, fakt. Ale nie możemy pozwolić, jako ludzie dobrej woli, żeby oszuści panoszyli się po internecie, myśląc że im wszystko bezkarnie ujdzie. Zbożnej nocy życzę, spodziewam się miłego finału tej sprawy, Piter. Trzymaj się :)

#17 MOCZkapitan

MOCZkapitan
  • 9 posts

Posted 04 February 2011 - 01:18

Nawet się nie zastanawiaj i reklamuj sprzedawcy, jeżeli będzie twierdził, że to wina kuriera, to powiedz mu, że musiał źle zabezpieczyć paczkę i wina nadal leży po jego stronie, ewentualnie niech sam się dogaduje z kurierem którego wybrał.

Co ty gadasz ? Kurier przyjechał poprosiłem o otwarcie paczki i kazał mi podpisać albo po prostu nie odbiera pan paczki i jedzie dalej, no to podpisałem otworzyłem na jego oczach i kaloryfery roz***ane z przeproszeniem, kłóciłem się 20 min aż pojechał i zaczęła się akcja w sondzie, teraz wysyłam własnych pracowników po towar (raptem 40 km).


Ostatnią akcję jaką w sondzie widziałem to w Obcym trzy chyba.

#18 mosiek95

mosiek95
  • 413 posts
  • SkądWadowice

Posted 04 February 2011 - 10:11

DrIfTsTyLe - Najpierw się naucz pisać po POLSKU a potem pisz na forum ... sONdzie ? Haha Ja mam prawie 15 lat i wiem że się pisze sądzie ... A jak już nie wiesz jak się pisze to chyba ci podkreśla na czerwono i możesz poprawić ten błąd a nie wystawiać post z błędem ... Mi też się czasami zdarza ale jakieś trudniejsze wyrazy a nie sONdzie ... HAHA

#19 DrIfTsTyLe

DrIfTsTyLe
  • 1084 posts
  • SkądPleszew, Poland

Posted 04 February 2011 - 11:16

No panowie, bez przesady fakt błąd jest karygodny ale nie zmienia to faktu że mam rację, nie mogłem zdzierżyć po przegranej w SĄDZIE. Mamy głupie prawo bowiem dajmy na to że tylko poczta polska może wysyłać listy poniżej jakiejś wagi (nie pamiętam), zdziwiłem się jak mi kurier przysłał list z blaszką w środku O.o zapytałem i wytłumaczył mi co i jak, więc to jest prawo polskie, miałem przyjemność przypadkowo zobaczyć jak ładują na Tir'a paczki itp, to robią to troszkę nie dbale.

Oszustów trzeba "karcić" jak najbardziej jednakże w pewnych sprawach, takich jak ta będzie to niełatwe bowiem nie dowiesz się po czyjej stronie leży wina. Żeby taka taśma się delikatnie naruszyła wystarczy nawet że upadnie z nie wielkiej wysokości więc nasza poczta Polska mogła to jak najbardziej uczynić.

Piter - Mógłbyś przedstawić w jaki sposób była zapakowana ów paczka ? Jak była zabezpieczona w środku ? Ostatnio dla znajomego iPod 3G dostałem w paczce bez jakichkolwiek zabezpieczeń, paczka była dosyć spora a w niej od ścianki do ścianki "latający" iPod. Natomiast gdy zamówiłem iPodT 4G był niesamowicie zabezpieczony w pudle powiedzmy folią bąbelkową w kilkakrotnie większej wersji (kulki naładowane powietrzem) :P No i dziś dostałem paczek z USA
Z tego co pamiętam miał też pan iPhone25 z oszustem z Allegro, ale jak się sprawy do końca potoczyły nie wiem, ale chodziło tam o podróbkę chińską iPhone, więc sprawa powinna od razu być wygrana.

P.S. Mam korektę Angielską a nie Polską.

#20 piternet01

piternet01
  • 13 posts

Posted 04 February 2011 - 11:50

Kupowałem już kilkakrotnie wartościowe rzeczy na allegro, ale ta była chyba najgorzej zapakowaną:
iPod owinięty w folię bąbelkową, oklejone zawiniątko taśmą i wsadzone w malutką kopertę bąbelkową.

Na mojego maila, że paczka była źle zapakowana i skoro nie da się tego załatwić mailowo to trzeba będzie w sądzie sprzedawca odpowiada:

witam, rozumiem pana złość natomiast prosze postawic sie rowniez na moim miejscu. wyslalam sprawny. dokladnie wyslal moj chlopak i ja i ona korzystalismy z niego do ostatniej chwili zapakowania ipoda. tasma raczej nie odpiela by sie chyba ze paczka byla rzucana lub upadł Tobie. a grozenie mi sądem czy policja niestety jest na nic bo niestety nadawca nie odpowiada za uszkodzenia wynikle przez transport. tymbardziej ze ipod byl zapakowany w babelki i zaklejony. [url=http://www.ifixit.com]iFixit: The free repair manual[/url] mozesz tu zajrzec i sprobowac samemu otworzyc ipoda i zobaczy czy sie odpial. pozdrawiam i czekam na mail.


Przejdę się w poniedziałek do serwisu i zobaczę co powiedzą.

#21 mifox1

mifox1
  • 43 posts

Posted 04 February 2011 - 12:11

O rany ludzie trochę znajomości pisowni w naszym języku. @mosiek95 Sonda (pojazd lub urządzenie - odsyłam do encyklopedii) jest jak najbardziej poprawnym wyrazem i dlatego nie podkreślany jest na czerwono. @DrIfTsTyLe Poczta Polska oba wyrazy zaczynamy dużą literą, jest to nazwa własna jak imię i nazwisko. Waga zarezerwowana dla PP nie ma tutaj nic do rzeczy (zdaje się że jest to do 250 g). W grudniu wysłałem do Japonii dwie przesyłki i doszły nieuszkodzone i w terminie. Wystarczy odpowiednio zapakować i/lub ubezpieczyć, a wszystko będzie dobrze. IMO winny jest nadawca, ponieważ nie dotrzymał warunków umowy nieodpowiednio pakując towar. Kurier zrobił Cię na szaro. Odbiorca zawsze ma prawo przed odebraniem przesyłki obejrzeć jej zawartość. Jeżeli wszystko jest w porządku, podpisuje/płaci, jeżeli nie to spisujecie protokół i przesyłka jest zabierana z powrotem przez kuriera.

#22 mosiek95

mosiek95
  • 413 posts
  • SkądWadowice

Posted 04 February 2011 - 12:36

A to przepraszam ... Ale chyba każdy polak wie że sąd się pisze przez Ą a nie ON . Ale jak sprawdziłem to SONDU podkreśla na czerwono a pan DrIfTsTyLe tak napisał ...

#23 MOCZkapitan

MOCZkapitan
  • 9 posts

Posted 04 February 2011 - 15:24

O rany ludzie trochę znajomości pisowni w naszym języku.

@mosiek95 Sonda (pojazd lub urządzenie - odsyłam do encyklopedii) jest jak najbardziej poprawnym wyrazem i dlatego nie podkreślany jest na czerwono.

@DrIfTsTyLe Poczta Polska oba wyrazy zaczynamy dużą literą, jest to nazwa własna jak imię i nazwisko.
Waga zarezerwowana dla PP nie ma tutaj nic do rzeczy (zdaje się że jest to do 250 g). W grudniu wysłałem do Japonii dwie przesyłki i doszły nieuszkodzone i w terminie. Wystarczy odpowiednio zapakować i/lub ubezpieczyć, a wszystko będzie dobrze. IMO winny jest nadawca, ponieważ nie dotrzymał warunków umowy nieodpowiednio pakując towar.
Kurier zrobił Cię na szaro. Odbiorca zawsze ma prawo przed odebraniem przesyłki obejrzeć jej zawartość. Jeżeli wszystko jest w porządku, podpisuje/płaci, jeżeli nie to spisujecie protokół i przesyłka jest zabierana z powrotem przez kuriera.


Też czasami lubię poudawać mądrego i napisać to co już ktoś napisał tylko innymi słowami :-|

@piter
Rozmawiałeś już ze sprzedawcą w sprawie gwarancji ?

#24 rmvbhd

rmvbhd
  • 23 posts

Posted 04 February 2011 - 18:16

Paczka była nieubezpieczona, wysłana w kopercie :-|, więc nic raczej nie zrobisz, bo zamiast żałować kilkanaście złotych na ubezpieczenie i żeby zapakowała do pudełka, a nie koperty, to teraz tylko można pluć sobie w brodę. Ja zawsze jak zamawiam za min. 100zł, to ubezpieczam, wolę więcej zapłacić za przesyłkę niż potem mieć problemy z Pocztą lub sprzedającym albo gonić potem po sądach i jak na razie wszystko dochodzi sprawne.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users