Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Czy telefony z gwarancji to Refurbished?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 daniello23

daniello23
  • 195 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 08 January 2011 - 22:01

Cześć wczoraj oddałem do salonu Ery iPhona 3GS (nie działający power button), dowiedziałem się czytając forum że wymieniają na Refurbished. Czyli popsute, naprawione i odnowione i takie dają użytkownikom, czy dają kompletnie nowe? Czy mam prawo domagać się mojego modelu nawet jak nie da się naprawić? Zdecydowałem że albo będę się domagał mojego modelu, albo kompletnie nowy, tzn, że w salonie jak konsultant mi przyniesie powiem że chcę innego iPhona, albo starego Sam naprawiłbym we własnym zakresie pieniężnym, bo na te refurby dają 3m-ce gwarancji

#2 Krukct

Krukct
  • 936 posts

Posted 08 January 2011 - 22:06

Tak, refurbished to telefony oddane na gwarancję po naprawie. Z tego co wiem to w Erze albo naprawiają Twój, albo dają nówkę, jednak nigdy nie miałem okazji oddawać iPhone'a do naprawy, więc pewności nie mam.

#3 RiQ

RiQ

  • 2567 posts
  • SkądWrocław

Posted 08 January 2011 - 22:13

a więc tak - pewności 100% ni ma, ale 1. Kupiłem nówkę iP3G w salonie Ery (oznaczenie 489PL). Spasowanie i ekran super (dobra czysta biel) 2. Po miesiącu wyskoczył hot pixel. oddałem do naprawy/wymiany gwarancyjnej. Otrzymałem "nowy", zafoliowany, ale bez pudełka. Oznaczenie 489B (GB/IRL/Malta), szpara w obudowie, krzywo wklejona szybka, biel ekranu pozostawiająca dużo do życzenia 3. A więc kolejne pismo do Ery i kolejna reklamacja - tym razem dałem z pudełkiem i akcesoriami aby mi dali iP w zafoliowanym pudełku. Wymienili mi a jakże, na "nowego" zafoliowanego bez pudełka - znowu 489B i znowu zażółcona biel, ale tym razem spasowanie obudowy dużo lepsze. Pudełko też mi oddali, moje własne z adnotacją że akcesoria nie podlegają wymianie. A więc nowego w pudełku nie dostaniesz

#4 daniello23

daniello23
  • 195 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 08 January 2011 - 22:37

Doszedłem do wniosku, że jak mi zaproponują zamianę na refurbished, to poproszę o zwrot mojego iPhona, którego im oddałem, (mam spisany numer IMEI jakby co). Mogą mi zwrócić taki jak im oddałem, a sam naprawię we własnym zakresie, nie chcę nic Refurbished Ewentualnie będę domagał się zamiany samego aparatu na konkretnie nowy

#5 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2011 - 23:12

Doszedłem do wniosku, że jak mi zaproponują zamianę na refurbished, to poproszę o zwrot mojego iPhona, którego im oddałem, (mam spisany numer IMEI jakby co).
Mogą mi zwrócić taki jak im oddałem, a sam naprawię we własnym zakresie, nie chcę nic Refurbished
Ewentualnie będę domagał się zamiany samego aparatu na konkretnie nowy


Nie mozesz sie domagac, skorzystales z gwarancji i tym samym zaakceptowales jej warunki, wiec nic Ci wiecej nie przysluguje, starego tez CI nie zwroca. Mam wrazenie ze na gwarancje oddales tylko dlatego, zeby dostac nowego iPhone, a tu taki zonk...

#6 daniello23

daniello23
  • 195 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 09 January 2011 - 13:00

Nie mylisz się, Oddałem na gwarancję i według prawa mam dostać mój telefon naprawiony i takiego będę żądał, a wiem, że takie mam prawo. Nie chcę nowego telefonu, bo nie wiadomo co w nim wcześniej siadło, będę domagał się mojego. Zresztą znam osobę z podobną sytuacją co moja i wiem, że to przeszło :D

#7 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 09 January 2011 - 13:38

Nie mylisz się, Oddałem na gwarancję i według prawa mam dostać mój telefon naprawiony i takiego będę żądał, a wiem, że takie mam prawo.


Jezeli skorzystales z gwarancji to nie mozesz sie domagac, co innego, gdybys skorzystal z tytulu niezgodnosci towaru z umowa...

#8 astonmarcin

astonmarcin
  • 358 posts
  • SkądKłodzko

Posted 09 January 2011 - 13:41

Nie mylisz się, Oddałem na gwarancję i według prawa mam dostać mój telefon naprawiony i takiego będę żądał, a wiem, że takie mam prawo.
Nie chcę nowego telefonu, bo nie wiadomo co w nim wcześniej siadło, będę domagał się mojego.
Zresztą znam osobę z podobną sytuacją co moja i wiem, że to przeszło :D


a opisz sytuację tej osoby?
imho nie możesz dostać całkiem nowego zafoliowanego.
ale popatrz jeśli dostaniesz refurba, który jest wolny od wad to czego chcesz więcej ?
W tych refurbach chyba są wymieniane takie rzeczy jak baterie, obudowy itd. ? Mam rację ?

#9 Mikey124

Mikey124
  • 550 posts

Posted 09 January 2011 - 13:54

astonmarcin, można dostać całkiem nowego, zafoliowanego iPhona, ja tak dostałem. A refurby po prostu naprawiają, dzięki czemu są "wolne" od wad.

#10 astonmarcin

astonmarcin
  • 358 posts
  • SkądKłodzko

Posted 09 January 2011 - 13:55

a jak to uzyskałeś ? a te refurby to wg mnie oprócz naprawy usterki powinni jeszcze "odnowić" tzn. nowa bateria, obudowa itd. wyświetlacz jeśli był porysowany

#11 Michał Kubowicz

Michał Kubowicz

    MyApple Team


  • 2022 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2011 - 13:59

No i refurby mają gwarancje na 3 miesiące, przy wymianie na nowy mamy znów 12 miesięcy gwarancji.

#12 astonmarcin

astonmarcin
  • 358 posts
  • SkądKłodzko

Posted 09 January 2011 - 14:08

no dobra ale jak to zrobić żeby dostać nówkę ? i wie ktoś jak to jest z refurbami, tzn. czy baterie są nowe itd. ?

#13 daniello23

daniello23
  • 195 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 10 January 2011 - 21:38

yhm no właśnie ja nie wiedziałem jak jest z gwarancją tych refurbów

#14 t.sikora

t.sikora
  • 657 posts

Posted 10 January 2011 - 21:47

bezpośrednio w Regenersis wymieniałem dwukrotnie iP - raz dostałem w zamian sam aparat zapakowany w torebkę foliową (więc refurbished na 100%), drugim razem dostałem kompletną nówkę w zafoliowanym pudełku pozdro

#15 Mikeman

Mikeman
  • 82 posts

Posted 10 January 2011 - 22:02

A ja mam taką sytuację: kupiłem używanego iphona, od kogoś kto kupił go (na osobę indywidualną) u jednego z operatorów, mam paragon, mam komplet. Na środku ekranu jest plamka mniej więcej 5mmx5mm trochę jaśniejszych pixeli, widać je zwłaszcza jak patrzy się na nie pod kątem. Gwarancja na ip jest roczna, ale za to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu neizgodności towaru z... to pełniuśkie 24 mce, które upływa w wakacje. Zamierzam iśc z miesiąc przed upłynięciem oddać go właśnie z tytułu neizgodności, a w żądaniu napisać wymiana na nowy (minimalnie iphone 3gs, ew iphone 4). Zobacze czy coś mi się uda załatwić.

#16 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 10 January 2011 - 22:03

to pełniuśkie 24 mce, które upływa w wakacje. Zamierzam iśc z miesiąc przed upłynięciem oddać go właśnie z tytułu neizgodności, a w żądaniu napisać wymiana na nowy (minimalnie iphone 3gs, ew iphone 4). Zobacze czy coś mi się uda załatwić.


Nie uda Ci sie, bo to Ty musisz udowodnic sprzedawcy ze wada byla w momencie kupna, a jak to zrobisz ?

#17 Mikeman

Mikeman
  • 82 posts

Posted 10 January 2011 - 22:06

No skoro mi nie upadał, nic się z nim nie działo... Gdybym oddał go na gwarancję,a nie ma śladów uszkodzenia mechanicznego ani zalania, to naprawiają i zakładają że to wina sprzętu, a nie użytkownika. Nie wiem czemu w tym przypadku miałoby być inaczej.

#18 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 10 January 2011 - 22:11

No skoro mi nie upadał, nic się z nim nie działo... Gdybym oddał go na gwarancję,a nie ma śladów uszkodzenia mechanicznego ani zalania, to naprawiają i zakładają że to wina sprzętu, a nie użytkownika. Nie wiem czemu w tym przypadku miałoby być inaczej.


ALe jak juz sam napisales ten iPhone NIE MA JUŻ GWARANCJI i nie oddajesz go na gwarancje. Gwarancja to nie to samo co niezgodnosc towaru z umowa, po takim czasie, to moga Cie olac a to Ty musisz przedstawic ekspertyze za swoje pieniadze ze to wina fabryczna i istniala juz w momencie sprzedazy. Przeczytaj sobie ustawe.

#19 Mikeman

Mikeman
  • 82 posts

Posted 10 January 2011 - 22:20

Dziękuję, ustawe znam. Prawda taka że te 2 lata to czas w którym sprzedawca musi odpowiadać za sprzedany towar. Zgadza się, jeśli oddałbym do pół roku po kupnie to zakłada się że wada wystapiła już w momencie sprzedaży. Tak czy siak, ustawa jest tak skonstruowana, że jeśli wiesz jak "zagrać" to jest spora szansa że dostaniesz to, co będziesz chciał. Sprawdzało się to w wielu sklepach. Fakt jest jeden: nie ja popsułem wyświetlacz, więc nie wiem z jakiego powodu miałbym to ja być "poszkodowanym".

#20 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 10 January 2011 - 22:25

W sklepach czesto nie znaja prawa, operator to co innego bo pewnie juz wielu cwaniakow przez lata przerobil i wiedza raczej co z tym fantem zrobic.

#21 Mikeman

Mikeman
  • 82 posts

Posted 10 January 2011 - 22:28

I z tym sie licze. Nie będę płakał w razie czego-znam ryzyko :)

#22 Onua

Onua
  • 131 posts

Posted 12 January 2011 - 23:54

Bardzo dobry temat. Ktoś wie, czy telefon jaki dostanę z gwarancji iSource to 'Refurbished'?

#23 PETERSZEF12

PETERSZEF12
  • 25 posts

Posted 13 January 2011 - 14:39

haha pamiętam jak mi się chyba pyta głowna spaliła w refubie i wymienili mi na polskiego, bo nie mieli, a ja zaczałem jakieś kodeksy czytać, pani poszła i przyniosła nowiutkiego iPhone'a 3gs, sprzedałem jako nówke na allegro




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users