
iPhone zza granicy a gwarancja
#1
Napisano 18 czerwca 2010 - 17:01
#2
Napisano 18 czerwca 2010 - 18:08
#3
Napisano 18 czerwca 2010 - 18:41
w naszym kraju twój telefon nie będzie miał gwarancji (...)
quzo - nie wiem jak to jest z iPhonami, ale czy w ich przypadku nie obowiązują zasady gwarancyjne takie same jak w przypadku dowolnej innej elektroniki? Bo jeśli kupujesz _cokolwiek_ w _dowolnym_ sklepie na terenie UE, to produkt MA gwarancję obowiązującą na terenie całej UE. Pytanie tylko, jak można ją zrealizować - czy trzeba wysyłac do tego samego sklepu, czy nie...
#4
Napisano 18 czerwca 2010 - 19:34

#5
Napisano 18 czerwca 2010 - 19:50
iPhone zza granicy a gwarancja
Witam.
Zamówiłem iPhone 4 w UK (przes osobę, która tam mieszka).
Jak wygląda kwestia gwarancji w razie uszkodzenia ? Musiałbym go odesłać do UK (odeślą do po naprawie do Polski) czy też jest jakiś serwis w Polsce, który naprawia iPhone'y w ramach gwarancji zakupione poza granicami kraju ?
W normalnym przypadku telefon oddaje się tam, gdzie został zakupiony. W moim przypadku - odnoszę do sklepu sieci o2. Jednak oni i tak odsyłają telefon do serwisu Apple, więc podejrzewam, że obojętnie do jakiego Apple Story można go wtedy podesłać, bo rozumiem, że właśnie z Apple Story go zamówiłeś [?]
Jeśli Ci tak bardzo zależy, przy następnych odwiedzinach w sklepie Apple mogę się o to spytać.
#6
Napisano 18 czerwca 2010 - 19:52
zdaje się, że się mylisz. na szybko nie mogłem znaleźć podstawy prawnej potwierdającej to, o czym piszesz lub negującej, jednak z tego co wiem gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta/dystrybutora i może być dowolnie kształtowana lub nawet może w ogóle jej nie być. co innego w przypadku odpowiedzialności sprzedawcy. tutaj prawo narzuca pewne warunki. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej została zmieniona właśnie "na żądanie" UE i tam zapisane są obowiązki i prawa konsumenta oraz sprzedawcy.quzo - nie wiem jak to jest z iPhonami, ale czy w ich przypadku nie obowiązują zasady gwarancyjne takie same jak w przypadku dowolnej innej elektroniki? Bo jeśli kupujesz _cokolwiek_ w _dowolnym_ sklepie na terenie UE, to produkt MA gwarancję obowiązującą na terenie całej UE. Pytanie tylko, jak można ją zrealizować - czy trzeba wysyłac do tego samego sklepu, czy nie...
jak znajdę podstawę prawną to wrzucę
#7
Napisano 18 czerwca 2010 - 19:59

#8
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:02

#9
Napisano 18 czerwca 2010 - 20:19
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych