Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

[3GS] Brak połączenia 3G, EDGE


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 10 April 2010 - 18:35

Witam,

Posiadam iPhone'a 3GS kupione w abo w Erze. Posiadam do niego standardową paczkę Blueconnect'a 500. Od pół roku męczę się z dużym problemem. Gdy chce się połączyć z internetem a nie jestem w zasięgu WiFi (które działa dobrze w każdych warunkach) czyli korzystam z 3G, EDGE występuje brak połączenia (we wszystkich aplikacjach). Czyli brak ikonki (3G, EDGE). Dopiero pomaga całkowite wyłączenie i włączenie telefonu. Dzieje się tak najrzadziej raz na dobę, a często co kilka godzin.
Biorąc pod uwagę ze jest to telefon który często łączy się z internetem (wiadomości push itp) a ja mam wykupiona specjalnie paczkę Blueconnect'a w tym momencie jest prawie bezużyteczny. Bo ciągle resetowanie telefony bardzo denerwuje po 100x braku dostępu do internetu :/.
Wiem że problem przewijał się kilka razu na rożnych forach ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania a te które polecały inne osoby nie przyniosły pozytywnego rezultatu.
Gdy moje pomysły już się skończyły udałem się do formowego salonu ERY i pokazałem problem który tak często występuje że był "naocznie" widoczny na iPhonie. Konsultant poradził mi wysłanie telefonu do serwisu. Po tygodniu telefon wrócił z notatka iż jest w pełni sprawny. Odebrałem i wróciłem pi tygodniu ponieważ usterka dalej występowała. Została wymieniona karta sim oraz zostały zresetowane ustawienia dotyczące transmisji danych w systemie - niestety dalej nic. Następnie konsultant nadal widząc problem polecił abym ponownie wysłał telefon do serwisu - po 2 tygodniach wrócił z notatka iż jest w 100% sprawny.

W tym momencie nadal usterka występuje kilka razy dziennie a moja cierpliwość się już pomału kończy. Pomimo tego ze uwielbiam ten telefon i z niecierpliwością czekam na OS 4.0 a co miesiąc place ok 140 zł abo + Blueconnect mam już dość.

Wczoraj konsultanta ERY poleciła mi aktywowanie iPhone'a przez iTunes z inna karta a później włożenie swojej. Niestety nie pomogło.

Dodam jeszcze informacja która jest bardzo ważna w tym temacie: Oddając iPhone'a do serwisu dostałem w zamian iPhone'a 3G i problem również występował!

Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i go rozwiązał? Mi pomysły się już skończyły a w salonie ERY rozkładają ręce pomimo ze usługa w takiej postaci jest niepełna i niezgodna z umową jaka podpisałem z PTC.

Sorry za długość ale chciałem najdokładniej opisać problem.

Pozdrawiam
Edyp

[HIGHLIGHT]majkool
Nazwa tematu poprawiona. ;)
Używaj czasem odnośnika dla wybranego modelu i wersji oprogramowania [?G - ?.?.?].
ZASADY TWORZENIA TEMATÓW - REGULAMIN [/HIGHLIGHT]

#2 xeo00

xeo00
  • 38 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 April 2010 - 19:21

Czy tylko w tym telefonie wystepuje taki problem? Jaka masz wersje OS? Mialem podobny problem, zresetowalem wszystkie ustawienia, przy okazji zesral mi sie system (byl po JB), postawilem na nowo i bylo ok.

#3 krakers

krakers
  • 8135 posts
  • SkądNibylandia

Posted 10 April 2010 - 19:35

Jeżeli na innym iPhonie z tą samą kartą występował ten sam błąd to wygląda na winę Ery. Dobrze by było kupić jakiegoś pre-paida innej sieci i kilka dni przetestować jak będzie. Jak będzie dobrze to musisz walczyć z Erą.

#4 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 10 April 2010 - 19:46

OS mam najnowszy oficjalny. Nie mam zrobionego JB. Dokładnie zostało mi tylko jak pisze krakers09 przetestować z inna kartą Ery i z kartą innego operatora.

#5 archangelus

archangelus
  • 84 posts

Posted 11 April 2010 - 10:27

A nie tracisz przez przypadek zasięgu 3G? Czytałem gdzieś temat, że w sofcie jest błąd i po stracie 3G dopiero zresetowanie telefonu pomaga go odzyskać (czasami jeszcze przejście w tryb samolotowy i włączenie sieci z powrotem).

#6 dest

dest
  • 6 posts

Posted 11 April 2010 - 11:35

hej, może niewiele pomogę ale mogę Ci powiedzieć co zaobserwowałem u siebie oraz u znajomych w erze, mamy rożne telefony (iphone, htc, lg) i nie do końca mamy taki problem jak Ty ale często nam się zdarza (najczęściej w wawie) ze gdy mamy zasięg 3g nie jesteśmy w stanie nigdzie zadzwonić, a gdy ktoś do nas próbuje się dodzwonić to słyszy ze abonent jest poza zasięgiem. natomiast gdy wyłączymy w tym miejscu 3g i tel się przełącza na EDGE działa wszystko normalnie. natomiast ludzie posiadający Orange i plusa w tych samych miejscach tez maja 3g i im wszystko normalnie działa:| wiec dziwne rzeczy się dzieją w Erze. ja po zakupie iphona z taryfa iphonowa miałem problem przez 2 tygodnie z internetem ( nie byli go wstanie włączyć w systemie, codziennie rano mnie zapewniali ze będzie po południo a po południo ze będzie jutro rano) a co do tego błędu z traceniem internetu po stracie 3g to u mnie i 4 innych osób które maja iphony nie występuje, więc jestem ciekawy od czego to tak naprawdę zależny.

#7 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 11 April 2010 - 11:57

W tym momencie testuje od rana na karcie Plusa i jest OK. Nie ulega wątpliwości ze Era ma większy problem z poprawnym działaniem usług na iPhonie choć oficjalnie się do tego nie przyznaje. Ja jutro a najpóźniej we wtorek wybieram się znów do salonu Ery i walczę dalej. PS: Jeśli chodzi o wyłączanie 3G w telefonie to mija się to z celem. EDGE chodzi dużo wolniej i spada komfort pracy. Dlaczego mamy rezygnować z usług za które płacimy, które się nam należą.

#8 AceT

AceT
  • 157 posts
  • SkądWieliczka

Posted 11 April 2010 - 11:58

To raczej błąd telefonu. Też tak miałem i czytałem, że to dość powszechny problem. Ostatnio jednak cała sytuacja ustąpiła. Staram się więc nie restartować iPka, żeby problem nie wrócił ;)

#9 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 11 April 2010 - 12:15

To raczej błąd telefonu. Też tak miałem i czytałem, że to dość powszechny problem.
Ostatnio jednak cała sytuacja ustąpiła. Staram się więc nie restartować iPka, żeby problem nie wrócił ;)


Hmm może i telefonu ale był 2x w serwisie i nic nie wyszło w testach. W ustawieniach usług też podobno jest ok. Także troszkę mnie w Erze zlewają pomimo tego ze problem jest widoczny bezpośrednio na iPhonie. Pewnie trzeba z nimi zacząć bardziej stanowczo rozmawiać. Wypowiedzieć im umowę z powodu braku poprawnego świadczenia usług. Może po takim piśmie wezmą się do roboty.

Na konkrecyjnym forum przeczytałem ze może to być problem z ta wersją firmware. Czyli pewnie jest jakaś szansa ze problem zniknie w momencie oficjalnej aktualizacji do OS4.0.

#10 MtK

MtK
  • 111 posts

Posted 11 April 2010 - 15:30

Też miałem te problemy. Era ma problemy z nadajnikami nie należącymi do nich. W wielu centrach handlowych znajdują się nadajniki współpracujące z wszystkimi sieciami. Kiedyś gdy w moim mieście nie było jeszcze nadajnika UMTS (jakieś 3 lata temu) musiałem wyjść z centrum handlowego żeby stracić jego zasięg UMTS, dopiero wtedy mogłem dzwonić. Wtedy był to K800i. Teraz zaobserwowałem że gdy korzystam z 3g w tym centrum to po oddaleniu się od niego iPhone traci zasięg 3g i trzeba go resetować. Sam niedawno zakładałem podobny temat ale ostatnio przypomniało mi się jakie jaja miałem z K800i i poskładałem sobie to do kupy i sprawdziłem w praktyce.

#11 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 11 April 2010 - 19:38

Telefon chodzi cały dzień z kartą PLUSa i wszystko OK. Więc problem leży po stornie ERY.

#12 MtK

MtK
  • 111 posts

Posted 11 April 2010 - 20:23

Telefon chodzi cały dzień z kartą PLUSa i wszystko OK. Więc problem leży po stornie ERY.

Tego jestem pewien na 100% bo mam Ere. Sprawdź w jakich okolicznościach twój iP traci zasięg. Mój to również 3Gs 3.1.3 bez JB.

#13 edyp

edyp
  • 121 posts
  • SkądDE / PL

Posted 11 April 2010 - 20:32

Tego jestem pewien na 100% bo mam Ere. Sprawdź w jakich okolicznościach twój iP traci zasięg. Mój to również 3Gs 3.1.3 bez JB.


Jak sobie z tym radzisz bez resetowania? Ustawiłeś w ustawieniach operatora zamiast "Automatycznie" -> "Era". Ja tak dałem i teraz OK tylko mam zawsze komunikat: Brak operatora... (muszę potwierdzić OK) jak przechodzi z 3G<=>EDGE.

#14 MtK

MtK
  • 111 posts

Posted 11 April 2010 - 20:50

U mnie nie dzieje się to często co potwierdza moją teorię i gdy będąc w zasięgu tego konkretnego nadajnika nie korzystam z UMTSu jeśli nie muszę, poza tym restart raz dziennie nie zaszkodzi, wyczyści zasoby pamięci operacyjnej.

#15 hesus86

hesus86
  • 19 posts

Posted 14 April 2010 - 19:33

u mnie występuje podobny problem, z tym że jestem w sieci Play. zwyczajnie po przejściu na nadajniki 2g nie chce wrócić do 3g, pomaga dopiero reset. powoli zaczyna się to robić irytujące....

#16 errah

errah
  • 106 posts

Posted 14 April 2010 - 22:42

Dzisiaj w dziwny sposób straciłem sieć EDGE. Uruchomiłem EDGE w sbsettings i włączyłem klient poczty tak jak zwykle. W pewnym momencie dostał on zwiechy, ale przyciskiem home udało mi się wrócić. Co ciekawe, od tamtej pory nie mam EDGE i zniknęła mi literka E obok sieci - sieć Heyah. Wyzerowanie ustawień, reboot i respring nic nie dał. Pomysły na rozwiązanie?

#17 Beyo

Beyo
  • 162 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 April 2010 - 22:58

U mnie podobny problem..sieć Orange

#18 errah

errah
  • 106 posts

Posted 14 April 2010 - 23:51

E na chwilę pojawiło się obok sieci, a potem szybciutko znikło xD

---- Dodano 15-04-2010 o godzinie 02:24 ----
Nie wiem jakim cudem, ale później w ogóle przestało znajdować mi sieć - "Brak sieci". Zrobiłem reboot iPhone i o dziwo pojawiła się i sieć i działający Edge xD mam nadzieje, że problem już mi się nie powtórzy

#19 sawindel

sawindel
  • 112 posts

Posted 16 April 2010 - 22:32

Mam dokładnie to samo od około miesiąca. Telefon traci dostęp do internetu w sieci ERA nawet jeśli zasięg (edge i 3g) jest maksymalny. Dzieje się tak po kilku przelaczeniach 3g <-> E <-> WiFi. Po kolejnym wyjściu z WiFi po prostu nie ma ikonek E ani 3G. Wyłączenie 3G nic nie daje, pomaga tylko restart. Próbowałem także resteu ustawień sieci, ale pomogło tylko jednorazowo - po jakimś czasie problem powraca.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users