Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Konwersje gier flash


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 IPiterek

IPiterek
  • 60 postów

Napisano 26 grudnia 2010 - 09:48

Witam dopiero zaczynam i też nie wiem jak wygląda sprawa z np. konwersją. Jak chce przenieść jakąś gre flash darmową na iphona to czy muszę mieć zgodę od producenta tej gry? I czy jeśli zrobią ją płatną to domyślam się że muszę odpalić procent jakiś producentowi? Jaki procent mu sie należy. Z góry dziękuje za odpowiedzi na te pytania.

#2 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 26 grudnia 2010 - 11:02

A nie wpadłeś na to, że takie pytania należy kierować do autora, producenta i/lub dystrybutora? Przecież każdy może mieć inne zapisy w licencji i my na forum nie odgadniemy jakie. Tu się raczej o programowaniu w ObjC i App Store dyskutuje.

#3 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 grudnia 2010 - 11:38

a jesteś autorem pomysłu, grafiki, nazwy, scenariusza, etc. etc. etc.? w sensie ogólnie - gry? no to masz odpowiedź.

#4 gwikiera

gwikiera
  • 1 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 kwietnia 2011 - 11:08

Witam, Pozwole sobie podpiac sie pod temat. Chciałbym się zająć konwersją prostych gier i animacji we flashu na iOs. Co najlepiej wykorzystać (cocos2d, Sparrow, box2d, standardowe Api, ...)? Co sądzicie Packager for iPhone w Adobe Flash Professional CS5? Z góry dzięki za odpowiedź. Wesołych świąt

#5 W00lf_

W00lf_

  • 8 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 maja 2011 - 18:26

Ja osobiscie nie zajmowalem sie konwersja ale cocos2d goraco polecam. Na proste gry 2d jest to idealne rozwiazanie, jest duzo tutoriali do cocosa i ostatnio wyszly 2 ksiazki. Odnosnie box2d, to mozna zintegrowac z cocosem (sa nawet do tego templejty pod xcode do sciagniecia) wiec z fizyka tez nie ma problemu.

#6 OneMinuteGames

OneMinuteGames
  • 206 postów

Napisano 10 maja 2011 - 18:16

Apropos fizyki, oprocz Box2D proponuje tez rozwazenie silniczka Chipmunk - zalozenia, mozliwosci i wydajnosc ma praktycznie taka sama jak Box2D, tyle ze napisany jest w C, przez co nie trzeba uzywac C++ w Objective-C ( czasami hybryda zwana Objective-C++ sprawia problemy... ) IMO jest tez nieco prostszy w uzyciu i bardziej zrozumialy :) Tak samo ma templejty w cocos2d jak Box2D Minus to nieco mniejsza wydajnosc, ale przy niewielkich grach nie powinno miec to znaczenia.

#7 kolinko

kolinko
  • 46 postów
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 31 maja 2011 - 12:37

Kompilator flasha, z opowieści znajomych grafików którzy testowali, daje straszliwie powolny kod (tj. prosty Tween przycina się na iPhone 4 i trzeba animować ręcznie). Adobe miało przestój w pracy nad kompilatorem, bo Apple przez jakiś czas go zbanowało, ale już wrócili do roboty, więc w ciągu kilku miesięcy powinno być łatwiej. Z innych narzędzi testowałem tylko Cocos2D, który jest całkiem przyjemny, ale jednak wymaga pisania w ObjectiveC, co w przypadku gier nie jest IMO najlepszym rozwiązaniem. Innych rozwiązań nie próbowałem.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych