
Gwarancja...
#1
Napisano 07 grudnia 2010 - 12:13
#2
Napisano 07 grudnia 2010 - 12:52
#3
Napisano 07 grudnia 2010 - 12:58
#4
Napisano 07 grudnia 2010 - 13:02
#5
Napisano 07 grudnia 2010 - 13:03
EDIT:
Tak teraz pomyślałem.. na paragonie jest napisane gwarancja producenta 12m. Czyli będę mógł przez nich realizować?Po prostu realizuj gwarancje poprzez Komputronik.
OK znalazłem w regulaminie:
"Sprzęt posiadający Gwarancję Producenta i wyrażony w tabeli specyfikacji GPxx, nie podlega warunkom gwarancyjnym Komputronik S.A. i powinien być serwisowany wyłącznie w punktach serwisowych wskazanych przez Producenta zgodnie z warunkami karty gwarancyjnej Producenta dostarczonej wraz z towarem."
- czyli tym samym rozumiem, że mam gware o 1,5 miecha krótszą? :// Czy po prostu w razie naprawy mogę przesłać iPada razem z dowodem zakupu.. :/ Ech.. napisze do komputronik.
Dostałem odpowiedź od kp, dla tych którzy będą mieli podobny problem:
"Witam!
Poniżej odpowiedź Product Managera:
Nie data na stronie Apple liczona jest od daty wyjścia z fabryki (jakby niemial dowodu zakupu w serwisie) … zawsze moze się powolac na date z fv która jest dniem naliczania gwaranacji dla niego"
#6
Napisano 07 grudnia 2010 - 15:15
#7
Napisano 07 grudnia 2010 - 15:50
#8
Napisano 07 grudnia 2010 - 16:53

#9
Napisano 15 grudnia 2010 - 14:00
Jesli chcesz zmiane daty na stronie Apple wystarczy podeslac im zdjecie paragonu po uprzednim podaniu nr seryjnego wlasnie na strone "warranty". Mialem tak z ipodem i macbookiem, od razu dostalem maila od apple o aktualizacji daty zakupu sprzetu. A serwisantem jego apple chyba zajemuje sie Cortland i iSource (nie wiem jak z iPadami) (bo komputronik i tak nie naprawia tego u siebie przeciez).
Zrobiłem tak i właśnie otrzymałem odpowiedź:
"Thank you for sending your product's proof of purchase to Apple.
After reviewing the proof of purchase, we have approved your request to update the date of purchase. Effective immediately, the purchase date for your product in our records is: 10/22/2010"
Piszą, że zatwierdzili moją prośbę i zmienią datę, a kurde nic nie zmienili :/ Wysłałem załączony dowód zakupu z widoczną w kilku miejscach datą 03.12 .... Mam wysyłać znowu?
Zaczynam myśleć, że dostałem używanego iPada. A taką prawie nówkę na allegro można dostać za 1600-1700zł więc dlaczego mam płacić 1999?
#10
Napisano 15 grudnia 2010 - 17:19
#11
Napisano 15 grudnia 2010 - 17:38
#12
Napisano 15 grudnia 2010 - 18:53
#13
Napisano 18 grudnia 2010 - 23:25
#14
Napisano 26 grudnia 2010 - 07:43
"Apple nie dołączyło karty gwarancyjnej". Więc pytam "to na jakiej podstawie przyjmiecie Państwo iPada gdy się popsuje po np 1,5 roku od kupna?"
Ech, jak to ludzie są słabo uświadomieni prawnie. :S
Jak wiadomo, Apple daje gwarancję na 1 rok, po upływie tego czasu gwarancja najzwyczajniej w świecie wygasa. Jest jeszcze taka instytucja jak rękojmia. I zwykły szary konsument powinien zapoznać się z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie KC - z tym, że rękojmia tutaj będzie się nazywać - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową.
Sprzedawcy bardzo często używają terminów: gwarancji i rękojmi zamiennie - co jest oczywiście błędem. Należy pamiętać, że gwarancja jest dobrowolna (czyli producent lub sprzedawca może nam jej udzielić i jest to jego dobrą wolą, a co za tym idzie, to on w całości kształtuje gwarancję), a rękojmia przysługuje z mocy prawa (i jest regulowana w KC i w/w ustawie). I w zależności: 1) jeśli dokonywałeś zakupu jako przedsiębiorca swoich praw dochodzisz na podstawie przepisów KC; 2) konsument - na podstawie w/w ustawy).
I tutaj mają rację, z tym że to nie jest gwarancja... Gwarancję charakteryzuje również to, że musi być wydana książeczka gwarancyjna. To jest po prostu odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady, które rzecz posiada. W związku z tym można realizować 3 uprawnienia: żądać wymiany na rzecz nową wolną od wad, naprawy lub odstąpienia od umowy - czyli od umowy sprzedaży).Na plakietce pisało gwarancja 2 lata (sprzedawca potwierdził).
Przy rękojmi trzeba uważać na terminy, dlatego warto zapoznać się z przepisami, żeby przez własną nieświadomość się jej nie pozbawić.
I to na razie tyle wywodu.
Może tutaj się źle wyraziłem... Gdy sprzedawcy mówią o gwarancji, która realizowana jest na podstawie dowodu zakupu, mają na myśli rękojmie - choć sami zapewne tego nie wiedzą. LOLSprzedawcy bardzo często używają terminów: gwarancji i rękojmi zamiennie
BTW. dowód zakupu (np. paragon) - wykorzystywany jest tylko do celów dowodowych. Równie dobrze (jak by się zgubiło paragon) może to być wyciąg z rachunku bankowego (jeśli płaciliśmy kartą), a nawet nagranie z kamery sklepu - ale to już bardziej, jeśli byśmy dochodzili swoich praw na drodze sądowej.

#15
Napisano 26 grudnia 2010 - 10:06
#16
Napisano 26 grudnia 2010 - 11:32

#17
Napisano 26 grudnia 2010 - 12:15

#18
Napisano 26 grudnia 2010 - 14:54
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych