
Gwarancja Orange i żądanie oryginalnego pudełka
#1
Posted 21 August 2010 - 14:21
#2
Posted 21 August 2010 - 14:27
#3
Posted 21 August 2010 - 15:33
Nie mają prawa.
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje dopuszczalną treść gwarancji na towary nabyte w obrocie konsumenckim. Warunkiem istnienia ochrony gwarancyjnej nie jest przedstawienie oryginalnego opakowania produktu objętego ochroną gwarancyjną.
Nie znałem tego, dzięki, możesz podać namiar na tą ustawę?
#4
Posted 21 August 2010 - 15:44
#5
Posted 21 August 2010 - 16:01
#6
Posted 21 August 2010 - 16:32
#7
Posted 21 August 2010 - 17:00
#8
Posted 21 August 2010 - 17:04

#9
Posted 21 August 2010 - 17:06


#10
Posted 21 August 2010 - 17:25
W przypadku oddawanie urzadzenia do salonu to jeszcze pikus, ale z tymi pudelkami tak juz OT to nie do konca jest glupota, poniewaz jak sie patrzy jak ludzie pakuja sprzet wysylajac do naprawy w alternatywne opakowania to az wola o pomste do nieba, a co robi gwarant w takim momencie? Anuluje gwarancje z adnotacja, ze sprzed uszkodzony z powodu zlego zapakowania na czas transportu. I co i nic, ma takie prawo. Dlatego dla wlasnego dobra dobrze trzymac opakowania, nie jest wbrew pozorom to wcale glupi wymysl producentow.
Nie do konca tak jest. Microsoft w przypadku serwisu door to door wymaga aby xbox był wysłany w pudełku innym niż oryginalne;) Gdy spytałem o powód uprzejma pani powiedziała, że chodzi o bezpieczeńswto przesyłki podczas transportu do serwisu...
#11
Posted 21 August 2010 - 17:36
#12
Posted 21 August 2010 - 18:00
#13
Posted 21 August 2010 - 19:45
#14
Posted 21 August 2010 - 21:28
#15
Posted 21 August 2010 - 23:55
#16
Posted 29 August 2010 - 17:03
Mam inne pytanie odnośnie gwarancji. 06.08 zdałem IP 3GS 16GB do Orange bo padł mi podczas ładowania. 12.08 wrócił z serwisu nienaprawiony z poleceniem dla Orange aby wydali mi nowy ze swoich magazynów. Od tamtej pory obsługa salonu zbywa mnie słowami że oni wysłali zapotrzebowanie do magazynów, brak pozytywnej odpowiedzi z magazynów bo mają tylko 3GS 8GB. W środę minie 14 dni roboczych od momentu oddania go celem naprawy co obsługa obiecywała że rozwiążą ten problem w tym terminie. Co mam zrobić jak zadzwonię i się dowiem że dalej szukają i nie mają co oznacza że mogę tak sobie czekać miesiącami? Walczyć na podstawie rękojmi czy innymi sposobami? Poradźcie mi coś bo cienki jestem z prawnych przepisów a nie uśmiecha mi się czekać niewiadomo ile na to aż łaskawie znajdą.
pikolo75, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, już wyjaśniam: Jeśli salon otrzymał z serwisu decyzję o wymianie sprzętu to albo wymienia Ci na taki sam, albo w przypadku braku jego dostępności na model o zbliżonych parametrach. Wszyscy wiemy że zbliżone parametry do iPhona ma tylko drugi iPhone.. Tak więc chyba musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać na nową 16-tkę (ciężka sprawa bo już jej raczej nie zdobędą) lub brać 8GB. Bo na 4-kę wątpię żeby wymienili ale zawsze możesz próbować

Zostałeś poinformowany przed upływem 14 dni o istniejącym stanie rzeczy więc salon i serwis jest kryty.
Bez sensu walczyć o wymianę z tytułu rękojmii bo będzie to samo. Decyzję o wymianie już masz.
Ja zdecydowałabym się na Twoim miejscu na 3GS 8GB-póki jeszcze jest

Pozdrawiam.
#17
Posted 29 August 2010 - 17:11
A Sony robi z Vaio jeszcze ciekawiej: serwis jest typu door-to-door. Przysyłają na swój koszt do klienta pudełko serwisowe, trzeba tylko włożyć do niego Vaio i kurier zabiera je do Niemiec. Klient otrzymuje SMS, że serwis dostał już komputer, po czym zaraz następnego, że już jest naprawiony. Po średnio 4 dniach roboczych, czyli w 6 dni łącznie dostaje sprzęt z powrotem. A w środku przeprosiny od Japończyka i zawsze jakiś mały prezent, np. szmatkę do czyszczenia ekranu. Oczywiście cała korespondencja odbywa się po polsku. Nie szukają dziury w całym. Proponuje porównać to z serwisem Apple w Warszawie...
znajomy kupił sobie VAIO i mu wszystkie monitory podlaczane po VGA "mydliły". Sony powiedziało, że taki jest standard VGA i się wypięło. Kolega sprzedał VAIO na Allegro i kupił MBP

#18
Posted 29 August 2010 - 19:20
pikolo75, jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, już wyjaśniam: Jeśli salon otrzymał z serwisu decyzję o wymianie sprzętu to albo wymienia Ci na taki sam, albo w przypadku braku jego dostępności na model o zbliżonych parametrach. Wszyscy wiemy że zbliżone parametry do iPhona ma tylko drugi iPhone.. Tak więc chyba musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać na nową 16-tkę (ciężka sprawa bo już jej raczej nie zdobędą) lub brać 8GB. Bo na 4-kę wątpię żeby wymienili ale zawsze możesz próbować
Zostałeś poinformowany przed upływem 14 dni o istniejącym stanie rzeczy więc salon i serwis jest kryty.
Bez sensu walczyć o wymianę z tytułu rękojmii bo będzie to samo. Decyzję o wymianie już masz.
Ja zdecydowałabym się na Twoim miejscu na 3GS 8GB-póki jeszcze jest, albo powalczyłabym o iP4.
Pozdrawiam.
Walka jest długa i męcząca. W piątek gadałem z menadżerem salonu Orange . Rozmowa była interesująca. Po dłuższej chwili się okazało że nie mają żadnych 3GS 16GB i 32GB. Na 8GB nie zgodziłem się . Po kolejnych minutach i w porozumieniu sięz kilkoma kierownikami poinformowano mnie że w poniedziałek wysyłają mi IP 4 . Okazałem wielkie zdziwienie :eek: ale oczywiście wyraziłem zgodę. Czy to prawda to się przekonam jak dostanę informację z salonu o odbiorze Iphona. Z niecierpliwością będę czekał jaki model otrzymam. Jak to będzie IP 4 to uczę to zapewne.
#19
Posted 29 August 2010 - 20:22
#20
Posted 30 August 2010 - 05:10
#21
Posted 30 August 2010 - 08:04


#22
Posted 30 August 2010 - 08:16


#23
Posted 30 August 2010 - 08:22




#24
Posted 30 August 2010 - 15:05
#25
Posted 30 August 2010 - 15:27



1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users