
Rozbił się samolot z Lechem Kaczyńskim na pokładzie - 96 osób zginęło
#51
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:30
#52
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:32
#53
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:33
Koszmar..
Inna sprawa, że każda firma która wysyła wszystkich pracowników danego szczebla i danej komórki za granicę, wysyła ich osobnymi samolotami . W razie wypadku jednego część z nich przeżywa, i firma dalej może funkcjonować. Znów ktoś popełnił szkolny błąd. Tragiczny błąd. I to na skalę całego kraju. Nie można wysyłać jednym samolotem tylu najważniejszych osób w Państwie. Jeśli nas nie stać na drugi samolot, to nie wysyła się tak dużej ważnej delegacji. Nie można oszczędzać na bezpieczeństwie nie tylko osób na pokładzie, ale i na bezpieczeństwie całego kraju. Takich rozmiarów tragedii można było uniknąć i to jeszcze przez startem samolotu, wystarczy przestrzegać procedur.
[']
I potwierdzenie moich słów:
Polska została bez całego dowództwa armii
Kto pozwolił na to, by ci wszyscy ludzie byli na pokładzie jednej maszyny? Nie ma dowódców i zwierzchnika sił zbrojnych - pytają wojskowi.
- Nie ma przepisów dotyczących wspólnych lotów. Na pewno nie powinien być razem prezydent i premier - mówi ekspert w sprawach lotnictwa Grzegorz Hołdanowskicz. - Ale to nauczka o której trzeba pamietać na przyszłość.
Szok, jaka nauczka? To standard. Ale chyba nie w Polsce.

#54
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:40
#55
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:42
Ten kto dopuścił by wsadzić ich do jednego samolotu... to jakiś człowiek bez wyobraźni albo bez żadnej wiedzy. Jestem w silnym szoku. Wiem że to tragedia narodowa... Ale jaka to wielka kompromitacja na świecie. Nikt nie wpadłby na tak okropny pomysł, żeby wysłać ich wszystkich w 20-letnim poradzieckim samolocie.Ech...
---- Dodano 10-04-2010 o godzinie 13:44 ----
Osobowo - tak - wielka tragedia, straciliśmy dowództwo, ale technicznie, są procedury zapewniające ciągłość dowodzenia.
Tak są, ale już NBP zwraca się z apelem o wybranie nowego prezesa, bo obawiają się ataku na złotego. Także takie straty mogą ale nie muszą powodować określone konsekwencje i to że jest ciągłość władzy zachowana wcale nie pomaga.
#56
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:46
#57
Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:47
#58
Napisano 10 kwietnia 2010 - 13:27
#59
Napisano 10 kwietnia 2010 - 13:37
( RMF: Pilot prezydenta stanie przed sądem? - Polska - Fakty w INTERIA.PL )
#60
Napisano 10 kwietnia 2010 - 14:09
#61
Napisano 10 kwietnia 2010 - 14:25
Co to za Państwo, ktore nie może swoim przedstawiciwlom przez 20 lat kupić nowych samolotów.
Kompromitacja.
Teraz nawet wlaściciel paru fabryk może pozwolic sobie na Gulfstreama.
I która administracja państwowa pozwala sobie na wszadzenie do JEDNEJ maszyzny CAŁEGO dowództwa armii?
Niestety przepisy zabraniają tylko wsadzenia premiera i prezydenta do jednego samolotu...
#62
Napisano 10 kwietnia 2010 - 14:36
#63
Napisano 10 kwietnia 2010 - 15:18
Niestety przepisy zabraniają tylko wsadzenia premiera i prezydenta do jednego samolotu...
Bo przepisy pewnie nie przewidziały że ktoś będzie tak.... i wsadzi całe dowództwo wojskowe (zwłaszcza po katastrofie CASY) i szefów większości instytucji państwowych do jednego samolotu... Nie mówiąc że tak naprawdę było tam 2 prezydentów tylko jeden były.
#64
Napisano 10 kwietnia 2010 - 15:32
robbix jedni mówią, że 4 podejścia inni że 3, a ja słyszałem jakiegoś eksperta, że to się stało przy drugim. Nie warto najeżdzać na nikogo, szczególnie na pilotów którzy też stracili życie w tej katastrofie... Dowiemy sie pewnie wszystkiego za jakiś czas, na razie mamy tydzień żałoby narodowej.
Źle mnie zrozumiałeś, ja raczej bronie pilotów. A ze znamy upartość niektórych pasażerów to można się domyślać ze rozkazy były z "góry". A pewnie i tak będzie na pilotów...
#65
Napisano 10 kwietnia 2010 - 15:33

#66
Napisano 10 kwietnia 2010 - 16:18
Mi jednak najbardziej szkoda pilotów, na nich teraz cała wina spadnie. 4 podejścia do lądowania? No ludzie, żaden pilot pod przymusem by nie wykonał czegoś takiego, skorzystałby z innego lotniska. Pewnie osoby lecące samolotem naciskały tak jak kiedyś w Gruzji,
( RMF: Pilot prezydenta stanie przed sądem? - Polska - Fakty w INTERIA.PL )
robbix - dokładnie o tym samym pomyślałem, doświadczony pilot (a takimi są piloci z 36 SPLT) raczej nie ryzykowałby kolejnych prób lądowania na lotnisku, które jest nieprzystosowane do przyjęcia takiej maszyny oraz takich warunków atmosferycznych. tak jak napisałeś - rozkazy zazwyczaj wychodzą "z góry".
#67
Napisano 10 kwietnia 2010 - 17:46
#68
Napisano 10 kwietnia 2010 - 18:01




#69
Napisano 10 kwietnia 2010 - 18:43
#70
Napisano 10 kwietnia 2010 - 18:54
#71
Napisano 10 kwietnia 2010 - 19:15
Zgadzam się. Pilot miał stopień Kapitana więc przy tej ilości generałów plus sam prezydent to jego moc decyzyjna była żadna. Ponadto uważam że prezydent nie chciał nawet słyszeć o lądowaniu w Mińsku z powodów politycznych. Bo Łukaszenka jest BE. No o Moskwa pewnie była by zbyt dużym obciążeniem czasowym.Źle mnie zrozumiałeś, ja raczej bronie pilotów. A ze znamy upartość niektórych pasażerów to można się domyślać ze rozkazy były z "góry". A pewnie i tak będzie na pilotów...
Po mimo że większością osób na pokładzie nie sympatyzowałem to jest mi na prawdę żal bo jakby na to nie patrzeć jest to tragedia.
Nawiąże do tematu samolotów. Przede wszystkim Tu-154 i wyposażony podobne jednostki napędowe Ił-62 borykał się z częstym zacieraniem pewnych elementów silnika, niestety teraz nie mogę sobie przypomnieć czego ten problem dotyczył gdyż hobbystycznie interesuję się raczej wojskowymi samolotami Rosyjskimi. Z relacji naocznych światków wiadomo iż silniki wydawały dziwne odgłosy. Pal licho już ILS ale na tego typu lotniskach są wojskowe systemy naprowadzania, bo wierzcie mi ale Rosjanom nie widzi się tracić samolotów, które tam stacjonują, a są one warte wiele milionów dolarów. Samoloty dla głów państwa są w stanie korzystać z wojskowych systemów. Ponadto samolot znajdował się zdecydowanie za nisko a akurat do oceny wysokości pilotowi nie jest potrzebna żadna widoczność gdyż na pokładzie znajduje się altimetr. No i cała sytuacja zaszła jednak podczas podejścia do lądowania a nie próby ponownego wzbicia się w powietrze. Więc w mojej opinii pojawiły się problemy z silnikami, które jak dotąd żadna modyfikacja nie wyeliminowała. Jak dla mnie samolot tracił wysokość z jakiś przyczyn technicznych. No i jeszcze kilka słów na temat tego jaki to był samolot. Generalnie biuro konstrukcyjne Tupolewa ocenia ten samolot jako nieudany. Jest to konstrukcja przeciętnego wieku jak na warunki panujące w lotnictwie bo pamiętajcie że Boeing 737 lata od 1967 roku a Tu do służby wszedł dopiero w 1972 roku a wersja M pochodzi z roku 1983. Niestety Tupolew nie jest tak udany jak 737, w zasadzie to byliśmy ostatnim bastionem tych maszyn w europie. Aerofłot jest na etapie wycofywania ich ze służby. w 2008 miał ich 9 sztuk w tym roku zostały 4.
#72
Napisano 10 kwietnia 2010 - 20:03
W ten sposob nasza Macowska spolecznosc moze pokazac solidarnosc i oddac hold laczac sie w bolu z rodzinami ofiar.
// logo jest zmienione już od kilku godzin, opróżnij w przeglądarce cache i wyrzuć wszystkie cookies // dawxxx666
Dziekuje Dawxxx666 i przepraszam za zamieszanie
#73
Napisano 11 kwietnia 2010 - 00:50
Zgadzam się.
Nawiąże do tematu samolotów.
Dzięki za te cenne info od kogoś kto zna temat. Ja słyszałem że Aerofłot wycofał już wszystkie te maszyny w zeszłym roku z eksploatacji. Na Reutersie podano też, że samoloty tej serii rozbijały się 60 razy w przeszłości. Spora liczba.
#74
Napisano 11 kwietnia 2010 - 01:00
#75
Napisano 11 kwietnia 2010 - 12:09
Mam tak samo.U mnie jest tylko szaro-czarne logo na forum, ale na glownym portalu myapple.pl jest dalej kolorowe. Po wyczyszeniu wszystkiego dalej tak jest.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych