Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Gwarancja Orange i żądanie oryginalnego pudełka


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Gabcia

Gabcia
  • 1 posts

Posted 21 August 2010 - 14:21

Padł mi home button i ekran lcd, mam Iphone 3g 8gb na gwarancji ( jeszcze 2 miesiące). Kobieta w salonie Orange powiedziała że wyśle go do serwisu pod warunkiem, ze dostarczę go w oryginalnym pudełku z akcesoriami :roll: Czy oni mają prawo wymagać pudełka ? Nie mam boxa już ale mam fakturę zakupu, a numer seryjny pokazuje ile zostało gwarancji Apple. Co robić ?

#2 m@niek

m@niek
  • 63 posts
  • SkądWarszawa

Posted 21 August 2010 - 14:27

Nie mają prawa. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej Art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje dopuszczalną treść gwarancji na towary nabyte w obrocie konsumenckim. Warunkiem istnienia ochrony gwarancyjnej nie jest przedstawienie oryginalnego opakowania produktu objętego ochroną gwarancyjną.

#3 arturcisz

arturcisz
  • 10155 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 August 2010 - 15:33

Nie mają prawa.
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej


Art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje dopuszczalną treść gwarancji na towary nabyte w obrocie konsumenckim. Warunkiem istnienia ochrony gwarancyjnej nie jest przedstawienie oryginalnego opakowania produktu objętego ochroną gwarancyjną.


Nie znałem tego, dzięki, możesz podać namiar na tą ustawę?

#4 bsentkowski

bsentkowski
  • 140 posts

Posted 21 August 2010 - 15:44

Pójdź do nich i niech Ci podają podstawę prawną odmowy. Albo ustawa lub umowa, którą podpisałeś (jeżeli coś takiego znajdą). Żadne ich "wewnętrzne" porozumienia, których ty nie podpisywałeś Ciebie nie dotyczą - są zwykłym ordynarnym wymuszeniem. Oryginalne opakowania są im potrzebne, żeby zbyć Twój sprzęt w razie wymiany na nowy. Tylko temu to służy! W niektórych sklepach chcą np. telewizor do reklamacji z oryginalnym opakowaniem. Totalna bzdura !

#5 ianna77

ianna77
  • 78 posts
  • SkądLublin

Posted 21 August 2010 - 16:01

Bzdura kompletna! Nie musisz miec pudelka zeby oddac tel z tytulu gwarancji. Kazdy salon ma obowiazek przyjac i wyslac do serwisu uszkodzony sprzet.

#6 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 21 August 2010 - 16:32

W przypadku oddawanie urzadzenia do salonu to jeszcze pikus, ale z tymi pudelkami tak juz OT to nie do konca jest glupota, poniewaz jak sie patrzy jak ludzie pakuja sprzet wysylajac do naprawy w alternatywne opakowania to az wola o pomste do nieba, a co robi gwarant w takim momencie? Anuluje gwarancje z adnotacja, ze sprzed uszkodzony z powodu zlego zapakowania na czas transportu. I co i nic, ma takie prawo. Dlatego dla wlasnego dobra dobrze trzymac opakowania, nie jest wbrew pozorom to wcale glupi wymysl producentow.

#7 pikolo75

pikolo75
  • 341 posts
  • SkądWęgorzewo, Poland

Posted 21 August 2010 - 17:00

Mam inne pytanie odnośnie gwarancji. 06.08 zdałem IP 3GS 16GB do Orange bo padł mi podczas ładowania. 12.08 wrócił z serwisu nienaprawiony z poleceniem dla Orange aby wydali mi nowy ze swoich magazynów. Od tamtej pory obsługa salonu zbywa mnie słowami że oni wysłali zapotrzebowanie do magazynów, brak pozytywnej odpowiedzi z magazynów bo mają tylko 3GS 8GB. W środę minie 14 dni roboczych od momentu oddania go celem naprawy co obsługa obiecywała że rozwiążą ten problem w tym terminie. Co mam zrobić jak zadzwonię i się dowiem że dalej szukają i nie mają co oznacza że mogę tak sobie czekać miesiącami? Walczyć na podstawie rękojmi czy innymi sposobami? Poradźcie mi coś bo cienki jestem z prawnych przepisów a nie uśmiecha mi się czekać niewiadomo ile na to aż łaskawie znajdą.

#8 m@niek

m@niek
  • 63 posts
  • SkądWarszawa

Posted 21 August 2010 - 17:04

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - googluj :)

#9 bar-trek

bar-trek
  • 6159 posts

Posted 21 August 2010 - 17:06

no cóż taki kraj... przypomniała mi się pewna sytuacja ;) Kilka lat tamu kolega kupił plazmę 50" z Media Markt i po paru miesiącach mu coś się działo z ekranem. Zawiózł telewizor do Media aby go reklamować i wymagali od niego kartonu :lol: Sprawa na szczęście się zakończyła pozytywnie, ale po rozmowie z kierownikiem sklepu :???:

#10 Meser

Meser
  • 68 posts
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Posted 21 August 2010 - 17:25

W przypadku oddawanie urzadzenia do salonu to jeszcze pikus, ale z tymi pudelkami tak juz OT to nie do konca jest glupota, poniewaz jak sie patrzy jak ludzie pakuja sprzet wysylajac do naprawy w alternatywne opakowania to az wola o pomste do nieba, a co robi gwarant w takim momencie? Anuluje gwarancje z adnotacja, ze sprzed uszkodzony z powodu zlego zapakowania na czas transportu. I co i nic, ma takie prawo. Dlatego dla wlasnego dobra dobrze trzymac opakowania, nie jest wbrew pozorom to wcale glupi wymysl producentow.



Nie do konca tak jest. Microsoft w przypadku serwisu door to door wymaga aby xbox był wysłany w pudełku innym niż oryginalne;) Gdy spytałem o powód uprzejma pani powiedziała, że chodzi o bezpieczeńswto przesyłki podczas transportu do serwisu...

#11 Smoczy

Smoczy
  • 4066 posts
  • SkądPrzemyśl

Posted 21 August 2010 - 17:36

pudełko nie jest wymagane,jedynie dowód zakupu,jedynie w przypadku braku opakowania serwis nie bierze odpowiedzialności za powstałe uszkodzenia podczas transportu

#12 plato

plato
  • 252 posts

Posted 21 August 2010 - 18:00

Oddawałem w erze iphona 3 razy. Nigdy nie chcieli pudełka,mimo że je przyniosłem.

#13 paraelement

paraelement
  • 35 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 21 August 2010 - 19:45

A Sony robi z Vaio jeszcze ciekawiej: serwis jest typu door-to-door. Przysyłają na swój koszt do klienta pudełko serwisowe, trzeba tylko włożyć do niego Vaio i kurier zabiera je do Niemiec. Klient otrzymuje SMS, że serwis dostał już komputer, po czym zaraz następnego, że już jest naprawiony. Po średnio 4 dniach roboczych, czyli w 6 dni łącznie dostaje sprzęt z powrotem. A w środku przeprosiny od Japończyka i zawsze jakiś mały prezent, np. szmatkę do czyszczenia ekranu. Oczywiście cała korespondencja odbywa się po polsku. Nie szukają dziury w całym. Proponuje porównać to z serwisem Apple w Warszawie...

#14 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 21 August 2010 - 21:28

ALe to nie jest serwis Apple, tylko firma ktora ocenia czy sprzet jest do naprawy czy nie. Apple nie ma w Polsce swojego oddzialu, wiec trudno, zeby mial swoj serwis.

#15 michalspd

michalspd
  • 132 posts

Posted 21 August 2010 - 23:55

Telefony w Polskich sieciach nie są serwisowane po standardowej drodze, często idą przez parę "serwisów" wewnętrznych i dopiero do serwisu producenta. Opakowanie nie jest do niczego potrzebne, ale w naszym pięknym kraju zawsze się znajdą ludzie i firmy które utrudniają życie. Ostatnio w Vobisie oddawałem na gwarancję baterię do hp, pieniądze odzyskałem po 6 miesiącach gdy otrzymali pozew sądowy. W miedzy czasie dowiedziałem się że: dałem im potłuczoną, serwis hp nie odpowiada, zaginęła w przesyłce i że nie podlega gwarancji, wszystko było kłamstwem na potrzeby zbycia klienta, a w salonie widząc mnie z kolejnym pismem żądającym naprawy okazywali niemalże agresję. Całkowicie uzasadnioną bo niespełna miesiąc po zakończeniu mojej walki o gwarancję wymieniono wszystkich pracujących w tej fili, a niektórych widziałem od ładnych 5-6 lat tam. Tak więc pewność siebie upór, inaczej zbędą cię i jesteś w plecy ciężko zarobione pieniądze. Polskie prawo daje możliwość dochodzenia racji ze względu na niezgodność towaru z umową (zepsuło się, jest niezgodność) przez okres 2 lat, także na towary objęte np roczną gwarancją producenta, ponieważ są to dwa odrębne prawa. Nie wymaga od ciebie żadnego opakowania, a jedynie tego że pójdziesz do sklepu i zaniesiesz towar zgłaszając awarię. A to czy wymienią od ręki, wyślą do serwisu czy pomodlą się nad nim to ich sprawa, jeśli masz rację mają obowiązek oddać ci naprawiony towar lub pieniądze w 14 dni od zgłoszenia. Nie ma możliwości żeby nie przyjęli towaru, jeśli nie chcą można nawet ściągnąć policję niech spisze protokół (zazwyczaj działa).

#16 ianna77

ianna77
  • 78 posts
  • SkądLublin

Posted 29 August 2010 - 17:03

Mam inne pytanie odnośnie gwarancji. 06.08 zdałem IP 3GS 16GB do Orange bo padł mi podczas ładowania. 12.08 wrócił z serwisu nienaprawiony z poleceniem dla Orange aby wydali mi nowy ze swoich magazynów. Od tamtej pory obsługa salonu zbywa mnie słowami że oni wysłali zapotrzebowanie do magazynów, brak pozytywnej odpowiedzi z magazynów bo mają tylko 3GS 8GB. W środę minie 14 dni roboczych od momentu oddania go celem naprawy co obsługa obiecywała że rozwiążą ten problem w tym terminie. Co mam zrobić jak zadzwonię i się dowiem że dalej szukają i nie mają co oznacza że mogę tak sobie czekać miesiącami? Walczyć na podstawie rękojmi czy innymi sposobami? Poradźcie mi coś bo cienki jestem z prawnych przepisów a nie uśmiecha mi się czekać niewiadomo ile na to aż łaskawie znajdą.


pikolo75, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, już wyjaśniam: Jeśli salon otrzymał z serwisu decyzję o wymianie sprzętu to albo wymienia Ci na taki sam, albo w przypadku braku jego dostępności na model o zbliżonych parametrach. Wszyscy wiemy że zbliżone parametry do iPhona ma tylko drugi iPhone.. Tak więc chyba musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać na nową 16-tkę (ciężka sprawa bo już jej raczej nie zdobędą) lub brać 8GB. Bo na 4-kę wątpię żeby wymienili ale zawsze możesz próbować :)
Zostałeś poinformowany przed upływem 14 dni o istniejącym stanie rzeczy więc salon i serwis jest kryty.
Bez sensu walczyć o wymianę z tytułu rękojmii bo będzie to samo. Decyzję o wymianie już masz.
Ja zdecydowałabym się na Twoim miejscu na 3GS 8GB-póki jeszcze jest :), albo powalczyłabym o iP4.

Pozdrawiam.

#17 feuerfest

feuerfest
  • 3417 posts
  • SkądMonachium, DE

Posted 29 August 2010 - 17:11

A Sony robi z Vaio jeszcze ciekawiej: serwis jest typu door-to-door. Przysyłają na swój koszt do klienta pudełko serwisowe, trzeba tylko włożyć do niego Vaio i kurier zabiera je do Niemiec. Klient otrzymuje SMS, że serwis dostał już komputer, po czym zaraz następnego, że już jest naprawiony. Po średnio 4 dniach roboczych, czyli w 6 dni łącznie dostaje sprzęt z powrotem. A w środku przeprosiny od Japończyka i zawsze jakiś mały prezent, np. szmatkę do czyszczenia ekranu. Oczywiście cała korespondencja odbywa się po polsku. Nie szukają dziury w całym. Proponuje porównać to z serwisem Apple w Warszawie...


znajomy kupił sobie VAIO i mu wszystkie monitory podlaczane po VGA "mydliły". Sony powiedziało, że taki jest standard VGA i się wypięło. Kolega sprzedał VAIO na Allegro i kupił MBP ;)

#18 pikolo75

pikolo75
  • 341 posts
  • SkądWęgorzewo, Poland

Posted 29 August 2010 - 19:20

pikolo75, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, już wyjaśniam: Jeśli salon otrzymał z serwisu decyzję o wymianie sprzętu to albo wymienia Ci na taki sam, albo w przypadku braku jego dostępności na model o zbliżonych parametrach. Wszyscy wiemy że zbliżone parametry do iPhona ma tylko drugi iPhone.. Tak więc chyba musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać na nową 16-tkę (ciężka sprawa bo już jej raczej nie zdobędą) lub brać 8GB. Bo na 4-kę wątpię żeby wymienili ale zawsze możesz próbować :)
Zostałeś poinformowany przed upływem 14 dni o istniejącym stanie rzeczy więc salon i serwis jest kryty.
Bez sensu walczyć o wymianę z tytułu rękojmii bo będzie to samo. Decyzję o wymianie już masz.
Ja zdecydowałabym się na Twoim miejscu na 3GS 8GB-póki jeszcze jest :), albo powalczyłabym o iP4.

Pozdrawiam.


Walka jest długa i męcząca. W piątek gadałem z menadżerem salonu Orange . Rozmowa była interesująca. Po dłuższej chwili się okazało że nie mają żadnych 3GS 16GB i 32GB. Na 8GB nie zgodziłem się . Po kolejnych minutach i w porozumieniu sięz kilkoma kierownikami poinformowano mnie że w poniedziałek wysyłają mi IP 4 . Okazałem wielkie zdziwienie :eek: ale oczywiście wyraziłem zgodę. Czy to prawda to się przekonam jak dostanę informację z salonu o odbiorze Iphona. Z niecierpliwością będę czekał jaki model otrzymam. Jak to będzie IP 4 to uczę to zapewne.

#19 ianna77

ianna77
  • 78 posts
  • SkądLublin

Posted 29 August 2010 - 20:22

To super!! Daj znać czy w końcu otrzymałeś iP4! a swoją drogą ja zachęcona i zaciekawiona tą sprawą jutro podzwonię i się dowiem jak to by było u mnie w salonie gdyby komuś padł 3GS. Dam Znać.

#20 pikolo75

pikolo75
  • 341 posts
  • SkądWęgorzewo, Poland

Posted 30 August 2010 - 05:10

Mam poczekać do końca tygodnia jak kurier dostarczy do salonu.

#21 Wojt84

Wojt84
  • 49 posts
  • SkądGdynia

Posted 30 August 2010 - 08:04

to może ja coś wtrące od siebie bo pracuje w serwisie (tylko nie appla :P) autoryzowanym z telefonami komorkowymi jeżeli komuś uszkodzi się sprzęt i nie ma do niego czesci / plyt glownych , klientowi proponuje sie model o tych samych parametrach lub wyzszych , wiec dostanisz czwarte jabłuszko :)

#22 liroyek

liroyek
  • 530 posts
  • Skądslask

Posted 30 August 2010 - 08:16

dokladnie jesli nie maja takiego jaki im oddales to powiedz im ze jestes sklanny zgodzic sie na ip 4 :) pamietam ze kiedys tak mialem z grafa oddalem chyba gf 6800 a wrocil 7800 czy jakos tak :) oczywiscie za moja zgoda. tylko uwazaj zeby ci nie wcisli 3gs 8 gb z drugiej to ciekawe bo jak bralem ok temu 3gs to chyba nie bylo wersji 8 gb tylko 16 i 32

#23 ianna77

ianna77
  • 78 posts
  • SkądLublin

Posted 30 August 2010 - 08:22

pikolo75 mam dla Ciebie dobra wiadomość :) Otóż wymienią Ci najprawdopodobniej na iP4 :) Dzwoniłam do logistyki w mojej firmie i my tak byśmy właśnie postąpili w przypadku zepsutego 3GS'a :) Tak więc czekaj cierpliwie na nowiutką czwóreczkę :)

#24 pikolo75

pikolo75
  • 341 posts
  • SkądWęgorzewo, Poland

Posted 30 August 2010 - 15:05

Witam. Dostałem info z salonu Orange. Leci do mnie IPHONE 4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#25 lukasz66

lukasz66
  • 712 posts
  • SkądRadomsko

Posted 30 August 2010 - 15:27

wow, gratuluje :) a telefon oddales do salonu orange i z salonu otrzymales wiadomosc ze leci iphone 4 ? :) a twoj byl gdzies wysylany? :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users