Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Polityka Apple względem deweloperów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 09 marca 2010 - 23:17

W App Store Apple ma władzę absolutną - dobreprogramy
Czekam na Wasze opinie...

#2 Optiv

Optiv
  • 188 postów

Napisano 10 marca 2010 - 00:02

Niektórzy pewnie trochę się przestraszyli. Ja uważam, że to dobre posunięcie dopóki Apple wiec co robi i nie zrobi niczego głupiego.
Prawda jest taka, że w App Store jest mnóstwo aplikacji, a kilka procent z nich się do czegoś nadaje. Jest mnóstwo prawie takich samych aplikacji, które z założenia miały być smieszne. Przydatnych i dobrze wykonanych aplikacji jest niewiele, jest mnóstwo niewykorzystanych pomysłów i mnóstwo powielanych setki razy głupot.
Nie do końca rozumiem motywacje, ludzi którzy robią w kółko te takie same bezużyteczne aplikacje, zapewne część z nich na pewno sie oburzy.
Najlepsze są aplikacje z custom interface, który jest tak paskudny i nieudany, że aż cieżko sobie odpowiedz na pytanie po co ktoś się wysilał aby je zaprogramować.

Miejmy nadzieje, że dzięki tym działaniom będzie łatwniej znaleźć w App Store coś wartościowego.

#3 Zwickau

Zwickau
  • 817 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 marca 2010 - 14:12

Optiv. hehe mnustwo =/= mnÓstwo

#4 demarca

demarca
  • 301 postów
  • SkądLegnica

Napisano 10 marca 2010 - 15:25

W App Store Apple ma władzę absolutną - dobreprogramy
Czekam na Wasze opinie...


Wiem co podpisałem, a więc siłą rzeczy zgodziłem się na warunki. Uważam, że mimo wszystko warto. W każdym razie nikt na siłę mnie tam nie zaciągał ;)

Widzę, że zaczynają się pojawiać histeryczne głosy do tej pory dotyczące polityki Microsoftu. To takie "kuuul" być anty ;)

#5 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 10 marca 2010 - 15:48

Nie czytałem tego artykułu na DP, ale chyba wiem o co chodzi i powiem tak, że ja widzę cały AppStore bardzo pozytywnie, zarówno dla kupujących aplikacje jak i dla programistów, chociaż nic tam nie kupiłem bo nie mam iPhone, a programistą też nie jestem.

#6 ed00c

ed00c
  • 2 404 postów
  • SkądKostrzyn Wlkp.

Napisano 10 marca 2010 - 16:02

Nie wiem po co się czepiać, "wolność tomku w swoim domku", to ich sklep i mogą robić sobie co chcą, jak się komuś nie podoba to niech nie kupuje, Apple wtedy traci klientów, ale na ich miejsce pojawiają się już kolejni. Taka jest już ich polityka, nikt tego nie zmieni i mi osobiście się podoba, przynajmniej nie ma syfu w AppStore. pozdrawiam, ed00c

#7 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 10 marca 2010 - 16:31

ed00c, rozumiem - mają prawo decydować o wielu sprawach ale przyznam szczerze że niektóre zapisy wywołują zdziwienie. Jeśli Apple odrzuci twój program, nie masz praca oferować go nigdzie indziej. Pomijam fakt, że nie musi podać powodów odrzucenia ale żeby zabraniać wydawania programu......? Przez analogię, chcesz sprzedać samochód więc udajesz się do najbliższego komisu samochodowego, który odmawia. Nie masz prawa sprzedać auta nigdzie indziej? Przykre jest to, że coraz częściej czyta się o budzących podejrzenia praktykach Apple. Czy to nie zrazi klientów i developerów? Już sam fakt, że pomimo iż płacisz min. $99, nie masz pewności wydania programu i praca idzie na marne.

#8 ed00c

ed00c
  • 2 404 postów
  • SkądKostrzyn Wlkp.

Napisano 10 marca 2010 - 16:35

To, że nie można wydać gdzie indziej to nie przeszkoda, zmieniasz trochę i wydajesz, wielu developerów tak zrobiło i wydaje swoje programy poza AppStore. Rzeczywiście takie zachowanie ze strony Apple jest trochę dziwne, ale chcąc nie chcąc godzisz się na to, kupując, czy też wydając coś na iPhone OS ;). pozdrawiam, ed00c

#9 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 10 marca 2010 - 17:39

No i tu tkwi problem, bo nie wiesz czy się na to godzisz czy nie. Nie poznajesz treści umowy przed przystąpieniem do programu bo Apple zabrania jej publikacji. Umowa ujrzała światło dzienne wskutek niemal podstępu... Ja na to się zgadzam ale nie pochwalam. Nie mam po prostu wyjścia. Dyktatura rodzi się, gdy nie ma wyjścia... :)

#10 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 marca 2010 - 18:20

Po pierwsze, podpisując umowę znasz jej treść, musisz potwierdzić że ją przeczytałeś i akceptujesz nim przejdziesz dalej. Poza tym ja nie widzę jako deweloper negatywnych skutków tej umowy, naprawę poza AppStore jest niewiele wartych uwagi programów, to co zostało odrzucone / wyrzucone to w większości nic niewarty chłam. Oczywiście rozumiem, że są osoby którym brakuje rozebranych panienek na iPhone, ale dla większości użytkowników te ograniczenia to nie problem - można powiedzieć, że Apple bronią wyniki sprzedaży w AppStore Proszę aby w tej dyskusji wypowiadali się deweloperzy, inaczej zostanie przesunięta do działów ogólnych. Zmieniam też temat, bo "krótko i na temat" to nie delikatnie mówiąc temat do bani.

#11 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 10 marca 2010 - 18:42

wojtkow, już po założeniu wątku próbowałem doprecyzować i zmienić tytuł ale niestety ta zmiana nie była uwzględniana. To chyba obostrzenia związane z bezpieczeństwem. OK rozumiem. Co do tego, by wypowiadali się tylko developerzy. No cóż, jeszcze nic nie wydałem, jestem na etapie intensywnej nauki kolejnego języka ale nie jestem też osobą "marzę o pisaniu gier". Szkoda że nie mogę się wypowiadać ;) Swój statut określę jako "Początkujący developer" tej platformy. OK nie było tematu...

#12 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 marca 2010 - 19:01

Lestek, ja nikomu głosu nie odbieram, po prostu jak dyskusja zamiast być merytoryczną i dotyczącą deweloperów i ich problemów zamieni się w typową naparzankę "fanboje vs anty" to przerzucę go gdzie do 'Think different' albo OT. Natomiast uważam że cenne jest aby wypowiedziały się osoby naprawdę zainteresowane, czyli deweloperzy bo to ich te ograniczenia dotyczą. Moje zdanie już tu umieściłem.

#13 demarca

demarca
  • 301 postów
  • SkądLegnica

Napisano 10 marca 2010 - 19:32

Doprecyzuję może wcześniejszą myśl. Jako (mikro-)developera spotkała mnie "udręka" odrzuconej aplikacji, opisywałem to w innym wątku. Wtedy wyraziłem swoje zdziwienie, wyszło też pewnie lekkie zdenerwowanie faktem odrzucenia z powodów nie do końca precyzyjnie określonych. Teraz patrzę na to inaczej i cieszę się, że odpowiednia ekipa stara się moderować to wszystko, co do nich przychodzi. Oczywiście działają z pozycji silniejszego i narzucają własne reguły, ale w efekcie cała oferta Appstore jest dzięki temu jakoś przefiltrowana. Znane są też przypadki ostrej walki z ewentualną konkurencją i tu w zasadzie też nie mam negatywnego zdania - cała ta machina jest po to, żeby zarabiać. Czysty biznes. I jak ktoś wcześniej napisał, nie podoba się, to... jest Android ;) Ja jednak podłubię sobie jeszcze trochę w XCode, jeśli można :) Pozdrawiam

#14 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 11 marca 2010 - 20:00

Przecież te zapisy to nic nadzwyczajnego. Pisząc programy na każdą zamkniętą platformę np. Xbox 360, Wii czy Playstation 3 trzeba przestrzegać podobnych zasad. Z tym, że Apple jest bodajże najbardziej liberalne ze wszystkich. Wydać grę na konsolę, to dużo większe koszty niż wrzucić do AppStore, nie mówiąc, że trzeba samemu zatroszczyć się o takie rzeczy jak klasyfikacja wiekowa itd... Zresztą wydanie czegokolwiek nawet pod Windows oznacza długie i trudne pertraktacje z wydawcą. Nie mówiąc o tym, że raczej nie ma szans, żeby wydawca dał wolną rękę w tym co zespół chce stworzyć, a nawet jeśli, to najczęściej muszą pracować za własną kasę, a i tak nie mają pewności, że ktoś im to wyda... Naprawdę nie widzę powodów demonizowania AppStore.

#15 dorian

dorian
  • 311 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 marca 2010 - 20:17

Między innymi z powodu tejże polityki Apple na razie nie będzie wersji świetnej aplikacji Scrivener na iPhone/iPad. Zdanie twórcy Scrivenera na ten temat: "I’m admittedly not a big fan of the App Store, because it’s a closed shop. Either Apple accept your app and put it on the store, or you can’t sell or distribute it. And Apple’s criteria for accepting and rejecting applications for the iPhone are notoriously nebulous and apparently whimsical. I certainly don’t relish the prospect of spending a year developing an iPad version of Scrivener only to have it rejected (perhaps because it is seen as competing with Pages or suchlike). " Na szczęście niedługo wersja 2.0 na Maka, a póki co olewam kolorowo ten cały iPhonowo-iPadowy światek ;-).

#16 camelot

camelot
  • 57 postów

Napisano 11 marca 2010 - 23:39

Autor Scrivenera poddał się*na starcie. To problem autora Scrivenera, nie Apple ani nasz. Dlaczego tak piszę? Bo poza pojedyńczymi wypadkami, o których głośno, nie ma problemu z odrzucaniem aplikacji z Apple Store. Oczywiście, jeśli piszesz następne puzzle z jednym obrazkiem, coś z gołymi panienkami lub zamiennik Maila, toś sam sobie winien. Ja jestem wdzięczny Apple za wstępną selekcję. Sieć jest wolna i z wolna staje się wielkim śmietniskiem. To samo spotkało by Apple Store, gdyby nie selekcja. Czytałem o "developerach" z Indii, którzy wypuszczali kilkadziesiąt niczym nie różniących się aplikacji tygodniowo. Zabawa polegała na tym, że użytkownik widzi jak działa alikacja po zakupie. Wkurza się i wyrzuca, ale pieniądze już poszły. Jest jeszcze jeden powód, dla którego jestem mało obrażony na Apple - nie ma realnej konkurencji. Owszem, jak to często jest wytykane, niby wszystko już było wcześniej, ale dopiero w wykonaniu Apple jest takie, jakie trzeba. Użyteczne. Dla przykładu, co mi przyszło z super-duper Nokii, którą miałem przez iPhone, kiedy super_możliwości były ukryte w gąszczu nieczytelnych i trudnych do obsługi menu, sama aplikacja funkcjonalnością przypominała DOSa a jej obsługa była drogą przez nieprzemyślane opcje? Wolę mniej (serio? mniej?) ale lepszych i dających się realnie użyć aplikacji na iPhone niż milion więcej pod WinMobile. Android jest ciekawy, niestety stanowi na razie ciekawostkę bez znaczenia. Poczekajmy parę lat. Na razie jest jak linux - jak chcesz czegoś więcej niż aptować grepy to masz pecha.

#17 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 12 marca 2010 - 06:39

Tak patrząc z boku, nie będąc deweloperem. Płacisz 99$, Apple ustala zasady. Za to każda reklama iPhone jest potencjalną reklamą Twojej aplikacji. Masz już gotowy ogólnoświatowy rynek. Myślę, że warto. Pozdrawiam

#18 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 08 kwietnia 2010 - 21:43

Po dzisiejszej prezentacji nasunęła mi się pewna dygresja. Postanowiłem się nią z Wami podzielić. Stefan zapowiedział iAd. W porządku, ale czy przypadkiem nie stanie się tak, że wszystkie programy posiadające wewnętrzne reklamy będą odrzucane bo dublują funkcjonalność...? Jak myślicie?

#19 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwietnia 2010 - 07:30

Myślimy że jest to forum dla deweloperów a nie dział iPhone ani wróżka.pl. Nie zajmujemy się tu spekulacjami tylko faktami. Gdy iPhone OS 4.0 trafi do pierwszych urządzeń to będziemy mieli jasną odpowiedź.

#20 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 09 kwietnia 2010 - 13:14

No to podyskutujmy o faktach w temacie niniejszego wątku: Apple zmienia postanowienia iPhone OS 4 SDK zabraniając publikacji aplikacji z np. Flasha czy MonoTouch - Apple Blog
Szkoda że wykluczyli Unity3D, bo to ciekawe narzędzie. W tekście jest chyba jednak pewna nieścisłość. Czy można natywnie korzystać z API w C/C++?

#21 betrax

betrax
  • 90 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 kwietnia 2010 - 16:39

No to podyskutujmy o faktach w temacie niniejszego wątku: Apple zmienia postanowienia iPhone OS 4 SDK zabraniając publikacji aplikacji z np. Flasha czy MonoTouch - Apple Blog
Szkoda że wykluczyli Unity3D, bo to ciekawe narzędzie. W tekście jest chyba jednak pewna nieścisłość. Czy można natywnie korzystać z API w C/C++?


Z notki na bloku Pawła chyba wynika właśnie, że Unity3D będzie radził sobie z tymi ograniczeniami, a tylko nowe narzędzie Adobe będzie blokowane.

#22 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 09 kwietnia 2010 - 18:18

Może faktycznie Unity 3D sobie poradzi, pierwszy raz o sprawie przeczytałem w Chipie gdzie wymieniono również Unity jako program zakazany... stąd z rozmachu.
Newsy, Aktualności — Oprogramowanie, Programowanie: Apple zabrania korzystania z kompilatorĂłw Flash-to-iPhone — CHIP

#23 demarca

demarca
  • 301 postów
  • SkądLegnica

Napisano 10 kwietnia 2010 - 13:19

No i wracamy do kwestii obrony swoich interesów. Co by nie mówić, robią to dobrze. Na tyle zresztą sprawnie działa ta machina, że już pojawiają się głosy o odejściu Flasha w kąt. Pałeczkę ma przejąć HTML5. A to już może być spora zmiana na rynku, wymuszona przede wszystkim posunięciami Jobsa.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych