Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Licencja EDU a faktura vat ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 marv

marv
  • 1 postów

Napisano 21 lutego 2010 - 02:51

Witam, zastanawiam się nad kupnem imac'a 27" znalazłem kilka ofert, miedzy innymi dość korzystną w wersji EDU. Sprawa ma się tak, że jestem studentem a jednocześnie prowadzę swoją jednoosobową działalność (moje imię i nazwisko w nazwie). Czy sprzedawca może wystawić mi fakturę na działalność gospodarczą, jeśli pokaże mu legitymacje studencką ? Z drugiej strony, czy nawet jeśli wystawi mi taka fakturę to czy w ogóle taki sprzęt można wrzucić sobie w koszta ?

#2 Gryniu

Gryniu
  • 207 postów
  • SkądChojnice / Gdańsk

Napisano 21 lutego 2010 - 10:24

Odpowiedź brzmi : tak. Jak najbardziej możesz sobie wrzucić w koszty , oraz jest taka możliwość by wystawiono Ci fakture VAT , jeżeli jesteś jednocześnie studentem i pracodawcą. Niestety nie wszyscy to akceptują , bodajże Cortland akurat nie , a Komputronik tak :-P

#3 raczyk76

raczyk76
  • 3 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 lutego 2010 - 12:22

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale zniżka EDU (a nie Licencja) w Apple 10% jest związana z zakupem komputera i oprogramowania w celu zastosowań edukacyjnych i tylko takich.
Jeśli jesteś studentem i zakupujesz ten komputer i oprogramowanie ze zniżką to tylko do celów edukacyjnych a nie do firmy i swojej działalności. Więc tutaj może się pojawić problem ważności oprogramowania poza działalnością edukacyjną, no i problem faktury - w przypadku studentów, nauczycieli będzie to faktura imienna a nie na działalność gospodarczą.

na stronie: [url=http://ispot.com.pl/Znizka_edukacyjna_r68.html]Zniżka edukacyjna[/url]
w pkt. 9 jest zapis:
W przypadku zakupu komputera lub oprogramowania przez osobę fizyczną dokument sprzedaży jest wystawiany tylko i wyłącznie na osobę korzystającą ze zniżki.