Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Reklamacja bez paragonu, tylko nr. seryjny. Jak ją wywalczyć?


  • This topic is locked This topic is locked
20 replies to this topic

#1 dnnowak

dnnowak
  • 49 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 09 November 2010 - 23:25

Wiem, że temat był wiele razy na forum, ale nie żaden z nich nie odpowiada całkowicie na moje pytanie. Mam iMaca Late 2009, który został kupiony w Cortlandzie w marcu 2010. Mam problem z matrycą i chciałbym oddać go do naprawy. Zadzwoniłem do salonu w którym go kupiłem i powiedziano mi, że do reklamacji potrzebny jest paragon/faktura, której niestety nie mam (gdzieś się zgubiła...). Słyszałem, że jeśli sprzęt jest jeszcze na gwarancji to powinni mi go przyjąć bez okazywania paragonu, tylko na podstawie numeru seryjnego. Jak mam im to udowodnić?

#2 Filip Rychlik

Filip Rychlik

    aka felippe




  • 2928 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 November 2010 - 23:30

Spróbuj oddać do innego autoryzowanego serwisu, np. iSource. Bez dowodu zakupu jest dość ciężko, bo sprzęt ostatnimi czasy nie jest rejestrowany przez sprzedawcę u Apple, a wtedy jedynie dowód zakupu wraz z numerem seryjnym pozwala produkt zarejstrować a tym samym zweryfikować czy jest objęty gwarancją. Proponuje sprawdzić na stronach supportu Apple czy po wpisaniu nr seryjnego pokazuje gwarancję.

#3 Empiryczny

Empiryczny
  • 525 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 November 2010 - 23:34

Ja dzisiaj akurat dzwoniłem do iSource z zapytaniem o kwestię ewentualnej reklamacji iPoda Touch z francuskiej dystrybucji. Nie mam do niego paragonu, ani nic, a na stronie https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do było napisane że w celu określenia gwarancji dostarczyć dowód zakupu, czy coś w ten deseń.
I co się okazuje? Otóż serwisy mają dostęp do jakiejś innej możliwości sprawdzenia posiadanej gwarancji i po podaniu przemiłej Pani numeru seryjnego, okazało się że mój iPod ma prawie rok gwarancji i jak coś się będzie dziać to wysyłam im do serwisu bez żadnych dodatkowych rzeczy.

Tak więc dzwonić i pytać.

#4 pkobierecki

pkobierecki
  • 1239 posts

Posted 09 November 2010 - 23:38

Cortland jest tylko sprzedawcą sprzętu, a nie jego producentem, czyli teoretycznie musi wiedzieć, czy sprzęt który reklamujesz został u nich kupiony, ponieważ żaden sprzedawca nie ma zamiaru płacić za wysyłkę rzeczy których nie sprzedał. Rozumując w Twój sposób ja powinienem z zepsutym laptopem podejść do pierwszego lepszego resellera i wcisnąć mu laptopa, żeby on go wysłał do producenta.
Ale... Można reklamować sprzęt bezpośrednio u producenta, czyli w Apple. Tylko nie wiem czy istnieje coś takiego jak Apple w Polsce, czy fizycznie mają siedzibę i serwis. Gdyby były sklepy Apple w Polsce, to nie było by problemu.
Jeśli nie ma Apple w Polsce, pozostaje wycieczka do Niemiec, gdzie Apple ma sieć swoich sklepów i uznają międzynarodową (w tym i Polską) gwarancję na podstawie numeru seryjnego.

---------- Wpis dodano o 01:38 ---------- Poprzedni wpis dodano o 01:37 ----------

ooo, koledzy odpowiedzieli szybciej, długo strony nie odświeżałem :)

#5 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 November 2010 - 23:39

nie udowodnisz bo serwis ma prawo do żądania dowodu zakupu:
http://www.apple.com...cpuwarranty.pdf

Zgodnie z prawem właściwym warunkiem udzielenia serwisu gwarancyjnego spółki Apple może być przedstawienie przez użytkownika dowodu zakupu i/lub dokonanie przez niego rejestracji.



#6 pkobierecki

pkobierecki
  • 1239 posts

Posted 09 November 2010 - 23:41

@Roberto- jest napisane LUB, co jest ważne, bo nie muszą być obydwa warunki spełnione, wystarczy rejestracja.

#7 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 November 2010 - 23:43

jest tam lub łamane z i
przekaz jasny - nie muszą tego wymagać. ale mogą.

#8 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7682 posts

Posted 09 November 2010 - 23:56

Forma "i/lub" odnosi się w tym przypadku do "prawa właściwego" - czyli nadrzędnego obowiązującego i regulującego te kwestie w danym kraju. Proponuję więc zajrzeć do stosownych przepisów. P.S. Najważniejsza jest prawidłowo wypełniona i poświadczona przez sprzedawcę Gwarancja. @dnnowak Zarejestruj swój sprzęt na stronach Apple - serwis sprawdzi sobie w stosownym czasie odpowiednie dane i już. To czy Mac kupiony jest w Pcimiu Dolnym o godzinie 12:14:17 nie ma znaczenia, no chyba iż nie można tego zweryfikować - wtedy potrzebne są "papiery".

#9 arturcisz

arturcisz
  • 10155 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 November 2010 - 00:01

Oddaj do iSource, wystarczy numer seryjny. Przy oddawaniu mojego Macbooka, zapytali o paragon, poinformowałem, że nie mam i nigdy nie miałem, sprawdzili po numerze seryjnym i bez problemów przyjęli.

#10 macieks72

macieks72

  • 9873 posts

Posted 10 November 2010 - 00:23

Paragon to i tak o kant d. rozbić, taki około roczny to będzie tak wyblaknięty, że nic na nim widać nie będzie.

#11 Tomzik87

Tomzik87
  • 1016 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 November 2010 - 00:34

Rok temu wakacje w Apple store w Nowym jorku kupiłem słuchawki i po paru miesiacach 1 głosnik przestał działac. I chciałem wymienić(gwarancja była) i nie przyjeli bo nie było paragonu.

#12 radkowski

radkowski
  • 146 posts
  • SkądPRA

Posted 10 November 2010 - 00:55

Dziwne, ja wczoraj zostawiłem swojego MBP w Cortlandzie i nie prosili o dokument zakupu.

#13 dnnowak

dnnowak
  • 49 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 10 November 2010 - 16:06

Dziękuję. A w momencie gdy będzie wymieniana matryca, mogę spodziewać się tego, że wyczyszczą mi dysk? Czy muszę podać im hasło do systemu?

#14 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 November 2010 - 16:10

możesz się spodziewać. chociaż pewnie będą bootować z innego dysku. hasła oczywiście że nie podajesz.

#15 dnnowak

dnnowak
  • 49 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 10 November 2010 - 16:56

możesz się spodziewać.
chociaż pewnie będą bootować z innego dysku.


A czy mogę sobie zastrzec żeby dysk pozostał nieruszony? Nie jestem w stanie zrobić backupa 200 GB...

#16 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7682 posts

Posted 10 November 2010 - 17:05

Spróbować można, ale: patrz strona 72 gwarancji do której link podał @Roberto.

#17 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 10 November 2010 - 17:06

Możesz wyciągnąć dysk przed wysyłką do Cortland tylko zaznaczasz taką opcję w formularzu RMA przy zgłaszaniu sprzętu. Ja do Cortland wysyłałem dwa MB, oba bez dysku. Co do rachunku/paragonu/faktury przy wymianie obudowy nie były wymagane, ale de facto nie były to zgłoszenie w ramach gwarancji.

#18 wujio

wujio
  • 142 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 November 2010 - 17:23

Ja proponuję podjechać do SAD-u:
http://maps.google.p...83&spn=0,0&z=12
Tam powinni przyjąć sprzęt bez pragonu, przynajmniej mi kiedyś przyjeli Macbooka....

#19 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2464 posts

Posted 10 November 2010 - 17:55

Ja jak do Cortlandu wysyłałem iMaka to musiałem dołączyć dowód zakupu (xero faktury) + wydrukowany formularz RMA.

#20 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 November 2010 - 18:00

Możesz wyciągnąć dysk przed wysyłką do Cortland

raczej nie może. nie w iMaku. Jak wymieni dysk to straci gwarancję AFAIR.

dnnowak - możesz spróbować poprosić o to zawsze, ale tylko tyle.
Najrozsądniej byłoby kupić jakiś dysk zewnętrzny do TM po prostu.
albo jeżeli bardzo nie lubić backapów danych - pożyczyć od kogoś może.

#21 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 10 November 2010 - 23:05

raczej nie może. nie w iMaku. Jak wymieni dysk to straci gwarancję AFAIR.


Racja Roberto.. przeoczyłem, że to iMac..




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users