Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

PRZENIESIONY: Otrzymałem macbooka z serwisu Appla ze słabszą baterią


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jayme

Jayme
  • 55 postów

Napisano 17 września 2015 - 17:17

Witam, 
 
dwa tygodnie temu odebrałem z serwisu Appla, trzy miesięcznego macbooka pro retina, na karcie z serwisu piszę, że wymieniono płytę logiczną w komputerze na gwarancji oczywiście, ale po otrzymaniu komputera z serwisu zauważyłem, że bateria jakoś słabiej trzyma. Próbowałem na nowo postawić system yosemite ale nic to nie dało. Proszę o radę co może być tego przyczyną i dodam że komputer kupiony został w połowie lutego i co ja mogę zrobić w takiej sytuacji ?Dodam tutaj screen z podsumowaniem baterii ale z tego co widzę to nie ma to odniesienia do samej baterii, bo po prostu widzę, że jest różnica w jej żywotności. Proszę napiszcie ile czasu przeglądając internet trzyma wam bateria, jasność ekranu na połowie. Model macbook 13,3 pro retina. Dodam, że co około 2,5 minuty spada mi jeden procent z baterii co uważam, że jest to za szybko tym bardziej, na panelu piszę, że żywotność baterii to 96% ! Pozdrawiam    

 

Ps. Ponizej zrzut ekranu ze statystyką baterii.

 

Załączony plik  Zrzut ekranu 2015-09-17 o 18.09.05.jpg   123,95 KB   0 Ilość pobrań


Użytkownik Jayme edytował ten post 17 września 2015 - 18:00


#2 Arkhan

Arkhan
  • 1 214 postów

Napisano 17 września 2015 - 20:36

Ile czasu był w serwisie? Nie wiem czy to możliwe w oryginalnym serwisie, ale laptop który jest podłączony na stałe pod zasilanie mający cały czas 100% baterii może szybciej się zużywać i jeśli zostawili go z pełną baterią na dłuższy okres czasu to mogło to spowodować spadek pojemności.

Inna sprawa to fakt iż jeśli nie był w serwisie używany tak jak ty go używałeś (a na pewno nie był) czyli np leżał całe dnie nie używany, tylko wymieniony sprzęt i włączony do sprawdzenia to bateria potrzebuje paru ładowań żeby działać jak powinna.


Telefon: iPhone XR.
Komputer: Macbook Pro 13" early 2015.


#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 września 2015 - 20:48

Ile czasu był w serwisie? Nie wiem czy to możliwe w oryginalnym serwisie, ale laptop który jest podłączony na stałe pod zasilanie mający cały czas 100% baterii może szybciej się zużywać i jeśli zostawili go z pełną baterią na dłuższy okres czasu to mogło to spowodować spadek pojemności.
 

 

To kiepska ta Twoja teoria, bo akurat MacBooka należy używać jak najwięcej na zasilaczu zeby baterię oszczędzać. MacBook podłączony do zasilania po naładowaniu baterii odłącza ją i nie używa.

 

@Jayme - baterii nie mogli Ci podmienić, bo ona jest dla serwisu integralną częścią topcase, więc jeśli klawiatura i obudowa są te same to bateria też. Reklamuj, bo widocznie płyta główna jest uszkodzona.


Użytkownik macsupport edytował ten post 17 września 2015 - 20:49

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 Arkhan

Arkhan
  • 1 214 postów

Napisano 17 września 2015 - 21:32

To kiepska ta Twoja teoria, bo akurat MacBooka należy używać jak najwięcej na zasilaczu zeby baterię oszczędzać. MacBook podłączony do zasilania po naładowaniu baterii odłącza ją i nie używa.

Masz rację, zapomniałem że Maki odłączają baterię po naładowaniu, my fault. 3 miechy z windowsem i już człowiek zapomina o tym dobrobycie :D


Telefon: iPhone XR.
Komputer: Macbook Pro 13" early 2015.


#5 Jayme

Jayme
  • 55 postów

Napisano 17 września 2015 - 21:59

Dzięki @Macsupport, no tak na to wygląda. Tak klawiatura i budowa są te same, ale napisz mi jak możesz, czy to co mam w opisie, czyli wymiana płyty logicznej, to jest to własnie płyta głowna ?? Jeżeli tak, to wygląda na to, że jest uszkodzona again. Dodam, że przed oddaniem Maca do serwisu działał na baterii jakieś 7-8godzin na jasności ekranu 50%, w tej chwili jest to góra 3-4 godziny, więc cieniutko, co bardzo irytuje, w końcu nowy Mac i nie dość, że po 3 miechach użytkowania pada płyta logiczna to teraz znowu coś nie tak :/ 

 

Aha, dodam, że program BatteryHealth pokazuje mi przez większość czasu temperaturę baterii powyżej 30st w temperaturze pokojowej, wiec też nie wiem czy to nie za dużo ?  


Użytkownik Jayme edytował ten post 17 września 2015 - 22:30


#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 września 2015 - 08:59

Płyta logiczna to właśnie płyta główna - to nieudolne tłumaczenie z angielskiego (logic board). Płyta którą Ci włożyli może być uszkodzona, więc oddaj na reklamację, powiedz, że szybko się rozładowuje, prawdopodobnie wymienią Ci na kolejną albo choć sprawdzą. Te płyty są zazwyczaj używane, więc kto wie co Ci się tam trafiło.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 Jayme

Jayme
  • 55 postów

Napisano 20 września 2015 - 16:32

Ok, rozumiem ;) byłem teraz na weekend w Niemczech i dzwoniłem tam do AppleStore, powiedziałem co się dzieje z mackiem, pracownik powiedział żebym sie zapisał na wizytę i na przyszły weekend jak będę po prostu dam do reklamacji w DE ten mój komputer. Wydaje mi się, że tam zostanie to lepiej wszystko załatwione. Poza tym widzę, że nawet od spodu tam gdzie są śrubki porobili mi jakieś ślady od wkręcania bądz wykręcania śrubek, a jedna śrubka ma nawet wyrobiony otwór, heh :)



#8 gpspl

gpspl
  • 177 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 września 2015 - 17:26

Ok, rozumiem ;) byłem teraz na weekend w Niemczech i dzwoniłem tam do AppleStore, powiedziałem co się dzieje z mackiem, pracownik powiedział żebym sie zapisał na wizytę i na przyszły weekend jak będę po prostu dam do reklamacji w DE ten mój komputer. Wydaje mi się, że tam zostanie to lepiej wszystko załatwione. Poza tym widzę, że nawet od spodu tam gdzie są śrubki porobili mi jakieś ślady od wkręcania bądz wykręcania śrubek, a jedna śrubka ma nawet wyrobiony otwór, heh :)

To gdzie ty ten komputer oddałeś?!



#9 Jayme

Jayme
  • 55 postów

Napisano 20 września 2015 - 17:29

Komputer oddawałem we Wrocławiu w Ispot, a oni wysłali do wawy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych