iSpot - jak nie sprzedać klientowi komputera (MacPro)
#1
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:24
Dziś miałem ciekawy dzień. Podjąłem w końcu decyzję o zakupie mojego pierwszego Maca i to od razu z grubej rury MacPro - choć w najtańszej wersji...
Znalazłem ten komputer: Sklep internetowy iSpot APR Apple Mac Pro 1X 2.66GHZ QUAD-CORE INTEL XEON/3GB/640GB/GeForce GT 120/SD (MB871PL/A/DEMO) - z ekspozycji - Mac Pro
Zadzwoniłem do informacji iSpot i dopytałem się, gdzie mogę kupić ten komputer i czym różni się od NOWEGO. Uprzejmy Pan znalazł ten komputer w warszawskiej Arkadii więc jakby nie patrząc obok domu:) Od NOWEGO różnić go miał kurz na obudowie i może jakieś ryski. Zapytałem czy jest kompletny, czyli ma wszystko co daje Apple do pudła - odpowiedź TAK.
Zadzwonił do mnie sprzedawca z Arkadii i umówił się ze mną na odbiór. Wstępnie poprosiłem o rezerwację, gdyż chciałem najpierw obejrzeć dokładnie co kupuję. Pan nawet przez telefon sprawdził obudowę i przekazał informację o 2 rysach na obudowie. Zapytałem czy to kompletny zestaw - TAK, wszystko jak w nowym tylko z wystawy więc sam komputer zakurzony. OK może być, cena 8800 brutto to mniej o 1700 zł niż normalnie. Decyzja zapadła = biorę.
Po chwili sprzedawca zadzwnił ponownie i zapytał czy formatować dysk, bo mają tam sporo softu demo. Odpowiedziałem, że jak kupię to sformatują przy mnie.
Przyjechałem do iSpot-a komputerek stał. Obejrzałem sobie i w sumie wyglądał jak nowy, jakaś rysa na uchwycie, zakurzony DVD... nic takiego.
Pogadałem ze sprzedawcą, zapytałem o iMaca i5 w sumie cena identyczna, ale co tam, monitor mam, chcę MacaPro:) Pytam czy ta klawiatura na wystawie to do niego czy będzie nieużywana. No i ZONK....
Klawiatury nie ma w zestawie (?) - pytam jak to, miał być kompletny zestaw, pytałem o to. To proszę tą z wystawy dorzucić i biorę...
UWAGA - odpowiedź sprzedawcy = Maki Pro nie mają w zestawie klawiatury, myszkę Pan dostaje, ale klawiatury nie...
Poprosiłem o zerknięcie do Internetu - niestety w tym iSpocie dostępu do sieci nie mają - jak twierdził sprzedawca... Zapytałem - jak to na sieci w opisie jest, że każdy MacPro ma klawiaturę i mysz.
Na to sprzedawca, że ma odgórną decyzję, że do tego MacaPro klawiatury nie ma. Bo tańszy czy jak? - śmiechu warte, to może i myszkę powinni zabrać?
???
Podziękowałem i wyszedłem.
Nie bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Robią z klienta na 8799 zł idiotę? MacPro nie ma klawiatury w zestawie? Jakieś maki Pro mają a inne nie? Zakładając cenę klawiatury 198 zł to wychodzi prawie 9000 zł przy cenie 10199 zł nowego w np. Cortlandzie.
Chyba poczekam na nowy model, bo starego nie chcą mi sprzedać
#2
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:38
#3
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:38
Wystarczy spojrzeć na cenę w porównaniu do tego co ten, jeszcze używany komputer oferuje i odpowiedź nasuwa się sama.Nie bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Robią z klienta na 8799 zł idiotę?
#4
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:39
#5
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:44
#6
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:44
#7
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:56
#8
Napisano 18 czerwca 2010 - 21:04
czego się martwisz pójdziesz kupić gdzieś indziej, a oni stracili klienta
W biznesie powinna obowiązywać pewna etyka. Irytujące jest to że w iSpot Arkadia jest wielu sprzedawców a nie ma wspólnej polityki sprzedaży.
#9
Napisano 18 czerwca 2010 - 21:05
#10
Napisano 18 czerwca 2010 - 21:39
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych