Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ciągła edukacja kluczem do sukcesu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 grudnia 2010 - 20:50

Witam serdecznie,

Każdy sobie zdaję sprawę, że jedynie ciągły rozwój i podnoszenie swoich kompetencji pozwoli nam wybić się spośród ciągle rosnącej konkurencji. Na szczęście żyjemy w czasach w których popełniono już setki książek i materiałów szkoleniowych, które jak nic innego pozwolą nam wzrosnąć i stawać się jeszcze bardziej efektywnym.

Chciałbym Ci zaproponować dyskusję na temat ciekawych publikacji jakie można znaleźć w internecie i księgarni. Podzielmy książki na dwa typy, techniczne - które pozwolą nam rozwijać swoje programistyczne umysły, aby móc z łatwością zlikwidować każdy napotkany problem. Drugi typ książek to "umiejętności miękkie". Jeżeli pracujesz na etacie i jesteś rozliczny za efekty, może warto pomyśleć jak tą efektywność zwiększyć. Jeżeli jesteś freelancerem to tym bardziej powinno Cie to zainteresować. Nauka zarządzania sobą w czasie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu, a projekty będą szybciej kończone. Wiedza na temat snu pozwoli Ci zyskać nawet 2 godzinny dziennie. Wiedza na temat... tego jest setki.

Oto kilka moich propozycji.
Wiedza techniczna:

1) Tytuł: "Kieszonkowy leksykon Objective- C"
Autor: Andrew Duncan
Wydawnictwo: Helion
Krótki opis: Pozycja która powinna stać na półce. Co prawda nie nauczysz się z niej programować, ale jest niedoceniona dla osoby która ma za sobą jakieś projekty.

2) Tytuł: "Beginning iPhone 3 Development: Exploring the iPhone SDK" [język angielski]
Autor: David Mark i Jeff LaMarche
Wydawnictwo: Apress
Krótki opis: Anglojęzyczna książka pokazująca jak programować na platformę iOS na podstawie realizowania pomniejszych projekcików. Bardzo ciekawa książka dla początkującego, który zna chociaż podstawy języka angielskiego.

Umiejętności miękkie:

1) Tytuł: "7 nawyków skutecznego działania"
Autor: Stephen R. Covey
Wydawnictwo: Rebis
Krótki opis: Genialny podręcznik dający wiele narzędzi skutecznego działania. Momentami trochę przynudza jednak moim zdaniem jest to pozycja MUST READ.

2) Tytuł: " Najpierw rzeczy najważniejsze"
Autor: Stephen R. Covey
Wydawnictwo: Rebis
Krótki opis: Jeżeli uważasz, że w "7dmiu nawykach" było za mało nt. zarządzania czasem zapraszam do tej lektury. Genialna książka. Co prawda jeżeli w pełni wykorzystasz to co było napisane w jego poprzedniej książce niekonieczne będziesz potrzebował narzędzi z tej pozycji. Jednak dla maniaka efektywnego działania jest to książka której nie sposób ominąć.


Więcej pozycji dopiszę jeżeli przyjdzie mi tylko coś do głowy, a Ciebie zapraszam do dzielenia się publikacjami które przeczytałeś i uznałeś za wartościowe.

#2 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 grudnia 2010 - 10:14

Czy to aby nie podjeżdża sapamem?


Wybacz, ale nic nie reklamuje. Borykam się teraz z takim problemem, że nie mam za bardzo materiałów z których mógłbym uczyć się nowych rzeczy. Stąd ten pomysł. Może ktoś czytał jakieś fajne blogi, książki i inne publikacje, z których wiele można się nauczyć i się nimi podzieli.

#3 myknew

myknew
  • 87 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 24 grudnia 2010 - 11:01

Techniki relaksacyjne i supernauczanie czy wiczenia duchowe i ukryte inicjacje? - Nasz Dziennik - Myl jest broni - Wtorek, 17 lipca 2007, Nr 165 (2878)
Mulford Prentice - Przeciw śmierci
YouTube - Na własne oczy - Geniusz Pamięci PL 1/5

#4 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 grudnia 2010 - 11:25

Świetnie. Wieczorem je przejrzę. :) Fajnie byłoby uzupełnić trochę dział "widza techniczna". Jakieś wiadomości na temat zarządzania projektami itp. Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT :) Arek

#5 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 stycznia 2011 - 21:02

Drodzy koledzy, Potrzebuje jakiś materiałów na temat tworzenia gier. Nie chodzi mi tutaj tylko i iOS (chociaż takie są bardzo pożądane), a również inne z rozwiązaniami programistycznymi, sposobami organizacji projektów itp. Pozdrawiam!

#6 wczekalski

wczekalski
  • 121 postów
  • SkądPoznań, Polska

Napisano 09 stycznia 2011 - 12:17

Drodzy koledzy,

Potrzebuje jakiś materiałów na temat tworzenia gier. Nie chodzi mi tutaj tylko i iOS (chociaż takie są bardzo pożądane), a również inne z rozwiązaniami programistycznymi, sposobami organizacji projektów itp.

Pozdrawiam!


Może to?(iOS)
APRESS.COM : Beginning iPhone Games Development : 9781430225997

Z tej książki nie korzystałem, ale uczyłem się z innych Apressu i wydają mi się dobre.

#7 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 stycznia 2011 - 12:32

Wpisz w appstore w wyszukiwanie "programming" masz duzo wyników Stanford, MIT.

#8 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 09 stycznia 2011 - 19:19

nie w appstore tylko w itunes store :P :) bo to co podales to sa podkasty. swoja droga niektore sa calkiem fajne

#9 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 stycznia 2011 - 19:20

Jak wpiszesz na głównej stronie to pokaże wszystko.

#10 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 lutego 2011 - 14:24

Coś dla hobbystów programowania gier:

1) Tytuł: "Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1-4 i 6" [język polski]
Autor: Mark DeLoura
Wydawnictwo: Helion
Krótki opis: Potężne księgi z wiedzą dla twórców gier. Nie znajdziesz tutaj wiedzy jak napisać grę krok po kroku, lecz setki przykładów i sposobów rozwiązania problemów jakie możesz spotkać podczas tworzenia gry.

2) Tytuł: "Beginning iPhone Games Development" [język angielski]
Autor: J Cabrera, Peter Bakhirev, Ian Marsh
Wydawnictwo: APRESS
Krótki opis: Książka która pomaga przejść krok po kroku przez cały proces tworzenia gry.

---------- Wpis dodano o 14:24 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:18 ----------

W tygodniu wrzucę jeszcze kilka fajnych pozycji i wpiszę do pierwszego postu, tak żeby wszystko było w jednym miejscu.

Pozdrawiam,
Arek :)

#11 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 maja 2011 - 22:03

Drodzy forumowicze, zamieszczam jeszcze trochę treści wartej uwagi.

Ray Wenderlich | Tutorials for iPhone / iOS Developers and Gamers
Cocoa with Love
Cocoa Is My Girlfriend
iDev Recipes
Call Me Fishmeal.

#12 W00lf_

W00lf_

  • 8 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 maja 2011 - 17:32

Drodzy koledzy,

Potrzebuje jakiś materiałów na temat tworzenia gier. Nie chodzi mi tutaj tylko i iOS (chociaż takie są bardzo pożądane), a również inne z rozwiązaniami programistycznymi, sposobami organizacji projektów itp.

Pozdrawiam!


Dosc ciekawa ksiazka o samej teorii tworzenia gier (rozwiazan programistycznych tam nie ma ale warto rzucic okiem)

Amazon.com: The Art of Game Design: A book of lenses (9780123694966): Jesse Schell: Books

#13 kolinko

kolinko
  • 46 postów
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 31 maja 2011 - 12:59

Moje "biblie":
Apres - Business of iPhone app marketing - świetna książka o marketingu - o wycenianiu aplikacji i pisaniu press releasów / kontaktach z prasą. Jej ostatnie 2 rozdziały to IMO a must.

Oreilly - Tapworthy - Designing great iPhone apps - bardzo dobra pozycja na temat projektowania aplikacji. Takie szczegóły na temat tego jak umieszczać przyciski, jakiej wielkości robić elementy interfejsu itp.

Pragmatic Programming iPhone SDK Development - już trochę leciwa (dla systemu 3.X), ale bardzo fajna dla początkujących o podstawach programowania.

The Non-Designers Design Book - nie związana z iPhonem, ale z z designem ogólnie. Bardzo prosto wytłumaczone podstawy dobrego projektowania oprawy graficznej. Warto przeczytać nawet jak design się zleca dalej, bo po tej lekturze człowiek jest w stanie łatwiej rozmawiać z grafikiem.

#14 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 czerwca 2011 - 10:41

Mam gratkę dla freelancerów. W sklepie zlotemysli.pl możecie kupić ebook o śnie polifazowym. Nie podam do niego odnośnika, aby nie być oskarżonym o rozsyłanie linków referencyjnych i zarabianie na tym. Sen polifazowy pozawala spędzić około 3-4 godzin dziennie w trakcie snu, przy zachowaniu bardzo dobrego stanu organizmu. Jeżeli ktoś pracuje na etacie, raczej mu się to nie przyda, ale specyfika pracy freelancera pozwala na taki tryb życia (oczywiście przez jakiś określony czas).

#15 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 19 lipca 2011 - 15:02

Właśnie przeceniono na „zero” 3 podręczniki, które mogą się przydać iOS programistom.
Są to aplikacje na iPada. Sam tylko zerknąłem na razie.
Linki są tu: Coś dla iOS programistów, przecena podręczników na iPadzie | Mac Wyznawca

#16 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 lipca 2011 - 11:11

Dzięki JKK za ten link. Zaraz zainstaluje appki :)

#17 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 20 lipca 2011 - 11:36

Niestety do była krótka promocja - te dokumentacje już są płatne...

#18 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 lipca 2011 - 11:41

Niestety już są płatne :) Jeżeli ktoś je sprawdzał, niech napisze kilka słów. Najwyżej się je kupi :)

#19 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 10 października 2011 - 21:28

Chciałbym polecić coś od siebie (pozycja dla twórców gier):
Wybuchające Beczki
Pozwala spojrzeć z innej perspektywy na elementy składowe gier - fabułę, rozgrywkę, konstrukcję poziomów, itd. Mi się przydała :)

#20 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 21 października 2011 - 13:06

Takie coś mi wczoraj w ręce wpadło (przez przypadek znalazłem w Empiku): Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II. Cena spora - 99 zł, ale to potężna cegła - 800 stron. Jeszcze nie czytałem (zostawiam na jutrzejszą jazdę pociągiem do Gdańska :P), ale po przejrzeniu, jest to lektura warta uwagi (ale tylko dla twórców gier).

#21 kiero

kiero
  • 33 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 grudnia 2011 - 05:31

Moje "biblie":
Apres - Business of iPhone app marketing - świetna książka o marketingu - o wycenianiu aplikacji i pisaniu press releasów / kontaktach z prasą. Jej ostatnie 2 rozdziały to IMO a must.


Mówisz tutaj o tej książce — The Business of iPhone App Development: Making and Marketing Apps that Succeed: Amazon.co.uk: Dave Wooldridge, Michael Schneider: Books

? Bo dokładnego tytułu podanego przez Ciebie nie mogłem znaleźć.

#22 Mirant

Mirant
  • 3 postów

Napisano 19 stycznia 2013 - 22:01

Mam pytanie odnośnie książek czy coś się zmieniło? Jakie są teraz godne polecenia książki? Jako początkujący pogramista iOS powinienem kupić sobie coś konkretnego do iOS czy objective-c? Która książka jest lepsza? Erica Sadun iOS 5 Cookbook czy iOS 5. Programowanie. Receptury Vandad Nahavandipoor? Obie wydają się bardzo profesjonalne, ale może jest coś lepszego. A co do źródeł internetowych co polecacie? Najlepiej, żeby te źródła mówiły jak najwięcej o kodowaniu, a nie o przeciąganiu buttonów i korzystaniu ze storyboarda itd.

#23 BlueLettuace

BlueLettuace
  • 14 postów

Napisano 03 maja 2013 - 21:27

Ja czytałem jakiś czas temu "Objective-C podstawy" - Christopher Fairbairn, Collin Ruffenach, Johannes Fahrenkrug i całkiem przyjemnie się czyta. Najlepszym sposobem moim zdaniem jest pomysł na aplikację + developer.apple.com - tam na prawdę można znaleźć wszystko.

#24 macQUB

macQUB
  • 334 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 25 września 2013 - 10:59

Mam pytanie poszukuje jakiejś książki (może być e-book) odnośnie Core Data. Na allegro w obecnej chwili jest jedna (w 2 cenach) PRO CORE DATA FOR IOS Warner, Privat, czy ta książka jest godna uwagi? W sumie ona jest przeznaczona dla iOS 5 a już jest 7 :) Macie jakieś inne propozycje?

#25 fastred

fastred
  • 3 postów

Napisano 25 września 2013 - 20:54

Hej,
jestem na bieżąco z tematem, bo sam teraz zapoznaję się z Core Data. Poniżej źródła, które w międzyczasie zebrałem.

Ogólnie o CD:
O współbieżności w CD:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych