Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Wypalenie się belki na LCD?


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Simborek

Simborek
  • 1272 posts
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Posted 16 March 2007 - 21:53

Witam! Chcialbym się dowiedzieć czy jest możliwe wypalenie się belki na górze monitora LCD. Jeżeli tak, to jak temu zapobiec? Pozdrawiam, Simborek

#2 Chilon

Chilon
  • 1930 posts

Posted 16 March 2007 - 22:23

wszystko jest możliwe :) LCD to co prawda nie CRT aczkolwiek też się wypala tranzystorki nie są wieczne :) Różnie to wygląda ale przewaźnie chyba po prostu ciemniejszy obraz w miescu wyświetlania tego samego obrazu (ale mogę się mylić) Ja belkę sobie chowałem programikiem "menufela" poleconym mi tutaj na forum jakiś czas temu niestety jest on płatny :) po zakończeniu wersji trialowej chowałem belkę dopisując dwie linijki kodu do pliku Info.plist aplikacji przy której belka miała się chować ale to samo robi programik "presentyourapp" jest darmowy jedyny minus tego rozwiązania jest taki, że nie działa spotlight jeśli chcemy z niego skorzystać przy "ukrywanej belce".

#3 Michal1980

Michal1980
  • 89 posts

Posted 16 March 2007 - 22:37

Myślę, że z takich najprostszych zabezpieczeń to poprostu dobry wygaszacz ekranu, który będzie odświeżał wszystkie piksele na ekranie.

#4 misioslaw

misioslaw
  • 1595 posts
  • SkądTychy

Posted 17 March 2007 - 04:31

Ja miałem wypaloną belke w iMacu, nie tylko belke bo i pasek tytułowy z firefoxa i ikonki z docka. Zapuściłem kilka razy na noc JScreenFix'a (http://www.jscreenfix.com) dock zniknał,pasek z firefoxa zniknął a menubar przezał być aż tak widoczny.
Jeśli chodzi o zapobieganie to jest program (nazwy niepamietam) który pozwala ustawic kolor i jasność górnej belki.

#5 Hackmaniak

Hackmaniak
  • 459 posts

Posted 17 March 2007 - 09:27

Wypalenia to się należy bać na plazmach, bo niestety tam to już koniec. Jak się wypali to niewiele da się zrobić, a tańsze modele nie mają zabezpieczenia. Wypala się bardzo szybko. Na LCDekach trzeba więcej godzin, zdarza się to raczej rzadko, a do tego jest do uratowania najczęściej. Po pewnym czasie zanika. Tylko, czy nie będzie najprostszym rozwiązaniem ustawienia wygaszacza ekranu, który np. co godzinę sobie pomiga po ekranie tzn. będzie latała jakaś kulka?

#6 Simborek

Simborek
  • 1272 posts
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Posted 17 March 2007 - 13:46

A musi to być wygaszacz? Bo ja mam tak ustawione żeby po prostu Maczek odcinał sygnał do monitora po 5 min...

#7 toki

toki
  • 1211 posts
  • SkądPL

Posted 17 March 2007 - 14:08

nie róbmy znowu z tego takiego wielkiego problemu bo naprawdę nie wiem ile musiałby taki LCD świecić non-stop żeby faktycznie się wypalił. Pamiętam jak miałem w PC taniego LCD17 (belinea czyli nie żaden high-end) i jakoś świecił i nic nie wypalał a wg tego powinien na dole pasek wypalić? Teraz w macu mam samsunga i też bez żadnych dodatków przyciemniających chodzi dobrze.

#8 jck

jck
  • 56 posts
  • SkądKarpacz

Posted 17 March 2007 - 14:55

Można też użyć programiku MenuShade który nakłada jakiś kolorek na "górną belkę",
zmienianie kolorów powinno ustrzec przed wypaleniem...

oto link do programiku: http://www.macupdate...fo.php/id/16640

#9 toki

toki
  • 1211 posts
  • SkądPL

Posted 17 March 2007 - 21:23

ludzie nie róbcie z tego takiego problemu bo chciałbym zobaczyć choć jeden LCD który jest wypalony. Moj mini chodzi od jakiegoś czasu prawie na okrągło i jakoś nic nie wypalił na matrycy. Nie wiem co biorą Ci co widzą wypalone belki ale to na pewno na receptę nie jest.

#10 Simborek

Simborek
  • 1272 posts
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Posted 17 March 2007 - 22:02

Heh, w takim razie oleje sprawe :) Jakby coś się stało to wtedy po prostu gnam do serwisu i tyle - 3 letnia gwarancja robi swoje :D A i jeszcze mały offtop: Nie radze kupować Wam w sklepie Terracom (terra.com.pl). Zakupiłem dodatkową gwarancje na piksele, mam małego cały czas świecącego gdzieś po boku i okazało się, że mogą mi wymienić ale tylko raz i to bez gwarancji że w drugim pikseli nie będzie (powiedzieli, że moge sobie sprawdzić na sklepie czy ma ale i tak mi go nie wymienią jakby miał, bo ten byłby już mój - w sumie to mogliby mi jakieś zapikselowane G... wcisnąć). Jeżeli w drugim okazałoby się, że badpiksele są to i tak mi go nie wymienią (ta szuja co z nią rozmawiałem przez telefon powiedziała mi, że musiałbym po raz drugi zapłacić za gwarancje na piksele - żart roku chyba). Ogólnie olałem jednak sprawe, bo pikselik mi w ogóle nie przeszkadza, nie widać go nawet prawie w ogóle i za każdym razem musze go intensywnie szukać, a nie chciało mi się z monitorem jechać Ale zrobie z nimi mały numer (dość wredny przyznam...) i te 40 zeta (albo im oddam monitor i każe zwracać całą kase) odzyskam - inaczej sąd, sprawa jest właściwie dla mnie wygrana, a wypełnić druczek w urzędzie to chyba nie problem :D Jak mi się uda dam znać co i jak :) W każdym razie wystrzegajcie się firmy Terracom, a przynajmniej ich "gwarancji" na piksele :) Pzdr, Simborek

#11 Hackmaniak

Hackmaniak
  • 459 posts

Posted 17 March 2007 - 22:38

Jakby coś się stało to wtedy po prostu gnam do serwisu i tyle - 3 letnia gwarancja robi swoje :D

Nie jest tak kolorowo. Gwarancja zazwyczaj obejmuje tylko wady własne produktu. Wszystko rozbija się o to, czy w instrukcji obsługi jest jakieś ostrzeżenie o możliwości wypalenia obrazu przy długotrwałym wyświetlaniu nieruchomego obrazu lub jakaś porada, by tak nie robić. Jeżeli jest takie coś to dla serwisu nie ma znaczenia, czy potraktowałeś monitor młotkiem, czy wypaliło Ci się logo - uszkodzenie nie powstało z wady własnej (winy) produktu.

mam małego cały czas świecącego gdzieś po boku

OK, ale co to ma wspólnego z monitorem?

Ogólnie olałem jednak sprawe, bo pikselik mi w ogóle nie przeszkadza, nie widać go nawet prawie w ogóle i za każdym razem musze go intensywnie szukać, a nie chciało mi się z monitorem jechać

Bardzo dobrze, że nie wymieniałeś jak jest sprawny monitor. Bo następny może być dużo gorszy. Skoro piksel nie przeszkadza to ja też bym zostawił. Czasem jest taki wredy co go z paru metrów widać i wtedy to lepiej wymienić, bo się korzystać nie da.

Ale zrobie z nimi mały numer (dość wredny przyznam...) i te 40 zeta (albo im oddam monitor i każe zwracać całą kase) odzyskam - inaczej sąd, sprawa jest właściwie dla mnie wygrana, a wypełnić druczek w urzędzie to chyba nie problem :D

Na pewno warto walczyć i postraszyć. Jak Ci się uda ich przekonać, to będzie dobrze. Najlepiej przyjdź w taki dzień co jest dużo klientów i jak zobaczysz, że ktoś monitor chce kupić to zacznij akcje. Sukces (prawie) gwarantowany. Z tym sądem to trochę śmieszne. Ile razy to słyszałem. Samo założenie sprawy kosztuje prawie tyle co kwota, którą podałeś. Trzeba trochę zainwestować, żeby się udało, a poza tym sporo czasu zmarnujesz w którym kasę byś mógł zarabiać. Czasem jak ktoś wezwanie dostanie to się przestraszy i ulegnie. Moim zdaniem lepiej na początku wysłać pismo z propozycją do sprzedawcy z pieczątką radcy prawnego. Skuteczniejsze niż od razu do sądu.

Jak mi się uda dam znać co i jak :)

Czekam z niecierpliwością.

Z tą ich gwarancją to kwestia tego, czy to ustna umowa z panem kierownikiem, czy może jakiś dokument i ważne jest co tam jest napisane. Nawet bez gwarancji masz pewne prawa wynikające ze stosownych ustaw.

#12 Simborek

Simborek
  • 1272 posts
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Posted 17 March 2007 - 22:54

Z tym sądem to oczywiście tak pół żartem i pół serio :) Ale mam to udogodnienie, że nie kupiłem monitora (i tej przeklętej gwarancji) u nich w siedzibie tylko na giełdzie... ... a według ustawy mogę zwrócić im produkt o nazwie "Gwarancja 7 dni na piksele" (nawet w sklepie internetowym ją mają wyszczególnioną więc można ją uznać za produkt) w ciągu 10 dni bez podania przyczyny jeżeli umowa została zawarta poza siedzibą firmy :D Gwarancja 7 dniowa zwrócona w ciągu 10 dni - to będzie nagięcie prawa roku. I nawet prezydentowa Warszawy może się schować :D

#13 Hackmaniak

Hackmaniak
  • 459 posts

Posted 17 March 2007 - 23:05

Z tym sądem to oczywiście tak pół żartem i pół serio :)

I bardzo dobrze, że pół żartem i pół serio, bo niepotrzebnie byś stracił czas, nerwy i pieniądze na to.

Ale mam to udogodnienie, że nie kupiłem monitora (i tej przeklętej gwarancji) u nich w siedzibie tylko na giełdzie...

Jest tylko mały problem. Jak byś kupił przez Internet to można bez problemu udowodnić, że to po za siedzibą firmy. A z giełdą gorzej. Bo masz pewnie paragon z adresem siedziby tak jak przy zakupie w ich sklepie. Masz rację, ale kwestia wykazania tego.

... a według ustawy mogę zwrócić im produkt o nazwie "Gwarancja 7 dni na piksele" (nawet w sklepie internetowym ją mają wyszczególnioną więc można ją uznać za produkt) w ciągu 10 dni bez podania przyczyny jeżeli umowa została zawarta poza siedzibą firmy :D

Nie mam pewności, że to jest uznawane za produkt, więc nie skomentuje. Co do części drugiej to przeczytaj moją wcześniejszą odpowiedź. Kwestia udowodnienia faktu zakupu na giełdzie.

Gwarancja 7 dniowa zwrócona w ciągu 10 dni - to będzie nagięcie prawa roku. I nawet prezydentowa Warszawy może się schować :D

Przecież to zwykłe kombinowanie. Było dzisiaj już o tym na forum. W tym właśnie Polacy są najlepsi. Jak zwrócisz im już tą gwarancje to opisz gdzieś w sieci tą historię.

#14 Simborek

Simborek
  • 1272 posts
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Posted 17 March 2007 - 23:12

Jeżeli mi się uda to opisze - chwalić się lubie :D Ale oni TEŻ są Polakami :) :) :)

#15 reRESERVEDFX

reRESERVEDFX

    /////AMG

  • 2111 posts
  • SkądBurr Ridge, IL

Posted 18 March 2007 - 00:41

Mozliwe. W lewym ACD 30" mi ostatnio padla i wymienili mi caly monitor (nie kupowalem w Apple Store)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users