
AirPort Express - problem z konfiguracją i restartowaniem
#1
Napisano 12 lutego 2010 - 01:19
posiadam dwa AirPort'y Express (te starsze modele, nieobsługujące standardu 802.11n). Do jednego z nich (nazwijmy go AE1) podłączony jest kabel RJ-45, drukarka, oraz głośniki. Drugi (AE2) służył jedynie do zwiększania zasięgu sieci, której bazą był AE1. Przez dwa lata AE1 pracował bez najmniejszych problemów, podczas gdy AE2 sporadycznie gubił sieć i wymagał restartu. Z biegiem czasu trzeba było go restartować coraz częściej, a w ciągu ostatnich tygodni - prawie codziennie, a nawet kilka razy dziennie. W końcu za którymś razem po restarcie nie odnalazł sieci, ponieważ - jak się okazało - "zapomniał" wszystkie niezbędne ustawienia. Podczas próby ponownej konfiguracji AE2 musiałem również zrestartować AE1, który w momencie wykonywania tej czynności się zawiesił. Pomijam kilkugodzinną walkę, by komputery zaczęły ponownie widzieć którykolwiek z moich AirPort'ów - najważniejsze, że udało mi się postawić sieć domową od nowa. Problem jednak pozostał z tym nieszczęsnym AE2 - widzi sieć, łączy się z nią jako punkt dostępu do drukarki i głośników, ale nie potrafi się połączyć w trybie WDS remote, by rozszerzyć sieć z AE1. Konfigurowałem go zarówno przy użyciu asystenta AirPort Utility, jak również i manualnie na tysiące sposobów - problem pojawia się w momencie, gdy po zapamiętaniu ustawień AE2 musi zostać zrestartowany. Wtedy to przestaje być wykrywalny przez komputery i pojawia się taki oto komunikat:
Link
Żeby się z nim ponownie połączyć, należy go zrestartować "na twardo" przyciskiem na obudowie, przywracając jednocześnie ustawienia fabryczne. Próba ponownej konfiguracji kończy się oczywiście tym samym komunikatem.
Oczywiście próbowałem wgrywać różne wersje firmware, przejrzałem dziesiątki wątków w Internecie w poszukiwaniu odpowiedzi, wprowadzałem ustawienia z dwóch różnych MacBook'ów (obydwa z OS X 10.6.2) - z takim samym skutkiem. Czy według Was jest to sprawa konfiguracji (nie chciałbym kupić nowego AirPort'a i spotkać się z tym samym problemem), software'u, czy hardware'u (specjalnie rozpisałem się na temat konieczności restartów - może jest to jakoś powiązane z obecnym problemem)? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam!
#2
Napisano 12 lutego 2010 - 08:16
#3
Napisano 12 lutego 2010 - 09:40
#4
Napisano 14 lutego 2010 - 12:50
#5
Napisano 14 lutego 2010 - 13:12
Ale to chyba wystarczy zadzwonić i podać im inny MAC, prawda? Przecież urządzenia możesz zmienić, kupić nowe itp. No bez przesady, zadzwoń tam i już.
Już próbowałem - to nie takie proste. Generalnie Internet mam przypisany do karty sieciowej, którą dostałem od dostawcy Internetu, i każda zmiana adresu MAC sporo kosztuje (z tego, co pamiętam 100 PLN).
#6
Napisano 14 lutego 2010 - 13:29
#7
Napisano 14 lutego 2010 - 22:17
#8
Napisano 14 lutego 2010 - 22:30
#9
Napisano 14 lutego 2010 - 22:41
#10
Napisano 17 lutego 2010 - 18:46
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych