Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja na iPada z USA - rachunek?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 ts600sl

ts600sl
  • 22 postów

Napisano 03 czerwca 2010 - 15:22

Witam Czy potrzebuje rachunek (w jakiej formie) na iPda kupionego w USA, żeby moc korzystać z gwarancji w Polsce? Czy nie potrzebuje i wystarczy rejestracja produktu na stronie Apple, jeżeli cos takiego jak rejestracja tam jest, po której dostał bym jakiś nr, który serwis by respektował. Ktoś z Was miał jakieś doświadczenia z tym tematem, albo pracuje w Apple, lub serwisie i zna konkretne, sprawdzone informacje. Poz.

#2 djjF

djjF
  • 69 postów

Napisano 04 czerwca 2010 - 02:34

póki nie będzie premiery ipada w pl, możesz zapomnieć o gwarancji

#3 ts600sl

ts600sl
  • 22 postów

Napisano 04 czerwca 2010 - 17:34

To wiem, ale co z tym rachunkiem? Jest potrzebny czy nie, czy wystarczy rejstracja na stronie Apple?

#4 iAndrzej

iAndrzej
  • 932 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 04 czerwca 2010 - 18:35

rejestracja na stronie czyli jego aktywacja to sygnał dla Apple że go uruchomiłeś.
ale kupić mogłeś wczesniej i hipotetycznie przez jakiś czas kurz mógł na nim zalegać.
rachunek faktura lub dowod sprzedaży to jest dokument który rozpoczyna się gwarancja.
ale tak jak wyżej już napisano....
nie ma premiery w ipad w polsce to nie ma co liczyć na jakiekolwiek naprawę gwarancyjną z naszym kraju. może gdzieś indziej w europie po jego premierze.
serwis zapewne go przyjmie na podstawie rachunku i gwarancji europejskiej ale sprzecik fruuuuuuuuu poleci gdzieś daleko i jeżeli wina jest po Twojej stronie to bulisz w euro

---------- Wpis dodano o 19:35 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:21 ----------

aha i jeszcze jedno...
jeżeli ów iPad został zakupiony przez Ciebie w Polsce ale przywieziony z USA to sprzedawca /prywatny zaznaczam/ powinien Ci przekazać dowód jego zakupu z tego rynku. TO JEST BARDZO WAŻNE. dotyczy to w szczególności sprzedaży na allegro od prywatnych osób które go sprowadziły. umowy prywatno-cywilne nie wchodzą w rachubę typu "kupilem na allegro"

ustrzeże Cię to przed np. konsekwencjami że ów iPad nie został skrodziony /i tak byś go nie aktywował/
co innego sprzedaż przez firmy które mają podpisane jakimś cudem umowy na jego dystrybucje /chodzi tu o Vobis/ przed jego premierą w pl.

#5 Klimer

Klimer
  • 848 postów

Napisano 04 czerwca 2010 - 19:06

firmy takie nie mają żadnych umów na jego dystrybucje. wiem jak to wygląda w jednej z takich firm i to jest całkowicie ich prywatny import z USA. Co do rachunku to o ile się nie mylę Apple od kilku lat odeszło od rachunków i posługuje się jedynie numerem seryjnym...

#6 iAndrzej

iAndrzej
  • 932 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 04 czerwca 2010 - 19:16

Co do rachunku to o ile się nie mylę Apple od kilku lat odeszło od rachunków i posługuje się jedynie numerem seryjnym...


tutaj to bym nie był taki pewny.
dowód sprzedaży jest rozpoczęciem gwarancji producenta
a aktywacja i rejestracja numeru urządzenia to już inna bajka. sprzecik może leżeć gdzieś pod łożkiem nawet i 2 lata po jego zakupie /idiotyczne ale prawdziwe/ i to nie oznacza że nadal ma gwarancję. urządzenie ma gwarancję z datą dowodu sprzedaży.
numer seryjny można zablokować jedynie w przypadku kradzieży sprzetu.

#7 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 czerwca 2010 - 00:41

Chyba produkty ktore trafiaja do Apple Store/Apple Store Online sa automatycznie rejestrowane w momencie zakupu po nr seryjnym - ja mam iPada z allegro, nie mam paragonu, a mam zarejestrowany na dzien 15 kwietnia, a kupilem go w Polsce 4 maja, wiec ten 5.04 to jest data zakupu w US oraz rozpoczecia okresu gwarancyjnego.

#8 ts600sl

ts600sl
  • 22 postów

Napisano 06 czerwca 2010 - 12:33

marcin0103; gdzie i jak moge sprawdzic rejestracje mojego iPada? - tez kupilem na Allegro i nie dostalem paragonu, i nie wiem czy sie upominac o ten paragon, bo gosc od ktorego kupilem chce mi wystawic fakture chyba ze swojej firmy, tylko czy dla serwisu to bedzie wazny dokument? Czy liczy sie tylko paragon Apple?

#9 iAndrzej

iAndrzej
  • 932 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 06 czerwca 2010 - 13:20

@marcin0903 mam nadzieje że sprzedawca u którego kupiłeś na allegro przekazał Ci jakiś dokument sprzedaży, bądź nabycia z us. jeżeli nie to ze szczerego serca życzę aby Twój iPad /zazdroszczę Ci/ nie miał wady i służył Ci jak najdłużej. niewiem jakby się do naprawy gwarancyjnej ustosunkował serwis apple w Polsce jakbyś iPada przyniósł do serwisu. znając życie to oni jak i ja wiemy że iPadów nie było wcześniej więc napewno jest gwarancja na nie. napewno w przypadku naprawy powinienieś mieć iPada naprawionego ale na pewno wiem że mikołaj kopernik nie żyje aczkolwiek elvis podobno jest wieczny. @ts600sl odcinki zakupu wydawane przez osoby prywatne tylko chronią cię z cywilnego prawa handlowego a nie od producenta. zapraszam do zapaoznania się z regulaminem allegro. podpowiem jedno. tylko fima ktora wystawiła Ci paragon lub dowód sprzedaży jak taki otrzymasz to może Cię uchronić przed jakimiś niesnaskami z iPadem. pytanie tylko nasuwa się jeszcze jedno. czy z punktu widzenia producenta dana osoba ma prawa do dystrybucji w kraju gdzie nie ma tego urządzenia jeszcze w ofercie i nawet w ogóle. podsumowują. iPad jest solidnym urządzeniem i zapewne nie ma co się martwić i jakąś wadę. tylko co będzie kiedy po premierze w Polsce, Apple poprosi swoich odbiorców aby zgłosili się do serwisów w celu np. wymiany baterii bo coś z nią nie tak. uzna rejestrację urządzenia? uzna sprzedaż z allegro na podstawie czego? aukcji?

#10 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 czerwca 2010 - 17:12

Dzwoniłem i pytałem się też przed kupnem iPada, powiedziano mi, że jeżeli iPad jest zarejestrowany to bez problemowo mogę mieć gwarancje w Polsce, oczywiście jeśli będzie ona międzynarodowa i jak już iPad wejdzie do PL, więc z tym nie ma problemu ;). edit: dzwoniłem na infolinię Apple, żeby nie było niejasności ;).

#11 Klimer

Klimer
  • 848 postów

Napisano 06 czerwca 2010 - 19:00

marcin0903 - to wiadomo - jak ipad bedzie w Polsce to sytuacja bedzie analogiczna do Macbooków i innych takich. Obecnie nici z gwarancji, chyba że kupimy w sklepie i "zwalimy" ten problem na nich :)

#12 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 czerwca 2010 - 20:25

No tak, tylko rozbijało się u mnie o to czy bez rachunku mogę mieć gwarancje jak już będzie ona realizowana w PL - jeśli sprzęt po wklepaniu nr seryjnego na Apple.com wyświetla się jako zarejestrowany to tak.

#13 ts600sl

ts600sl
  • 22 postów

Napisano 06 czerwca 2010 - 20:38

Czy może ktoś jednoznacznie potwierdzić, ze niepotrzebny jest rachunek i wystarczy rejestracja iPada na stronie Apple, do uznania w PL gwarancji.

#14 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 czerwca 2010 - 20:44

No przecież cały czas to potwierdzam - konsultant na infolinii Apple Polska mi tak powiedział ;)

#15 Riddle

Riddle
  • 1 631 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 czerwca 2010 - 20:59

Gwarancja Apple jest międzynarodowa i dowodem jej jest numer seryjny produktu. Potwierdzone dawno temu przez pracownika iSpota. End'o'topic.

#16 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 czerwca 2010 - 23:08

No tak, ale pojawiały się pewne wątpliwości ze względu na iPhone'y ;) - ale to już inna bajka

#17 ebdul18

ebdul18
  • 43 postów

Napisano 09 lipca 2010 - 23:08

Byłem dzisiaj w Niemczech żeby oddać ipada na gwarancję i się okazało, że trzeba mieć rachunek i jak się nie ma to nie ma nawet rozmowy. Dlatego nie wiem czemu w Polsce miało by być inaczej. Tłumaczyłem kolesiowi, że taka jest polityka apple chyba, że się respektuje gwarancje bez żadnego paragonu tylko na numer seryjny, ale on twierdził, że trzeba mieć paragon żeby serwis przyjął, co jest dla mnie dziwne. Przypuszczalnie kupuje za jakiś czas ipada w biedronce w Polsce lecę do Japonii i oddaje tam na serwis i ciekawe po, co im rachunek z biedronki? Mógł by ktoś mi podać jakiś adres do amerykańskiego serwisu apple żeby się o to zapytać i to uściślić szukałem na ich oficjalnej stronie, ale jakoś ciężko mi to tam znaleźć. Jeżeli ludzie w serwisie nie mieli racji i bezprawnie odmówili mi gwarancji to będzie sprawa w sądzie. Nie mam zamiaru tracić czasu ani pieniędzy przez czyjąś ewentualną niekompetencję. Jeżeli jednak mieli rację (prawdopodobnie) to Ipada 3g 64gb mogę wyrzucić na śmietnik hahaha. Byłem taki głupi, że kupiłem od osoby prywatnej na allegro, tylko transakcja była zawarta z "ręki do ręki" i teraz nie mam nawet kontaktu z tą osobą żeby ewentualnie uzyskać ten rachunek. Nie przypuszczałem jednak, że potrzeba jakiś śmieć w postaci nic nie znaczącego paragonu, żeby honorować gwarancję w takiej firmie jak apple. Mój błąd.

#18 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipca 2010 - 07:02

A mój koleś kupił mi iPada w Apple Store w Atlanta, oczywiście nie było od ręki, więc złożył zamówienie i dał numer karty kredytowej i adres do wysyłki, nie otrzymał żadnego kawałka papiery, tylko numer zamówienia do sprawdzenia na stronie, po 3 tygodniach obciążyli mu kartę i trzy dni po tym dostał przesyłkę z iPadem, zero rachunku !!!!! Więc jak w tej sprawie mam mieć rachunek?? Jedyne wyjście to chyba wysyłka do US w razie jakieś awarii, która mam nadzieję nigdy się nie zdarzy

#19 dredg

dredg
  • 2 452 postów
  • SkądVendin les Béthune

Napisano 10 lipca 2010 - 08:35

We francji nie daja paragonu, chyba ze sobie ktos zazyczy fakturke, gwara dziala na numer seryjny i tyle...

#20 ebdul18

ebdul18
  • 43 postów

Napisano 10 lipca 2010 - 09:30

Muszę jeszcze napisać maila do apple żeby się upewnić tylko nie wiem na jaki adres, bo ciężko mi się tam połapać w tej ich stronie. Możliwe, że taka jest po prostu polityka w całych niemczech, że niezależnie, co się reklamuje trzeba mieć paragon. Mam jeszcze opcję żeby wysłać do kogoś do Kanady. Myślicie, że tam nie będą robili problemów z tego powodu?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych