Witam z tej strony Sliterin - grafik 3D. Jako, że z grupką ludzi związanych z gameartem (ale tylko pod PC) chcielibyśmy wydać prostą grę pod iphone'a / ipada używając silnika unity3D bądź ut3 [ kiedy już wyjdzie ]. Jako, że w tym momencie mamy dokumentacje odnośnie wszystkiego oprócz wielkości tekstur i ilości trójkątów na dane grupy modeli, to nasuwa mi się pytanie do was, które brzmi:
Jak wiele trójkątów (oczywiście mniej więcej, bo wiadomo że zależy to od wielu czynników) może być widoczne na scenie w silniku unity3D na a) iphonie b ) ipadzie oraz jak wiele miejsca w pamięci może być poświęcone dla gry (dążę tutaj do wielkości tekstur). Co do tworzenia gry pytania te kieruje dlatego w tym momencie, ponieważ moglibyśmy stworzyć modele już teraz i dogadać się z odpowiednimi programistami, którzy byliby zainteresowani pomocą w stworzeniu gry i wydaniu jej na appstore.
Dzieki z góry za odpowiedzi oraz za odnośniki do różnych tematów / stron, które mogą być mi pomocne.
Pozdro

Unity 3d - iphone, ipad - wymagania
Started by
Sliterin
, 27 Oct 2010 18:52
1 reply to this topic
#1
Posted 27 October 2010 - 18:52
#2
Posted 26 November 2010 - 12:46
To trzeba jeszcze odpowiedzieć na pytanie:
"Co rozumiesz przez iPhone?"
Ludzie, którzy nie siedzą w świecie iOS wiedzą, że jest coś tam takiego jak iPhone, że jest to modne, że kupa ludzi się z tego nabija i większość z nich chciałaby go mieć (chociaż nigdy się do tego nie przyznają) i że nieźle można na tym zarobić (jak również i stracić). No i tyle. A przecież pojęcie "iPhone" już dawno nie jest jednoznaczne. W tej chwili są 4 modele iPhone, które diametralnie różnią się parametrami/możliwościami: iPhone2G, iPhone3G, iPhone3GS, iPhone4. Nie da się powiedzieć "ile trójkątów można wyświetlić na iPhone", bo różnica między iPhone2G a iPhone4 jest kolosalna. Poza tym jedno nie wspiera shaderów, drugie jak najbardziej. Jedno ma 25% pamięci drugiego. Nawet maksymalna wielkość tekstury w OpenGL ES się różni.
Żeby nie było za wesoło to pragnę zauważyć, że aplikacje dla iPhone działają też normalnie na iPod Touch, którego też są 4 generacje: 1st gen, 2nd gen, 3rd gen, 4th gen. Są to kolejno mniej więcej odpowiedniki iPhone. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak iPad na którym te aplikacje też działają (chociaż czasem są osobne wersje).
Tak więc widzidz, że w tej chwili mówiąc "iPhone" trzeba myśleć o 9 urządzeniach. A właściwie o 7, bo iPod Touch 1st gen (straszny muł) i iPhone2G przestały być wspierane przez Apple. To i tak lepiej niż prawie 300 urządzeń z Androidem (wliczając te wszystkie chińskie tandety, które hurtowo wychodzą w tym kraju).
"Co rozumiesz przez iPhone?"
Ludzie, którzy nie siedzą w świecie iOS wiedzą, że jest coś tam takiego jak iPhone, że jest to modne, że kupa ludzi się z tego nabija i większość z nich chciałaby go mieć (chociaż nigdy się do tego nie przyznają) i że nieźle można na tym zarobić (jak również i stracić). No i tyle. A przecież pojęcie "iPhone" już dawno nie jest jednoznaczne. W tej chwili są 4 modele iPhone, które diametralnie różnią się parametrami/możliwościami: iPhone2G, iPhone3G, iPhone3GS, iPhone4. Nie da się powiedzieć "ile trójkątów można wyświetlić na iPhone", bo różnica między iPhone2G a iPhone4 jest kolosalna. Poza tym jedno nie wspiera shaderów, drugie jak najbardziej. Jedno ma 25% pamięci drugiego. Nawet maksymalna wielkość tekstury w OpenGL ES się różni.
Żeby nie było za wesoło to pragnę zauważyć, że aplikacje dla iPhone działają też normalnie na iPod Touch, którego też są 4 generacje: 1st gen, 2nd gen, 3rd gen, 4th gen. Są to kolejno mniej więcej odpowiedniki iPhone. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak iPad na którym te aplikacje też działają (chociaż czasem są osobne wersje).
Tak więc widzidz, że w tej chwili mówiąc "iPhone" trzeba myśleć o 9 urządzeniach. A właściwie o 7, bo iPod Touch 1st gen (straszny muł) i iPhone2G przestały być wspierane przez Apple. To i tak lepiej niż prawie 300 urządzeń z Androidem (wliczając te wszystkie chińskie tandety, które hurtowo wychodzą w tym kraju).

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users