Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Respektowanie przez iSpoty zwrotu iPoda z bad pixelami.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 26 września 2010 - 11:32

Witam! Na moim ipodzie zrobiło się parę bad pixeli - jest to dla mnie znak że coś nie działa tak jak powinno. Dziwi mnie również coś takiego że gdy iPod jest zgaszony (zablokowany czy też wyłączony) to na samym wyświetlaczu są linie. Wyglądają one mniej więcej tak: ______________________ ΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞ ______________________ ΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞ ______________________ ΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞΞ Nie wiem jak to się wyświetli ale są to poziome linie które widać na samym wyświetlaczu jak by był uszkodzony. iPod nigdy mi nie spadł bo bał bym się że pęknie w nim wyświetlacz. A wytrzymałości wolę jakoś nie sprawdzać. O ile te kreski mi nie przeszkadzają chodź martwią to pixele czasem mi przeszkadzają. Czy iSpot przyjmie do zwrotu takiego iPoda? Nie był on też zalany - biały znaczek w wejściu słuchawkowym jest. Jedyne uszkodzenie" to porysowany tył. Satysfakcjonowała by mnie nawet naprawa przez nich tej uszkodzonej matrycy. Warto do nich jechać? Jeśli identyczny temat był (z tymi paskami na ekranie po wyłączeniu) proszę o podanie linku. Pozdrawiam:)

#2 borys_wrocek

borys_wrocek
  • 84 postów

Napisano 26 września 2010 - 11:42

przeczytaj swój tytuł, Nie podałeś skąd masz iPod'a w teori jeżeli ma bad pixele podlega rękojmi.

#3 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 26 września 2010 - 11:46

Fakt:D Tytuł trochę nie pyknął... Jeśli ktoś łaskaw niech poprawi z administracji. Miało być respektowanie oraz iSpoty. iPoda mam z iSpotu z Poznania. Rachunek mam. To w teorii, a jak jest z praktyką?

#4 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 września 2010 - 11:53

jeżeli jest po gwarancji to raczej nic nie zrobisz. jeżeli nie - to raczej nie do iSpotu. bo oni się tym nie zajmują. Ale możesz się zapytać gdzie go wysłać

#5 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 26 września 2010 - 11:59

Po gwarancji iPod jest - minęło trochę ponad półtora roku od zakupu. Pragnę się powołać w tym miejscu na Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wedle której ja kupuję rzecz sprawną - która nie powinna się popsuć, a bad pixele świadczą o tym że ta rzecz się zepsuła. Dlaczego nie do iSpotu? Skoro u nich zakupiłem iPoda?

#6 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 września 2010 - 12:15

Apple dało ci gwarancję, nie iSpot. iSpot to nie Apple. Jakiś konkret z tej ustawy? Bo brzmi to aktualnie bez sensu - wg. niej żaden sprzęt nie ma prawa się zepsuć, jeżeli był kupiony jako sprawny?

#7 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 26 września 2010 - 12:18

Dokładnie jak mówisz. Sprzęt nie ma prawa się zepsuć jeśli był kupiony jako sprawny do dwóch lat - tyle jest przewidziane w ustawie.
Wystarczy przeczytać na wikipedi o rękojmi:
Rękojmia – Wikipedia, wolna encyklopedia
Tu już właściwie nie chodzi o gwarancję a o to kto mi sprzedał sprzęt który się zepsuł.
Konkretu z ustawy niestety nie podam ponieważ uświadomił mnie o tym wykładowca prawa.

EDIT:
Chyba oto chodziło wykładowcy:

Art. 10.

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

#8 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 września 2010 - 17:28

Potwierdzam gwarancję masz na 2 lata tak naprawdę. To, że Apple i iSpot sobie ustalają rok nie ma tu nic do rzeczy. Polskie prawo daje Ci 2 lata, więc żądaj od nich naprawy. Problem jaki opisałeś jak najbardziej kwalifikuje się na wymianę urządzenia, prawdopodobnie dostaniesz iPoda tzw refurbished. Trochę mnie zaskoczyła kwestia nagle pojawiających się bad pixeli - zwykle jest tak, że jak nie wyskoczą w krótkim czasie od zakupu, to już potem się nie pojawiają.

#9 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 26 września 2010 - 18:42

Tzn nie umiem określić dokładnego pojawienia się bad pikseli. Ja zauważyłem je dopiero ok tygodnia temu, jak kładłem nowa folię na przód. Przyglądając się dłużej ujrzałem te całe paski... Na dzień dzisiejszy naliczyłem ich 5, plus paski. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Tj chodzi mi oto co dokładnie mam powiedzieć w iSpocie. Czy mogę się domagać zwrotu gotówki za oddawane urządzenie lub wymianę na nowy? a nie jak wspomina goodbye25 refubished bo zawsze używany to używany. Czy da się np odstąpić od umowy na podstawie stwierdzonego uszkodzenia? Wtedy iSpot oddał by mi pieniądze a ja im kompletnego iPoda.

#10 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 09 października 2010 - 10:15

No i iSpot leci sobie na pełnej ze mną...
Nie chce mi się pisać na nowo wszystkiego więc przepiszę to co wysłałem do federacji konsumentów bo ewidentnie chcą ode mnie wyłudzić pieniądze i nie wiem czy nie uszkodzili mi iPoda.

Oddałem do serwisu iSpot iPoda który miał wypalone piksele. Będąc pierwszy raz w serwisie mówiłem pracownikom że ma to być niezgodność towaru z umową a pracownik poprawił mnie że jest to rękojmia więc oddałem iPoda na zasadach rękojmi. Na kartce którą od nich otrzymałem powołują się oni na Kodeks Cywilny z 18 maja 1964 roku. Podczas oddawania jeden z pracowników zapytał czy iPod mi nie upadł ponieważ obudowa jest dziwnie jego zdaniem odkształcona - odparłem że nie upadł ponieważ nie chcę sprawdzać wytrzymałości. Inny zaś pracownik gdy mu tłumaczyłem problem wspomniał że serwis może odrzucić moje roszczenia ponieważ piksele są mało widoczne. Jeszcze inny pracownik przyjął iPoda i podpisał się po dokumentem rękojmi. Celowo to piszę ponieważ kierowali się oni domysłami na co mam świadka z którym oddawałem iPoda.


Otrzymałem od nich po 4 dniach wiadomość:
Witam,
Zgodnie z art 115 Kodeksu Cywilnego "sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia roszczenia Kupującego w terminie 14 dni, liczone od dnia następnego po dniu złożenia roszczenia"
Rękojmia oraz Reklamacja Konsumencka kieruje się tymi samymi zasadami. Serwis ze swojej strony zmieścił się w terminie ujętym przez Kodeks Cywilny.
My, jako salon iSpot pełnimy rolę pośrednika pomiędzy Panem, a serwisem. Zgodnie z regulaminem serwisu w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego Klient ponosi koszty diagnozy (w przypadku gwarancji koszty ponosi producent).
Podczas przyjmowania iPoda został Pan zapytany czy iPod nie był w jakimś stopniu uszkodzony ponieważ jeden z pracowników znalazł nieprawidłowości w obudowie o których Pana poinformował. W formularzu został uwzględniony podwód Pana roszczenia. Pracownicy jasno poinformowali o obawach odrzucenia roszczenia.
W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się bezpośrednio z serwisem.
Poniżej kontakt do serwisu."

Pierwsze to fakt że serwis nie stwierdził wypalonych pikseli które widzieli pracownicy iSpotu. O ingerencji wewnątrz iPoda nic nie wiem, jestem jedynym właścicielem iPoda. Chodź nie mogę gwarantować że nikt poza mną nie ingerował w jego wnętrze ponieważ 2 miesiące iPod był w moim domu gdy ja byłem na wakacjach - po powrocie iPod był w stanie nienaruszonym moim zdaniem.

Żadnych wad nie widziałem, nie przypominam sobie również by pracownik serwisu który składał podpis na papierku który od nich mam coś wspominał o jakiś widocznych wadach. Jeden z pracowników - chyba kierownik bo widziałem go tam minutę zapytał tylko czy mi nie upadł jak już wczesniej wspominałem.

Zasięgnąłem rady na pewnym forum i napisno mi że w tym wypadku nie może być mowy o rękojmi - nie wiem dlaczego skoro tak mi powiedział pracownik. Być może celowo wprowadził mnie w błąd. Napisałem to do iSpotu i otrzymałem odpowiedź:
"Witam,
Zgodnie z art 115 Kodeksu Cywilnego "sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia roszczenia Kupującego w terminie 14 dni, liczone od dnia następnego po dniu złożenia roszczenia"
Rękojmia oraz Reklamacja Konsumencka kieruje się tymi samymi zasadami. Serwis ze swojej strony zmieścił się w terminie ujętym przez Kodeks Cywilny.
My, jako salon iSpot pełnimy rolę pośrednika pomiędzy Panem, a serwisem. Zgodnie z regulaminem serwisu w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego Klient ponosi koszty diagnozy (w przypadku gwarancji koszty ponosi producent).
Podczas przyjmowania iPoda został Pan zapytany czy iPod nie był w jakimś stopniu uszkodzony ponieważ jeden z pracowników znalazł nieprawidłowości w obudowie o których Pana poinformował. W formularzu został uwzględniony podwód Pana roszczenia. Pracownicy jasno poinformowali o obawach odrzucenia roszczenia.
W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się bezpośrednio z serwisem.
Poniżej kontakt do serwisu."

Pomijam fakt że art 115 KC brzmi inaczej ponieważ sprawdziłem to za pomocą googli.
Nigdzie nie usłyszałem o tym że w razie odrzucenia reklamacji mam płacić za diagnozę. Zresztą czego to ma być diagnoza? Tego że w ich mniemaniuu problem nie istnieje? (Chodzi o wypalone piksele).

Wg rady z forum nie mają oni prawa domagać się odemnie zapłaty za diagnozę. Nie oddawałem iPoda na diagnozę tylko w ramach niezgodności towaru z umową.



Odpisałem również do iSpotu i czekam na ich odpowiedź...

#11 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 października 2010 - 10:25

no chyba jednak kosztami diagnozy mogą cię obciążyć, jeżeli wada nie podpada pod rękojmię/gwarancję/whatever. nie napisałeś też nigdzie czy przyjęli, czy odrzucili czy cokolwiek.

#12 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 09 października 2010 - 10:40

Faktycznie pominąłem przypadkiem jedną kwestię... Ale na szczęście to jest do dopisania dla rzecznika.
Ich pierwszy mail:
"Witam,


piszę w sprawie naprawy iPoda o numerze 9E913155208 zgłoszonego w ramach rękojmi:


iPod jest sprawny, na ekranie nie ma wypalonych pixeli opisanych przez klienta i najważniejsze to fakt, że iPod był rozbierany i wygięta jest górna część aluminiowej obudowy.


Taki sprzęt nie kwalifikuje się do reklamacji konsumenckiej.


Możliwa jest tylko wymiana płatna w cenie 450pln brutto. W przypadku rezygnacji koszt diagnozy to 97pln brutto.


Jaka jest decyzja klienta odnośnie naprawy?


POzdrawiam,
Marcin Mechliński"


Pracownik świadomie wprowadził mnie w błąd i oddałem to na rękojmi co wg osoby z forum prawniczego nie może się tyczyć tego przypadku. O diagnozie nie może być mowy ponieważ ja nie do takich celów oddawałem iPoda. Teraz piszą mi o uszkodzeniu obudowy...
iSpot sypie sobie artykułami które nie istnieją, powołuje się na nie obowiązujące prawo by ewidentnie narazić mnie na koszty.
Jeśli obudowa im nie odpowiadała to dlaczego nie napisali tego w rubryce do tego przeznaczonej? Moim zdaniem wyglądowi zewnętrznemu nie można było NICZEGO zarzucić.

#13 Bystryyy

Bystryyy
  • 163 postów
  • SkądKnw

Napisano 20 października 2010 - 06:37

Witam! Jako że serwis ciągu 14 ustawowych dni nie odpowiedział jednoznacznie czy akceptuje reklamacje czy ją odrzuca przyjął ją automatycznie. Teraz będę dochodził swoich roszczeń.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych