Witam
dopiero zaczynam i też nie wiem jak wygląda sprawa z np. konwersją. Jak chce przenieść jakąś gre flash darmową na iphona to czy muszę mieć zgodę od producenta tej gry? I czy jeśli zrobią ją płatną to domyślam się że muszę odpalić procent jakiś producentowi? Jaki procent mu sie należy.
Z góry dziękuje za odpowiedzi na te pytania.

Konwersje gier flash
Rozpoczęty przez
IPiterek
, 26 gru 2010 09:48
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 grudnia 2010 - 09:48
#2
Napisano 26 grudnia 2010 - 11:02
A nie wpadłeś na to, że takie pytania należy kierować do autora, producenta i/lub dystrybutora? Przecież każdy może mieć inne zapisy w licencji i my na forum nie odgadniemy jakie.
Tu się raczej o programowaniu w ObjC i App Store dyskutuje.
#3
Napisano 26 grudnia 2010 - 11:38
a jesteś autorem pomysłu, grafiki, nazwy, scenariusza, etc. etc. etc.? w sensie ogólnie - gry?
no to masz odpowiedź.
#4
Napisano 24 kwietnia 2011 - 11:08
Witam,
Pozwole sobie podpiac sie pod temat. Chciałbym się zająć konwersją prostych gier i animacji we flashu na iOs. Co najlepiej wykorzystać (cocos2d, Sparrow, box2d, standardowe Api, ...)? Co sądzicie Packager for iPhone w Adobe Flash Professional CS5? Z góry dzięki za odpowiedź.
Wesołych świąt
#5
Napisano 08 maja 2011 - 18:26
Ja osobiscie nie zajmowalem sie konwersja ale cocos2d goraco polecam. Na proste gry 2d jest to idealne rozwiazanie, jest duzo tutoriali do cocosa i ostatnio wyszly 2 ksiazki. Odnosnie box2d, to mozna zintegrowac z cocosem (sa nawet do tego templejty pod xcode do sciagniecia) wiec z fizyka tez nie ma problemu.
#6
Napisano 10 maja 2011 - 18:16
Apropos fizyki, oprocz Box2D proponuje tez rozwazenie silniczka Chipmunk - zalozenia, mozliwosci i wydajnosc ma praktycznie taka sama jak Box2D, tyle ze napisany jest w C, przez co nie trzeba uzywac C++ w Objective-C ( czasami hybryda zwana Objective-C++ sprawia problemy... ) IMO jest tez nieco prostszy w uzyciu i bardziej zrozumialy
Tak samo ma templejty w cocos2d jak Box2D Minus to nieco mniejsza wydajnosc, ale przy niewielkich grach nie powinno miec to znaczenia.

#7
Napisano 31 maja 2011 - 12:37
Kompilator flasha, z opowieści znajomych grafików którzy testowali, daje straszliwie powolny kod (tj. prosty Tween przycina się na iPhone 4 i trzeba animować ręcznie). Adobe miało przestój w pracy nad kompilatorem, bo Apple przez jakiś czas go zbanowało, ale już wrócili do roboty, więc w ciągu kilku miesięcy powinno być łatwiej.
Z innych narzędzi testowałem tylko Cocos2D, który jest całkiem przyjemny, ale jednak wymaga pisania w ObjectiveC, co w przypadku gier nie jest IMO najlepszym rozwiązaniem. Innych rozwiązań nie próbowałem.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych