Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Obróbka i edycja jpeg - Lightroom czy photoshop?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomjar

tomjar
  • 163 postów

Napisano 08 czerwca 2010 - 14:41

Który program jest lepszy do edycji zdjęć w formacie jpeg? Lightroom 2 czy photoshop cs4? Do rawów to podejrzewam że najlepszy będzie lightroom, ale do jpegów chyba nie stosuje się tych samych narzędzi do obróbki co do rawów.

#2 macieks72

macieks72

• 9 873 postów

Napisano 08 czerwca 2010 - 14:45

Przede wszystkim to są zupełnie dwa różne programy, jeden dla fotografów, a drugi dla grafików. A ty jesteś kim?

#3 tomjar

tomjar
  • 163 postów

Napisano 08 czerwca 2010 - 14:47

Jestem amatorem. To że photoshop jest rówież dla grafików to nie znaczy że fotograf nie może z niego korzystać. W photoshopie również mogę edytować i obrabiać zdjęcia. Dlatego pytam się który byłby lepszy do jpegów.

#4 macieks72

macieks72

• 9 873 postów

Napisano 08 czerwca 2010 - 14:52

Tak ale przeznaczenie jest lekko inne, Ligthroom jest głównie do katalogowania zdjęć i ich edycji z myślą o fotografach, a PhotoShop dla grafików. Zresztą niech sie wypowiedzą mądrzejsi bo ja się na tym nie znam, ale widzę różnicę między tymi dwoma programami i taka właśnie ona jest jak napisałem. Zresztą to tak jakby porównywać samochód kombi albo jakiegoś busa ze zwykłym samochodem, przeznaczenie ich jest inne, a to że i tutaj i tutaj dupę wozi to o niczym nie świadczy.

#5 tomjar

tomjar
  • 163 postów

Napisano 08 czerwca 2010 - 14:59