Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Reklamacja laptopa... pomocy!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 22 października 2010 - 20:43

Witam, Mam laptopa SONY Vaio zakupionego w Media... 10.01.2009. Zdarza się żę od czasu do czasu matryca migocze albo w ogóle gaśnie :( Ze strony SONY pobrałem ogólne warunki gwarancji i jest w niej napisane że na towary zakupione przed 1.10.2009 udzielana jest gwarancja na 12 miesięcy, natomiast na towary zakupione po 1.10.2009 udzielana jest gwarancja na 24 miesiące. Czy w związku z powyższym jest jakaś szansa na zareklamowanie laptopa? Czy można ewentualnie się powołać na niezgodność towaru z umową (chyba obowiązuje to przez 24 miesiące)? Czy ma w takim przypadku zastosowanie dyrektywa PE dotyczące tego iż każdy towar oferowany na terenie UE musi być objęty 24 miesięczną gwarancją? Jeżeli ktoś się orientuje w tych sprawach proszę o pomoc.

#2 Tomzik87

Tomzik87
  • 1 016 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 października 2010 - 21:02

W sklepie musieli dac Ci gwarancje na papierze i tam pisze na ile. Zareklamowac w sensie oodac juz nie mozesz(do 14dni). Towar raczej jest zgodny z opisem to tez odpada. Co najwyzej mozesz oddac do naprawy na gwarancje o ile laptop sie nie zwalil z Twoiej winy.

#3 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 22 października 2010 - 21:08

z tego co jest napisane na stronie SONY na laptopy zakupione przed 1.10.2009 jest rok gwarancji wiec już mi się teoretycznie skończyła ale czy można go zareklamować na ustawę konsumencką?

#4 Tojot

Tojot
  • 1 187 postów

Napisano 22 października 2010 - 21:54

Jeśli zgłaszasz problem do 6 miesięcy od daty zakupu, to domniemywa się, że usterka była obecna już w momencie zakupu. Jeżeli zgłaszasz później, to musisz to samemu udowodnić. W twoim przepadku ni liczyłbym na to. Przy czym podejrzewam że mógł ci się po prostu poluzować kabelek ... skoro już jest po gwarancji to możesz spróbować samemu. Jak nie, to serwis.

#5 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 23 października 2010 - 08:14

"ciekawe" jest również to iż migotanie i gaśnięcie podświetlenia (obraz cały czas jest wyświetlany jak się popatrzy z bardzo bliska nie ma jedynie podświetlenia) dzieje się jedynie podczas pracy na baterii. Gdy komputer jest podłączony do zasilania problem nie występuje...

#6 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 23 października 2010 - 08:31

Czy ma w takim przypadku zastosowanie dyrektywa PE dotyczące tego iż każdy towar oferowany na terenie UE musi być objęty 24 miesięczną gwarancją?

nie musi. gwarancja to jest dobrowolne oświadczenie producenta. 24 miesiące to odpowiedzialność sprzedawcy i jak juz zostało wyżej napisane nie liczyłbym na pozytywne załatwienie sprawy.


Zareklamowac w sensie oodac juz nie mozesz(do 14dni).

kolejna głupota. jedyny ustawowy termin dotyczący zwrotu to 10 dni jeśli towar został zakupiony poza siedzibą sklepu czyli np sprzedaż wysyłkowa.


Ludzie, pofatygujcie się by poczytać ustawę i nie pisać głupot.

#7 demarca

demarca
  • 301 postów
  • SkądLegnica

Napisano 23 października 2010 - 08:50

"ciekawe" jest również to iż migotanie i gaśnięcie podświetlenia (obraz cały czas jest wyświetlany jak się popatrzy z bardzo bliska nie ma jedynie podświetlenia) dzieje się jedynie podczas pracy na baterii. Gdy komputer jest podłączony do zasilania problem nie występuje...


Miałem coś takiego w Pavilionie DV-5. Rozkręciłem go na tyle, żeby dostać się do miejsca wpięcia kabelka matrycy do płyty głównej (wystarczyło wyjąć klawiaturę). Kabelek jest tam dosyć ciasno poprowadzony i po kilku miesiącach używania być może coś się przetarło. Poprowadziłem go trochę inaczej, docisnąłem wtyk na płycie i jak ręką odjął :)
Nie mam już tego HP-ka, ale aktualny właściciel nie ma żadnych problemów. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie podobnie.

#8 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 23 października 2010 - 09:08

Miałem coś takiego w Pavilionie DV-5. Rozkręciłem go na tyle, żeby dostać się do miejsca wpięcia kabelka matrycy do płyty głównej (wystarczyło wyjąć klawiaturę). Kabelek jest tam dosyć ciasno poprowadzony i po kilku miesiącach używania być może coś się przetarło. Poprowadziłem go trochę inaczej, docisnąłem wtyk na płycie i jak ręką odjął :)
Nie mam już tego HP-ka, ale aktualny właściciel nie ma żadnych problemów. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie podobnie.


może w takim razie spróbuje do niego zajrzeć... :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych