
App Store i kupowanie na firmę - NIP, VAT...
#1
Napisano 06 stycznia 2011 - 17:17
#2
Napisano 06 stycznia 2011 - 17:21
#3
Napisano 06 stycznia 2011 - 17:23
#4
Napisano 06 stycznia 2011 - 17:31

#5
Napisano 06 stycznia 2011 - 18:44
#6
Napisano 06 stycznia 2011 - 18:48
#7
Napisano 06 stycznia 2011 - 18:49
#8
Napisano 06 stycznia 2011 - 18:52
Jaka to różnica czy jednoosobowa czy spółka 2 osobowa?
Rzecz w tym, że kupując na rachunek, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko na które firma jest zaresjestrowana i adres spójny z adresem firmy to taki rachunek łatwo zakwalifikować do kosztów. Ostatecznie koszt zakupu jest niższy o 19% przy podatku liniowym.
#9
Napisano 07 stycznia 2011 - 16:44
Licencje są na uzytek prywatny, niekomercyjny ponoć
Nieprawda. W prawdzie nie mogę się dokopać teraz do oryginalnego porozumienia licencyjnego z Mac App Store, ale chyba nie różni się ono od tego z iTunes Store poza tym, że stanowi o Mac a nie o iOS.
Zamieszanie wynika stąd:
USAGE RULES
(i) You shall be authorized to use Products only for personal, noncommercial use.
Ale dalej czytamy:
APP STORE PRODUCT USAGE RULES
(i) You may download and sync a Product for personal, noncommercial use on any device You own or control.
(ii) If You are a commercial enterprise or educational institution, You may download and sync a Product for use by either (a) a single individual on one or more devices You own or control or (multiple individuals, on a single shared device You own or control. For example, a single employee may use the Product on both the employee's iPhone and iPad, or multiple students may serially use the Product on a single iPad located at a resource center or library.
(iii) You shall be able to store App Store Products from up to five different Accounts at a time on compatible iOS-based devices.
(iv) You shall be able to store App Store Products on five iTunes-authorized devices at any time.
(v) You shall be able to manually sync App Store Products from at least one iTunes-authorized device to devices that have manual sync mode, provided that the App Store Product is associated with an Account on the primary iTunes-authorized device, where the primary iTunes-authorized device is the one that was first synced with the device or the one that you subsequently designate as primary using iTunes.
#10
Napisano 07 stycznia 2011 - 18:40
#11
Napisano 08 stycznia 2011 - 00:35
#12
Napisano 08 stycznia 2011 - 01:03
#13
Napisano 08 stycznia 2011 - 01:32
#14
Napisano 08 stycznia 2011 - 01:51
#15
Napisano 08 stycznia 2011 - 02:10
#16
Napisano 08 stycznia 2011 - 04:13
#17
Napisano 08 stycznia 2011 - 10:13
#18
Napisano 08 stycznia 2011 - 10:18
Muszę koniecznie zgłębić tę kwestię. Trzeba zasięgnąć opinii prawnej i księgowej.
Mysle, ze warto zapytanie do Urzędu Skarbowego, to o i interpretują przepisy, lub do Radia Zet niech Wajs zadzwoni

#19
Napisano 08 stycznia 2011 - 10:35
Przecież fakturę dostajesz na maila, tyle że na osobę prywatną, a nie na firmę. Nie problem dopisać nazwę firmy w danych dla Apple, problem że nie da się wpisać NIP PL.O, to czekam na więcej informacji, bo np. taki soft jak Aperture czy w/w Pixelmator, ale też inne tańsze aplikację które przydają się w firmie, warto byłoby odliczyć od dochodu.
Ciekawy jestem czy w prawie europejskim, tak jak w polskim, jeśli jesteśmy płatnikami VAT, musimy wystawić fakturę VAT, jeśli ktoś tego chce.
#20
Napisano 10 stycznia 2011 - 19:12
#21
Napisano 10 stycznia 2011 - 21:42
#22
Napisano 09 kwietnia 2012 - 18:22

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych