
MacBook NVIDIA GeForce 320M, a gry.
#1
Napisano 07 lipca 2010 - 11:29
#2
Napisano 07 lipca 2010 - 11:44

#3
Napisano 07 lipca 2010 - 11:46

#4
Napisano 18 kwietnia 2011 - 19:08
#5
Napisano 19 kwietnia 2011 - 09:36
5 do 10 razy szybszy wg testow w 3DMark.podłączę się pod pytanie, trochę je zmieniając: czy ktoś mi jest w stanie w jakiś obrazowy sposób określić ile razy lepsza by była 320M od intelowskiego x3100? Czy jest to skok warty zmiany komputera? Bo teoretycznie różnica powinna być kolosalna, czyż nie? Ale czy to jest karta zintegrowana czy samodzielna, ta 320M?
#6
Napisano 19 kwietnia 2011 - 14:10

#7
Napisano 19 kwietnia 2011 - 18:37
#8
Napisano 19 kwietnia 2011 - 19:34


#9
Napisano 19 kwietnia 2011 - 22:35
#10
Napisano 19 kwietnia 2011 - 22:44
#11
Napisano 19 kwietnia 2011 - 22:54

#12
Napisano 19 kwietnia 2011 - 23:05
#13
Napisano 20 kwietnia 2011 - 00:07
na samym SC 2 wyraznie pisze,ze Macintosh WYMAGA wiekszych zasobów systemowych /CPU,GPU,RAM/.
Mac nie jest sprzetem do grania, to po 1 / nawet w nowym tescie MBP 2011 jest o tym wyraznie napisane / , a po 2 OSX nie jest dobrym pomysłem jako system do gier / kiepskie wsparcie itp./, po 3 za cene lapka MBP 2010 mozna miec platformę z Windowsem na bazie :i5/i7 + 4GBRAM+ GPU na poziomie 2.5 razy wydajniejszym od kiepskiej 320M,gdzie GPU korzysta ze swojej pamieci własnej na poziomie 1GB GDDRAM.
Ale mozna tłumaczyc, bic glowa o sciane...nie wiem jak mozna uznawac za płynne granie na poziomie 20fps lub 25fps na dodatek pozbawiajac sie "smaczków" i detali w grach, co za sens?
Troche se zmienilo od czasu premiery Steam na Mac OS X roznica miedzy Mac OS X a Win na tej samej platformie to 10-15%. Czy to duzo czy malo zalezy od zastosowania. Apple natomiast wyrazilo zainteresowanie popularyzacja Mac OS X jako platformy do gier i przy wspolpracy z Valve juz kilka updatow podsystemow graficznych bylo - nie zdziwil bym sie gdyby Lion zapewnil kolejne przyspieszenie. Jednak fakt faktem nie liczyl bym ze na Makach pogramy rownie dobrze jak na Windowsach w najblizszym czasie. No ale najlepiej i tak gra sie na konsolach

Zaden laptop czy komputer z grafika laptopowa (iMac) nie jest komputerem do grania. Nie mowie tu o 8kg klockach z bateria na 15 minut.
Jezeli dla ciebie gorsze detale w grafice pozbawiaja gre 'smaczkow' to musisz zaczac grac w inne gry - te zaliczane do gier dla osob myslacych a nie bezsensowne lupaniny FPS. Moge ci wymienic dziesiatki gier pelnych 'smaczkow' a graficznie nie powalajacych.
#14
Napisano 20 kwietnia 2011 - 06:55

#15
Napisano 20 kwietnia 2011 - 07:02
Mac do grania...porazka.
Czy ja wiem czy porażka? Można czasem w coś pograć. Wiadomo jeśli ma być tylko do grania to nie będzie to udany wybór, ale też nie jest to laptop, na którym nic się nie odpali. Ja gram naprawdę bardzo okazyjnie bo nie chce mi się resetować MBP żeby przejść na Windows, ale można sobie pograć ze znajomymi w Modern Warfare i mieć przedni fun, więc... chyba nie taka do końca porażka.
Porażka by była jakby się nic nie włączało, albo tylko na minimalnych detalach, chociaż niektórzy tak jak piszesz - jak grają to tylko na maks detalach. Porażka to trochę nazbyt mocne określenie tak sądzę.
hmmm, widzę, że nie do tego się odniosłem...
Jeśli chodzi o system, tak jak wspomniał kolega wyżej, mamy steam, różnice się zmniejszają, można pograć w więcej gier zapewne niż wcześniej, ale jednak Windows jest na przodzie jeśli chodzi o granie. Ale dla ludzi którzy rzadko grają i okazyjnie chcą sobie pograć w coś to może i znajdą jakąś grę dla siebie. ja kupiłem L4D2 i gram naprawdę odświętnie w to, ale można mieć fun z gry na Macu? Można ; )
Chyba nikt nie kupuje komputera z Mac'iem na pokładzie, żeby na nim tylko grać

#16
Napisano 20 kwietnia 2011 - 09:10
po drugie, jeżeli w swoim ograniczonym myśleniu ktoś nie wpadł, że komputer nie jest TYLKO do grania, to czas by to sobie uświadomić, że dla części ludzi granie to jedynie maleńki dodatek, na który poświęcają godzinkę tygodniowo i nie potrzebują super kombajnu by grać we wszystko na ultra. Mac'a potrzebuję z innych względów, a granie to miła rozrywka, którą od czasu do czasu lubię się zająć w ramach relaksu, a jeszcze nie powaliło mnie na tyle, żeby dla kilkudziesięciu minut rozrywki w tygodniu kupować osobnego peceta tylko do tego celu. I uwierzcie, do takiego celu spokojnie wystarczy mi "mac, który przecież jest porażką do grania, nie jest komputerem do grania, to w ogóle kiepski sprzęt do grania itp". A skoro dla moich zastosowań Mac mid 2010 czy early 2011 nie robią różnicy, to wybieram między nimi pod kątem tej karty, która lepiej umili mi niedzielny wieczór.
Brawo!
Chyba nikt nie kupuje komputera z Mac'iem na pokładzie, żeby na nim tylko grać
Po trzecie:
co do smaczków i detali: pewnie, lubię sobie popatrzeć na ładne widoczki, ale siedzieć i liczyć każdą ryskę na kółeczkach na kolczudze każdego napotkanego wojownika i podniecać się wyżłobieniami na niesionym na plecach łuku już mnie nie jara. Przy typowym graniu w trybie casual, liczy się to żeby mieć fun z gry. A dobre gry mają na tyle dobry game play albo fabułę, że grafika nie jest wyznacznikiem tego, jak gra jest świetna. Owszem, kiedyś brałem udział w tej pogoni za coraz to nowymi shaderami, detalami, anty-aliasingami, ale to było w czasach gdy byłem głównie graczem. A gracze inaczej patrzą na grę, niż taki oto casual.
#17
Napisano 20 kwietnia 2011 - 10:41

#18
Napisano 20 kwietnia 2011 - 10:45

#19
Napisano 20 kwietnia 2011 - 13:25
#20
Napisano 20 kwietnia 2011 - 13:33
Doom 3 to akurat kiepski przyklad jako ze gra oryginalnie wyszla na Maki z procesorami PowerPC i o ile pelna wersja otrzymala patch do Universal Binary to Demo nadal dziala pod Rosetta - innymi slowy uruchamiajac demo twoj Mak emuluje inna architekture procesora - stad spadek wydajnosci.Niestety Mac OSX nie nadaje się jako tako do grania lub porty gier są kijowe. Przykład to: Doom 3 gdzie na Windowsie śmiga w ULTRA i jest grywalny, natomiast demo Doom 3 na Mac OSX tnie niemiłosiernie już na samym początku i zmiana detali czy rozdzielczości nie pomagają.
Szkoda, że usługa ONLIVE wymaga minimum 5 mb łącza bo tylko dzięki niej można zagrać w Metro 2033 w stałej liczbie klatek i o nic się nie martwić
#21
Napisano 20 kwietnia 2011 - 13:34

#22
Napisano 20 kwietnia 2011 - 13:37
#23
Napisano 20 kwietnia 2011 - 14:09
CoD1 czy CoD4:Modern Warfare 1?5 mb to minimum! Żeby pobrać bez pikseli i jakiś tam większych opóźnień lepszym wyborem będzie 10. Sam mam 4 w domu i jedyne problemy to kiepska jakość obrazu.
Co do Doom'a 3 nie wiedziałem czyli jest szansa, że gra pójdzie lepiej? Tak czy siak nawet pełna Call od Duty (1) z patchami działa tragicznie na 9400m.
W pierwszym wypadku gra nie miala update do UniversalBinary wiec sytuacja jest taka jak z demem Doom 3. W drugim gra nie jest natywna (jest to windowsowy exec zamkniety w wrapperze) ale afaik jest grywalny na 9400m
Co do Dooma 3 - wersja Intelowa chodzic bedzie o niebo lepiej.
#24
Napisano 20 kwietnia 2011 - 15:37
CoD1 czy CoD4:Modern Warfare 1?
W pierwszym wypadku gra nie miala update do UniversalBinary wiec sytuacja jest taka jak z demem Doom 3. W drugim gra nie jest natywna (jest to windowsowy exec zamkniety w wrapperze) ale afaik jest grywalny na 9400m
Co do Dooma 3 - wersja Intelowa chodzic bedzie o niebo lepiej.
Call of Duty - pierwsza część chodzi bardzo przeciętnie jak na swoje lata.
#25
Napisano 22 kwietnia 2011 - 08:53
@tom_zak: grasz przez bootcampa czy co?
Tak, Win7 Ultimate x64
Mac do grania...porazka.
PC do grania...
Mogę to samo napisać... Gdybym chciał komputer do grania (!! od tego wydaje mi się są konsole) to bym kupił za te 4900 zł coś o wielę wydajniejszego, a nie Maca...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych