Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP 13 - ciemna smuga na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 23 października 2010 - 18:41

Witam, dziś zauważyłem na matrycy ciemna smugę na środku ekranu. Widać ja na czarnym tle przy max. jasności monitora. Czy to normalne? Czy MBP musi iść do serwisu:(? Pozdrawiam, Pablu

#2 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 23 października 2010 - 18:42

No ale jak smuga może być normalna. Serwis.

#3 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 23 października 2010 - 18:46

ok, w takim razie gdzie mam się udać? Do ispota w którym był kupiony czy może cortland? Jaki serwis polecacie? MBP jest na gwarancji.

#4 pkobierecki

pkobierecki
  • 1 239 postów

Napisano 24 października 2010 - 10:37

raczej musisz iść z reklamacją do miejsca w którym go kupiłeś- czyli chyba w tym przypadku iSpota.

#5 bartg

bartg
  • 259 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 24 października 2010 - 11:39

Gówno prawda że się tak wyrażę. Serwis MacBooków (w tym Pro, Air itd) jest między narodowy i możesz oddać gdzie chcesz :). Ja osobiście polecam Cortland. Jedyne co ci sprawdzą to po numerze seryjnym w bazie Apple czy nadal masz gwarancje. Może się też zdarzyć że kupiłeś model powiedzmy 2009 w czasie gdy na półkach były już 2010. W bazie Apple nie będziesz miał gwarancji ale wystarczy że przyniesiesz dowód zakupu z datą kupna i ci przyjmą od ręki.

#6 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 24 października 2010 - 12:31

No to wybiorę cortland :) Czy muszę im go dostarczyć z pudelkiem czy mogę jechać z samym komputerem? Dziwna sprawa z ta smuga, po włączeniu laptopa jej nie widać, pojawia się dopiero po jakiś 30min i zaczyna się na dole matrycy nad miejscem gdzie komp nagrzewa się najbardziej w trakcie pracy. Zauważyłem jeszcze ze co jakiś czas miga mi obraz na monitorze(głownie pracuje z zew. monitorem) ale wątpię żeby to miało coś wspólnego z matryca w MBP.

#7 bartg

bartg
  • 259 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 24 października 2010 - 19:04

Wystarczy sam laptop. Dla pewności weź też jakiś dowód zakupu (chyba że tu: https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do pokazuje ci że masz gwarancje, wtedy nie ma potrzeby)

#8 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 24 października 2010 - 20:01

zasłoń jabłuszko, też mam to w swoim MacBook'u Pro Mid 2010 17"... :-) poprostu jabłko świeci... O przepraszam ciemna ta smuga, nie doczytałem...

#9 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 27 października 2010 - 21:12

Oddałem laptopa w poniedziałek do serwisu zgłaszając plamę i nierównomierne podświetlenie matrycy (po 0,5 - 1h pracy obraz wygląda jak gradient zapisany w bardzo niskiej jakości), poprosiłem też o sprawdzenie baterii, ponieważ przy 55 cyklach jej żywotność jest na poziomie 88%. Dziś dostałem odpowiedz z serwisu, że z baterią jest wszystko ok, to normalne ze przy takiej ilości cykli żywotność tyle wynosi, wg. serwisanta te baterie maja max 500 cykli(w specyfikacji jest 1000). Jeżeli chodzi o matryce to serwis nie widzi plamy, dowiedziałem się tylko że nierównomierne podświetlenie matrycy przy max. jasności i jaśniejsza poświata w około ekranu to normalna rzecz... Serwisant zasugerował ze plama może pojawiać się z winy mojego systemu operacyjnego..., poradził mi świeżą instalacje. Oni testowali komputer podłączając swój dysk. Sam już nie wiem co o tym myśleć :( Zazwyczaj pracuje z podłączonym drugim monitorem, który ustawiam jako główny, a na ekranie laptopa b. często jest ustawione tylko czarne tło, czasami jakieś okno z pocztą lub komunikator, żeby był cały czas widoczny. Pokazywałem komputer znajomym i wszyscy widzieliśmy ciemną smugę (idealnie ją widać w kiepskim świetle, pracuje głównie wieczorem), tylko serwis nie. Czy plama i nierównomierne podświetlenie może być spowodowane wadą przejściówki? Chyba nie... Co o tym sądzicie?

#10 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 27 października 2010 - 21:46

Pewnie już odebrałeś ten komputer, ale ja to bym tam do tego serwisu podjechał i im pokazał dokładnie o co chodzi, bo może nie widzą w tym świetle co mają. A może faktycznie systemowa sprawa, nie wiem. Ale to byś u nich sam też zobaczył.

#11 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 27 października 2010 - 22:30

Dopiero jutro rano do nich jadę, będę walczył...

#12 Pablu

Pablu
  • 26 postów

Napisano 01 listopada 2010 - 13:57

Komputer odebrałem ale niestety serwis cortland popisał się max. brakiem profesjonalizmu. Z serwisantem nie dało się rozmawiać, serwis stwierdził ze z komputerem jest wszystko ok bo przechodzi wszystkie testy, a ja widocznie mam problem ze wzrokiem jak widzę plamy. Dokumentów potwierdzających ten stan nie dostałem... Moja ostatnia wizyta w cortland warszawa;/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych