Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

GT Racing Motor Academy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Funko

Funko
  • 113 postów
  • SkądSierpc

Napisano 10 lutego 2010 - 11:37

[touchsmallimg]http://farm5.static.flickr.com/4041/4367229221_6f0efd82bf_o.png[/touchsmallimg]

GT Racing Motor Academy

Jeden z najlepszych producentów gier na iPhone oraz Toucha - pochodzący z kraju najlepszych win na świecie - francuski Gameloft, wydał oczekiwaną przez wielbicieli realizmu grę wyścigową - GT Racing Motor Academy. Czy gra naprawdę ma coś wspólnego z realizmem czy jest tylko kopią Asphalta z innymi torami? I najważniejsze - jak wypada w starciu z najlepszą jak dotąd "prawdziwą symulacją" w Appstore - Real Racing? Postaram się odpowiedzieć na te pytania

Dołączona grafika


Pierwszy zgrzyt. Intro jakim uraczyli nas panowie (choć pewnie mają w zespole również panie ;) ) z Gameloft, wygląda - moim zdaniem - dość przeciętnie. Pokazuje co prawda wyścig pomiędzy naprawdę niezłymi autami ale w zbyt chaotyczny jak na symulację sposób. Podobieństwa do Asphalta jak na miejscu.

Dołączona grafika


Po długim czekaniu (czasy ładowania to prawdziwa zmora tytułu) lądujemy w menu głównym. Mamy w nim do wyboru:

  • Career - kariera mocno wzorowana na konsolowej wersji Gran Turismo. Wrażenia niżej.
  • Arcade - wybieramy dowolny pojazd oraz tor, po czym lądujemy na trasie mając do pobicia swój ostatni najlepszy czas.
  • Multi - możemy grać w trybie wieloosobowym. Dostępne opcje: WiFi, Bluetooth oraz Online.
  • Profile - gra pozwala na utworzenie do trzech profili.
  • Opcje - możemy ustawić - sterowanie (Akcelerometr, klawisze ekranowe, czyli 'tapanie' w brzegi ekranu oraz wirtualną kierownicę), ustawienia pomocy (linia przejazdu, ESP wraz z czułością oraz automatyczne hamowanie), ulubioną kamerę oraz jednostki (kmh/mph). Możemy także dokonać kalibracji akcelerometru, wybrać język oraz zmienić ustawienia siły muzyki.
  • Gameloft Live! - profil do gry sieciowej (coś a'la Gamespy Arcade)


Po wybraniu kariery oraz wyłączeniu wszystkich wspomagaczy ukazuje nam się menu kariery. Do wyboru mamy:
  • After Market - ogólnie pojęty upgrade auta
  • Diler - możemy kupić trochę stuffu :P Oczywiście stuff ma 4 koła ;)
  • Opcje - dubel z menu głównego
  • Race Center - tutaj wybieramy wyścig, w którym chcemy wystartować. Podzielony na cztery typy - GT Tourning Championship (startujemy własnym autem), Constructor Event (potrzebujemy samochodu danego producenta by móc wystartować), Driver Contracts (podobne do zwykłych mistrzostw) oraz Special Incitation (w miarę postępów w grze będziemy otrzymywali 'zaproszenia' do udziału w zawodach)
  • Centrum testów
  • Licencje - by móc startować w wyścigach musimy mieć licencje. W grze mamy je cztery - C, B, A oraz S. By otrzymać którąkolwiek musimy przejść przez szereg testów znajdujących się w właśnie tej zakładce
  • Dom - pełni funkcję podobną jak np. w Test Drive Unlimited - pozwala sprawdzić postępy w grze, statystyki itp.

Model jazdy. Sprawa w grze symulacyjnej najważniejsza - tutaj niestety zawodzi. Jest różnica wobec wspominanego już Asphalta jednak do bardzo dobrego modelu z Real Racing, czy nawet niedawnego Shifta - sporo brakuje. Szkoda.

Dołączona grafika



Podsumowując, grze do miana symulatora wiele brakuje - model jazdy jest zbyt arcadowy, przeciwnicy zbyt łatwo dają się ogrywać, a widok z kabiny woła o pomstę do Nieba.

PLUSY
  • Ponad setka pojazdów różnych producentów - od Forda Kugi po Mercedesa CLK GTR
  • Licencje
  • Poprawnie skonstruowane trasy
  • Dość pokaźna ilość opcji pozwalająca dostosować grę pod siebie

MINUSY
  • Zbyt arcadowy model jazdy
  • Brak uszkodzeń
  • Żałosny tuning wizualny
  • Widok z kabiny


Reasumując, gra zapewnia dużo dobrej rozrywki dla osób oczekujących tylko trochę więcej realizmu niż w Asphalcie. Dla reszty pozostaje stary Real Racing od Firemint.


Producent: Gameloft
Podobne do: Need For Speed Shift
Cena: 3.99$
Grafika: 4/6
Dźwięk: 3/6
Sterowanie: 5/6
Przyjemność z gry: 4/6
Ogólna ocena: 4/6

Cena 5.49€



PS. Jest to moja pierwsza recenzja, proszę o uwagi i propozycje zmian. Recenzja pisana z perspektywy fana realizmu, który zjadł zęby na tytułach typu Live For Speed, rFactor itp.

#2 Paweł Hać

Paweł Hać

    iMagazine.pl Team

  • 3 177 postów

Napisano 18 lutego 2010 - 16:01

Gra i mnie nie zachwyciła, fizyka jazdy kuleje, sterowanie również nie przypadło mi do gustu. Nie wspomniałeś nic o dźwięku, który moim zdaniem jest kiepski, muzyka prezentuje wręcz żałosny poziom i po kilku wyścigach niesamowicie irytuje. Grafika jest niezbyt dobra, ale to za sprawą doczytujących się podczas jazdy obiektów, co wygląda fatalnie. Nie zgadzam się z oceną gry, wg mnie zasługuje ona w twojej skali na 3/6 (ale to tylko moja ocena, recenzent ma pełne prawo wystawić dokładnie taką ocenę, jaką się mu podoba ;) ). Nie jestem specjalistą jeśli chodzi o pisanie recenzji, dopiero się uczę, ale mimo tego uważam, że w tekście zawarłeś zdecydowanie zbyt mało informacji o własnych odczuciach, o aspektach gry, które przypadły Tobie do gustu, oraz o takich, które Cię zainteresowały. Poza tym twój tekst to wypunktowanie tego, co zawiera gra, a nie rzetelny test, który potencjalnemu nabywcy dostarcza informacji, które nie zostały zawarte w zapowiedziach. Pozdrawiam i życzę coraz lepszych tekstów ;)

#3 nigass80

nigass80
  • 171 postów
  • SkądDortmund, DE

Napisano 18 lutego 2010 - 17:29

słabizna :) nie polecam gry, grając w nią mam wrażenie jakby Gameloft się uwstecznił :) szczerze to o niebo lepiej mi się grało w Ferrari GT

#4 bubu13

bubu13
  • 88 postów
  • SkądTarnów

Napisano 18 lutego 2010 - 18:40

Najlepsze jest Real Racing i niema bata na tą gierke przynajmniej dobrze chodzi na iPhone 2G a GT Racing Motor Academy potrafi przyciąć i to dość solidnie.

#5 iRafał

iRafał
  • 351 postów
  • SkądSanok

Napisano 18 lutego 2010 - 22:23

Gra mi się nie podoba. Sterowanie fatalne, zawiodłem się na grafice. Poza tym totalnie zerżnięte z NFS Shift, są nawet pasy pokazujące jak jechać. Tragedia, nie polecam. 3/6

#6 Paweł Hać

Paweł Hać

    iMagazine.pl Team

  • 3 177 postów

Napisano 18 lutego 2010 - 23:13

Rzeczywiście, i ja zauważyłem że Gameloft nie robi ostatnio nic, co pozwoli mu utrzymać pozycję lidera na rynku. A szkoda. A wracając do GT RMA - sprawia ono wrażenie niedopracowanego, zrobionego na szybko tytułu, o czym świadczą choćby niedopracowane modele aut czy częste dublowanie się opcji w menu. Żałuję, że się skusiłem, liczyłem na choćby niezłego klona Gran Turismo z PSX.

#7 nielololek

nielololek
  • 706 postów
  • SkądPolska

Napisano 19 lutego 2010 - 08:59

A ja polecam, mi sie wciaz podoba i nie nudzi.A fizyka o niebo lepsza niz w shifcie. Dla mnie to najlepsze wyscigi na iphone, ale to moje zdanie...

#8 Funko

Funko
  • 113 postów
  • SkądSierpc

Napisano 19 lutego 2010 - 12:32

Fakt, o muzyce nie wspomniałem - może dlatego, że po kilku chwilach zdecydowałem się słuchać muzyki z iPoda :P Pamiętam tylko, że była fatalna, poziom utworów rodem z Maluch Racer.

#9 kleskus

kleskus
  • 821 postów

Napisano 19 lutego 2010 - 20:30

@up - nie przesadzaj.

#10 borsuk1

borsuk1
  • 1 450 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2010 - 15:30

Gra słabiutka, długo na nią oczekiwałem i się zawiodłem. Jak dla mnie na 1. miejscu wyścigówek nadal stoi NFS Shift. Polecam również Real Racing. Grafika fatalna w GT, muzyka w ogóle nie dopasowana. Niby dużo samochodów, ale to w ogóle nie uzupełnia gry, Pozdrawiam

#11 adidian6

adidian6
  • 11 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 lutego 2010 - 12:07

grafika fatalna, muzyka fatalna, ale przyjemność z gry ;))

#12 Mikir2

Mikir2
  • 618 postów
  • SkądŁódź,PL / UK

Napisano 24 lutego 2010 - 13:40

gra jest fajna ale napewno nie warta swojej ceny:)

#13 WojciechRodak

WojciechRodak
  • 22 postów
  • SkądLubartów

Napisano 24 lutego 2010 - 18:59

Pograłem ok. 30 min i stwierdzam że Gameloft praktykuje metodę EA odgrzewanych kotletów. Niby coś nowego, ale nadal to samo. 3/6.

#14 markus270393

markus270393
  • 56 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 09 marca 2010 - 17:11

Powiadasz że grałeś w rFactora i lfsa, hmyy... raczej nie ma co wgl porównywać ;] Gra ogólnie prezentuje się dosyć fajnie, do czasu kiedy zaczyna się wyścig. Po za tym recka spoko! ;] PS. Funko poza lfs i rF został ci jeszcze rbr ;)

#15 rolex83

rolex83
  • 237 postów

Napisano 10 marca 2010 - 09:22

Po ostatnim apdejcie doczytywanie otoczenia nie przeszkadza. Przyjemna gierka, dużo lepsza niż NFS imho.

#16 Kac309

Kac309
  • 73 postów

Napisano 10 marca 2010 - 20:06

Nie lubie Gameloftu. Wiekszosc ich gier to marne podrobki tytulow na duze konsole.

#17 iThomas

iThomas
  • 172 postów

Napisano 13 marca 2010 - 12:54

napiszcie liste wozow w tej grze... ciekaw jestem jakie fury dodali

#18 ed00c

ed00c
  • 2 404 postów
  • SkądKostrzyn Wlkp.

Napisano 13 marca 2010 - 13:57

Chwila w Google i mam: KLIK
pozdrawiam, ed00c

#19 iThomas

iThomas
  • 172 postów

Napisano 13 marca 2010 - 17:54

dziekuje bardzo

#20 Funko

Funko
  • 113 postów
  • SkądSierpc

Napisano 17 marca 2010 - 18:47

No tak o RBr nie wspomniałem - może dlatego, że mimo wszystko wiecej w GTRacing jest torowych wyscigow niz rajdow (w sumie to rajdow nie ma wcale, sa jedynie wyscigi pseudo rallycrossowe) - choc w Richarda gralem glownie z sympatii do rajdow niz z samej przyjemnosci gry - mimo wszystko moje 270' plus brak sekwencyjnej nie pozwalaly wczuc sie w klimat rajdow z prawdziwego zdarzenia ;) I maly off: czekamy na Ibizę i TDU 2 :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych