Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Rozbił się samolot z Lechem Kaczyńskim na pokładzie - 96 osób zginęło


  • This topic is locked This topic is locked
130 replies to this topic

#51 SilentPL

SilentPL
  • 194 posts

Posted 10 April 2010 - 12:30

Mnie osobiście irytuje fakt, że Polska ma jakieś ruskie samoloty, o których wymianie mówi się już od paru lat, a inne państwa posiadają najnowsze Boingi. No cóż, wielka tragedia. Ogromny żal i smutek. Niech spoczywają w pokoju...

#52 DzonLon

DzonLon
  • 403 posts

Posted 10 April 2010 - 12:32

Chociło mi o ogrom tragedii. Nie wysyłać wszystkich ważnych ludzi jednym samolotem. W TVNie mówili, że pilotowi mówiono, aby zamiast lądować w Smoleńsku poleciał do Mińska i tam wylądował.

#53 Rafał P

Rafał P



  • 6849 posts

Posted 10 April 2010 - 12:33

Koszmar..

Inna sprawa, że każda firma która wysyła wszystkich pracowników danego szczebla i danej komórki za granicę, wysyła ich osobnymi samolotami . W razie wypadku jednego część z nich przeżywa, i firma dalej może funkcjonować. Znów ktoś popełnił szkolny błąd. Tragiczny błąd. I to na skalę całego kraju. Nie można wysyłać jednym samolotem tylu najważniejszych osób w Państwie. Jeśli nas nie stać na drugi samolot, to nie wysyła się tak dużej ważnej delegacji. Nie można oszczędzać na bezpieczeństwie nie tylko osób na pokładzie, ale i na bezpieczeństwie całego kraju. Takich rozmiarów tragedii można było uniknąć i to jeszcze przez startem samolotu, wystarczy przestrzegać procedur.

[']


I potwierdzenie moich słów:

Polska została bez całego dowództwa armii

Kto pozwolił na to, by ci wszyscy ludzie byli na pokładzie jednej maszyny? Nie ma dowódców i zwierzchnika sił zbrojnych - pytają wojskowi.

- Nie ma przepisów dotyczących wspólnych lotów. Na pewno nie powinien być razem prezydent i premier - mówi ekspert w sprawach lotnictwa Grzegorz Hołdanowskicz. - Ale to nauczka o której trzeba pamietać na przyszłość.




Szok, jaka nauczka? To standard. Ale chyba nie w Polsce. :(

#54 woocash

woocash
  • 1627 posts

Posted 10 April 2010 - 12:40

Akurat to że zostaliśmy bez dowództwa to kłamstwo - natychmiast dowództwo przejęli zastępcy. Tak jak p.o. prezydenta został Marszałek Sejmu. Osobowo - tak - wielka tragedia, straciliśmy dowództwo, ale technicznie, są procedury zapewniające ciągłość dowodzenia.

#55 Rafał P

Rafał P



  • 6849 posts

Posted 10 April 2010 - 12:42

Zginęło 3 wicemarszałków, szef RPO, szef BBN, szef NBP, szef RPP, szef IPN, prezydent RP, małżonka, całe dowódctwo sił zbrojnych ( i to po katastrofie CASY!), posłowie na sejm, senatorzy.

Ten kto dopuścił by wsadzić ich do jednego samolotu... to jakiś człowiek bez wyobraźni albo bez żadnej wiedzy. Jestem w silnym szoku. Wiem że to tragedia narodowa... Ale jaka to wielka kompromitacja na świecie. Nikt nie wpadłby na tak okropny pomysł, żeby wysłać ich wszystkich w 20-letnim poradzieckim samolocie.Ech...

---- Dodano 10-04-2010 o godzinie 13:44 ----

Osobowo - tak - wielka tragedia, straciliśmy dowództwo, ale technicznie, są procedury zapewniające ciągłość dowodzenia.


Tak są, ale już NBP zwraca się z apelem o wybranie nowego prezesa, bo obawiają się ataku na złotego. Także takie straty mogą ale nie muszą powodować określone konsekwencje i to że jest ciągłość władzy zachowana wcale nie pomaga.

#56 woocash

woocash
  • 1627 posts

Posted 10 April 2010 - 12:46

Wiek samolotu nie ma tu najprawdopodobniej krytycznego znaczenia, szczególnie po zeszłorocznym generalnym remoncie. Polska niestety uczy się dopiero na błędach - gdyby lecieli 2 czy 3 samolotami na pewno ludzie by krzyczeli że to marnotrawstwo :/

#57 rafaello87

rafaello87
  • 403 posts
  • SkądBielsko - Biała

Posted 10 April 2010 - 12:47

Przy całym ogromie tragedii, smutne jest również to, że gdy Premier i Prezydent mają lecieć osobnymi samolotami, to w mediach jest wrzawa, że to "marnotrastwo pieniędzy". Ten wypadek pokazuje, że zwierzchnicy różnych urzędów powinni latać innymi samolotami. Tak naprawdę pewnie powinno ich być z kilka. Inną sprawą jest kwestia floty. Te samoloty to ujma dla naszego kraju. Latając tanimi liniami typu Ryanair można liczyć na zdecydowanie nowocześniejszą flotę.

#58 Andrzej Puczyk

Andrzej Puczyk

  • 2857 posts
  • SkądLublin, Poland

Posted 10 April 2010 - 13:27

No cóż, pozwolę sobie nie komentować tego co się stało, bo oskarżanie kogokolwiek, czy szukanie jakichkolwiek przyczyn nie zwróci życia ofiarom. Niemniej jednak łączę się w smutku z rodzinami ofiar i ogromnie ubolewam, bo straciliśmy naprawdę wielkich ludzi.

#59 robbix

robbix
  • 117 posts

Posted 10 April 2010 - 13:37

Mi jednak najbardziej szkoda pilotów, na nich teraz cała wina spadnie. 4 podejścia do lądowania? No ludzie, żaden pilot pod przymusem by nie wykonał czegoś takiego, skorzystałby z innego lotniska. Pewnie osoby lecące samolotem naciskały tak jak kiedyś w Gruzji,
( RMF: Pilot prezydenta stanie przed sądem? - Polska - Fakty w INTERIA.PL )

#60 wishu

wishu
  • 198 posts

Posted 10 April 2010 - 14:09

robbix jedni mówią, że 4 podejścia inni że 3, a ja słyszałem jakiegoś eksperta, że to się stało przy drugim. Nie warto najeżdzać na nikogo, szczególnie na pilotów którzy też stracili życie w tej katastrofie... Dowiemy sie pewnie wszystkiego za jakiś czas, na razie mamy tydzień żałoby narodowej.

#61 goodall

goodall
  • 369 posts

Posted 10 April 2010 - 14:25

Co to za Państwo, ktore nie może swoim przedstawiciwlom przez 20 lat kupić nowych samolotów.

Kompromitacja.

Teraz nawet wlaściciel paru fabryk może pozwolic sobie na Gulfstreama.

I która administracja państwowa pozwala sobie na wszadzenie do JEDNEJ maszyzny CAŁEGO dowództwa armii?


Niestety przepisy zabraniają tylko wsadzenia premiera i prezydenta do jednego samolotu...

#62 Alex007

Alex007
  • 820 posts

Posted 10 April 2010 - 14:36

Współczuje rodzicom, partnerom wnukom i dzieciom (tym jest teraz najciężej). Rafaello Ryanair daruj sobie ich linie lotniczą lądują na mniejszych lotniskach aby ciąć koszty. Obrażają Lot itp. z powodu drożyzny (wolę zapłacić więcej i mieć usługi świadczone na wysokim poziomie). Co do wypadku to raczej nieszczęśliwy wypadek. Wiedzielibyśmy wiecej ze zdjęć i nagrań z czarnych skrzynek (moglibyśmy się domyśleć co sie wydarzyło). Współczuje też rodzinom pilotów to oni teraz bedą obwiniani. (Mam licencje pilota).

#63 Rafał P

Rafał P



  • 6849 posts

Posted 10 April 2010 - 15:18

Niestety przepisy zabraniają tylko wsadzenia premiera i prezydenta do jednego samolotu...


Bo przepisy pewnie nie przewidziały że ktoś będzie tak.... i wsadzi całe dowództwo wojskowe (zwłaszcza po katastrofie CASY) i szefów większości instytucji państwowych do jednego samolotu... Nie mówiąc że tak naprawdę było tam 2 prezydentów tylko jeden były.

#64 robbix

robbix
  • 117 posts

Posted 10 April 2010 - 15:32

robbix jedni mówią, że 4 podejścia inni że 3, a ja słyszałem jakiegoś eksperta, że to się stało przy drugim. Nie warto najeżdzać na nikogo, szczególnie na pilotów którzy też stracili życie w tej katastrofie... Dowiemy sie pewnie wszystkiego za jakiś czas, na razie mamy tydzień żałoby narodowej.


Źle mnie zrozumiałeś, ja raczej bronie pilotów. A ze znamy upartość niektórych pasażerów to można się domyślać ze rozkazy były z "góry". A pewnie i tak będzie na pilotów...

#65 wishu

wishu
  • 198 posts

Posted 10 April 2010 - 15:33

niestety żadne przepisy nie obejmą Polskiej pomysłowości ;/ Ta cała tragedia jest tym bardziej przykra dlatego, że jej przyczyną jest właśnie słaba logistyka ... prosty błąd który kosztował życie najważniejsze osoby w Państwie, bo równie dobrze mogło być wszystko OK ale niestety nie jest :( robbix bo to jest tak: wybiegnie Ci kot na droge, uderzysz w kota a następnie w Bogu Ducha winnego pieszego - wina kierowcy, moja dziewczyna miala problemy kiedys bo podbiegl do niej w sklepie koles wepchnal jej w lapy ciuchy i uciekl, jej wina chociaz to nie ona ukradla, taki kraj taka nasza mentalnosc, nie wazne co sie stalo, wina bedzie pilotow - tak będzie mówione...

#66 halojano

halojano
  • 75 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 April 2010 - 16:18

Mi jednak najbardziej szkoda pilotów, na nich teraz cała wina spadnie. 4 podejścia do lądowania? No ludzie, żaden pilot pod przymusem by nie wykonał czegoś takiego, skorzystałby z innego lotniska. Pewnie osoby lecące samolotem naciskały tak jak kiedyś w Gruzji,
( RMF: Pilot prezydenta stanie przed sądem? - Polska - Fakty w INTERIA.PL )


robbix - dokładnie o tym samym pomyślałem, doświadczony pilot (a takimi są piloci z 36 SPLT) raczej nie ryzykowałby kolejnych prób lądowania na lotnisku, które jest nieprzystosowane do przyjęcia takiej maszyny oraz takich warunków atmosferycznych. tak jak napisałeś - rozkazy zazwyczaj wychodzą "z góry".

#67 MxK

MxK
  • 335 posts
  • SkądBaltic Coast

Posted 10 April 2010 - 17:46

Logo na forum czarno-białe, na portalu dalej w kolorze.

#68 Fiod

Fiod
  • 290 posts

Posted 10 April 2010 - 18:01

Trochę zdjęć z krakowskiego w warszawie

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#69 Blade__

Blade__

    Pytong Was obserwuje !!!


  • 3327 posts
  • SkądPółnoc

Posted 10 April 2010 - 18:43

Część wpisów została usunięta gdyż nie spełniały one wymogów (powagi i szacunku dla ofiar) jakie obowiązują w przypadku takiej tragedii.

#70 SQ08

SQ08
  • 262 posts
  • SkądGermany

Posted 10 April 2010 - 18:54

Ogromna tragedia. Nie wiem co teraz w Polsce musi byc, jak tutaj w Niemczech znajomi wrazaja ich wyrazy wspolczucia, mowia do mnie, ze musze sie naprawde okropnie czuc jako Polak w takich chwilach... Naprawde, nie widzialem jeszcze takiego zachowania u Niemcow, czy znajomych tutaj Wlochow oraz Rosjan. Moze, dalo sie tego uniknac, ale co teraz to da, takie mowienie. Mam tez nadzieje, ze z tego tragicznego wydarzenia zostana wziete jakies wnioski oraz, ze smierc tak wybitnych ludzi nie pojdzie na marne. :cry:

#71 MtK

MtK
  • 111 posts

Posted 10 April 2010 - 19:15

Źle mnie zrozumiałeś, ja raczej bronie pilotów. A ze znamy upartość niektórych pasażerów to można się domyślać ze rozkazy były z "góry". A pewnie i tak będzie na pilotów...

Zgadzam się. Pilot miał stopień Kapitana więc przy tej ilości generałów plus sam prezydent to jego moc decyzyjna była żadna. Ponadto uważam że prezydent nie chciał nawet słyszeć o lądowaniu w Mińsku z powodów politycznych. Bo Łukaszenka jest BE. No o Moskwa pewnie była by zbyt dużym obciążeniem czasowym.

Po mimo że większością osób na pokładzie nie sympatyzowałem to jest mi na prawdę żal bo jakby na to nie patrzeć jest to tragedia.

Nawiąże do tematu samolotów. Przede wszystkim Tu-154 i wyposażony podobne jednostki napędowe Ił-62 borykał się z częstym zacieraniem pewnych elementów silnika, niestety teraz nie mogę sobie przypomnieć czego ten problem dotyczył gdyż hobbystycznie interesuję się raczej wojskowymi samolotami Rosyjskimi. Z relacji naocznych światków wiadomo iż silniki wydawały dziwne odgłosy. Pal licho już ILS ale na tego typu lotniskach są wojskowe systemy naprowadzania, bo wierzcie mi ale Rosjanom nie widzi się tracić samolotów, które tam stacjonują, a są one warte wiele milionów dolarów. Samoloty dla głów państwa są w stanie korzystać z wojskowych systemów. Ponadto samolot znajdował się zdecydowanie za nisko a akurat do oceny wysokości pilotowi nie jest potrzebna żadna widoczność gdyż na pokładzie znajduje się altimetr. No i cała sytuacja zaszła jednak podczas podejścia do lądowania a nie próby ponownego wzbicia się w powietrze. Więc w mojej opinii pojawiły się problemy z silnikami, które jak dotąd żadna modyfikacja nie wyeliminowała. Jak dla mnie samolot tracił wysokość z jakiś przyczyn technicznych. No i jeszcze kilka słów na temat tego jaki to był samolot. Generalnie biuro konstrukcyjne Tupolewa ocenia ten samolot jako nieudany. Jest to konstrukcja przeciętnego wieku jak na warunki panujące w lotnictwie bo pamiętajcie że Boeing 737 lata od 1967 roku a Tu do służby wszedł dopiero w 1972 roku a wersja M pochodzi z roku 1983. Niestety Tupolew nie jest tak udany jak 737, w zasadzie to byliśmy ostatnim bastionem tych maszyn w europie. Aerofłot jest na etapie wycofywania ich ze służby. w 2008 miał ich 9 sztuk w tym roku zostały 4.

#72 MarKoBerlin

MarKoBerlin
  • 332 posts
  • SkądWarszawa/Berlin

Posted 10 April 2010 - 20:03

Ponownie upraszam Administratora aby w obliczu tej ogromnej tragedii postaral sie zmienic logo na czarne lub chociaz umiescil czarna wstazke obok logo.
W ten sposob nasza Macowska spolecznosc moze pokazac solidarnosc i oddac hold laczac sie w bolu z rodzinami ofiar.

// logo jest zmienione już od kilku godzin, opróżnij w przeglądarce cache i wyrzuć wszystkie cookies // dawxxx666


Dziekuje Dawxxx666 i przepraszam za zamieszanie

#73 Rafał P

Rafał P



  • 6849 posts

Posted 11 April 2010 - 00:50

Zgadzam się.

Nawiąże do tematu samolotów.


Dzięki za te cenne info od kogoś kto zna temat. Ja słyszałem że Aerofłot wycofał już wszystkie te maszyny w zeszłym roku z eksploatacji. Na Reutersie podano też, że samoloty tej serii rozbijały się 60 razy w przeszłości. Spora liczba.

#74 SQ08

SQ08
  • 262 posts
  • SkądGermany

Posted 11 April 2010 - 01:00

U mnie jest tylko szaro-czarne logo na forum, ale na glownym portalu myapple.pl jest dalej kolorowe. Po wyczyszeniu wszystkiego dalej tak jest. Testowane na: Macbook OS X 10.6.3 Safari 4.0.5 i Google Chrome 5.0.342.9. iPhone OS 3.1.3 Safari.

#75 equinoxe

equinoxe
  • 4721 posts
  • Płeć:

Posted 11 April 2010 - 12:09

U mnie jest tylko szaro-czarne logo na forum, ale na glownym portalu myapple.pl jest dalej kolorowe. Po wyczyszeniu wszystkiego dalej tak jest.

Mam tak samo.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users