Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak to jest z tym Flashem na iPhoneOS?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 z0rr0

z0rr0
  • 3 postów

Napisano 08 kwietnia 2010 - 21:58

Witam Proszę o wyjaśnienie lajkonikowi, jak to jest z tym Flashem. Na mój chłopski rozum, obsługa Flasha jest problemem softwarowym, a więc niezależnym od sprzętu - przecież na pececie działa na sprzęcie o dowolnej konfiguracji. Zdaje sobie sprawę, że Apple ma kontrole nad tym co trafia do AppStore, ale czy nie jest możliwa sytuacja, ze developer tworzy przeglądarkę internetową, w której jest jakoś zaszyta obsługa flasha. Tak jak działa wtyczka do firefoxa? Rzecz jasna dostępne poza Appstore. Rozumiem, że taki cwany to nie jestem i ktoś już pewnie o tym pomyślał wcześniej, ale nic takiego nie jest dostępne, nurtuje więc mnie pytanie - dlaczego? Czy jest jakaś blokada, czy specyficzna cecha systemu operacyjnego, która uniemożliwia takie rozwiązanie? Z góry dzięki za odpowiedź

#2 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 08 kwietnia 2010 - 21:59

Nie ma i nie będzie, wiele razy przerabiane na forum, Apple idzie w kierunku html5. Jest to tylko blokada programową którą Apple blokuje i nie dopuszcza do AppStore

#3 pio11

pio11
  • 1 700 postów

Napisano 09 kwietnia 2010 - 01:10

tak to z nim jest, że go nie ma xD

#4 Tomzik87

Tomzik87
  • 1 016 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 kwietnia 2010 - 02:09

w nowym sdk zostało znalezione coś o flashu ale nie wiadomo jak to będzie działało.

#5 pidipius

pidipius

    iOS Developer

  • 571 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 kwietnia 2010 - 07:41

Oficjalnie jest tak, że nie będzie, bo jest źle napisany i powoduje szybsze wyładowanie baterii. A tak naprawdę - jest sporo gier we flashu (między innymi) a to jest konkurencja dla AppStore. Poza tym byłaby to furtka dla pisania aplikacji z pominięcie Apple'a. Reasumując - jedynym powodem są pieniądze.

#6 z0rr0

z0rr0
  • 3 postów

Napisano 09 kwietnia 2010 - 09:00

Ok, ja rozumiem, że Apple się nigdy nie zgodzi na implementację w Appstore - taką mają politykę i nie wnikam jakie są powody (czy że dziurawy czy że ogranicza im przychody z gier) - to faktycznie było wiele razy przerabiane na forum i tego mi tłumaczyć nie musicie, bo to mniej więcej łapię. Mi chodzi o to dlaczego, jeśli jest to możliwe, niezależny developer nie zrobi sam przeglądarki z obsługą flasha i udostępni ją poza appstore, np. w Cydii. Może jednak nie jest to możliwe? P.S. Tomzik87: Dobre ;-) Żeby nie było wątpliwości chodzi mi o Adobe flash ;-)

#7 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 09 kwietnia 2010 - 11:48

Widocznie nikt nie potrafi tego zrobić?

#8 iklosu

iklosu
  • 172 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 kwietnia 2010 - 11:07

jest program, który stawia PC na iPhonie i tam teoretycznie możesz używać flasha :D tylko że działa bardzo wolno... aplikacja nazywa się AllwaysOnPC

#9 revanmj

revanmj
  • 687 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 10 kwietnia 2010 - 11:13

Nie ma poza App Store bo napisać Flasha może tylko Adobe, nikt inny. Więc nawet gdyby ktoś wpadł na tak cwany pomysł to nic nie zrobi bez Adobe. A póki co nie widziałem dużej firmy udostępniającej swój produkt w Cydii.

#10 le1t00

le1t00
  • 540 postów
  • SkądPiła

Napisano 10 kwietnia 2010 - 11:16

Najnowsza licencja od Apple zabrania używania Flasha w aplikacjach, czyli zapowiadany pakiet CS5 od Adobe będzie musiał zostać zmodyfikowany, a raczej okrojony z funkcji pisania pod iPhone bo i tak nic nie przejdzie weryfikacji

Apple wprowadza zakaz Flasha w aplikacjach w App Store - dobreprogramy

#11 alladyn21

alladyn21
  • 1 207 postów

Napisano 10 kwietnia 2010 - 12:41

ciekawe czemu się tak bronią przeciwko temu flashowi

#12 le1t00

le1t00
  • 540 postów
  • SkądPiła

Napisano 10 kwietnia 2010 - 13:50

@alladyn21, masz może laptopa lub inne mobilne urządzenie na którym działa flash? Jeśli tak to naładuj baterię i włącz stronę z flashem (niech sobie leci flashek - taki troszkę cieższy niż reklama) i zobacz jak szybko padnie bateria. Ponów test tyle, że strona bez tej technologii i również obadaj czas. W wyniku winno wyjść, że Flash jest bardziej bateriozjadliwy niż HTML5. To jest jeden z wielu innych powodów. Dla mnie Flash jest ładny ale tylko w skromnych bannerkach, choć niektóre strony odbierają mi mowę jednak wole CSS

#13 lobotommy

lobotommy
  • 554 postów
  • SkądGliwice

Napisano 12 kwietnia 2010 - 15:23

Zamiast gier we Flashu mozemy oczekiwac już niedługo gier w HTML5,
Skromniutki początek tutaj , można z poziomu iPhone'a:
HTML5 Platform Game for iPhone PurpleFloyd's Blog

Zobaczymy co na to Apple, w przypadku pojawienia się dużej ilości gier w HTML5.
Odrzuci HTML5? Ale kto chciałby grać w gry bazujące na Html5/flash kiedy w AppStore są setki produkcji tysiąc razy lepszych

#14 le1t00

le1t00
  • 540 postów
  • SkądPiła

Napisano 12 kwietnia 2010 - 21:28

A co powiedzie na QuakeII prosto z przeglądarki w HTML5?
YouTube - Quake2 GWT Port
Więcej info o porcie: Quake 2 śmiga w przeglądarce dzięki HTML5 - Aktualności IDG.pl

#15 Ibrachim

Ibrachim
  • 177 postów

Napisano 13 kwietnia 2010 - 22:11

Czy takie blokowanie produktu Adobe na swoich telefonach przez Apple nie jest formą działań monopolistycznych czy innych, które naruszają jakieś przepisy rynkowe? Poza tym, nie słyszałem, żeby Apple banowało obsługę Microsoft Silverlight (jeżeli zablokowało to wyprowadźcie mnie z błędu), które jest konkurencją dla technologii Flash.

#16 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 13 kwietnia 2010 - 22:32

Nie banuje. iPhone OS nie posiada, ani flasha, ani javy, ani silverlight. Rozumiem jeżeli by jedni mogli, a drudzy nie, ale tu nikt nie może.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych