Ciągła edukacja kluczem do sukcesu.
#1
Napisano 23 grudnia 2010 - 20:50
Każdy sobie zdaję sprawę, że jedynie ciągły rozwój i podnoszenie swoich kompetencji pozwoli nam wybić się spośród ciągle rosnącej konkurencji. Na szczęście żyjemy w czasach w których popełniono już setki książek i materiałów szkoleniowych, które jak nic innego pozwolą nam wzrosnąć i stawać się jeszcze bardziej efektywnym.
Chciałbym Ci zaproponować dyskusję na temat ciekawych publikacji jakie można znaleźć w internecie i księgarni. Podzielmy książki na dwa typy, techniczne - które pozwolą nam rozwijać swoje programistyczne umysły, aby móc z łatwością zlikwidować każdy napotkany problem. Drugi typ książek to "umiejętności miękkie". Jeżeli pracujesz na etacie i jesteś rozliczny za efekty, może warto pomyśleć jak tą efektywność zwiększyć. Jeżeli jesteś freelancerem to tym bardziej powinno Cie to zainteresować. Nauka zarządzania sobą w czasie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu, a projekty będą szybciej kończone. Wiedza na temat snu pozwoli Ci zyskać nawet 2 godzinny dziennie. Wiedza na temat... tego jest setki.
Oto kilka moich propozycji.
Wiedza techniczna:
1) Tytuł: "Kieszonkowy leksykon Objective- C"
Autor: Andrew Duncan
Wydawnictwo: Helion
Krótki opis: Pozycja która powinna stać na półce. Co prawda nie nauczysz się z niej programować, ale jest niedoceniona dla osoby która ma za sobą jakieś projekty.
2) Tytuł: "Beginning iPhone 3 Development: Exploring the iPhone SDK" [język angielski]
Autor: David Mark i Jeff LaMarche
Wydawnictwo: Apress
Krótki opis: Anglojęzyczna książka pokazująca jak programować na platformę iOS na podstawie realizowania pomniejszych projekcików. Bardzo ciekawa książka dla początkującego, który zna chociaż podstawy języka angielskiego.
Umiejętności miękkie:
1) Tytuł: "7 nawyków skutecznego działania"
Autor: Stephen R. Covey
Wydawnictwo: Rebis
Krótki opis: Genialny podręcznik dający wiele narzędzi skutecznego działania. Momentami trochę przynudza jednak moim zdaniem jest to pozycja MUST READ.
2) Tytuł: " Najpierw rzeczy najważniejsze"
Autor: Stephen R. Covey
Wydawnictwo: Rebis
Krótki opis: Jeżeli uważasz, że w "7dmiu nawykach" było za mało nt. zarządzania czasem zapraszam do tej lektury. Genialna książka. Co prawda jeżeli w pełni wykorzystasz to co było napisane w jego poprzedniej książce niekonieczne będziesz potrzebował narzędzi z tej pozycji. Jednak dla maniaka efektywnego działania jest to książka której nie sposób ominąć.
Więcej pozycji dopiszę jeżeli przyjdzie mi tylko coś do głowy, a Ciebie zapraszam do dzielenia się publikacjami które przeczytałeś i uznałeś za wartościowe.
#2
Napisano 24 grudnia 2010 - 10:14
Czy to aby nie podjeżdża sapamem?
Wybacz, ale nic nie reklamuje. Borykam się teraz z takim problemem, że nie mam za bardzo materiałów z których mógłbym uczyć się nowych rzeczy. Stąd ten pomysł. Może ktoś czytał jakieś fajne blogi, książki i inne publikacje, z których wiele można się nauczyć i się nimi podzieli.
#4
Napisano 24 grudnia 2010 - 11:25
#5
Napisano 06 stycznia 2011 - 21:02
#6
Napisano 09 stycznia 2011 - 12:17
Drodzy koledzy,
Potrzebuje jakiś materiałów na temat tworzenia gier. Nie chodzi mi tutaj tylko i iOS (chociaż takie są bardzo pożądane), a również inne z rozwiązaniami programistycznymi, sposobami organizacji projektów itp.
Pozdrawiam!
Może to?(iOS)
APRESS.COM : Beginning iPhone Games Development : 9781430225997
Z tej książki nie korzystałem, ale uczyłem się z innych Apressu i wydają mi się dobre.
#7
Napisano 09 stycznia 2011 - 12:32
#8
Napisano 09 stycznia 2011 - 19:19
#9
Napisano 09 stycznia 2011 - 19:20
#10
Napisano 12 lutego 2011 - 14:24
1) Tytuł: "Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1-4 i 6" [język polski]
Autor: Mark DeLoura
Wydawnictwo: Helion
Krótki opis: Potężne księgi z wiedzą dla twórców gier. Nie znajdziesz tutaj wiedzy jak napisać grę krok po kroku, lecz setki przykładów i sposobów rozwiązania problemów jakie możesz spotkać podczas tworzenia gry.
2) Tytuł: "Beginning iPhone Games Development" [język angielski]
Autor: J Cabrera, Peter Bakhirev, Ian Marsh
Wydawnictwo: APRESS
Krótki opis: Książka która pomaga przejść krok po kroku przez cały proces tworzenia gry.
---------- Wpis dodano o 14:24 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:18 ----------
W tygodniu wrzucę jeszcze kilka fajnych pozycji i wpiszę do pierwszego postu, tak żeby wszystko było w jednym miejscu.
Pozdrawiam,
Arek
#11
Napisano 01 maja 2011 - 22:03
Ray Wenderlich | Tutorials for iPhone / iOS Developers and Gamers
Cocoa with Love
Cocoa Is My Girlfriend
iDev Recipes
Call Me Fishmeal.
#12
Napisano 27 maja 2011 - 17:32
Drodzy koledzy,
Potrzebuje jakiś materiałów na temat tworzenia gier. Nie chodzi mi tutaj tylko i iOS (chociaż takie są bardzo pożądane), a również inne z rozwiązaniami programistycznymi, sposobami organizacji projektów itp.
Pozdrawiam!
Dosc ciekawa ksiazka o samej teorii tworzenia gier (rozwiazan programistycznych tam nie ma ale warto rzucic okiem)
Amazon.com: The Art of Game Design: A book of lenses (9780123694966): Jesse Schell: Books
#13
Napisano 31 maja 2011 - 12:59
Apres - Business of iPhone app marketing - świetna książka o marketingu - o wycenianiu aplikacji i pisaniu press releasów / kontaktach z prasą. Jej ostatnie 2 rozdziały to IMO a must.
Oreilly - Tapworthy - Designing great iPhone apps - bardzo dobra pozycja na temat projektowania aplikacji. Takie szczegóły na temat tego jak umieszczać przyciski, jakiej wielkości robić elementy interfejsu itp.
Pragmatic Programming iPhone SDK Development - już trochę leciwa (dla systemu 3.X), ale bardzo fajna dla początkujących o podstawach programowania.
The Non-Designers Design Book - nie związana z iPhonem, ale z z designem ogólnie. Bardzo prosto wytłumaczone podstawy dobrego projektowania oprawy graficznej. Warto przeczytać nawet jak design się zleca dalej, bo po tej lekturze człowiek jest w stanie łatwiej rozmawiać z grafikiem.
#14
Napisano 12 czerwca 2011 - 10:41
#15
Napisano 19 lipca 2011 - 15:02
Są to aplikacje na iPada. Sam tylko zerknąłem na razie.
Linki są tu: Coś dla iOS programistów, przecena podręczników na iPadzie | Mac Wyznawca
#16
Napisano 20 lipca 2011 - 11:11
#17
Napisano 20 lipca 2011 - 11:36
#18
Napisano 20 lipca 2011 - 11:41
#19
Napisano 10 października 2011 - 21:28
Wybuchające Beczki
Pozwala spojrzeć z innej perspektywy na elementy składowe gier - fabułę, rozgrywkę, konstrukcję poziomów, itd. Mi się przydała
#20
Napisano 21 października 2011 - 13:06
#21
Napisano 09 grudnia 2011 - 05:31
Moje "biblie":
Apres - Business of iPhone app marketing - świetna książka o marketingu - o wycenianiu aplikacji i pisaniu press releasów / kontaktach z prasą. Jej ostatnie 2 rozdziały to IMO a must.
Mówisz tutaj o tej książce — The Business of iPhone App Development: Making and Marketing Apps that Succeed: Amazon.co.uk: Dave Wooldridge, Michael Schneider: Books
? Bo dokładnego tytułu podanego przez Ciebie nie mogłem znaleźć.
#22
Napisano 19 stycznia 2013 - 22:01
#23
Napisano 03 maja 2013 - 21:27
#24
Napisano 25 września 2013 - 10:59
#25
Napisano 25 września 2013 - 20:54
jestem na bieżąco z tematem, bo sam teraz zapoznaję się z Core Data. Poniżej źródła, które w międzyczasie zebrałem.
Ogólnie o CD:
- https://developer.ap.../TP30001200-SW1
- http://www.objc.io/i.../editorial.html - seria artykułów o CD
- The Pragmatic Bookshelf | Core Data - ma dobre opinie, ale jeszcze jej nie czytałem
- Multi-Context CoreData | Cocoanetics
- http://www.objc.io/i...-practices.html
- Concurrent Core Data Stacks – Performance Shootout — Florian Kugler - porównanie wydajności różnych stack'ów
- What’s New in Core Data (WWDC 2013) - w końcówce jest o proponowanym przez Apple stacku opartym o dwa NSPersistentStoreCoordinator's
- Core Data Performance Optimization and Debugging (WWDC 2013)
- Warto jeszcze obejrzeć wykłady z WWDC 2012
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych