Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

AirPort Express - problem z konfiguracją i restartowaniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 12 lutego 2010 - 01:19

Witam,
posiadam dwa AirPort'y Express (te starsze modele, nieobsługujące standardu 802.11n). Do jednego z nich (nazwijmy go AE1) podłączony jest kabel RJ-45, drukarka, oraz głośniki. Drugi (AE2) służył jedynie do zwiększania zasięgu sieci, której bazą był AE1. Przez dwa lata AE1 pracował bez najmniejszych problemów, podczas gdy AE2 sporadycznie gubił sieć i wymagał restartu. Z biegiem czasu trzeba było go restartować coraz częściej, a w ciągu ostatnich tygodni - prawie codziennie, a nawet kilka razy dziennie. W końcu za którymś razem po restarcie nie odnalazł sieci, ponieważ - jak się okazało - "zapomniał" wszystkie niezbędne ustawienia. Podczas próby ponownej konfiguracji AE2 musiałem również zrestartować AE1, który w momencie wykonywania tej czynności się zawiesił. Pomijam kilkugodzinną walkę, by komputery zaczęły ponownie widzieć którykolwiek z moich AirPort'ów - najważniejsze, że udało mi się postawić sieć domową od nowa. Problem jednak pozostał z tym nieszczęsnym AE2 - widzi sieć, łączy się z nią jako punkt dostępu do drukarki i głośników, ale nie potrafi się połączyć w trybie WDS remote, by rozszerzyć sieć z AE1. Konfigurowałem go zarówno przy użyciu asystenta AirPort Utility, jak również i manualnie na tysiące sposobów - problem pojawia się w momencie, gdy po zapamiętaniu ustawień AE2 musi zostać zrestartowany. Wtedy to przestaje być wykrywalny przez komputery i pojawia się taki oto komunikat:

Link

Żeby się z nim ponownie połączyć, należy go zrestartować "na twardo" przyciskiem na obudowie, przywracając jednocześnie ustawienia fabryczne. Próba ponownej konfiguracji kończy się oczywiście tym samym komunikatem.

Oczywiście próbowałem wgrywać różne wersje firmware, przejrzałem dziesiątki wątków w Internecie w poszukiwaniu odpowiedzi, wprowadzałem ustawienia z dwóch różnych MacBook'ów (obydwa z OS X 10.6.2) - z takim samym skutkiem. Czy według Was jest to sprawa konfiguracji (nie chciałbym kupić nowego AirPort'a i spotkać się z tym samym problemem), software'u, czy hardware'u (specjalnie rozpisałem się na temat konieczności restartów - może jest to jakoś powiązane z obecnym problemem)? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam!

#2 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 12 lutego 2010 - 08:16

Najprostsze co mi się kojarzy to zamienić je miejscami i próbować takiej samej konfiguracji. Wtedy remote będzie AE1 i jeśli będzie się podobnie zachowywał jak AE2 na tej samej pozycji w sieci, będzie to problem konfiguracji/softu. Prostsza metoda - nie rozszerzając sieci użyć tylko AE2 do konfiguracji podstawowych usług, AE1 nie podłączać w ogóle. To wyklaruje czy AE2 działa poprawnie na poziomie sprzętu. Pozdrawiam

#3 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 12 lutego 2010 - 09:40

Thozo, myślałem o tym, ale w moim przypadku jest to niemożliwe - mój dostawca Internetu filtruje MAC adresy, a podany jest tylko ten z AE1.

#4 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 12:50

Ale to chyba wystarczy zadzwonić i podać im inny MAC, prawda? Przecież urządzenia możesz zmienić, kupić nowe itp. No bez przesady, zadzwoń tam i już.

#5 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 13:12

Ale to chyba wystarczy zadzwonić i podać im inny MAC, prawda? Przecież urządzenia możesz zmienić, kupić nowe itp. No bez przesady, zadzwoń tam i już.


Już próbowałem - to nie takie proste. Generalnie Internet mam przypisany do karty sieciowej, którą dostałem od dostawcy Internetu, i każda zmiana adresu MAC sporo kosztuje (z tego, co pamiętam 100 PLN).

#6 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 13:29

AE1 (czyli AirPort Express) dostałeś od usługodawcy? OK, chyba jednak nie bardzo rozumiem.

#7 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 22:17

Nie, nie dostałem od usługodawcy AirPorta. Przysługuje mi jedna zmiana adresu MAC raz na rok (z której skorzystałem), a za pozostałe płacę. W każdym razie nie mogę sprawdzić AE2 w tej konfiguracji, a mój problem wciąż jest nierozwiązany.

#8 digest

digest
  • 126 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 22:30

Sprawdź czy po zamianie AE1 z AE2 urządzenia bezprzewodowe widzą się nawzajem w tak rozszerzonej sieci bez podłączania całości do Internetu.

#9 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 14 lutego 2010 - 22:41

Widzą się - nie ma z tym problemu. Problem jest w tym, że po konfiguracji AE2 trzeba go zrestartować, a po restarcie "gubi" on ustawienia i przestaje być widoczny dla komputera i dla drugiego AirPort'a.

#10 Newstad

Newstad
  • 665 postów

Napisano 17 lutego 2010 - 18:46

Odświeżam wątek, problem wciąż jest nierozwiązany. Zauważyłem, że jeden z MacBook'ów przestał widzieć drugiego AirPort'a w jakiejkolwiek konfiguracji, z drugim Makiem nie mam takich problemów.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych