Do samochodu - wyliczanie spalania / koszty (bez tankowania do pełna)
#1
Napisano 07 grudnia 2010 - 21:55
#2
Napisano 08 grudnia 2010 - 08:28
#3
Napisano 08 grudnia 2010 - 08:53
Gdy przyjdzie czas, że mam kase na pełne tankowanie - wtedy leje pod korek, a zatankowaną ilość paliwa sumuję z poprzednimi (efekt taki, jakbyś zamiast 50 litrowego zbiornika paliwa posiadał wirtualny, np. 80 litrowy).
Z tego co rozumiem to marviz narzeka właśnie na brak opcji zapisania tankowania nie-do-pełna w Road Trip i pyta o aplikację, która ma taką możliwość
Osobiście poddałem się w szukaniu programiku, który by mi odpowiadał i wróciłem do epoki przediphonowej - zapisuje przebieg na paragonie/fakturze a później w domu wprowadzam do Wydatki pod kontrolą - Motostat ;-)
Pozdrawiam
#4
Napisano 08 grudnia 2010 - 09:27
2. lanie pod korek nie jest zdrowe dla samochodu
3. komputery samochodowe przeklamuja nawet do 25% z okazji pomiarow co jakis czas a nie ciaglego monitoringu wtryskiwanego paliwa.. toyota np. sama mowi, ze wskazania komputera sa orientacyjne i moga sie mylic do 20%
---------- Wpis dodano o 09:27 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:25 ----------
btw zwykly excel zalatwi sprawe
#5
Napisano 08 grudnia 2010 - 09:49
#6
Napisano 08 grudnia 2010 - 09:57
1. dziwne te teorie.. co za roznica co pokaze wskaznik paliwa? wlewa 10litrow, wpisuje aktualny przebieg i aplikacja liczy spalanie na podstawie tego co wpisal.. wskaznik do niczego sie tu nie przydaje.
2. lanie pod korek nie jest zdrowe dla samochodu
3. komputery samochodowe przeklamuja nawet do 25% z okazji pomiarow co jakis czas a nie ciaglego monitoringu wtryskiwanego paliwa.. toyota np. sama mowi, ze wskazania komputera sa orientacyjne i moga sie mylic do 20%
---------- Wpis dodano o 09:27 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:25 ----------
btw zwykly excel zalatwi sprawe
1. Ale jak ma ta aplikacja to spalanie wyliczyć? Skąd będziesz wiedział ile było w baku przed tankowaniem? Ile po przejechaniu 100 KM zostało?
2. Tu się zgodzę, nie powinno się lać pod korek.
3. Komputer pokładowy faktycznie nie jest dokładny ale bardzo dokładne dane można wyciągnąć z szyny CAN (przy nowocześniejszych autach)
Co do Excella to po co aż tak sobie utrudniać. Takie rzeczy liczy się prostą jak drut proporcją
#7
Napisano 08 grudnia 2010 - 15:36
Z tego co rozumiem to marviz narzeka właśnie na brak opcji zapisania tankowania nie-do-pełna w Road Trip i pyta o aplikację, która ma taką możliwość
Osobiście poddałem się w szukaniu programiku, który by mi odpowiadał i wróciłem do epoki przediphonowej - zapisuje przebieg na paragonie/fakturze a później w domu wprowadzam do Wydatki pod kontrolą - Motostat ;-)
Pozdrawiam
Ja również korzystam z tej stronki i bardzo sobie ją chwalę... Fakt faktem, zanim zatankuje do pełna, niepełne tankowania zapisuje w notatkach w telefonie - co nie zmienia faktu, że średnie zużycie wyliczam dopiero po zatankowania do pełna.
1. dziwne te teorie.. co za roznica co pokaze wskaznik paliwa? wlewa 10litrow, wpisuje aktualny przebieg i aplikacja liczy spalanie na podstawie tego co wpisal.. wskaznik do niczego sie tu nie przydaje.
2. lanie pod korek nie jest zdrowe dla samochodu
3. komputery samochodowe przeklamuja nawet do 25% z okazji pomiarow co jakis czas a nie ciaglego monitoringu wtryskiwanego paliwa.. toyota np. sama mowi, ze wskazania komputera sa orientacyjne i moga sie mylic do 20%
---------- Wpis dodano o 09:27 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:25 ----------
btw zwykly excel zalatwi sprawe
Tak jak napisał @owz, po zatankowaniu 10 litrów wiesz tylko tyle ze zatankowałeś 10 litrów. Nie mając żadnej informacji na temat tego ile zostało paliwa w baku - nic nie wyczarujesz...
Co do lania pod korek, pod jakim względem jest to niezdrowe? Na pewno istnieje niebezpieczeństwo zmiany objętości paliwa przy zmianach temperatury, ale osobiście zawsze po zatankowaniu pod korek przejeżdżam kilkadziesiąt kilometrów więc ten problem znika.
Zapaleńcy faktycznie mogą zbudować układ i podłączyć się pod szyne CAN, wtedy odczyty powinny być dokładniejsze - choć nie zmienia to faktu ze najprostszą metodą sprawdzenia średniego spalania jest właśnie lanie pod korek.
#8
Napisano 08 grudnia 2010 - 19:46
Co do lania pod korek, pod jakim względem jest to niezdrowe? Na pewno istnieje niebezpieczeństwo zmiany objętości paliwa przy zmianach temperatury, ale osobiście zawsze po zatankowaniu pod korek przejeżdżam kilkadziesiąt kilometrów więc ten problem znika.
Nie chodzi tylko o rozszerzalność cieplną paliwa. Jak masz nowoczesne auto to możesz zalać filtr oparów paliwa i komputer pokładowy będzie piszczał
#9
Napisano 08 grudnia 2010 - 20:12
#10
Napisano 08 grudnia 2010 - 21:50
#12
Napisano 09 grudnia 2010 - 09:14
#13
Napisano 09 grudnia 2010 - 10:09
GasHog for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store
#14
Napisano 09 grudnia 2010 - 22:39
#15
Napisano 09 grudnia 2010 - 22:40
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych