
Macbook white - pytanie do użytkowników
#1
Napisano 20 sierpnia 2010 - 09:27
#2
Napisano 20 sierpnia 2010 - 14:36
#3
Napisano 21 sierpnia 2010 - 09:44
#4
Napisano 21 sierpnia 2010 - 09:54
#5
Napisano 21 sierpnia 2010 - 12:13
#6
Napisano 21 sierpnia 2010 - 14:43
#7
Napisano 22 sierpnia 2010 - 14:04
#8
Napisano 22 sierpnia 2010 - 15:30
#9
Napisano 22 sierpnia 2010 - 15:33
#10
Napisano 22 sierpnia 2010 - 15:38
Masz 10 dni na oddanie zakupionego towaru, bez podania przyczyny.
Tylko w przypadku zawarcia umowy kupna-sprzedaży przez Internet.
---------- Wpis dodano o 16:38 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:34 ----------
Na pewno jak powiesz, że chcesz nowego to cię wyśmieją.
Cały czas jednak masz ustawowe prawo zażądania nieodpłatnej naprawy LUB wymiany. I tutaj wybór należy do konsumenta, nie do sprzedawcy. I to sprzedawca musi się wytłumaczyć, dlaczego proponuje naprawę (wymianę komponentu).
#11
Napisano 23 sierpnia 2010 - 14:25
Wybór formy naprawa/wymiana należy do sprzedawcy, jednak naprawa ma go doprowadzić do stanu z przed awarii. Więc tak jak usterka występuje pomimo naprawy, powtarza się czy po prostu nie serwis nie potrafi naprawić lub podczas naprawy np.: porysował ci twojego zadbanego macbooka możesz wymagać wymiany.
edit:
Oczywiście ja pisze o prawach konsumenta (http://www.federacja...y.php?story=321) , uprawnienia gwarancyjne są zależne od producenta, i wtedy może to być np wymiana po 3 naprawach i inne zasady, ale to chyba wyliczana polskiego serwisu, nie apple.
A tak racjonalizacyjnie to polskie prawo (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) daje nam 2 lata na dochodzenie swoich praw, a podstawowa gwarancja apple to 1 rok, wyobraża ktoś sobie że załatwisz coś przykładowo w cortland idąc i prosząc o naprawę komputera który jest po gwarancji apple?
Bo ja nie, no chyba że po parunastu miesiącach w sądzie.
#12
Napisano 23 sierpnia 2010 - 15:32
Czas na odstąpienie od umowy to 10 dni niezależnie od miejsca zakupu (internet/sklep).
Podasz mi podstawę prawną tej części dotyczącej zakupu w sklepie?
Wybór formy naprawa/wymiana należy do sprzedawcy
Nie do końca, to konsument pierwszy deklaruje co go interesuje, a sprzedawca musi się tłumaczyć czemu miałby zrobić inaczej
A tak racjonalizacyjnie to polskie prawo (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) daje nam 2 lata na dochodzenie swoich praw, a podstawowa gwarancja apple to 1 rok, wyobraża ktoś sobie że załatwisz coś przykładowo w cortland idąc i prosząc o naprawę komputera który jest po gwarancji apple?
Bo ja nie, no chyba że po parunastu miesiącach w sądzie.
Z tego co pamiętam, to jest to zapis obowiązujący w całej EU. Z doświadczenia - Creative wymienił mi głośniki bez zająknięcia pod sam koniec dwuletniego okresu, ale otwarcie się przyznali, że to w wyniku ogólnoeuropejskiego przyjęcia tej zasady.
#13
Napisano 23 sierpnia 2010 - 22:23
#14
Napisano 11 września 2010 - 15:08
Czas na odstąpienie od umowy to 10 dni niezależnie od miejsca zakupu (internet/sklep).
Bzdura. Radze zapoznac sie ze strona Federacji Konsuentow lub dowolnego rzecznika praw konsumentow. 10 dni obowiazuje tylko w przypadku zakupow wysylkowych, tzn. przez internet, ale takze np. z katalogow lub TVshop i tylko w przypadku, gdy towar jest nieuzywany i oryginalnie zapakowany. Pracuje w salonie komputerowym i nie raz spotykam sie z klientami, ktorzy twierdza, ze maja 3, 5, 7, 14 czy ile tam jeszcze potrafia wymyslec dni na zwrot bez podania przyczyny, dlatego dokladnie zorientowalem sie w temacie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych