
iwork vs ms office
#1
Napisano 19 lutego 2010 - 13:30
#2
Napisano 19 lutego 2010 - 13:43
#3
Napisano 19 lutego 2010 - 13:44
#4
Napisano 19 lutego 2010 - 14:24
#5
Napisano 19 lutego 2010 - 14:28
ms office na maca pewnie będzie kosztował koło 1500 i znając życie na początku będą problemy z polonizacją.
myślę że iWork będzie ok, jeśli ktoś jeszcze ma jakieś spostrzeżenia będę wdzięczny
---- Dodano 19-02-2010 o godzinie 16:31 ----
z Open Office kiedyś /5-6 lat temu/ miałem problemy i potem korzystałem już tylko z MS
#6
Napisano 19 lutego 2010 - 15:48
#7
Napisano 19 lutego 2010 - 16:21
#8
Napisano 19 lutego 2010 - 16:22

#9
Napisano 19 lutego 2010 - 18:52
#10
Napisano 19 lutego 2010 - 19:14

#11
Napisano 19 lutego 2010 - 19:17
5-6 lat temu? w takim razie - spróbuj raz jeszcze
5-6 lat to kuuupa czasu
Właśnie to samo chciałem napisać :-)
Oczywiście dużo zależy od tego, co robisz, ale OpenOffice 3 to naprawdę sprawne narzędzie. Paru bajerów MS Office'a w nim nie ma, ale do zwykłych, tekstowych zastosowań zupełnie wystarcza...
#12
Napisano 19 lutego 2010 - 20:51
#13
Napisano 20 lutego 2010 - 01:11
Paru bajerów MS Office'a w nim nie ma, ale do zwykłych, tekstowych zastosowań zupełnie wystarcza...
No sorry, ale do tekstowych zastosowań to TextEdit wystarczy. OO to bardzo mocne narzędzie, że nie ma tego albo tamtego co jest w MS Office to już trudno, ale większość jest. Do tego jest np. export do PDF czego MS Office pod windows sam w sobie nie ma.
W ogóle mówić że OO naddaje się tylko do prostych plików tekstowych jest mocno nietrafione, że tak powiem śmieszne.
#14
Napisano 20 lutego 2010 - 02:09
#15
Napisano 22 lutego 2010 - 12:54
1. przy imporcie niektórych plików *.doc do pages pojawia się błąd: ramki znaków nie są obsługiwane i zostały usunięte. objawia się to tym, że usunięte są obrazki wstawione w stopce 1 strony ( dane kontaktowe papieru firmowego)
2. przy otwieraniu pliku *.doc domyślnie nie jest ustawiony żaden język - w szczególności polski - opis tego problemu znaleźć można tutaj.
żeby ustawić język polski trzeba chyba za każdym razem włączyć inspektora alt + jabłko + i i "ręcznie" wybrać język polski z listy. w sumie szybko to działa, ale wygodniej byłoby jednak na stałe mieć polski.
może ktoś wie jak język polski ustawić na stałe???
#16
Napisano 22 lutego 2010 - 14:30

Mac 101: TextEdit
Acha. Nie pokładałbym wiary w Office dla Mac. Wordy nie są kompatybilne same ze sobą. Zakup Office dla Mac z nadzieją, że problemów nie będzie, nie jest dobrym pomysłem...
p.s. Żeby uniknąć niespodzianek dobrze sobie zaznaczyć w preferncjach TextEdita okienko z funkcją "wrap to page". To da nam 100% podglądu w to, jak będzie wyglądał edytowany tekst po wyjściu z drukarki. Dzięki temu nie ma niespodzianek jak to w przypadku Worda się zdarza

#17
Napisano 22 lutego 2010 - 14:54
#18
Napisano 22 lutego 2010 - 15:13
#19
Napisano 22 lutego 2010 - 15:37
Warto też dodać, że w Pages nie ma polskiego dzielenia wyrazów.
To troszke OT bedzie, ale zawsze mnie to zastanawialo, bo... w TextEdit dzielenie polskich wyrazow jest

Co do tych tabelek w Wordzie... One sie tez rozjezdzaja otwierane w Office for Mac. Word nie jest wiec kompatybilny sam ze soba. Gdzies czytalem, ze by uniknac tego problemu trzeba w preferencjach Word'a ( makowego) poustawiac marginesy, odstepy i generalnie layout. Albo, jesli dokument jest tylko do odczytu, robic pdf.
#20
Napisano 22 lutego 2010 - 15:55
#21
Napisano 22 lutego 2010 - 16:19
takie podejście wyklucza pracę grupową nad jednym dokumentem.
A google Doc nie spelnia swoich zadan przy pracy grupowej?
#22
Napisano 22 lutego 2010 - 20:11

#23
Napisano 22 lutego 2010 - 22:53
myślałem tylko o zwykłej zmianie programu, a nie nie o życiowej rewolucji!
ale czasem to tak wychodzi...

#24
Napisano 23 lutego 2010 - 19:09
od rana działam na pages i stwierdziłem jak na razie tylko 2 niedogodności:
1. przy imporcie niektórych plików *.doc do pages pojawia się błąd: ramki znaków nie są obsługiwane i zostały usunięte. objawia się to tym, że usunięte są obrazki wstawione w stopce 1 strony ( dane kontaktowe papieru firmowego)
2. przy otwieraniu pliku *.doc domyślnie nie jest ustawiony żaden język - w szczególności polski - opis tego problemu znaleźć można tutaj.
żeby ustawić język polski trzeba chyba za każdym razem włączyć inspektora alt + jabłko + i i "ręcznie" wybrać język polski z listy. w sumie szybko to działa, ale wygodniej byłoby jednak na stałe mieć polski.
może ktoś wie jak język polski ustawić na stałe???
Zaznacz cały tekst i w inspektorze ustaw polski. U mnie to działa. Tak samo znikają podkreślenia tekstu na czerwono jeżeli masz polski słownik
#25
Napisano 23 lutego 2010 - 21:31

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych