Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakup nowego Macbooka z ubezpieczeniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 djallberto

djallberto
  • 14 postów

Napisano 05 lipca 2017 - 18:15

Cześć, planuje zakup najnowszego Macbooka Pro - nie ustaliłem jeszcze czy 13" czy 15". Interesuje mnie zakup ubezpieczenia komputera od zalania/kradzieży/wciągnięcia przez czarną dziurę. Bardzo dużo podróżuje, stąd potrzeba dodatkowego ubezpiecznia. Proszę o podzielenie się doświadczeniami z zakupem takiego ubezpieczenia do jabłka.
 

Mój dotychczasowy research:

1) przy zakupie maka w Cortland można kupić 3 letnie ubezpieczenie za 12% wartości komputera (~1500zł) (Ciągle czekają na dostwę, dlaczego tak długo?)
2) w iSpot jest ubezpieczenie Macbooka w PZU (2 lata ~800zł, co pasuje mi bardziej)
 

Jaki mak?
Pracuje jako developer - typowe użycie to dockery, serwery w tle, przeglądarka zawalona kartami, IDE/edytor itp. Interesuje mnie wersja 15" max specs (bo 4-rdzeniowy procesor), chociaż 13" podoba mi się bardziej, ale obawiam się, że sobie nie poradzi (tu może też ktoś doradzi?).

Obecnie posiadam MBP 2015 13" base config i jestem roczarowany jego możliwościami - zabija go skype z kamerką i udostępnianiem ekranu.

Pomysł-pytanie:

Nowego MacBooka można kupić duużo taniej na allegro u mniejszego sprzedawcy (różnica to nawet 2k zł). Sensowną opcją jest zakup maka na allegro i ubezpieczenie go osobno? Czy jest to niepotrzebne kombinowanie i zabawa, która może nie wypalić?

Z góry dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami!

 



#2 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 05 lipca 2017 - 18:28

Zadzwoń do PZU i się dopytaj jak wygląda sprawa 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260


#3 djallberto

djallberto
  • 14 postów

Napisano 05 lipca 2017 - 18:58

Zadzwoń do PZU i się dopytaj jak wygląda sprawa 

Po to zakładam temat na forum, żeby usłyszeć opinie z 1. ręki a nie dostać piękne broszuki na maila, gdzie wszytsko jest kolorowe



#4 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 05 lipca 2017 - 19:43

A skad mamy znac owu?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 lipca 2017 - 20:26

W X-KOM do 5 lat.

https://lpk.x-kom.pl...tra_ochrona.pdf


Użytkownik Wodnik Szuwarek edytował ten post 05 lipca 2017 - 20:27

iPhone 14 Pro

MacBook Pro 13" 2017


#6 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 05 lipca 2017 - 21:34

Te wszystkie ubezpieczenia na sprzęt to tylko kolorowe broszurki. Poczytaj dokładnie w necie przypadki kiedy osoby poszkodowane walczą o odzyskanie jakichkolwiek pieniędzy z odszkodowania. Temat rzeka ...

  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#7 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 06 lipca 2017 - 09:00

Nie licz na opinie z pierwszej ręki tylko poproś o OWU, przeczytaj definicje a następnie zakres ubezpieczenia i wtedy tu możemy konsultować poszczególne zapisy.

A póki co napisz może na jaki wypadek chcesz być ubezpieczony bo czarna dziura to trochę za szeroko, a takie ubezpieczenia mają bardzo dużo wyłączeń :)

 

Zwróć uwagę na:

- Zakres ubezpieczenia i definicje

- Jakie kraje obejmuje ubezpieczenie

- Jaka jest wysokość ubezpieczenia

- Jak konsumowana jest wysokość ubezpieczenia w wypadku usuwania szkód częściowych

- Jaki masz czas na zgłoszenie szkody

- Czy nie ma franszyzy redukcyjnej (pomniejszenia wypłacanego świadczenia / pokrycia kosztów o jakąś wartość)

- Czy są jakieś deklaracje dotyczące terminów usunięcia szkody

- Czy są jakieś deklaracje na temat organizacji usunięcia szkody

- Czy są jakieś deklaracje na temat sprzętu zastępczego etc.

- WYŁĄCZENIA od odpowiedzialności ubezpieczającego

 

Najważniejsze są definicje, zakres ubezpieczenia i wyłączenia. Da to Tobie pełen obraz czego można się spodziewać po ubezpieczeniu bo na szybko może być napisane że sprzęt jest ubezpieczony od kradzieży a w wyłączeniu może być, że nie dotyczy kradzieży zwykłej lub zaboru mienia co zawęża ubezpieczenie do rabunku i kradzieży z włamaniem.

 

Z mojego doświadczenia od strony sprzedawcy za równo komputerów jak i ubezpieczeń z reguły zakres jest spójny między ubezpieczeniami i obejmuje:

1) Ubezpieczenie może być na zasadach "takich jak gwarancja" albo "nieprzewidzianych zdarzeń lub awarii".

Pierwszego wariantu nie będę komentować bo nie o tym wątek i nie tym autor jest zaintersowany

2) Zakres ubezpieczenia z reguły obejmuje:

- Awaria: uniemożliwienie zgodnego z przeznaczeniem użytkowania, wywołane nagłym i nieprzewidzianym zaprzesta- niem prawidłowej pracy elementów lub zespołów Urządzenia

- Dewastacja: umyślne Zniszczenie lub Uszkodzenie Urządzenia przez Osobę trzecią

- Kradzieży z włamaniem: kradzież Urządzenia, dokonana

z zamkniętego pomieszczenia lub zamkniętego pojazdu po usunięciu – przy użyciu siły i narzędzi – istniejących zabezpieczeń, zamocowań lub otwarciu zabezpieczeń kluczem oryginalnym lub innym urządzeniem otwierającym, które sprawca zdobył w wyniku kradzieży lub rabunku.
- Rabunek: zabór Urządzenia dokonany
a) z zastosowaniem przemocy fizycznej:
B) przez sprawcę, który z zastosowaniem przemocy fizycznej
lub groźby natychmiastowego jej użycia, doprowadził osobę posiadającą klucze do lokalu lub pomieszczenia
i zmusił ją do otworzenia lokalu lub pomieszczenia albo sam je otworzył kluczami zrabowanymi
c) poprzez przywłaszczenie lub wyłudzenie Urządzenia dokonane z użyciem podstępu wobec osób małoletnich, niedołężnych, będących w podeszłym wieku lub nie w pełni sprawnych
- Zalanie: bezpośrednie działanie wody lub innych cieczy wskutek:
a) wydostania się w wyniku awarii wody, pary lub innych cieczy z instalacji: wodnej, kanalizacyjnej lub centralnego ogrzewania znajdującej się wewnątrz lokalu lub budynku
B) cofnięcia się wody lub ścieków z instalacji kanalizacyjnej usytuowanej wewnątrz lokalu lub budynku lub poza nimi
c) zalania wodą pochodzącą z urządzeń domowych lub uszkodzonego akwarium, znajdujących się wewnątrz lokalu lub budynku lub poza nim
d) nieumyślnego pozostawienia otwartych kranów lub innych zaworów zamontowanych na instalacji wewnątrz lokalu lub budynku lub poza nimi
e) zalania wodą lub innym płynem przez Osoby trzecie
- Zniszczenie: całkowite unicestwienie Urządzenia powstałe wskutek nieprzewidywalnego, przypadkowego zdarzenia polegającego na nagłym działaniu mechanicznej siły zewnętrznej powodujące przerwanie funkcji lub nieprawidłowe funkcjonowanie Urządzenia lub którejkolwiek z jego części, lub Uszkodzenie Urządzenia w stopniu uniemożliwiającym przywrócenie prawidłowej funkcjonalności Urządzenia.
 
Co do obsługi - Kiedy klient zgłaszał nam, że chce skorzystać z ubezpieczenia to prosiliśmy go o kontakt z infolinią ubezpieczyciela. Potem dostawaliśmy info od ubezpieczyciela, że przyjdzie klient z polisy takiej i takiej z zepsutym sprzętem. Przyjmowaliśmy do serwisu, wyniki diagnostyki + ceny nowego analogicznego urządzenia leciały do ubezpieczyciela który podejmował decyzje czy naprawić czy wymieniać klientowi sprzęt na nowy. W obu przypadkach robiliśmy co trzeba było i wystawialiśmy fakturę na ubezpieczyciela z odroczonym terminem płatności. Klient był zapraszany po odbiór i podpisywał protokół odbioru sprzętu z tytułu polisy. Jedna kopia szła do ubezpieczyciela i dostawaliśmy pieniądze za temat.
Staraliśmy się robić jak najszybciej. Cały proces zajmował około tygodnia:
- 1 dzień roboczy od zgłoszenia szkody przez klienta u ubezpieczyciela do przekazania info do salonu
- 1 do 2 dni roboczych na diagnostykę, zaraz po otrzymaniu diagnostyki przekazywaliśmy info do ubezpieczyciela i bardzo tego pilnowaliśmy
- 1 dzień roboczy na decyzje ubezpieczyciela (z reguły zgodna z sugestią serwisu, więc usuwanie szkód odbywało się w praktyce tak jakby to zrobił serwis autoryzowany Apple po prostu).
- 2 do 3 dni na naprawę / wymianę w serwisie (chyba, że temat dotyczył iPad lub iPhone to wtedy 1 lub 2 dni na zorganizowanie sprzętu "z półki" analogicznego do tego który był objęty ubezpieczeniem, pozwalaliśmy klientowi na zmianę sprzętu za dopłatą jeśli była potrzebna, na przykład większa pojemność, lub bez dopłaty, na przykład na inny kolor jeśli był dostępny wcześniej lub klient sobie zażyczył).
 
Niemiłe rzeczy:
Sporo klientów była przekonana, że ubezpieczenie od zalania to znaczy "że urządzenie wpadnie mi do kibla/jeziora/kałuży". Niestety nie, definicja inaczej to określa.
Były też smutki o kradzież "bo zostawiłem iPhone w kawiarni". Niestety nie, bo chodzi o rabunek i sprawę trzeba zgłaszać na policji, policja musi z odpowiedniego paragrafu wszcząć postępowanie, nie odnaleźć sprawcy i umorzyć śledztwo. To trochę trwa zanim można zacząć prosić się o usunięcie szkody.
Były też smutki o kradzież w łamaniem gdy okazywało się, że ubezpieczyciel miał wątpliwości co do poziomu zabezpieczeń typu "szafka z ikea na kluczyk to nie jest wystarczające zabezpieczenie celowe - włamywacz rozkleił szafkę z wiórów nie dotykając nawet zamka czyli nie pokonał zabezpieczenia tylko je ominął"
Pamiętam też jak jeden z klientów upuścił telefon (do czego się przyznał jak już było po wszystkim) ale zgłosił temat jako wandalizm wskazując swoją znajomą (o czym nie informował) i ta się na to zgodziła i przyznała. Szkoda usunięta i klient ma nowy telefon tyle, że ubezpieczyciel dochodził potem wyrównania szkód od koleżanki która się przyznała do celowego i umyślnego zniszczenia mienia, a że nie miała OC groziło jej pokrycie kosztów jakie poniósł ubezpieczyciel z własnej kieszeni. Jak to się finalnie-finalnie skończyło to nie wiem i średnio mnie to interesowało. To w ramach przestrogi aby nie kombinować :)


#8 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2017 - 13:24

Te wszystkie ubezpieczenia na sprzęt to tylko kolorowe broszurki. Poczytaj dokładnie w necie przypadki kiedy osoby poszkodowane walczą o odzyskanie jakichkolwiek pieniędzy z odszkodowania. Temat rzeka ...

 

Po prostu ludzie nie czytają zasad OWU, tak samo jak nie czytają regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, a potem wielkie zdziwienie.


iPhone 14 Pro

MacBook Pro 13" 2017


#9 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 06 lipca 2017 - 14:10

EOT:

Czytanie ze zrozumieniem itp. to swoją drogą ale walka o swoje to już jest inna sprawa. To wygląda tak samo jak ubezpieczenia komunikacyjne. Walka, stres i wielkie "G". 


  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#10 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2017 - 14:33

Dokładnie. Niech czytają, a najlepiej ze zrozumieniem. Wtedy nie będzie żadnych pretensji :)


iPhone 14 Pro

MacBook Pro 13" 2017


#11 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 07 lipca 2017 - 12:12

Inna sprawa, że reklamy są tak skonstruowane, że wszystko wydaje się bardzo proste. I jeszcze to wciskanie ubezpieczeń na siłę przy kupowanie na różnych stronach internetowych. Ostatnio kupowałem pralkę i było to wręcz żenujące, że musiałem po kolei odkliknąć masę różnego rodzaju dodatków, ubezpieczeń, rozszerzeń gwarancji, itp.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych